Δήμητρα Στεφανίδου: Η κρίση δεν μας άφησε εντελώς αλώβητους

InBusinessNews  09/09/2019 07:44
Δήμητρα Στεφανίδου: Η κρίση δεν μας άφησε εντελώς αλώβητους

Δήμητρα Στεφανίδου: Η κρίση δεν μας άφησε εντελώς αλώβητους

InBusinessNews  09/09/2019 07:44

«Παρόλο που η ζήτηση για είδη πολυτελείας δεν επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από κρίσεις στην οικονομία, η μεγάλη διάρκεια αυτής που βιώσαμε στην Κύπρο και ακόμη βιώνουμε, θα έλεγα ότι δεν μας άφησε εντελώς αλώβητους», δηλώνει στο περιοδικό IN Business η executive director της A. Stephanides & Son Luxury Goods, Δήμητρα Στεφανίδου.

RELATED ARTICLES


Σημειώνοντας ότι οι Κύπριοι ξοδεύουν πλέον περισσότερα για κοσμήματα, εξηγεί ότι τα επόμενα χρόνια αναμένεται ότι πολλοί απλοί καταθέτες τραπεζών θα επιλέξουν την αγορά κάποιου πολυτελούς προϊόντος ως εναλλακτικής επένδυσης των χρημάτων τους.

Διαβάστε ακόμα: Όλες οι τουριστικές επαύλεις της Κύπρου

Διαβάστε ακόμα: ΟΚΥπΥ: Άνοιξαν 214 θέσεις εργασίας

Διαβάστε ακόμα: Μ. Λοΐζου: Στόχος μας να γίνουμε ο πιο δυνατός σύμμαχος του Συνδέσμου Αρχιμαγείρων Κύπρου

Who is who
Η Δήμητρα Στεφανίδου γεννήθηκε το 1946 στη Λευκωσία και έχει μία αδελφή μεγαλύτερη σε ηλικία. Μετά την ολοκλήρωση των σπουδών της, εργάστηκε στην Κεντρική Τράπεζα για πέντε χρόνια. Αφότου παντρεύτηκε με τον Στέφανο Στεφανίδη συνέχισε την καριέρα της στον όμιλο εταιρειών της οικογένειας, αναλαμβάνοντας εξολοκλήρου τον τομέα των ειδών πολυτελείας. Έχει δύο κόρες, την Ολίβια και την Ειρήνη, οι οποίες μαζί με τους συζύγους τους δραστηριοποιούνται στον ίδιο τομέα σε Ρουμανία και Λίβανο.

Μιλήστε μας λίγο για το ξεκίνημα του ομίλου σας.
Ο Όμιλος Στεφανίδη ξεκίνησε να δραστηριοποιείται στον τομέα της εισαγωγής και της πώλησης ειδών πολυτελείας και συγκεκριμένα ρολογιών και κοσμημάτων από το 1960. Η αρχή έγινε με τα ελβετικά ρολόγια Eterna το 1960 κι ακολούθησαν τα Seiko από την Ιαπωνία το 1962. Σύντομα η γκάμα επεκτάθηκε με τα ιαπωνικά μαργαριτάρια Mikimoto.     

Πιστοί στην εφαρμογή της στρατηγικής μας για να καταστεί ο όμιλος ένας από τους σημαντικότερους παίκτες στην αγορά των luxury goods στην Κύπρο, στα αμέσως επόμενα χρόνια πολλαπλασιάσαμε τις συνεργασίες μας με παγκοσμίου φήμης μάρκες. 

Πού σας βρίσκουμε σήμερα και ποιοι οι στόχοι σας;
Σήμερα είμαστε οι αποκλειστικοί εισαγωγείς και διανομείς στην Κύπρο ειδών πολυτελείας από όλο τον κόσμο. Τελευταία προσθήκη στην γκάμα των αντιπροσωπιών μας είναι το εργοστάσιο Chopard. Η αρχή έγινε με ένα σημείο πώλησης στη Λευκωσία, ενώ τώρα δραστηριοποιούμαστε συνολικά σε πέντε στη Λευκωσία και τη Λεμεσό.  

Στόχος μας είναι να παρέχουμε πάντοτε στους πελάτες μας μοναδική εμπειρία εξυπηρέτησης και να διατηρούμε τον Όμιλο Στεφανίδη ένα όνομα άρρηκτα συνδεδεμένο με την πολυτέλεια.

Σε ποιο καταναλωτικό κοινό απευθύνεστε με τις μάρκες και τα καταστήματά σας;
Είναι γεγονός ότι τα προϊόντα μας ανέκαθεν απευθύνονταν κυρίως σε άτομα της μέσης και της υψηλής εισοδηματικής τάξης και παρόλο που η ζήτηση για είδη πολυτελείας δεν επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από κρίσεις στην οικονομία, η μεγάλη διάρκεια αυτής που βιώσαμε στην Κύπρο και ακόμη βιώνουμε, θα έλεγα ότι δεν μας άφησε εντελώς αλώβητους. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη σμίκρυνση του πελατολογίου μας για κάποια χρόνια, αφού απευθυνόμασταν πρωτίστως σε άτομα με υψηλά εισοδήματα. 

Πώς παρατηρούμε ότι αλλάζουν οι τάσεις και το προφίλ των καταναλωτών της δικής σας κατηγορίας;
Οι τάσεις στην αγορά των ειδών πολυτελείας και το προφίλ του σημερινού αγοραστή αλλάζουν με γοργούς ρυθμούς τα τελευταία χρόνια στο εξωτερικό αλλά και στην Κύπρο. Ο νέος καταναλωτής που δείχνει ενδιαφέρον προς τα προϊόντα πολυτελείας που προσφέρουμε, εμπίπτει πλέον και σε νεότερες γενιές, όπως είναι οι millennials της ηλικίας των 23 με 36 ετών, που βρίσκονται στην καλύτερη φάση της καριέρας τους, κερδίζοντας μεγαλύτερο εισόδημα σε σύγκριση με τις ίδιες ηλικιακές ομάδες σε προηγούμενες δεκαετίες. 

Θα μπορούσαμε να έχουμε περισσότερες λεπτομέρειες για το πώς διαμορφώνονται σήμερα οι επιλογές;
Στη δουλειά μας θα υπάρχουν πάντοτε τα ρολόγια - ναυαρχίδες των εργοστασίων, που θα αποτελούν σταθερές αξίες στις προτιμήσεις των πελατών. Χαρακτηριστικά, παρατηρούμε τα εργοστάσια να παράγουν συγκεκριμένα μοντέλα για πολλά χρόνια τώρα, αφού η ζήτηση ανά το παγκόσμιο είναι σταθερή και κατά καιρούς αυξανόμενη. Ακόμα, πρέπει να αναφέρουμε και το φαινόμενο της αυξημένης ζήτησης από γυναίκες για παραδοσιακά μοντέλα ρολογιών για άνδρες. Επίσης, παρατηρείται μεγάλη αύξηση στην αγορά του high jewelry ανά το παγκόσμιο.                                                     

Στην Κύπρο ο ρυθμός αύξησης είναι σαφώς μικρότερος, αλλά όντως βλέπουμε ότι οι Κύπριοι ξοδεύουν πλέον περισσότερα για κοσμήματα. Καθοριστικό ρόλο έπαιξαν ο διαφορετικός τρόπος προσέγγισης και προβολής των μαρκών προς στους καταναλωτές και τα καινούργια, εναλλακτικά design που προσφέρονται από τους οίκους κοσμημάτων.

Πώς εκτιμάτε ότι θα εξελιχθεί στην Κύπρο το high end watches, jewelries & accessories retail την επόμενη πενταετία;
Προσωπικά δεν βλέπω τον τομέα μας στην Κύπρο να λειτουργεί σε κατεύθυνση αντίθετη με το τι συμβαίνει στο παγκόσμιο. Ως μικρή οικονομία και αγορά που είμαστε, ακολουθούμε τις διεθνείς τάσεις, κάτι το οποίο ενισχύεται ακόμη παραπάνω από τον αριθμό των τουριστών που επισκέπτονται το νησί μας κάθε χρόνο.  

Οι προβλέψεις των διάφορων αναλυτών για το μέλλον της παγκόσμιας οικονομίας συγκλίνουν προς τη συνέχιση των αρνητικών επιτοκίων για την επόμενη τουλάχιστον  πενταετία και πολύ χαμηλών θετικών επιτοκίων για αρκετά χρόνια παραπέρα.  Εννοείται ότι αυτές οι προβλέψεις παραπέμπουν σε εν δυνάμει αυξανόμενη ζήτηση για τα είδη πολυτελείας. Αναμένεται ότι πολλοί απλοί καταθέτες τραπεζών θα επιλέξουν την αγορά κάποιου πολυτελούς προϊόντος ως εναλλακτικής επένδυσης των χρημάτων τους. Διαχρονικά αποδείχτηκε ότι τα είδη πολυτελείας διατηρούν την αξία τους σε βάθος χρόνου.

Είναι το ηλεκτρονικό εμπόριο απειλή ή ευκαιρία για τις κυπριακές επιχειρήσεις του τομέα σας;
Έρευνες που έχουν γίνει για όφελος των εργοστασίων ανά το παγκόσμιο, δείχνουν όντως ιδιαίτερα αυξημένη χρήση των ηλεκτρονικών μέσων και του διαδικτύου από ενδιαφερόμενους καταναλωτές για αγορά κάποιου πολυτελούς προϊόντος. Όμως, η συγκεκριμένη αύξηση δεν αντιστοιχεί σε ίδια αύξηση πωλήσεων μέσω των ίδιων καναλιών.                                 

Ο αγοραστής ενός ακριβού ρολογιού ή κοσμήματος θέλει πρώτα να δοκιμάσει αυτό που θα αγοράσει. Ας μην ξεχνάμε ότι η αγορά του αφορά ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό. Οπότε, δεν βλέπουμε το ηλεκτρονικό εμπόριο ως απειλή, αλλά παραπάνω ως ευκαιρία. 

Πώς κάποια εταιρεία του στάτους σας ή η δική σας ειδικότερα μπορεί να αξιοποιήσει το ηλεκτρονικό εμπόριο ως ευκαιρία;
Με τη βοήθεια της τεχνολογίας είμαστε σε θέση να προσαρμόσουμε και να επικοινωνήσουμε το μήνυμά μας προς τους πιθανούς αγοραστές, αλλά και να προβάλουμε την εικόνα της εταιρείας μας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Επίσης, εκμεταλλευόμενοι οποιαδήποτε στοιχεία μπορούμε να συλλέξουμε και να αξιολογήσουμε από την αγορά και τους πελάτες μας, έχουμε πλέον τη δυνατότητα να προσδιορίσουμε καλύτερα τις ανάγκες τους, τον τρόπο επικοινωνίας που επιλέγουν και να αναλύσουμε καλύτερα το προφίλ τους.

Από τη μεριά μας, έχουμε επενδύσει στην εκπόνηση μελέτης για την αξιοποίηση των δυνατοτήτων που μας παρέχει το διαδίκτυο. Η ανάπτυξη της καινούργιας ιστοσελίδας μας και η επένδυση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι η αρχή της υλοποίησης των πορισμάτων και εισηγήσεων της μελέτης.

Η συνέντευξη δημοσιεύθηκε στο τεύχος Αυγούστου 2019 του περιοδικού IN Business.

Σχετικά Άρθρα

Σχολιάστε την Είδηση
Πίσω στην αρχή της σελίδας