Το μετέωρο βήμα των Κυπριακών

Οι εργαζόμενοι αγωνιούν, οι πιλότοι των Κ.Α. φωνάζουν και η κυβέρνηση συνεχίζει τις επαφές με Ryanair και Aegean, την ώρα μάλιστα που ο CEO της low cost εταιρείας τονίζει πως φαβορί για τις Κυπριακές είναι η Aegean. Και όσοι ξέρουν πως λειτουργεί ο O’ Leary μπορούν εύκολα να αντιληφθούν πως επικεφαλής της Ryanair παίζει με τα ΜΜΕ, επιδιώκοντας παράλληλα να αλιεύσει πληροφορίες στο παρασκήνιο.

Τα πυρά στον υπουργό
Πυρά τόσο από εργαζομένους στις Κυπριακές όσο και από άτομα με γνώση σε θέματα αερογραμμών δέχεται ο υπουργός Συγκοινωνιών, Μάριος Δημητριάδης. Κύριο στοιχείο στις κατηγορίες που δέχεται η κυβέρνηση ο τρόπος με τον οποίο τυγχάνει χειρισμού η διαδικασία επαφών με δυνητικούς επενδυτές. Ο υπουργός επιμένει πως η διαδικασία είναι ορθή και πως όλα κυλούν βάσει προγραμματισμού. Τονίζεται πως πλέον Ryanair και Aegean καλούνται τέλη Νοεμβρίου να καταθέσουν δεσμευτικές προτάσεις για το ενδιαφέρον που επιδεικνύουν για τις Κ.Α.

Την ίδια στιγμή ένα άλλο μέλος του Υπουργικού, ο Χάρης Γεωργιάδης, σημειώνει ότι γίνονται τακτικές επαφές με τις Βρυξέλλες τόσο σε πολιτικό όσο και σε τεχνοκρατικό επίπεδο για την απόφαση της Κομισιόν που αφορά τις ενισχύσεις που δόθηκαν στην εταιρεία. Τα μηνύματα από τις Βρυξέλλες μάλλον δεν είναι θετικά και αυτός είναι ο λόγος που ο κ. Γεωργιάδης αναφέρεται και σε πολιτικές επαφές που υπάρχουν με την Κομισιόν.

Στη Βουλή μεταφέρεται η δράση
Στη Βουλή θα συζητηθεί το θέμα των Κ.Α. με τα θέματα σε ΜΜΕ και τις φήμες να δίνουν και να παίρνουν τον τελευταίο καιρό. Ορισμενοι εκτιμούν πως η εταιρεία πριν το τέλος του έτους θα βάλει λουκέτο, ενώ οι πιο οπτιμιστές θεωρούν πως θα προκύψει συμφωνία με δυνητικό επενδυτή προκειμένου να διασωθεί η εταιρεία, μαζί και κάποιες θέσεις εργασίας. Σε αυτό το σενάριο είναι άγνωστο ποιος και με ποιον τρόπο θα επωμισθεί τις υποχρεώσεις που έχει ο αερομεταφορέας.

Το πλάνο της Ryanair
Παράλληλα, σκέψεις για συνεργασία αλλά και πολύ προβληματισμό προκαλεί τόσο στην κυβέρνηση όσο και σε φορείς όπως ο ΚΟΤ, η πρόταση της Ryanair. Η εν λόγω πρόταση υπαγορεύει σημαντικά κίνητρα από πλευράς πολιτείας προς την ιρλανδική εταιρεία, η οποία με τη σειρά της υπόσχεται να διακινήσει από τη Μέση Ανατολή προς την υπόλοιπη Ευρώπη κάπου 3 εκατομμύρια επιβάτες.

Το συγκεκριμένο πλάνο φαντάζει ως σωτήριο για την κυπριακή οικονομία, ειδικά στην περίοδο οικονομικής κρίσης που περνά, ωστόσο, η μεγάλη εξάρτηση από μία και μόνο εταιρεία αλλά και η ευκολία με την οποία αλλάζει πολιτικές η ίδια η Ryanair προβληματίζουν έντονα τους εμπλεκόμενους με το θέμα.

Πάντως, δεν θα πρέπει να θεωρούνται ως ανεξάρτητα θέματα η πιθανή επένδυση στις Κ.Α. από το μεγάλο πλάνο για να καταστεί η Ryanair το «αεροπορικό λεωφορείο» της Μέσης Ανατολής με βάση την Κύπρο. Μάλιστα, η πρόταση της Ryanair που συμπίπτει με τον διάλογο για τις Κυπριακές προκαλούν μεγαλύτερη ανησυχία σε όσους παρακολουθούν και τα δύο ζητήματα, αφού θεωρούν πως η ιρλανδική εταιρεία έχει ως πολιτική της να πιέζει και να ζητά ακόμη και με προτάσεις που αρχικώς μπορούν να αξιολογηθούν ως ακραίες.

 

Δειτε Επισης

Λαμπερό reopening για το The Retail Village στο Nammos Limassol του Parklane Resort & Spa (pics)
Ανάγκη για τον τουριστικό τομέα-«Δεν μπορούμε χωρίς ξένα εργατικά χέρια και αυτό αποδεικνύεται από τους αριθμούς»
Η Red Selection λίστα του Foody με την υπογραφή του Λεωνίδα Κουτσόπουλου
Αυθεντικό Πάσχα στο Cap St. Georges: Ξεχωριστός προορισμός-Μοναδικές εμπειρίες
Αλεξανδρούπολη-Λάρνακα: Πότε αρχίζει επίσημα η απευθείας αεροπορική σύνδεση
ΕΤΑΠ Πάφου: Συμμετέχει σε έργο για πράσινη και ψηφιακή μετάβαση μικρομεσαίων επιχειρήσεων
City of Dreams Mediterranean: Πιστοποιήθηκε με ISO για συστήματα περιβαλλοντικής διαχείρισης και ασφάλειας τροφίμων
Πέραν των 10.000 επισκεπτών στην Έκθεση Τουρισμού Travel Expo Cyprus
Lanitis Entertainment: Ανεβάζει το επίπεδο γαστρονομικής απόλαυσης στην πλατεία του Trilogy
Ελληνικός τουρισμός: Αυξημένες κρατήσεις από Ολλανδία και Βέλγιο