Το διαδίκτυο "πολεμά" την παραδοσιακή Black Friday
09:06 - 03 Δεκεμβρίου 2013

Οι εορταστικές αγορές στις ΗΠΑ ξεκινούν, παραδοσιακά, με τη «Μαύρη Παρασκευή» (Black Friday), ημέρα μεγάλων εκπτώσεων.
Φέτος, οι καταναλωτές ήταν περισσότεροι, αλλά ξόδεψαν λιγότερα χρήματα. Σύμφωνα με την Εθνική Ομοσπονδία Εμπορίου, ο μέσος Αμερικάνος καταναλωτής ξόδεψε, το τριήμερο, 300 ευρώ, περίπου 4% λιγότερα από πέρυσι.
Οι «δουλειές» στα παραδοσιακά καταστήματα «πέφτουν». Αντίθετα στα ηλεκτρονικά «εκτοξεύονται».
Τη «Μαύρη Παρασκευή» ακολουθεί η «Δευτέρα του Διαδικτύου» (Cyber Monday), κατά την οποία τα καταστήματα αναρτούν μεγάλες προσφορές στις ιστοσελίδες τους.
Φέτος, πάνω από 131 εκατομμύρια Αμερικανοί αναμένεται να αγοράσουν «ηλεκτρονικά».
«Έχω ήδη κάνει την έρευνά μου, έχω δει διαφορετικά site και έχω επισκεφτεί πολλές ιστοσελίδες.» λέει μία κάτοικος του Λονδίνου.
«Βλέπω κάτι στα καταστήματα, πηγαίνω το δοκιμάζω και μετά το αγοράζω από το διαδίκτυο» σημειώνει Άγγλος καταναλωτής.
Το ηλεκτρονικό εμπόριο κερδίζει συνεχώς έδαφος έναντι του συμβατικού. Για την Ευρώπη, η εταιρεία ερευνών Forrester εκτιμά ότι, μέσα σε πέντε χρόνια (2012-2017), οι διαδικτυακές πωλήσεις θα αυξηθούν από 9% έως 18%. Τα υψηλότερα ποσοστά ανόδου αναμένονται σε Ισπανία και Ιταλία.
Τη «Δευτέρα του Διαδικτύου», οι Βρετανοί αναμένεται να ξοδέψουν πάνω από 540 εκατομμύρια ευρώ, σε ηλεκτρονικές αγορές.