Β. Πετρίδης: Το case study Laiko Cosmos Trading Ltd

H συνεργασία των εταιρειών Cosmos Trading και Omilos Laikou Distributors τάραξε τα νερά του λιανεμπορίου. Ήταν μια από κοινού απόφαση των μετόχων και των δύο εταιρειών, προς το συμφέρον όλων να δημιουργηθεί μια εταιρεία joint venture. Αυτό τόνισε ο εκτελεστικός διευθυντής της Laiko Cosmos Trading Ltd Βασίλης Πετρίδης, στο 6ο Συνέδριο Εφοδιαστικής Αλυσίδας & Logistics, που διοργάνωσε η ΙΜΗ την Τρίτη 13 Νοεμβρίου.

Εξήγησε ότι με βάση το νέο σχήμα θεωρείται joint venture, καθώς κάθε εταιρεία διατηρεί τα brands της, ενώ χειρίζεται τη διανομή, προώθηση και το marketing. «Αν έσμιγαν σε επίπεδο παραγωγής θα ήταν πλήρης συνένωση», υπογράμμισε.

Η νέα εταιρεία Laiko Cosmos Trading Ltd κτίστηκε από την αρχή, σε μια προσπάθεια οκτώ μηνών, με συνεχείς διαβουλεύσεις, συζητήσεις και σεμινάρια προτού βγει στην αγορά. «Αποκτήσαμε όγκο, μεγαλώσαμε, αποκτήσαμε μεγαλύτερη θέση στα FMCG’s και αποκτήσαμε περισσότερους πελάτες», ανάφερε.

Οι δύο εταιρείες συμμετέχουν 50:50 και αυτοσκοπός είναι να γίνει μια από τις μεγαλύτερες και πιο εύρωστες εταιρείες στον κλάδο της. Επίσης, σκοπός της είναι η μείωση των εξόδων, ώστε να βγει στην αγορά με πιο αποδοτική πλατφόρμα και να έρθει έτσι πιο κοντά στον καταναλωτή.

Ο κ. Πετρίδης εξήγησε τη λογική που ακολουθήθηκε στην επιλογή της συνεργαζόμενης εταιρείας: Να έχουν παρόμοιο μέγεθος και κερδοφορία, να έχουν market leading brands και τα προϊόντα τους να μην συγκρούονται μεταξύ τους, αλλά αλληλοσυμπληρώνονται. Επίσης, η συγχώνευση να δημιουργεί δυνατότητα ευρύτερης κάλυψης της αγοράς σε όλα τα κανάλια διανομής και να δημιουργεί πραγματική ευκαιρία μείωσης των εξόδων σε όλες τις λειτουργίες της εταιρείας μέσω οικονομίας κλίμακας. Επιπλέον, σημαντικό ρόλο να διαδραματίζει η εγγύτητα των Κέντρων Διανομής και οι δύο ιδιοκτήτες να συμφωνήσουν εκ των προτέρων σε θέματα στρατηγικής και κουλτούρας για να επιτύχουν τον στόχο τους.

Η συνεργασία των δύο εταιρειών έφερε μεγαλύτερη κάλυψη της αγοράς και συγκρικριμένα την κάλυψη 3.100 πελατών, εκ των οποίων 1.850 περισσότεροι πελάτες για την Cosmos και 450 περισσότεροι για  το Laiko. «Η γκάμα των προϊόντων μας έχει τώρα διευρυνθεί σε 100, 55 από την Cosmos και 45 από το Laiko, πολλά από τα οποία θεωρούνται category leading brands στην αγορά», επισήμανε ο κ. Πετρίδης. Σημείωσε μάλιστα, ότι η συγχώνευση των δύο εταιρειών έχει επιφέρει μείωση στα λειτουργικά έξοδα της εταιρείας της τάξης του 30%. Στο πλαίσιο αυτό «θυσιάστηκαν» κάποιοι υπάλληλοι, ενώ πολλά από τα ανώτατα στελέχη ενσωματώθηκαν. Και πρόσθεσε: «Απολύθηκε το 30%, αλλά διαλέξαμε τους καταλληλότερους. Μείωση της τάξης του 12% επήλθε από τον τομέα των Logistics συμπεριλαμβανομένου καυσίμων, ηλεκτρισμού, υπηρεσιών και άλλων. Εξοικονομήθηκε επίσης, 34% στα οχήματα, ενώ η χωρητικότητα των παλετοθέσεων αυξήθηκε στις 11.941. Επιπλέον, χρησιμοποιούνται 22 έμποροι εξωτερικοί συνεργάτες».

Τέλος, σημαντικό είναι το γεγονός ότι μια οικογενειακή επιχείρηση και μια πολυμετοχική επιχείρηση κατάφεραν να ενώσουν την κουλτούρα τους. «Ξεπεράσαμε γρήγορα το θέμα αυτό, παρακολουθήσαμε σεμινάρια και θεωρούμε ότι είμαστε σε πολύ καλό δρόμο. Το θέμα της κουλτούρας είναι κάτι που πρέπει να ασχοληθείς από την αρχή», κατέληξε. 

 

 

Δειτε Επισης

Το ταξίδι της μετεγκατάστασης και γιατί οι ξένες tech εταιρείες... ψηφίζουν Κύπρο-Η Palta και η Wargaming
Φιλελεύθερο ανά την Ευρώπη το ωράριο των καταστημάτων-Τι κατέδειξε έρευνα της Βουλής
Νίκος Χριστοδουλίδης: Σε αναπτυξιακή τροχιά με ακόμη πιο θετικές προοπτικές για το μέλλον η οικονομία της Κύπρου
Κερδίζουν από τους ενοικιαστές τους Mall of Cyprus και Mall of Engomi
Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς: Ψήφος εμπιστοσύνης στο θεσμικό πλαίσιο της Κύπρου η έκθεση της MONEYVAL
Μοναδικές οικιστικές επιλογές σε όλη την Κύπρο από την Altamira Real Estate
Στο τεύχος Μαΐου του περιοδικού IN Business: IN Business Awards-16 χρόνια επιβραβεύουμε το επιχειρείν
«Ανάβει» το παράνομο εμπόριο αντί να σβήνει το τσιγάρο η υψηλή φορολογία(έρευνα)
Κωνσταντίνος Πετρίδης: Εθνικό όπλο που δεν πρέπει να παραχωρηθεί η χαμηλή φορολογία
Μ. Παναγιώτου: Μεγάλη η ψαλίδα μεταξύ παραγωγού και τελικών τιμών στον καταναλωτή