Αναθερμαίνεται η αγορά με τα σχολικά-Πονοκεφαλιάζουν αυξήσεις, καύσιμα, ρεύμα και επιτόκια

Δύσκολος μήνας για το λιανεμπόριο, αλλά και μήνας υποχρεωτικών αγορών για μερίδα του πληθυσμού, αποτελεί ο Σεπτέμβριος. Παρά τα αυξημένα έξοδα που δημιούργησαν οι καλοκαιρινές διακοπές, την ίδια ώρα οι αγορές σε σχολικά και είδη γραφικής ύλης είναι απαραίτητες για γονείς και φοιτητές. Αν και τις τελευταίες μέρες αποτυπώνεται μια αναθέρμανση της αγοράς, εντούτοις η εικόνα συγκράτησης από τους καταναλωτές και τα νοικοκυριά εξακολουθεί να υπάρχει.

Το ερχόμενο Σαββατοκύριακο αναμένεται να καταγραφεί αυξημένη κίνηση στο λιανεμπόριο, καθώς την ερχόμενη εβδομάδα αρχίζει η νέα σχολική χρονιά. Υπό τις περιστάσεις, οι αγορές σε σχολικά είδη, όπως τσάντες, ρούχα, πένες, μολύβια και τετράδια, κινούνται σε ικανοποιητικά επίπεδα, παρόλο που υπολογίζεται ότι οι τιμές είναι αυξημένες κατά 15% - 20% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Τα καλάθια γεμίζουν με προσοχή
Σε δηλώσεις του στο InBusinessNews, ο γενικός γραμματέας του ΠΑΣΥΛΕ, Μάριος Αντωνίου ανέφερε ότι η επισκεψιμότητα στα καταστήματα και τις υπεραγορές για τις αγορές σχολικών ειδών βρίσκεται στα ίδια επίπεδα με τον περασμένο Σεπτέμβριο. Ωστόσο, τα καλάθια γεμίζουν με προσοχή λόγω της συρρίκνωσης της αγοραστικής δύναμης και της αβεβαιότητας που επικρατεί εξαιτίας διάφορων παραγόντων.

«Οι γενικότερες αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων, η άνοδος των τιμών σε καύσιμα και ηλεκτρισμό σε συνάρτηση με τον τερματισμό των επιδοτήσεων, αλλά και η αυξητική τάση στα δανειστικά επιτόκια δημιουργούν προβληματισμό στους καταναλωτές/δανειολήπτες, οι οποίοι είναι εμφανώς συγκρατημένοι, προσεκτικοί στις αγορές τους που γίνονται πλέον έπειτα από ενδελεχή μελέτη και με κριτήριο τη χαμηλότερη τιμή και τις προσφορές», τόνισε σχετικά, εξηγώντας ότι αρκετές αγορές θα ακολουθήσουν και μετά το άνοιγμα των σχολείων και των φροντιστηρίων.

Η ζοφερή εικόνα και η ανάσα λόγω τουρισμού
Την ίδια ώρα, συνεχίζονται τα αιτήματα από προμηθευτές για νέες αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων, οι οποίες επιβάλλονται από τους λιανέμπορους μόνο όταν δικαιολογούνται.

Η επόμενη μέρα προκαλεί ανησυχία στους καταναλωτές, οι οποίοι βλέπουν μήνα με τον μήνα να συρρικνώνεται το εισόδημά τους ένεκα των απανωτών αυξήσεων και ανατιμήσεων σε προϊόντα και υπηρεσίες.

Ωστόσο, η καθοριστική συμβολή του τουρισμού, οι μαζικές έξοδοι των καταναλωτών και η διοργάνωση εκδηλώσεων (γάμων, βαφτίσεων, συναυλιών) αποτέλεσαν ανάσα για το λιανικό εμπόριο.

Δειτε Επισης

Κραυγή αγωνίας από τους εισαγωγείς για τα ηλεκτρικά οχήματα-«Επιδεινώνεται η οικονομική μας θέση»
22ο Cyprus Grocery Retail Conference: Οι νέες τάσεις και η τεχνητή νοημοσύνη-Τι δήλωσαν χορηγοί και ομιλητές (vid)
Toyota: Καμπανάκι για τα κέρδη, αυξάνονται οι πιέσεις λόγω δασμών Τραμπ
Kiabi: Σε διαδικασία προσλήψεων για το κατάστημα στο Mall of Cyprus-Πότε αναμένεται το grand opening
Jumbo: Αυξημένες κατά 6% οι πωλήσεις των καταστημάτων στην Κύπρο το πρώτο τετράμηνο
Οι τρεις νέες αφίξεις στο Metropolis Mall και το πρώτο κατάστημα Vero Moda στην Κύπρο
Τα φορτώνει στους κατασκευαστές για τις ανακλήσεις οχημάτων το ΤΟΜ-«Τηρούσαν χαμηλούς τόνους»
Ημερίδα Υπεραγορών ΑΛΦΑΜΕΓΑ σε συνεργασία με cp Foodlab-Το θέμα ενημέρωσης για παραγωγούς και προμηθευτές
Αλφαμέγα: Πράσινο φως για τη νέα υπεραγορά στην Έγκωμη-Ισχυροποιεί την παρουσία της στην περιοχή
Η Lidl Κύπρου ενισχύει σταθερά το έργο του Κυπριακού Ερυθρού Σταυρού με νέα δωρεά ύψους €50.000