17η Μαΐου, Παγκόσμια Ημέρα Τηλεπικοινωνιών

Σκοπός της Παγκόσμιας Ημέρας Τηλεπικοινωνιών και Κοινωνίας της Πληροφορίας είναι να συμβάλει στην αύξηση της συνειδητοποίησης των δυνατοτήτων που μπορούν να αποκομίσουν οι κοινωνίες και οι οικονομίες από τη χρήση του διαδικτύου και άλλων τεχνολογιών πληροφοριών και επικοινωνιών, αλλά και να υποδείξει τρόπους για τη γεφύρωση του ψηφιακού χάσματος.

Η Παγκόσμια Ημέρα Τηλεπικοινωνιών και Κοινωνίας της Πληροφορίας γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 17 Μαΐου, μέρα κατά την οποία ιδρύθηκε το 1865 η Παγκόσμια Τηλεγραφική Ένωση, που σήμερα είναι γνωστή ως Παγκόσμια Τηλεπικοινωνιακή Ένωση.

Συγκεκριμένα, στις 24 Μαΐου του 1844 ο Σάμιουελ Μορς έστειλε το πρώτο του μήνυμα μέσω τηλεγραφικής γραμμής από την Ουάσιγκτον στη Βαλτιμόρη, εγκαινιάζοντας την τηλεπικοινωνιακή πραγματικότητα. Δέκα, περίπου, χρόνια αργότερα, ο τηλέγραφος ήταν διαθέσιμος στο κοινό και στις 17 Μαΐου 1865 ιδρύθηκε στο Παρίσι η Παγκόσμια Τηλεγραφική Ένωση από 20 κράτη. Τον Νοέμβριο του 2005, η Παγκόσμια Διάσκεψη Κορυφής για την Κοινωνία της Πληροφορίας κάλεσε τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ να κηρύξει τη 17η Μαΐου ως Παγκόσμια Ημέρα της Κοινωνίας της Πληροφορίας.

Σήμερα, η Παγκόσμια Τηλεπικοινωνιακή Ένωση είναι ένας διεθνής οργανισμός που κινείται εντός του ΟΗΕ. Μέσω αυτού οι κυβερνήσεις και ο ιδιωτικός τομέας συντονίζουν τα παγκόσμια τηλεπικοινωνιακά δίκτυα και υπηρεσίες, ενώ από το 2006 ο ΟΗΕ δίνει περισσότερη έμφαση στις νέες τεχνολογίες και το ίντερνετ, σε μια προσπάθεια να καταπολεμήσει το ψηφιακό χάσμα.

Το συγκεκριμένο ρεπορτάζ προσφέρεται με τη στήριξη της Cyta με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Τηλεπικοινωνιών.

Δειτε Επισης

Πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία στη Λευκωσία το 4ο CITEA Digital Cyprus Conference (pics)
Bcentriqe.ai: Στρατηγική επέκταση στην Κύπρο για την εταιρεία με έδρα τη Silicon Valley-Φέρνει πρωτοποριακές λύσεις τεχνητής νοημοσύνης
Η αξιοποίηση των big data από τις επιχειρήσεις...Πώς και γιατί μπορούν να δώσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
Τεχνητή νοημοσύνη εν δράσει... Πώς το AI μεταμορφώνει επιχειρήσεις και κυβερνητικά συστήματα
Η τεχνολογία ως εργαλείο στα χέρια των επιχειρήσεων για αναδιαμόρφωση της εμπειρίας του πελάτη
Λευτέρης Γαροφαλάκης: «Η ασφάλεια δεν είναι αυτοσκοπός»-Το AI και η μετάβαση στα Windows 11
Khaliq Khan: Γιατί το ΑΙ μεταμορφώνει την έννοια της αξίας στους οργανισμούς
Mark Oost: Tα πραγματικά οφέλη των AI agents και της GenAI
Αργύρης Μακρυγεώργου: Η μεγάλη ειρωνεία πίσω από την ΤΝ
Σταμάτης Τσολακίδης: Στρατηγικός πυλώνας για κάθε οργανισμό η κυβερνοασφάλεια