Στρατηγική ανάπτυξης regional branding

Τις προωθητικές ενέργειες που μπορεί να υλοποιήσει κάποιος σε μια περιοχή ώστε να αυξήσει την ελκυστικότητά της ανέπτυξε ο Γιάννης Μαυρογιάννης, Διευθυντής της Ανέλιξις Συμβουλευτική κατά την παρουσίαση του έργου διατοπικής συνεργασίας «Περιπλανήσεις σε Μειονεκτικές Περιοχές της Κύπρου» που υλοποιείται στο πλαίσιο του Τοπικού Προγράμματος LEADER Επαρχίας Λάρνακας.

Ως regional branding, περιέγραψε την οργανωμένη στρατηγική για την ενδυνάμωση της τοπικής / περιφερειακής οικονομίας και την αύξηση της προστιθέμενης αξίας των τοπικών προϊόντων και υπηρεσιών. Επιπρόσθετα, ανέφερε ότι είναι «η αγορά της ποιότητας μιας περιοχής με την ευρεία έννοια: τοπίο, φύση, πολιτιστική κληρονομιά, τοπικά προϊόντα και γαστρονομικός πλούτος, παραδοσιακοί τρόποι & πρακτικές παραγωγής».

Πώς αναπτύσσουμε τοπική ταυτότητα - branding τουρισμού;

Σύμφωνα με τον κ. Μαυρογιάννη,

ΒΗΜΑ 1: Δημιουργούμε την ομάδα των φορέων-ανθρώπων- κλειδιά (LOCAL STAKEHOLDERS)

ΒΗΜΑ 2: Αναλύουμε την τρέχουσα στιγμή ποιο είναι το μήνυμα και η στρατηγική marketing του κάθε εμπλεκόμενου φορέα.

ΒΗΜΑ 3: Ερευνούμε την κοινή γνώμη της τρέχουσας προσφοράς και εμπειρίας που έχει η περιοχή μας.

ΒΗΜΑ 4: Αναγνωρίζουμε και ορίζουμε την υπάρχουσα αξία κάθε στοιχείου, αξιοθεάτου, σημείου ενδιαφέροντος, ανθρώπινου- οκονομικού – κοινωνικού Πολιτιστικού– περιβαλλοντικού παράγοντα της περιοχής.

ΒΗΜΑ 5: Επιλέγουμε  το ή τα  στοχευμένα κοινά αγοράς ή αλλιώς τα κρίσιμα κοινά «ικανά» για την περιοχή.

ΒΗΜΑ 6: Ανάπτυξη μιας πρότασης ταυτότητας

ΒΗΜΑ 7: Τεστ στην αγορά της πρότασης τοπικής ταυτότητας με ερωτηματολόγια και online συνεντεύξεις

ΒΗΜΑ 8: Διόρθωση και οριστικοποίηση «μηνύματος ταυτότητας»

ΒΗΜΑ 9: Δημιουργία σύνοψης ταυτότητας για του τοπικούς παράγοντες και την κοινωνία – κοινή γνώμη – κοινωνικό διάλογο.

ΒΗΜΑ 10: Διαχείριση της επικοινωνίας της ταυτότητας – ανατροφοδότηση – ανάπτυξη –Εδραίωση της ταυτότητας

Ποια τα οφέλη

Ο κ. Μαυρογιάννης αναφέρθηκε στα οικονομικά, κοινωνικά και περιβαλλοντικά οφέλη. « Από οικονομικής άποψης, η περιφερειακή/τοπική ταυτότητα επιφέρει αύξηση της επισκεψιμότητας και του εισοδήματος των κατοίκων μιας περιοχής και αναπτύσσονται επενδυτικές ευκαιρίες», ανέφερε. Επιπλέον, σχεδόν ταυτόχρονα, σημείωσε, δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας και η νέα περιφερειακή/ τοπική  ταυτότητα συμβάλλει στην αναβάθμιση της θέσης προώθησης (marketing) τουρισμού της περιοχής.

«Κοινωνικά, συμβάλλει θετικά σε πληθώρα σημαντικών κοινωνικών δεικτών, όπως: προσωπική ταυτοποίηση με την περιφέρεια, αυξημένη δικτύωση και ροή πληροφορίας, αυξημένη δημοκρατία, αποφασιστική δύναμη και συνοχή, μείωση αγροτικής ερημοποίησης και βελτιωμένη αγορά για τους καταναλωτές», επεσήμανε. Επίσης, κατέληξε, βελτιώνουν το περιβάλλον μιας περιοχής με την αύξηση της βιοποικιλότητας μέσω διαφόρων γεωργικών πρακτικών, μειώνοντας την εφοδιαστική αλυσίδα των τοπικών προϊόντων και διατηρώντας πολιτισμικά σημαντικά τοπία.

Δείτε επίσης: Η ύπαιθρος το σημείο επανεκκίνησης στην κρίσηΘεματικές διαδρομές με επίκεντρο την ελιά και το νερό

Δειτε Επισης

Η εικόνα του Τύπου στην Κύπρο-Οι εκδοτικές επιχειρήσεις, οι δημοσιογράφοι και οι άλλοι επαγγελματίες στον χώρο
Στο τεύχος Μαΐου του περιοδικού IN Business: IN Business Awards-16 χρόνια επιβραβεύουμε το επιχειρείν
Στην Medicover Genetics ο Δ. Σκουρίδης-Ξεναγήθηκε στις εγκαταστάσεις και ενημερώθηκε για το έργο της εταιρείας
Πάνω κατά 5,2% σε ετήσια βάση ο Δείκτης Κύκλου Εργασιών στη βιομηχανία
ΙδΕΚ: Νέες προσκλήσεις €16,3 εκατ. για στήριξη του ερευνητικού συστήματος
Εκτοξεύθηκε η εξυπηρέτηση οχηματαγωγών πλοίων στο λιμάνι Λεμεσού-Η ανακοίνωση της DP World Limassol
CBN Young Dragon Awards: Αντίστροφη μέτρηση για την έναρξη υποβολής υποψηφιοτήτων
Βιωματικά εργαστήρια Οργανισμού Νεολαίας κατά του σχολικού εκφοβισμού
Μήνυμα από ΟΝΕΚ για ένα Πάσχα χωρίς κροτίδες-«Δεν είναι μαγκιά, ούτε έθιμο»
Ενώνοντας δυνάμεις για προώθηση της πολιτιστικής κληρονομιάς μέσω της επιχειρηματικότητας