Irina Misca: Η συνταγή για την επιβίωση των επιχειρήσεων

InBusinessNews  03/04/2021 08:09
Irina Misca: Η συνταγή για την επιβίωση των επιχειρήσεων

Irina Misca: Η συνταγή για την επιβίωση των επιχειρήσεων

InBusinessNews  03/04/2021 08:09

Όλοι οι επιχειρηματίες που κατάφεραν να οδηγήσουν με επιτυχία την επιχείρησή τους εν μέσω μιας κρίσης γνώριζαν αλλαγές που θα μπορούσαν να έχουν σημαντικό αντίκτυπο στις εταιρείες τους, επισημαίνει η managing director της CITR- η οποία ειδικεύεται στην αναδιάρθρωση εταιρειών-, Irina Misca.

Η κ. Misca, υποδεικνύει πως παρακολουθώντας την αγορά αναδιάρθρωσης της Κύπρου για σχεδόν τρία χρόνια, διαπίστωσή της αποτελεί ότι οι εταιρείες που αντιμετωπίζουν μεγαλύτερες δυσκολίες, δεν έχουν μόνο οικονομικά προβλήματα, αλλά και λειτουργικά ζητήματα, και η αναδιάρθρωση του χρέους δεν είναι αρκετή. «Αυτό», υπογραμμίζει, «πρέπει να ολοκληρωθεί με μια στρατηγική των 360 μοιρών, που θα αναδιαρθρώσει την ίδια την επιχείρηση, προκειμένου να επιτευχθεί μια υγιής και βιώσιμη ανάκαμψη».

Σε συνέντευξή της στο InBusinessNews, η Irina Misca χαρακτηρίζει ως μάθημα της πανδημίας, το γεγονός ότι η λειτουργία μιας επιχείρησης χωρίς το διαδίκτυο στη ψηφιακή εποχή, δεν είναι πλέον επιλογή.

Διαβάστε ακόμα:

H Κύπρος στη ψηφιακή εποχή 

Η ακτινογραφία της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Κύπρο

«Οι Κύπριοι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων», τονίζει, «θα πρέπει να εξετάσουν το ενδεχόμενο επέκτασής τους, δημιουργίας διαδικτυακών πλατφορμών για τους πελάτες τους, επικοινωνίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και κυρίως να κάνουν την επιχείρησή τους να λειτουργεί από οπουδήποτε. Πρέπει να βρουν νέες και εναλλακτικές λύσεις για τα προϊόντα τους και να ακολουθήσουν τις ψηφιακές τάσεις, διαφορετικά πολλοί από αυτούς θα δυσκολευτούν να επιβιώσουν».

Η CITR ειδικεύεται στην αναδιάρθρωση των εταιρειών. Πώς καταφέρνετε να σώσετε μια επιχείρηση που αντιμετωπίζει οικονομικές δυσκολίες;

Στην CITR εργαζόμαστε προς το συμφέρον, τόσο των εταιρειών όσο και των πιστωτών που βρίσκονται σε κίνδυνο. Πώς εξισορροπούμε αυτές τις δύο αντίθετες πλευρές; Εστιάζουμε στην αξία της επιχείρησης. Κάποιες φορές αυτή η αξία μπορεί να είναι η ίδια η επιχείρηση, άλλες φορές ανακαλύπτουμε ένα προϊόν υψηλής καθαρής αξίας ή μια ισχυρή μάρκα. Δεν μπορούμε να αγνοήσουμε την αξία των πιστών πελατών, ούτε μπορούμε να παραμελήσουμε μια ομάδα με υψηλή απόδοση. Φυσικά, ευκολότερο θα ήταν να βρεις τα βασικά του πλεονεκτήματα ή το σημαντικό μερίδιο της αγοράς του.

Αυτά είναι μόνο μερικά σημεία που αξίζει να εξερευνηθούν στη διαδικασία εύρεσης καλύτερων τρόπων αναδιάρθρωσης μιας εταιρείας. Αυτό που πραγματικά κάνουμε, είναι να δημιουργήσουμε το πλαίσιο για την εξοικονόμηση και την αύξηση της αξίας μιας εταιρείας με την εισαγωγή νέων ιδεών και στρατηγιών, καθώς σχεδόν πάντα βοηθάμε την επιχείρηση να βρει άμεσες πηγές ρευστότητας. Η εξειδίκευσή μας είναι στον τομέα των οικονομικών κρίσεων και των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες που βρίσκονται σε κίνδυνο. Σε αυτό βοηθούμε εδώ και 20 χρόνια.

Οι βιώσιμες επιχειρήσεις πρέπει να έχουν μια δεύτερη ευκαιρία και οι μη-βιώσιμες εταιρείες πρέπει να έχουν αξία…

Παρακολουθώντας την αγορά αναδιάρθρωσης της Κύπρου για σχεδόν τρία χρόνια τώρα, θα έλεγα ότι οι εταιρείες που αντιμετωπίζουν μεγαλύτερες δυσκολίες δεν έχουν μόνο οικονομικά προβλήματα, αλλά και λειτουργικά ζητήματα, και η αναδιάρθρωση του χρέους δεν είναι αρκετή. Αυτό πρέπει να ολοκληρωθεί με μια στρατηγική των 360 μοιρών, που θα αναδιαρθρώσει την ίδια την επιχείρηση, προκειμένου να επιτευχθεί μια υγιής και βιώσιμη ανάκαμψη.

Η ιστορία της Romaero

Πώς μπορούν οι υπηρεσίες της CITR να βοηθήσουν τις εταιρείες να αναπτυχθούν ξανά; Μπορείτε να μας δώσετε ένα παράδειγμα επιτυχούς αναδιάρθρωσης της εταιρείας και ποια μέτρα είχαν ληφθεί, σε συνεργασία με την εταιρεία σας, για να την βοηθήσετε;

Νομίζω ότι η ιστορία της Romaero θα έφερνε κάποιες γνώσεις για αυτό το θέμα. Πέρυσι πέρασαν μια επιτυχημένη διαδικασία αναδιάρθρωσης 360 °. Η Romaero παράγει αεροδομές και εξασφαλίζει την εθνική συντήρηση και εξυπηρέτηση για τα C-130 Hercules στη Ρουμανία από το 1920. Επίσης, λειτουργούν Κέντρο Ε & Α και καινοτομίας για τις αεροπορικές τεχνολογίες. Όταν συνεργαστήκαμε με την Romaero για αναδιάρθρωση, η εταιρεία κατέγραφε περισσότερα από 70 εκατομμύρια ευρώ ως κυβερνητικά χρέη. Επιπλέον, η εταιρεία έφερε μη εξυπηρετούμενα περιουσιακά στοιχεία άνω των 41 εκατομμυρίων ευρώ και παλιά τραπεζικά χρέη άνω των 20 εκατομμυρίων ευρώ, που και τα δύο είχαν σημαντικό κόστος για την εταιρεία. Συνειδητοποιήσαμε ότι πρέπει να αναδιαρθρώσουν και να παγώσουν τα τραπεζικά χρέη για δύο χρόνια και να διαθέσουν όλα τα μη παραγωγικά περιουσιακά στοιχεία για την αποπληρωμή των οφειλών.

Αυτό που κάναμε ήταν να υποβάλουμε αίτηση για ένα ειδικό πρόγραμμα διάσωσης που δίνει σε μια εταιρεία τη δυνατότητα να διαπραγματευτεί εκ νέου τις φορολογικές υποχρεώσεις της, τόσο το ποσό όσο και το χρονοδιάγραμμα πληρωμής βάσει ενός σχεδίου αναδιάρθρωσης που εκπονήθηκε από έναν αναδιαρθρωτή. Ο σκοπός αυτού του σχεδίου ήταν να καλύψει τα ιστορικά χρέη, να βρει πηγές για να καλύψει το δικό του μέρος των αναδιαρθρωμένων φορολογικών υποχρεώσεων και να επενδύσει σε νέο εξοπλισμό και να καλύψει τις βραχυπρόθεσμες ανάγκες κεφαλαίου κίνησης. Βοηθήσαμε επίσης την εταιρεία να μειώσει το χρέος της και βρήκαμε περίπου 9 εκατ. ευρώ για χρηματοδότηση της εταιρείας.

Με τη βοήθειά μας, η εταιρεία συνειδητοποίησε την ανάγκη της να εκσυγχρονίσει την ικανότητα παραγωγής και συντήρησης και να ανακτήσει την κερδοφορία, επομένως καταρτίσαμε ένα επενδυτικό σχέδιο για πολιτικό και στρατιωτικό εξοπλισμό. Δεν είναι συνηθισμένο να λαμβάνουμε νέα χρηματοδότηση για εταιρείες που είναι ήδη υπερχρεωμένες. Ωστόσο, το σχέδιο της Romaero απέδειξε ότι είναι δυνατό.

Θα έλεγα ότι ο ειδικός στα θέματα αναδιάρθρωσης δημιουργεί το πλαίσιο για τη σωτηρία της εταιρείας, αλλά τα αποτελέσματα εξαρτώνται επίσης από τις προσπάθειες της διοίκησης της εταιρείας.

Κλειδί η… αλλαγή

Από την εμπειρία σας, τι πρέπει να παρακολουθούν οι εταιρείες για να διαπιστώσουν εάν διατρέχουν κίνδυνο;

Αλλαγή. Ένα κοινό σημείο που παρατήρησα σε όλους τους επιχειρηματίες που κατάφεραν να οδηγήσουν με επιτυχία την επιχείρησή τους εν μέσω μιας κρίσης ήταν το γεγονός ότι όλοι γνώριζαν αλλαγές που θα μπορούσαν να έχουν σημαντικό αντίκτυπο στις εταιρείες τους, όπως την εξέλιξη της αγοράς, την αλλαγή στον ανταγωνισμό, εάν υπάρχουν αλλαγές στη συμπεριφορά των προμηθευτών τους, τις ανάγκες των πελατών και πώς άλλαξε η ομάδα τους μαζί με όλες τις άλλες αλλαγές. Σε όλο αυτό το πλαίσιο, είναι σημαντικό να παρακολουθείται η εξέλιξη του κύκλου εργασιών και της κερδοφορίας της εταιρείας και να διαρκέσει, αλλά όχι λιγότερο σημαντικό, να ορίσει, τις επόμενες αλλαγές που θα γίνουν στις εταιρείες τους για να τις βοηθήσουν να συνεχίσουν.

Με την εμπειρία σας μέχρι στιγμής στην Κύπρο και τα θέματα που αντιμετωπίζουν με την αφερεγγυότητα, την πρόσβαση στη σωστή διαχείριση περιουσιακών στοιχείων και τον υψηλό αριθμό μη εξυπηρετούμενων δανείων, τι θεωρείτε ως απαραίτητο για να βοηθήσουν αυτές τις εταιρείες να αναδιαρθρώσουν; Ποιες λύσεις προτείνετε για να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες;

Οι κυπριακές επιχειρήσεις δεν έχουν το πλαίσιο να αναζητήσουν μια σωστή στρατηγική αναδιάρθρωσης. Σε άλλες χώρες, οι διαδικασίες αφερεγγυότητας εξυπηρετούν αυτόν τον σκοπό και δημιουργούν το πλαίσιο για μια εταιρεία να ξεκινήσει από την αρχή. Ένα σημαντικό πλεονέκτημα μιας διαδικασίας αφερεγγυότητας είναι ότι δίνει στην εταιρεία έναν εύλογο χρόνο να αναπνεύσει και να σχεδιάσει. Όλοι οι διευθυντές που γνώρισα, εκτιμούν πραγματικά αυτήν την χρονική περίοδο, επειδή σε σχεδόν το 100% των περιπτώσεων η αφερεγγυότητα ξεκινά μετά από μια μακρά περίοδο που δεν εστιάζουν πλέον στην επιχείρηση, αλλά στις κλήσεις με τον τραπεζίτη ή τους προμηθευτές για να υποσχεθούν, την επιταγή, και ότι ο λογαριασμός θα καλυφθεί σε λίγες μέρες.

Το μάθημα της πανδημίας

Οι στιγμές που περνάμε είναι αρκετά δύσκολες λόγω της πανδημίας. Ποια είναι η συμβουλή σας προς τις επιχειρήσεις, ώστε να επιβιώσουν και να ακολουθήσουν μια πορεία ανάκαμψης μετά την πανδημία;

Όσο δελεαστικό και να ακούγεται, να ταξινομήσουμε τις βιομηχανίες σε μη κερδοφόρες και πετυχημένες, πιστεύω ότι μετά από ένα χρόνο πανδημίας δεν πρέπει να βιαζόμαστε να πάρουμε τελικές αποφάσεις. Πρέπει πάντα να έχουμε κατά νου ολόκληρη την εμπορική αλυσίδα και ότι τα αποτελέσματα ενός γεγονότος μπορεί να επηρεάσουν νωρίτερα τη μία πλευρά της αλυσίδας μόνο, για να επηρεάσουν αργότερα το άλλο μέρος. Ένα μάθημα αυτής της πανδημίας νομίζω είναι ότι η λειτουργία μιας επιχείρησης χωρίς το διαδίκτυο στην ψηφιακή εποχή δεν είναι πλέον επιλογή. Οι Κύπριοι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων θα πρέπει να εξετάσουν το ενδεχόμενο επέκτασής τους, δημιουργίας διαδικτυακών πλατφορμών για τους πελάτες τους, επικοινωνίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και κυρίως να κάνουν την επιχείρησή τους να λειτουργεί από οπουδήποτε. Πρέπει να βρουν νέες και εναλλακτικές λύσεις για τα προϊόντα τους και να ακολουθήσουν τις ψηφιακές τάσεις, διαφορετικά πολλοί από αυτούς θα δυσκολευτούν να επιβιώσουν.

RELATED ARTICLES

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ

Σχετικά Άρθρα

Πίσω στην αρχή της σελίδας