powered by

Βάζει στο μικροσκόπιο τους influencers η Ε.Ε.-«Επιχειρηματικό μοντέλο με νομικές υποχρεώσεις»

Το influencer marketing έχει καταστεί πυλώνας της ψηφιακής οικονομίας, με την παγκόσμια αξία του να αναμένεται να φθάσει τα 19,98 δισ. ευρώ το 2023.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι εθνικές αρχές του Δικτύου Συνεργασίας για την Προστασία των Καταναλωτών ανακοίνωσαν ότι τις επόμενες εβδομάδες θα ελέγξουν πιθανές παραπλανητικές διαδικτυακές αναρτήσεις.

Οι influencers με εμπορικές δραστηριότητες, όπως συμφωνίες με εμπορικά σήματα για διαφήμιση προϊόντων ή υπηρεσιών, σύμφωνα με τη νομοθεσία της Ε.Ε., για τους καταναλωτές θεωρούνται έμποροι. Συνεπώς, είναι υποχρεωμένοι να γνωστοποιούν τις διαφημίσεις με διαφάνεια.

Το αποτέλεσμα αυτής της σάρωσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης θα τροφοδοτήσει τον έλεγχο καταλληλότητας της ψηφιακής δικαιοσύνης που συμβάλλει στην αξιολόγηση του κατά πόσον απαιτείται νέα νομοθεσία για να καταστούν οι ψηφιακές αγορές εξίσου ασφαλείς με τις αγορές εκτός διαδικτύου.

Επιπλέον, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε την πλατφόρμα Influencer Legal Hub. Σε αυτή την πλατφόρμα, οι influencers και οι content creators μπορούν να βρουν πληροφορίες σχετικά με τη νομοθεσία της Ε.Ε. στον τομέα των θεμιτών εμπορικών πρακτικών, οι οποίες θα τους βοηθήσουν να τηρούν τους κανόνες.

«Το influencer marketing ευδοκιμεί και οι καταναλωτές-συχνά νέοι άνθρωποι ή ακόμη και παιδιά- εμπιστεύονται τις συστάσεις των influencers. Αυτό το επιχειρηματικό μοντέλο, ωστόσο, συνοδεύεται και από νομικές υποχρεώσεις.

Και οι επιρροές πρέπει να ακολουθούν θεμιτές εμπορικές πρακτικές και οι...οπαδοί τους δικαιούνται αξιόπιστες πληροφορίες. Η πλατφόρμα Influencer Legal Hub θα αποτελέσει μεγάλη βοήθεια για όλους τους παράγοντες του κλάδου, ώστε να κατανοήσουν τους κανόνες. Καλώ τους influencers να παίξουν σύμφωνα με αυτούς», ανέφερε σε δηλώσεις του ο Επίτροπος Δικαιοσύνης της Ε.Ε., Didier Reynders.

Το Influencer Legal Hub παρέχει εκπαιδευτικά βίντεο με κινούμενα σχέδια και μια ψηφιακή βιβλιοθήκη που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με ακαδημαϊκούς και ειδικούς.

Οι influencers μπορούν να μάθουν για τις νομικές τους υποχρεώσεις, ιδίως πότε, πού και πώς πρέπει να αποκαλύπτουν τις διαφημιστικές τους δραστηριότητες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τι αναμένεται να κάνουν σε σχέση με την επαγγελματική δέουσα επιμέλεια και ποια δικαιώματα έχουν οι καταναλωτές όταν αγοράζουν προϊόντα ή υπηρεσίες απευθείας από αυτούς.

Δειτε Επισης

Νίκος Χριστοδουλίδης: Ήδη προορισμός για ταλέντα η Κύπρος, το παραγωγικό μας μοντέλο έχει καταστεί δυναμικό
Οι τέσσερις βασικές παρεμβάσεις στο σχέδιο δράσης για επαναπατρισμό ταλέντου-«Σας καλώ να επιστρέψετε»
Βραβείο Κοινού The Sovereign Art Foundation Students Prize Cyprus 2025 στην Αντωνία Σταύρου
Βραβείο Κριτών The Sovereign Art Foundation Students Prize Cyprus 2025 στην Άννα Πασσιά
Μνημόνιο συνεργασίας MIEEK PSM-YoungShip Cyprus-Ο ουσιαστικός ρόλος στην ομαλή μετάβαση στην αγορά εργασίας του ναυτιλιακού τομέα
Καμπανάκι ΣΑΗ για τις συνέπειες της πρότασης φορολόγησης «υπερκερδών» από ΑΠΕ
Φινλανδία και Κύπρος δεσμεύονται να ενισχύσουν περαιτέρω την εξαιρετική ναυτιλιακή συνεργασία-Οι ανεκμετάλλευτοι τομείς
Το Πανεπιστήμιο Λεμεσού συνεργάζεται με τοπικούς μελισσοκόμους της M.F. Oros Maxaira
Είδε με συμβολή Χατζηπαντέλα την Επίτροπο Maria Luís Albuquerque ο πρόεδρος της ΕΕΦΕΕ-CEAOB Πάνος Προδρομίτης
Αρχίζει η υλοποίηση του πρώτου έργου προσιτού ενοικίου-Έπεσαν υπογραφές μεταξύ ΚΟΑΓ και Δήμου Λεμεσού