Ταξί στους δρόμους και κόσμος στο τιμόνι

Σε 4ωρη προειδοποιητική στάση εργασίας κατήλθαν από τις 6:30 πμ μέχρι τις 10:30 πμ όλοι οι Σύνδεσμοι Αστικών Ταξί παγκύπρια.

Οι οδηγοί συγκεντρώθηκαν σε κεντρικά σημεία των πόλεων και στα αεροδρόμια Λάρνακας και Πάφου, διαμαρτυρόμενοι επειδή, όπως καταγγέλλουν, δεν υπάρχει καμία ανταπόκριση του κράτους στα χρόνια προβλήματα που απασχολούν το επάγγελμα, αλλά αντιθέτως τα προβλήματα τους οξύνονται.

Η κινητοποίηση 850 περίπου οδηγών ταξί προκάλεσε σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα, λόγω της αποκοπής κεντρικών οδικών αρτηριών. Στη Λευκωσία αποκόπηκε η κυκλοφορία στη συμβολή των Λεωφόρων Στροβόλου με Αθαλάσσας, στη διασταύρωση Γρίβα Διγενή – Αγίου Προκοπίου – Αρχαγγέλου και στον κυκλικό κόμβο ΔΙΑ. Στη Λεμεσό οι οδηγοί έκλεισαν τον κυκλικό κόμβο στο λιμάνι, στη Λάρνακα έκλεισαν τις Φοινικούδες και στην Πάφο τη συμβολή της λεωφόρου Αποστόλου Παύλου και Τάφων των Βασιλέων.

Σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ ο Πρόεδρος της Παγκύπριας Ομοσπονδίας Αστικών (ΠΟΑΤ/ΠΟΒΕΚ) Ταξί Ντίνος Κωνσταντίνου ανέφερε ότι σε χθεσινοβραδινή συνάντηση με τον Υπουργό Συγκοινωνιών, ο Μάριος Δημητρίαδης τους ανέφερε ότι δεν υπάρχουν λεφτά για να ικανοποιηθούν τα αιτήματα τους.

Οι οδηγοί αστικών ταξί ζητούν, μεταξύ άλλων, να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της πειρατείας και των παράνομων ταξί, τα οποία εργοδοτούνται, όπως καταγγέλλει ο κ. Κωνσταντίνου, από αδειούχα τουριστικά γραφεία. Ανέφερε ο ίδιος προσωπικά και ο Σύνδεσμος προέβησαν σε καταγγελίες παράνομων ταξί στην Αστυνομία και στο Υπουργείο Συγκοινωνιών, χωρίς κανένα αποτέλεσμα, “γιατί κάποιοι έχουν συμφέροντα”, όπως είπε.

Ζητούν ακόμα να δημιουργηθούν χώροι εξυπηρέτησης του κοινού, οι λεγόμενες “πιάτσες” και να πληρώνουν τέλη αδειών κυκλοφορίας με βάση το σύστημα που ίσχυε προηγουμένως και όχι με βάση το νέο σύστημα της εκπομπής ρύπων, από το οποίο επωφελείται μόνο το 5% των οδηγών ταξί, σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντίνου.

Ανάμεσα στα αιτήματά τους είναι, επίσης, το αφορολόγητο πετρέλαιο, ένταξη σε άλλη κατηγορία κοινωνικών ασφαλίσεων για να καταβάλλουν χαμηλότερες εισφορές και απόσυρση ταξί με αγορά αδειών από το κράτος, το οποίο θα τις πωλεί στη διάρκεια της τουριστικής περιόδου ή όταν ανακάμψει η οικονομία.

Ο Πρόεδρος της ΠΟΑΤ ανέφερε στο ΚΥΠΕ ότι με βάση μελέτη του Τμήματος Οδικών Μεταφορών το κόστος για τα αιτήματα των οδηγών για χαμηλότερα τέλη αδειών κυκλοφορίας και αφορολόγητο πετρέλαιο, ανέρχεται, σύμφωνα με μελέτη του Τμήματος Οδικών Μεταφορών, σε €2 εκ. ευρώ το χρόνο, ποσό το οποίο ο κ. Κωνσταντίνου είπε ότι θα μπορούσε να αποκοπεί από τα €65 εκ. ευρώ που δίνει το Υπουργείο Συγκοινωνιών κάθε χρόνο στις εταιρείες λεωφορείων.

Δειτε Επισης

Μαρία Παναγιώτου: Συνεχής η προσπάθεια της Κυβέρνησης για στήριξη της μελισσοκομίας
Σωτήρης Μαρκίδης: Από τις 27 Μαΐου η Δήλωση για ΦΠΑ 5% για αγορά κατοικίας μόνο μέσω Tax For AlI
Ν. Χριστοδουλίδης για Eurobasket: Πρωταγωνιστικός ο ρόλος του Υπ. Μεταφορών για τα έργα στο «Σπύρος Κυπριανού»
Εβδομαδιαία άνοδος 5,04% στο ΧΑΚ
Πάνω από €1,6 εκατ. οι διαγραφές από την Τεχνική Επιτροπή Διαγραφής
Ανησυχεί για αδήλωτη εργασία, αισιοδοξεί για συλλογική σύμβαση στην οικοδομική βιομηχανία και ΑΤΑ ο Παναγιώτου
Οι τιμές της ενέργειας ώθησαν προς τα πάνω τον πληθωρισμό-Αυξήθηκε στο 2,1%
Παρουσίαση Σχεδίου Ενίσχυσης της νέας Επιχειρηματικής Δραστηριότητας στη Λάρνακα
Ομόφωνα αποδεκτή από την Ολομέλεια η αναπομπή νόμου για τις καινοτόμες επιχειρήσεις
Πρόταση Νικόλα φέρνει βελτιώσεις στον νόμο για τις πολιτογραφήσεις επαγγελματιών υψηλής εξειδίκευσης