Δέκα χρόνια αυξήσεων στις τιμές των καυσίμων

Ο προβληματισμός τα τελευταία χρόνια για τη ραγδαία αύξηση στις τιμές των καυσίμων είναι μεγάλος. Ιδιαίτερα από τη στιγμή που μέσα σε μία δεκαετία η αύξηση αυτή έχει φτάσει στο 38%. Οι φωνές διαμαρτυρίας αναζοπυρώνονται κάθε φορά που ανακοινώνεται μία σημαντική αύξηση στις τιμές καυσίμων ή όταν δεν ακολουθείται η διεθνής τάση μείωσης των τιμών.

Πέραν του ρόλου των εταιρειών εισαγωγής καυσίμων και των πρατηριούχων, το δεδομένο είναι ότι το ίδιο το κράτος έχει επιβάλει υψηλότατες φορολογίες στις τιμές των καυσίμων από το 2010 και ένθεν.
 

Ο φόρος κατανάλωσης αυξήθηκε κατά 17% το 2010 και 16.3% επιπλέον το 2013. Η πρώτη μάλιστα αύξηση οφειλόταν σε κοινοτική οδηγία για την οποία η αντιπολίτευση υποστήριζε ότι η Κύπρος θα μπορούσε να εξασφαλίσει εξαίρεση.

Αν προσθέσουμε σε αυτά τα δεδομένα και το φόρο προστιθέμενης αξίας που το 1992 ήταν 5% και σήμερα 19% αντιλαμβάνεται κάποιος πως σχεδόν 25 σεντ από το κάθε ευρώ που πληρώνουμε για καύσιμα πηγαίνει στα κρατικά ταμεία και από εκεί και πέρα μπαίνει ο δάκτυλος των ιδιωτών.

Σημείωση: Η κάθετη μπλε στήλη είναι η μέση τιμή λιανικής πώλησης της βενζίνης 95 οκτανίων. Η κόκκινη γραμμή καταδεικνύει την αύξηση στην τιμή του φόρου κατανάλωσης η οποία κυμάνθηκε από τα 30 σεντ που ήταν το 2005 έφτασε τα 48 σεντ το 2014. Η κίτρινη γραμμή καταδεικνύει την τιμή του VAT που το 2005 ήταν 15%, το 2013 έφτασε το 18% και από την αρχή της χρονιάς είναι στο 19%.

Δειτε Επισης

Νίκος Χριστοδουλίδης: Βελτιώνεται η φήμη και η αξιοπιστία της Κύπρου, προσελκύουμε ποιοτικές επενδύσεις
Στο τεύχος Απριλίου του περιοδικού GOLD: Εννέα κορυφαίες εταιρείες με έδρα την Κύπρο που υιοθέτησαν εργαλεία AI
Η ενεργειακή μετάβαση της Κύπρου και ο δρόμος για ένα ανθεκτικό και βιώσιμο μοντέλο ανάπτυξης
Έλληνας για ηλεκτρική διασύνδεση: «Δεν μπορεί από μόνη της η Κύπρος, και η Ελλάδα, να τα βάλει με την Τουρκία...»
Familychef: Πλάνα...διατροφής και μια εταιρεία που έχει ως στόχο οι πελάτες της να μάθουν να τρώνε σωστά
Έτσι θα διαμορφωθεί ο χώρος που δεσπόζει το ιστορικό εργοστάσιο της ΚΕΑΝ στη Λεμεσό (photos)
Αλ. Ιωσηφίδης: Ευεργετική για την κυπριακή ναυτιλία η ένταξη στη ζώνη Σένγκεν-Επιπρόσθετο κίνητρο στη φαρέτρα μας
Κατέβασε εκ νέου τα επιτόκια της, αλλά δεν δεσμεύεται για την πορεία που θα ακολουθήσουν στο μέλλον η ΕΚΤ
Νέα μείωση επιτοκίου από την Τράπεζα Κύπρου με αντίκτυπο σε 12.000 δανειολήπτες-Στο 2,40% από 2,65%
Πώς ενδυναμώνει τη θέση της Ελληνικής στον ασφαλιστικό τομέα η απόκτηση της CNP-Αύξηση μεριδίων αγοράς και εσόδων