Πρόταση νόμου για ρύθμιση της εξουσίας του Γενικού Ελεγκτή στην ΣΚΤ

Ο Πρόεδρος του ΔΗΣΥ Αβέρωφ Νεοφύτου κατέθεσε πρόταση νόμου με την οποία διευκρινίζεται η φύση και η έκταση της εξουσίας ελέγχου του Γενικού Ελεγκτή στα Αδειοδοτημένα Πιστωτικά Ιδρύματα και στη Συνεργατική Κεντρική Τράπεζα.

Όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση, με τη θέσπιση του περί δημοσιονομικής ευθύνης και δημοσιονομικού ελέγχου νόμου πλαίσιο του 2014, η ΣΚΤ θεωρείται ως κρατική επιχείριση και με βάση τις πρόνοιες του άρθρου 109 του νόμου, η ΣΚΤ έχει υποχρέωση να υποβάλει στον αρμόδιο Υπουργό τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις που καταρτίζονται με βάση τα διεθνώς αναγνωρισμένα πρότυπα μέσα σε 4 μήνες μετά το τέλος του κάθε οικονομικού έτους, οι οποίες υποβάλλονται και στον Γενικό Ελεγκτή της Δημοκρατίας για έλεγχο.

Περαιτέρω στην αιτιολογική έκθεση αναφέρεται ότι η ΣΚΤ υπόκειται στον έλεγχο και την εποπτεία της Κεντρικής Τράπεζας της Κύπρου και της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.

Παρατηρεί περαιτέρω ότι με βάση γνωμάτευση του Γενικού Εισαγγελέα η ΣΚΤ ως κρατική επιχείριση υπόκειται στον έλεγχο και εποπτεία του Γενικού Ελεγκτή της Δημοκρατίας και μεταξύ άλλων ο Γενικός Ελεγκτής έχει δικαίωμα εποπτικού και διαχειριστικού ελέγχου των κρατικών επιχειρήσεων και του διορισμού ελεγκτών.

Οι διατάξεις του σχετικού νόμου δεν εφαρμόζονται για την Κεντρική Τράπεζα, η οποία υπόκειται σε έλεγχο και εποπτεία από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, συνεχίζει η αιτιολογική έκθεση και αναφέρει πως είναι ορθό και δίκαιο παρόμοια ρύθμιση να γίνει και για τα ΑΠΙ που εποπτεύονται απευθείας από τον Ενιαίο Εποπτικό Μηχανισμό της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.

Σημειώνει ότι σε περίπτωση που παραμείνει το υφιστάμενο καθεστώς τα ΑΠΙ θα ελέγχονται και εποπτεύονται από δύο ανεξάρτητες αρχές στην Κύπρο (Γενικό Ελεγκτή και Κεντρική Τράπεζα πέραν των ευρωπαϊκών οργάνων, θέτει την ΣΚΤ σε άνιση μεταχείριση σε σχέση με άλλα ΑΠΙ στην Κύπρο στο πεδίο που αφορά τις εμπορικές και επιχειρηματικές της αποφάσεις, παραβιάζει πρόνοιες του μνημονίου συναντίληψης με βάση τις οποίες συμφωνήθηκε ότι η ΣΚΤ θα πρέπει να αφεθεί να λαμβάνει μόνη τις επιχειρηματικές αποφάσεις της χωρίς οποιαδήποτε παρέμβαση και παραβιάζει το relationship framework agreement μεταξύ της Κυπριακής Δημοκρατίας και της ΣΚΤ.

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Γιατί οι τραπεζικοί κολοσσοί συρρέουν στο Ριάντ
Θετικά σήματα από Ευρώπη για ανάπτυξη και πληθωρισμό-Πιο κοντά η μείωση επιτοκίων
Νοέλ Κουίν (HSBC): Η τρομερή πενταετία που έβαλε τέλος στο όνειρο 37 ετών
Σε υψηλά επίπεδα οι μετοχές στις ευρωπαϊκές αγορές λόγω τραπεζικών κερδών
Θέματα παρεμπόδισης της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες στη συνάντηση ΕΚΚ-ΚΤ της Λετονίας
Στα €44.608.380,50 το εκδομένο μετοχικό κεφάλαιο της Τράπεζας Κύπρου-Η ανακοίνωση του ΧΑΚ
Ψήφος εμπιστοσύνης από Fitch... Υψηλότερα και διαφοροποιημένα έσοδα για Ελληνική από την εξαγορά της CNP
Αδικεί επενδυτές και όσους έχουν προτεραιότητα στήριξης η πρόταση για φορολόγηση υπερκερδών τραπεζών
Προειδοποιούν οι επόπτες... Παραμένουν αυξημένοι οι κίνδυνοι για το χρηματοπιστωτικό σύστημα της Ε.Ε.
Στην επενδυτική βαθμίδα BBB (χαμηλή) με σταθερή τάση η Εθνική Τράπεζα της Ελλάδας από DBRS