Αναθερμαίνεται η αγορά με τα σχολικά-Πονοκεφαλιάζουν αυξήσεις, καύσιμα, ρεύμα και επιτόκια

Δύσκολος μήνας για το λιανεμπόριο, αλλά και μήνας υποχρεωτικών αγορών για μερίδα του πληθυσμού, αποτελεί ο Σεπτέμβριος. Παρά τα αυξημένα έξοδα που δημιούργησαν οι καλοκαιρινές διακοπές, την ίδια ώρα οι αγορές σε σχολικά και είδη γραφικής ύλης είναι απαραίτητες για γονείς και φοιτητές. Αν και τις τελευταίες μέρες αποτυπώνεται μια αναθέρμανση της αγοράς, εντούτοις η εικόνα συγκράτησης από τους καταναλωτές και τα νοικοκυριά εξακολουθεί να υπάρχει.

Το ερχόμενο Σαββατοκύριακο αναμένεται να καταγραφεί αυξημένη κίνηση στο λιανεμπόριο, καθώς την ερχόμενη εβδομάδα αρχίζει η νέα σχολική χρονιά. Υπό τις περιστάσεις, οι αγορές σε σχολικά είδη, όπως τσάντες, ρούχα, πένες, μολύβια και τετράδια, κινούνται σε ικανοποιητικά επίπεδα, παρόλο που υπολογίζεται ότι οι τιμές είναι αυξημένες κατά 15% - 20% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Τα καλάθια γεμίζουν με προσοχή
Σε δηλώσεις του στο InBusinessNews, ο γενικός γραμματέας του ΠΑΣΥΛΕ, Μάριος Αντωνίου ανέφερε ότι η επισκεψιμότητα στα καταστήματα και τις υπεραγορές για τις αγορές σχολικών ειδών βρίσκεται στα ίδια επίπεδα με τον περασμένο Σεπτέμβριο. Ωστόσο, τα καλάθια γεμίζουν με προσοχή λόγω της συρρίκνωσης της αγοραστικής δύναμης και της αβεβαιότητας που επικρατεί εξαιτίας διάφορων παραγόντων.

«Οι γενικότερες αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων, η άνοδος των τιμών σε καύσιμα και ηλεκτρισμό σε συνάρτηση με τον τερματισμό των επιδοτήσεων, αλλά και η αυξητική τάση στα δανειστικά επιτόκια δημιουργούν προβληματισμό στους καταναλωτές/δανειολήπτες, οι οποίοι είναι εμφανώς συγκρατημένοι, προσεκτικοί στις αγορές τους που γίνονται πλέον έπειτα από ενδελεχή μελέτη και με κριτήριο τη χαμηλότερη τιμή και τις προσφορές», τόνισε σχετικά, εξηγώντας ότι αρκετές αγορές θα ακολουθήσουν και μετά το άνοιγμα των σχολείων και των φροντιστηρίων.

Η ζοφερή εικόνα και η ανάσα λόγω τουρισμού
Την ίδια ώρα, συνεχίζονται τα αιτήματα από προμηθευτές για νέες αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων, οι οποίες επιβάλλονται από τους λιανέμπορους μόνο όταν δικαιολογούνται.

Η επόμενη μέρα προκαλεί ανησυχία στους καταναλωτές, οι οποίοι βλέπουν μήνα με τον μήνα να συρρικνώνεται το εισόδημά τους ένεκα των απανωτών αυξήσεων και ανατιμήσεων σε προϊόντα και υπηρεσίες.

Ωστόσο, η καθοριστική συμβολή του τουρισμού, οι μαζικές έξοδοι των καταναλωτών και η διοργάνωση εκδηλώσεων (γάμων, βαφτίσεων, συναυλιών) αποτέλεσαν ανάσα για το λιανικό εμπόριο.

Δειτε Επισης

Frou Frou: Καταβλήθηκε στους δικαιούχους το μέρισμα €1,6 εκατ.-Πόσα αναλογεί ανά μετοχή
Ο Επιχειρηματικός Σύνδεσμος Κύπρου-Ουζμπεκιστάν, οι στόχοι του, η εταιρεία Arosal και ποια είναι η Arofat Salayeva
Νικόλας Παπακωνσταντίνου: Χρειάζεται ένα νέο μοντέλο επιχειρηματικότητας η Κύπρος-Ολιστική πρόταση από ΔΗΣΥ
Μαγνήτης με…δέλεαρ το χαλλούμι για τις ελληνικές γαλακτοβιομηχανίες η Κύπρος-Στην αγορά με επενδύσεις εκατομμυρίων
Κοίτασμα φυσικού αερίου στον στόχο Πήγασος από την Exxon Mobil-Ανάβει το πράσινο φως για τα 125 εκατ. για GSI η ΡΑΕΚ
Πόλος έλξης για διεθνείς φοιτητές η Λευκωσία-Οι παράγοντες που την καθιστούν δημοφιλή ακαδημαϊκό προορισμό
Στο τεύχος Ιουλίου του περιοδικού IN Business... Κυπριακή βιομηχανία: Ηοld the line
Ουσιαστικό βήμα για την ένταξη της Κύπρου στη ζώνη Σένγκεν-Ανοίγει ο δρόμος για λειτουργία του εθνικού VIS
Matt Murphie: Ένα φυσικό κινηματογραφικό στούντιο η Κύπρος-Η κάθοδος και τα πλάνα της Copper Island για το νησί
Άλλη μια πρώην υπεραγορά Παπαντωνίου έγινε Σκλαβενίτης...Με αμείωτη ένταση το πλάνο πλήρους ενσωμάτωσης