Κατευνάζονται οι Λαρνακείς για λιμάνι

Η δύσκολη οικονομική συγκυρία, η δυστοκία στην εξεύρεση επενδυτή για την μεικτή ανάπτυξη μαρίνας-λιμανιού αλλά και οι διαβεβαιώσεις για προσωρινή κατάσταση κατευνάζουν τις ανησυχίες των επίσημων φορέων της πόλης της Λάρνακας σχετικά με τη δραστηριοποίηση εταιρειών του τομέα των υδρογονανθράκων στο χώρο του λιμανιού της πόλης.

Το θέμα συζητήθηκε στην κοινοβουλευτική επιτροπή Συγκοινωνιών και Έργων της Βουλής και ο γενικός διευθυντής του υπουργείου Συγκοινωνιών, Αλέκος Μιχαηλίδης ανέλαβε να καθησυχάσει τους επηρεαζόμενους τονίζοντας πως η χρήση του λιμανιού της Λάρνακας είναι προσωρινή και σε καμία περίπτωση δεν αλλάζει ο προσανατολισμός για το έργο της μεικτής ανάπτυξης μαρίνας-λιμανιού.

Σ’ αυτά τα πλαίσια, εξήγησε, οι άδειες που δόθηκαν είναι για διάρκεια 2-3 ετών ώστε αν προχωρήσει η κοινή ανάπτυξη να μην υπάρχει πρόβλημα. Πρόσθεσε δε, πως με βάση το σχεδιασμό της κοινής ανάπτυξης, πρώτα θα πραγματοποιηθούν τα έργα της μαρίνας κάτι που θα πάρει τρία χρόνια περίπου άρα δεν επηρεάζονται από τις δραστηριότητες των εταιρειών υποστήριξης οι οποίες στεγάζονται σε άλλο χώρο.

Ο κ. Μιχαηλίδης αποκάλυψε πως σύντομα θα ζητηθούν προσφορές για διενέργεια στρατηγικής μελέτης σε σχέση με τις λιμενικές ανάγκες που θα έχει η Κύπρος στο πλαίσιο και των εξελίξεων στον τομέα της ενέργειας. Στα πλαίσια αυτής της μελέτης, συμπλήρωσε, δεν περιλαμβάνεται η Λάρνακα αφού η επικέντρωση θα είναι σε τυχόν επέκταση του βιομηχανικού λιμανιού στο Βασιλικό ή σε δημιουργία δεύτερου λιμανιού μεταξύ Ζυγίου και Μονής.
Σχετικές άδειες και χώροι μέχρι στιγμής δόθηκαν για εργασίες των εταιρειών Noble και ΕΝΙ ενώ το επόμενο διάστημα, σύμφωνα με τον κ. Μιχαηλίδη, σχετική άδεια αναμένεται να ζητήσει και η Τοtal.

Ο Δήμαρχος Λάρνακας Ανδρέας Λουρουτζιάτης, έθεσε πάνω απ’ όλα την ασφάλεια και την υγεία των κατοίκων της πόλης αν και παραδέχθηκε πως υπάρχει σοβαρή δυστοκία στην εξεύρεση χρηματοδότησης για την ανάπτυξη μαρίνας και επιβατικού λιμανιού. Μάλιστα, αφού αναφέρθηκε στην αποχώρηση των εταιρειών Costa Cruises και την Bouygues Bâtiment International  ζήτησε όπως σε περίπτωση που δεν προχωρήσει η συμφωνία με την κοινοπραξία Ζήνων τεθεί άμεσα προς συζήτηση θέμα για επιτάχυνση των διαδικασιών αξιοποίησης του χώρου με άλλο τρόπο. Στα ίδια πλαίσια, ο γενικός διευθυντής του ΚΟΤ Μάριος Χαννίδης σχολίασε πως στηρίζουν μεν την κοινή ανάπτυξη αλλά οι συνεχείς παρατάσεις κρατούν δεμένα τα χέρια του οργανισμού ο οποίος θέλει να προχωρήσει με βελτίωση των χερσαίων χώρων της μαρίνας. «Είναι ένα μοναδικό σημείο αλλά ντρέπεσαι όταν το βλέπεις σε τέτοια κατάσταση».

Αντιδράσεις υπήρξαν από οργανωμένα σύνολα πολιτών ενώ το Τμήμα Περιβάλλοντος ανέφερε πως κατατέθηκαν περιβαλλοντικές μελέτες ωστόσο ακόμα εκκρεμούν οι εγκρίσεις αφού τα έργα δεν ολοκληρώθηκαν και έτσι δεν κατέστη δυνατό να γίνει επιτόπιος έλεγχος.  Οι μελέτες αφορούν το εργοστάσιο λάσπης και χώρο αποθήκευση χημικών.  

 

Δειτε Επισης

ΑΔΜΗΕ: Καλωδιακός σταθμός προσαιγιάλωσης οπτικών ινών δημιουργείται στην Κρήτη
Επιστολή Γ. Παπαναστασίου προς Chevron για στοχευμένες ενέργειες εντός εξαμήνου
Σε χαμηλό 7 εβδομάδων κατρακύλησε το αργό-Απώλειες άνω του 3%
Απορρίφθηκε η νέα πρόταση της Chevron για ανάπτυξη του «Αφροδίτη»-Κρίθηκε ανεπαρκής
Έπεσαν οι υπογραφές για τη συμφωνία-ορόσημο στις ΑΠΕ μεταξύ Microsoft και Brookfield
Φυσικό αέριο: Ασανσέρ οι τιμές στη Βρετανία-Υποχωρεί η παραγωγή αιολικής ενέργειας
OPEC: Η παραγωγή αργού πετρελαίου παρέμεινε σταθερή τον Απρίλιο
Πολλαπλά σενάρια ανάπτυξης των επιβεβαιωμένων γεωτρήσεων της ΕΝΙ στην κυπριακή ΑΟΖ επί τάπητος
Κίνα: Θα κατασκευάσει 18 γιγαντιαία πλοία μεταφοράς LNG για το Κατάρ
Πτώση άνω του 1% για το αργό πετρέλαιο