Κ. Οικονομίδης: Παλιές συνήθειές μας θα επιστρέψουν μετά την πανδημία

InBusinessNews  17/04/2021 06:50
Κ. Οικονομίδης: Παλιές συνήθειές μας θα επιστρέψουν μετά την πανδημία

Κ. Οικονομίδης: Παλιές συνήθειές μας θα επιστρέψουν μετά την πανδημία

InBusinessNews  17/04/2021 06:50

Οι στρατηγικοί στόχοι είναι συνήθως μεσοπρόθεσμοι έως μακροπρόθεσμοι, αν και ενδέχεται να υπάρξουν μερικοί βραχυπρόθεσμοι στόχοι, τονίζει ο Κωνσταντίνος Οικονομίδης, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Royal Pine & Associates.

Σε συνέντευξή του στο περιοδικό GOLD, εξηγεί ότι η πανδημία έχει κυρίως αλλάξει τα μέσα επίτευξης των στόχων εκάστης εταιρείας.

Διαβάστε ακόμη: 

Στο νέο τεύχος του GOLD: Οι Επαγγελματικές Υπηρεσίες στην Κύπρο

Δέκα μεγάλες επενδυτικές ευκαιρίες σε Πλάτρες, Κακοπετριά και Πεδουλά

Παράλληλα, ερωτηθείς για τα επόμενα πλάνα της εταιρείας, αναφέρει ότι το πενταετές στρατηγικό σχέδιο έχει αναπροσαρμοστεί λαμβάνοντας υπόψη τη πανδημία, κυρίως όσον αφορά την εφαρμογή του.

Όσον αφορά τη ψηφιοποίηση στο μετα-πανδημικό κόσμο, ο κ. Οικονομίδης εκτιμά ότι ορισμένα πράγματα θα συνεχίσουν να γίνονται ψηφιακά, αλλά με το τέλος της πανδημίας κάποιες από τις παλιές μας συνήθειες θα επιστρέψουν.

Πείτε μας για τις κύριες υπηρεσίες που προσφέρετε...
Η Royal Pine & Associates είναι μια συμβουλευτική εταιρεία με επιλεγμένο πελατολόγιο που προσφέρει οικονομικές, νομικές, επιχειρηματικές και  εξειδικευμένες συμβουλευτικές υπηρεσίες. Συμμετέχουμε στον τομέα των επενδύσεων μέσω της εσωτερικής μας πλατφόρμας συγκέντρωσης κεφαλαίων και της παροχής υπηρεσιών διαχείρισης κεφαλαίων (fund services) επιτρέποντάς μας να ενεργούμε ως γραφείο διαχείρισης οικογενειακής περιουσίας (multi-family office). Περεταίρω, ενισχύουμε το φάσμα των υπηρεσιών μας με την παροχή υποστήριξης κατά τη διάρθρωση συναλλαγών, όπως επίσης και με υπηρεσίες διεθνούς επέκτασης, φορολογικής και εταιρικής συμμόρφωσης, υποστήριξης εποπτευόμενων οντοτήτων και ελέγχου (assurance).

Ποιες ήταν οι προτεραιότητές σας κατά τη μετάβαση στην εργασία στο σπίτι και την αστάθεια στις αγορές που προκλήθηκε από τη πανδημία;
Η κύρια μας προτεραιότητα ήταν τόσο η σωματική όσο και η ψυχική υγεία της ομάδας μας. Πέρα από τη πανδημία, η επαγγελματική εξουθένωση, ή αλλιώς burn-out, υπήρξε και εξακολουθεί να είναι μια σκληρή πρόκληση. Η άνευ προηγουμένου απώλεια κανονικότητας που έχουμε βιώσει τους τελευταίους 12 μήνες συνεχίζει να επηρεάζει τη ψυχική μας υγεία, και η ισορροπία μεταξύ ολοκληρωμένης εξυπηρέτησης πελατών και παροχής κινήτρων και υποκίνησης στους εργαζόμενους είναι πιο σημαντική από ποτέ.

Όσον αφορά την αγορά, η νέα βραχυπρόθεσμη αβεβαιότητα ήταν και εξακολουθεί να είναι η μεγαλύτερη μας πρόκληση. Χρειάστηκε να εφαρμόσουμε νέες και πολύπλευρες πολιτικές για να προετοιμαστούμε και να ανταποκριθούμε καταλλήλως στη νέα τάξη πραγμάτων (στη μετά Covid εποχή).

Πιστεύετε ότι ο COVID-19 έχει παρακάμψει τους στρατηγικούς στόχους για τους πελάτες σας και τον κλάδο;
Όχι ιδιαίτερα. Οι στρατηγικοί στόχοι είναι συνήθως μεσοπρόθεσμοι έως μακροπρόθεσμοι, αν και ενδέχεται να υπάρξουν μερικοί βραχυπρόθεσμοι στόχοι. Η πανδημία έχει κυρίως αλλάξει τα μέσα επίτευξης των στόχων εκάστης εταιρείας. Όπως είναι για παράδειγμα ο ψηφιακός κόσμος που βιώνουμε τον τελευταίο χρόνο, τα αναθεωρημένα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, τα μέσα διατήρησης ενός ικανού και αφοσιωμένου ανθρώπινου δυναμικού και πολλά άλλα.

Αφετέρου, για κάποιους πελάτες μας, όπως για παράδειγμα είναι οι τεχνολογικές εταιρείες, έχουν σημειωθεί εντυπωσιακά κέρδη εν μέσω πανδημίας.

Επιπλέον, δεν θα έλεγα ότι ο Covid επηρέασε τον τομέα μας με οποιονδήποτε στρατηγικό τρόπο στη Κύπρο. Αντιθέτως, άλλοι παράγοντες, που δεν αποτελούν αντικείμενο της παρούσας συζήτησής, επηρέασαν σοβαρά τον κλάδο και πράγματι απαιτούνται στρατηγικές ενέργειες τόσο κάθετα όσο και οριζόντια για να ανακάμψουμε ως χώρα.

Πολλές εταιρείες έχουν επιταχύνει τις προσπάθειές τους να υιοθετήσουν ψηφιακές λύσεις για να επιβιώσουν. Ποιες ψηφιακές λύσεις είχαν μεγάλη ζήτηση στο κλάδο των εμπιστευμάτων και των εταιρικών υπηρεσιών; Περιμένετε ότι η ψηφιοποίηση θα συνεχιστεί με τον ίδιο ρυθμό στο μετα-πανδημικό κόσμο;
Προφανώς, η αδιάκοπη εξυπηρέτηση των πελατών μας έφτασε ψηλά στην ατζέντα. Ήμασταν αρκετά τυχεροί γιατί είχαμε επενδύσει νωρίς στη ψηφιακή μας υποδομή, κάτι που μας επέτρεψε να αποχωρήσουμε από το γραφείο και να λειτουργήσουμε πλήρως την επόμενη μέρα μέσω των φορητών μας υπολογιστών. Ένα από τα ιδανικά μας ως εταιρεία είναι να παραμείνουμε φιλικοί προς το περιβάλλον και η διατήρηση ενός paperless γραφείου αποτελεί προτεραιότητα μας εδώ και πολλά χρόνια - ακόμη και οι υπογραφές μας συλλέγονται ψηφιακά εδώ και χρόνια.

Αδιαμφισβήτητα, η ψηφιακή επικοινωνία αποτελεί τον κανόνα αυτή την περίοδο. Δεν πιστεύω όμως ότι θα παραμείνει, τουλάχιστον ως έχει σήμερα. Κατά τη γνώμη μου, οι άνθρωποι τείνουν να ξεχνούν γρήγορα και οι προσωπικές συναντήσεις δεν μπορούν να θεωρηθούν ξεπερασμένες, είναι μέρος της κοινωνικά ανθρώπινης φύσης μας. Θεωρώ ότι ορισμένα πράγματα θα συνεχίσουν να γίνονται ψηφιακά, αλλά με το τέλος της πανδημίας κάποιες από τις παλιές μας συνήθειες θα επιστρέψουν. Για να θέσω τα πράγματα σε προοπτική, αναμένω ότι ένα 50% αυτού που βιώνουμε σήμερα θα παραμείνει.

Ποια είναι τα βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα σχέδια της εταιρείας; Έχουν επηρεαστεί από τη καθίδρυση διαθέσιμων εμβολιασμών;
Η επιστροφή στην επιχειρηματική δικτύωση, οι συναντήσεις με πελάτες και πιθανούς πελάτες και γενικά η επανασύνδεση με το κόσμο είναι ο πρωταρχικός μας στόχος μόλις καταστεί δυνατή η μετακίνηση χωρίς κίνδυνο. Το πενταετές στρατηγικό μας σχέδιο έχει αναπροσαρμοστεί λαμβάνοντας υπόψη τη πανδημία, κυρίως όσον αφορά την εφαρμογή του. Η διαδικασία εμβολιασμού είναι ύψιστης σημασίας, όχι μόνο για τη Royal Pine αλλά και για ολόκληρο το κόσμο, επομένως παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις και προσαρμόζουμε ανάλογα το σχέδιο δράσης και τη βραχυπρόθεσμη στρατηγική μας συνεχώς.
 

RELATED ARTICLES

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ

Σχετικά Άρθρα

Πίσω στην αρχή της σελίδας