Οι τρεις άξονες στρατηγικής της Cyta

«Συμμετέχουμε στην οικοδόμηση ενός νέου μοντέλου ανάπτυξης για τη χώρα μας» τονίζει ο Μιχάλης Παπαδόπουλος, Διευθυντής Καινοτομίας και Ανάπτυξης Υπηρεσιών και Διευθυντής Επικοινωνίας της Cyta.

Ο κ. Παπαδόπουλος έδωσε συνέντευξη στο InBusinessNews με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Τηλεπικοινωνιών περιγράφοντας τη θέση της Cyta στο οικοσύστημα καινοτομίας της χώρας και σκιαγραφώντας το μέλλον της Cyta, ενώ παράλληλα αναλύει τη στρατηγική του οργανισμού. Παράλληλα, ο κ. Παπαδόπουλος αναφέρεται στις καινοτομίες που ετοιμάζεται να εφαρμόσει η Cyta για τις εντός των συνόρων εργασίες της.

Κύριε Παπαδόπουλε, πώς σχεδιάζει η Cyta να προχωρήσει, στο νέο τηλεπικοινωνιακό σκηνικό, έτσι όπως αυτό διαμορφώνεται διεθνώς;
To 2015 είναι διεθνώς χρονιά μεγάλων προκλήσεων για τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών. Ο λόγος είναι ότι, τα παραδοσιακά μοντέλα ανάπτυξης, γύρω από τις κλασσικές τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες, έχουν εξαντλήσει τα όριά τους. Η παράπλευρη δράση εταιρειών κοινωνικής δικτύωσης, αλλά και διαδικτυακών εναλλακτικών παροχέων, επαναπροσδιορίζει με ραγδαίο ρυθμό τους κανόνες και τη δυναμική της αγοράς. Τα επίπεδα κερδοφορίας των εταιρειών αυτών αυξάνονται, ενώ αντίθετα, τα έσοδα των εταιρειών τηλεπικοινωνιών μειώνονται διαρκώς. Μέσα σε αυτό το σύνθετο τοπίο κινείται η Cyta, αντιμετωπίζοντας αντίστοιχες προκλήσεις για το δικό της μέλλον. Στον οδικό χάρτη των εξελίξεων που έχει μπροστά του ο Οργανισμός, για την προσέλκυση στρατηγικού επενδυτή, κυρίαρχη προτεραιότητα είναι να κρατήσει ψηλά την αξία του. Για να το πετύχει αυτό, οφείλει να προχωρήσει με ένα νέο στρατηγικό επιχειρησιακό σχέδιο, που να αξιοποιεί τις παραδοσιακές δυνάμεις του Οργανισμού και να επενδύει σε νέες.

Ποια είναι, λοιπόν, η νέα στρατηγική σας;
Έχουμε ορίσει τρεις κύριους άξονες:
•    εμπορική στρατηγική, βασισμένη στην προσφορά ολοκληρωμένων ψηφιακών λύσεων, με κύρια στρατηγικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα την αξιοπιστία και την ποιότητα υπηρεσίας και εξυπηρέτησης,
•    τεχνολογική αναβάθμιση και ανάπτυξη του δικτύου της Cyta, για εξυπηρέτηση των αναγκών των πελατών της, για μείωση του λειτουργικού κόστους και για ανάπτυξη νέων υπηρεσιών και
•    ενέργειες για συνεχή βελτίωση των δραστηριοτήτων και εξοικονόμηση, με κύριο ζητούμενο τη μείωση κόστους.

Ποιο αναπτυξιακό μοντέλο θα χρησιμοποιήσετε για να υλοποιήσετε την στρατηγική σας;
Το νέο αναπτυξιακό μοντέλο της Cyta αποτελείται από δύο κύριους πυλώνες, επενδύοντας στις νέες δυνάμεις και μετατρέποντας τις προκλήσεις σε ευκαιρίες, με στόχο την εξεύρεση εναλλακτικών πηγών εσόδων.   
Ο πρώτος πυλώνας αφορά στην προσφορά νέων υπηρεσιών, που ξεφεύγουν από τα αυστηρά παραδοσιακά πλαίσια. Για παράδειγμα: υπηρεσίες σε τομείς όπως ναυτιλία, ηλεκτρονική υγεία, ψηφιακό σπίτι, έξυπνη πόλη, ηλεκτρονική διακυβέρνηση, κινητές εφαρμογές, υπηρεσίες υπολογιστικού νέφους (cloud), αλλά και έργα σύγχρονης εφαρμοσμένης τεχνολογίας, ανοίγουν νέους ορίζοντες.

Ο δεύτερος πυλώνας ανάπτυξης αφορά στην επένδυση σε καινοτόμες νεοφυείς εταιρείες (start-ups). Τον τελευταίο χρόνο έχουμε μια δυναμική δραστηριοποίηση της Cyta στη δημιουργία ενός οικοσυστήματος Καινοτομίας στην Κύπρο. Υλοποιώντας τη στρατηγική ανάπτυξης της Cyta, δίνουμε ειδικό βάρος στην εξέλιξη των προϊόντων και των υπηρεσιών μας. Η Cyta είναι μία αξιόπιστη δύναμη και οι καταναλωτές που μας εμπιστεύονται νοιώθουν σιγουριά κοντά μας. Αυτή η δύναμη στήριξε την Κύπρο σε όλα τα ιστορικά της βήματα. Η Cyta θα είναι ο πρωταγωνιστής των εξελίξεων για μία καλύτερη Κύπρο.

Ποιες καινοτόμες υπηρεσίες σχεδιάζει η Cyta να καθιερώσει στην κυπριακή αγορά;
H Cyta έχει καταστήσει την καινοτομία βασικό άξονα της εταιρικής στρατηγικής της. Στους πυλώνες της στρατηγικής αυτής, περιλαμβάνεται η ανάπτυξη νέων και η βελτίωση υφιστάμενων υπηρεσιών.

Για παράδειγμα, εμπλουτίζουμε διαρκώς το χαρτοφυλάκιο υπηρεσιών Cloud, μέσα από το οποίο, πελάτες από την επιχειρηματική και την λιανική αγορά αποκτούν πρόσβαση σε εφαρμογές μέσω του διαδικτύου, καταβάλλοντας μόνο μηνιαίο τέλος (as a service), χωρίς να χρειαστεί να επενδύσουν σε εξοπλισμό ή λογισμικό, κάτι που μπορεί να αποτελέσει καθοριστικό παράγοντα επιβίωσης μιας εταιρείας.

Παράλληλα, προχωρούμε στην ανάπτυξη υπηρεσιών για Κάθετους Τομείς Αγοράς (Verticals). Στον τομέα της ναυτιλίας αναπτύσσονται υπηρεσίες, που θα προσφέρουν σε πλοία πρόσβαση σε μία γκάμα υπηρεσιών, όπως για παράδειγμα, για τη σημαντική εξοικονόμηση καυσίμων, μέσω της δυναμικής βελτιστοποίησης πορείας και ταχύτητας. Στον τομέα της ηλεκτρονικής υγείας (e-Health) μελετούνται υπηρεσίες τηλεφροντίδας, που θα  στοχεύουν στην καλύτερη πρόληψη, διάγνωση, θεραπεία, παρακολούθηση και διαχείριση της υγείας των ασθενών, ενώ έχει ήδη τροχοδρομηθεί η διενέργεια πιλοτικών έργων για τη παροχή συναγερμού τηλεειδοποίησης (Emergency Bracelet) και υπηρεσιών εντοπισμού (Location Tracking). Στον τομέα της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης (e-Government) υποβάλλονται προτάσεις προς τη κρατικές  υπηρεσίες, οι οποίες θα  βοηθήσουν στη μείωση του κόστους  και στην αύξηση της παραγωγικότητας, όπως Call Centers, εικονικά ΚΕΠ, υπηρεσίες τηλεδιάσκεψης και προσφορά υπολογιστικής υποδομής, με το μοντέλο συνδρομής (Infrastructure as a Service – IaaS). Επίσης, συμμετέχουμε σε διαγωνισμούς που προωθούν το e-Gov, όπως τα συστήματα διαχείρισης λεωφορείων (Information Telematics Services), διαχείρισης του κρατικού στόλου οχημάτων κλπ. Τέλος, για την προώθηση της εμπορικότητας των επιχειρήσεων, έχουμε εισαγάγει ένα μεγάλο φάσμα από mobile applications, που καλύπτουν σχεδόν τις ανάγκες όλως των επιχειρήσεων.

Την ίδια ώρα, προχωρούμε στη διενέργεια εξειδικευμένων έργων για την ανάπτυξη καινοτόμων υπηρεσιών, όπως αυτές της πιστοποίησης ψηφιακών ηλεκτρονικών υπογραφών και της διαχείριση κατανάλωσης νερού, που απευθύνονται σε Συμβούλια Υδατοπρομήθειας και Δήμους. Προγραμματίζεται η δραστηριοποίησή μας στον τομέα των ηλεκτρονικών χρηματο-οικονομικών συναλλαγών με προσφορά προϊόντων, όπως ο ηλεκτρονικός λογαριασμός, η ηλεκτρονική κάρτα, το ηλεκτρονικό πορτοφόλι, οι υπηρεσίες πληρωμών, η μεταφορά χρημάτων, η διαχείριση λογαριασμών/εξόδων και η υποστήριξη κουπονιών, προσφορών, και προγραμμάτων αφοσίωσης.

Για την ενίσχυση του εθνικού οικοσυστήματος καινοτομίας, σε συνεργασία με δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, θα βοηθούμε. σε συστηματική βάση. νέους επιχειρηματίες να αναπτύξουν τις ιδέες τους και να αποκτήσουν επενδυτικά κεφάλαια, ώστε οι ιδέες να καταλήξουν σε επιτυχημένες νεοφυείς εταιρείες. Παράλληλα, θα δώσουμε κίνητρα και θα δημιουργήσουμε τις συνθήκες, ώστε υπάλληλοι εντός του Οργανισμού, να δημιουργούν καινοτόμες υπηρεσίες, οι οποίες θα μπορούν να μορφοποιηθούν σε νεοφυείς εταιρείες. Μέρος των ιδεών που θα τυγχάνουν επεξεργασίας, μέσω των πιο πάνω καναλιών, θα καταλήξει σε προϊόντα και υπηρεσίες που θα εμπλουτίσουν το χαρτοφυλάκιο της Cyta.

Δειτε Επισης

Η Cyta Business παρουσίασε το δίκτυο NarrowBand-IoT-Οι νέες δυνατότητες που φέρνει
Στη Ρώμη για προώθηση της Ψηφιακής Καινοτομίας στη Μεσόγειο ο Δημήτρης Σκουρίδης
Γιατί η «data-centric» προσέγγιση κυβερνοασφάλειας μετασχηματίζει επιχειρήσεις
Δ. Ζαφειριάδης: H εσφαλμένη εκτίμηση οργανισμών που θα τους στοιχίσει... ακριβά
S. Štucl προς επιχειρήσεις: Βρείτε την ισορροπία ανάμεσα σε ανθεκτικότητα και αλλαγή
Εκδήλωση της IBM για τους εμπορικούς της συνεργάτες-Παρουσιάστηκαν οι στρατηγικές κατευθύνσεις της εταιρείας
Ι. Σολωμάκος: Πώς προχωράμε με ασφαλή τεχνητή νοημοσύνη στον ευφυή κόσμο
S. Nagoor: Μηδενική εμπιστοσύνη στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης
Χρίστος Γιακουμή: Οι κρίσιμες υποδομές αξιοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη ως σύμμαχό τους
Α. Χατζηπαπάς: Σοβαρές συνέπειες για τις εταιρείες αν δεν διαχειριστούν εσωτερικούς κινδύνους κυβερνοεπιθέσεων