Mark Oost: Tα πραγματικά οφέλη των AI agents και της GenAI

«Η περίοδος του πειραματισμού τελείωσε. Ήρθε η ώρα να απελευθερώσετε όλο το δυναμικό σας με τη βοήθεια των AI agents και της γενετικής Τεχνητής Νοημοσύνης», δήλωσε ο Mark Oost, Vice President AI & Generative AI της Capgemini.

Στην παρουσίασή του στο 4ο CITEA Digital Cyprus Conference 2025, ο Oost εστίασε στον ρόλο των AI agents ως καταλύτη για τη μεταμόρφωση της εμπειρίας πελατών, ιδιαίτερα στον χρηματοοικονομικό τομέα. Με βάση έρευνα του Capgemini Research Institute, το 82% των οργανισμών σχεδιάζουν να ενσωματώσουν AI agents μέσα στα επόμενα ένα έως τρία χρόνια.

Οι βασικές στρατηγικές που ανέπτυξε περιλαμβάνουν την υπερ-προσωποποίηση, δηλαδή τη δυνατότητα των AI agents να προσαρμόζουν την εμπειρία του πελάτη σε ατομικό επίπεδο, καθώς και τις omnichannel εμπειρίες, που επιτρέπουν απρόσκοπτη και συνεπή επικοινωνία με τους πελάτες σε όλα τα διαθέσιμα κανάλια.

Τα οφέλη είναι πολλαπλά: αύξηση της επιχειρησιακής αποδοτικότητας μέσω μείωσης κόστους και βελτίωσης αποτελεσμάτων, 24/7 διαθεσιμότητα, και επιτάχυνση της ανάπτυξης, αφού οι AI agents λειτουργούν ως πολλαπλασιαστές γνώσης και δυνατοτήτων της ομάδας.

Παράλληλα, ο Oost επισήμανε τις σημαντικές προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν. Κεντρικό ζήτημα αποτελούν οι ανησυχίες για την προστασία της ιδιωτικής ζωής, ειδικά σε ένα περιβάλλον όπου η διαχείριση δεδομένων γίνεται όλο και πιο σύνθετη. Επιπλέον, η ομαλή ενσωμάτωση των AI agents μέσα στα υφιστάμενα συστήματα και δεδομένα, καθώς και ο καθορισμός σαφών κανόνων και παραμέτρων για την παρακολούθηση και τον έλεγχο των agents, είναι κρίσιμες προϋποθέσεις για την επιτυχή εφαρμογή τους.

Ο Oost πρότεινε μια ολοκληρωμένη τριπλή προσέγγιση για τον μετασχηματισμό των επιχειρησιακών διαδικασιών μέσω AI agents, που περιλαμβάνει τον οραματισμό του μέλλοντος της επιχείρησης (future casting & visioning), το σχεδιασμό ενός οργανωτικού πλαισίου με κατάλληλες δομές και πολιτικές για τη διαχείριση της τεχνολογίας, καθώς και την ανάλυση τεχνολογικών και δυναμικών κενών, ώστε να αναγνωριστούν οι ανάγκες σε τεχνολογικά εργαλεία και ανθρώπινους πόρους.

Με αυτά τα βήματα, κατέληξε ο Oost, η κάθε επιχείρηση μπορεί να αξιοποιήσει με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα τις δυνατότητες των AI agents για να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητά της και να προσφέρει ανώτερες εμπειρίες στους πελάτες της.

Δειτε Επισης

Στην κυπριακή αγορά μέσω Span Hellas A.E. η διεθνής εταιρεία πληροφορικής Span με έδρα την Κροατία
Ο Λευτέρης Αραπάκης και το δίκτυο της Enaleia αξιοποιούν την τεχνολογία και καθαρίζουν τη Mεσόγειο
Η TalosCo Business Solutions Ltd στο πρώτο Cloud Tech Expo Cyprus 2025
Επεκτείνουν την στρατηγική τους συνεργασία Warner Bros. Discovery και Cablenet-Λανσάρουν το HBO Max
Samsung Electronics Co.: Εξαγοράζει την Xealth και γεφυρώνει το wellness με την ιατρική φροντίδα
Apple: Προσφυγή κατά του προστίμου €500 εκατ. της Ε.Ε. για το App Store
Ρομπότ που έπαιξαν σκάκι και bowling, και άλλα STEAM δρώμενα στο Robotex MRC 2025
Πέραν των 115.000 απαντήσεων σε ερωτήματα πολιτών από τον ψηφιακό βοηθό το πρώτο εξάμηνο λειτουργίας
Η Supermicro ανακηρύσσεται Νο.1 προμηθευτής server παγκοσμίως
Samsung: Η νέα εποχή της σειράς Galaxy Z και η εμπειρία Ultra έτοιμη να ξεδιπλωθεί