Λούκας Ζουρίδης: Νέα καταστήματα, αύξηση τζίρου και market share

Την εκτίμηση ότι το λιανικό εμπόριο και ειδικά οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα συνεχίσουν να υπάρχουν, αλλά και να μεγαλώνουν, εκφράζει ο Γενικός Διευθυντής των ΜΑS Supermarkets, Λούκας Ζουρίδης.

Σε συνέντευξή του στο InBusinessNews, στο πλαίσιο του «IN Business Forecasting 2023», o κ. Ζουρίδης εξηγεί ότι το convenience shopping είναι μέρος μίας παγκόσμιας τάσης, εις βάρος των μικρών καταστημάτων (kiosks) και των πολύ μεγάλων καταστημάτων (hypermarkets).

Στο πλάνο των Υπεραγορών MAS είναι η ανάπτυξη έξι καινούργιων καταστημάτων εντός του 2023, αναπτύσσοντας τον τζίρο από τα €144 εκατ. στα €155 εκατ.

Διαβάστε ακόμα: 

Παράλληλα, σύμφωνα με τον Λούκα Ζουρίδη, στόχος είναι το 2025, όταν οι Υπεραγορές MAS θα έχουν στο ενεργητικό τους συνολικά 73 υπεραγορές, το μερίδιο αγοράς τους στο λιανικό εμπόριο τροφίμων της Κύπρου να ανέλθει στο 9,3%.

Πώς αναμένετε να κινηθεί η κυπριακή οικονομία και η αγορά κατά το 2023;

O υψηλός πληθωρισμός που θα κυμαίνεται στο ψηλό ποσοστό του 5% σε συνάρτηση με την συνεχόμενη αύξηση των επιτοκίων, θα εξακολουθήσει να συρρικνώνει το καλάθι του καταναλωτή σε αριθμό προϊόντων. Ταυτόχρονα, οι αγορές προϊόντων θα τείνουν προς χαμηλότερης αξίας προϊόντα που ως επί το πλείστον αυτά είναι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Ο πόλεμος στην Ουκρανία διογκώνει την ενεργειακή κρίση στην Ε.Ε., αυξάνοντας περαιτέρω τις τιμές των καυσίμων ή σταματώντας την οποιαδήποτε ενδεχόμενη μείωση των τιμών των καυσίμων, διατηρώντας τις στις σημερινές υψηλές τιμές.

Παγκόσμια τάση το convenience shopping

Ποιες είναι οι προβλέψεις σας για τον δικό σας τομέα για το 2023; Πιστεύετε ότι το 2023 θα κινηθεί με θετικό πρόσημο, αρνητικό πρόσημο ή το ίδιο με το 2022;

Το λιανικό εμπόριο και ειδικά οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα συνεχίσουν να υπάρχουν, αλλά και να μεγαλώνουν. Αντιλαμβάνεστε ότι το convenience shopping είναι μέρος μίας παγκόσμιας τάσης, εις βάρος των μικρών καταστημάτων (kiosks) και των πολύ μεγάλων καταστημάτων (hypermarkets).

Οι προβλέψεις για τον δικό μας τομέα είναι θετικές, με προβλέψεις της τάξεως του 1%-1.5%, όσον θα είναι και η ανάπτυξη του ΑΕΠ δηλαδή. Ταυτόχρονα, θεωρώ ότι ζούμε περίοδο στασιμοπληθωρισμού (stagflation), από την στιγμή που δεν παρατηρείται αύξηση της παραγωγής, της απασχόλησης, του διαθέσιμου εισοδήματος κ.λπ. Την ίδια ώρα, παρατηρείται συστηματική αύξηση των τιμών, η οποία οδηγεί σε μείωση της κατανάλωσης που αυτό ενδεχομένως να συνεχίσει καθ’ όλη την διάρκεια του 2023.

Νέα καταστήματα και αύξηση τζίρου

Ποιες είναι οι σημαντικές τάσεις, γεγονότα και εξελίξεις που θα πρέπει να παρακολουθηθούν/προσεχθούν στον τομέα δραστηριοποίησής σας για το 2023;

Λόγο του πληθωρισμού που από ό,τι φαίνεται πιο συγκεκριμένα διανύουμε περίοδο στασιμοπληθωρισμού, ο καταναλωτής θα συνεχίσει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός στις αγορές του.

Οι υπεραγορές MAS είναι πρωτοπόρος στις παγκόσμιες τάσεις, προσφέροντας:

  • Το πιο γρήγορο ολοκληρωμένο ψώνισμα ‘Convenience Shopping’.
  • Τις πιο χαμηλές τιμές στα προϊόντα προσφοράς.
  • Την πιο ολοκληρωμένη γκάμα ιδιωτικής ετικέτας με 1.600 κωδικούς καλύπτοντας όλες ανεξαιρέτως τις κατηγορίες εμπορευμάτων, στις πιο χαμηλές τιμές πάντα στη σωστή ποιότητα.
  • Ίσως η καλύτερη διαθέσιμη ποιότητα σε φρέσκα προϊόντων στα τμήματα κρεοπωλείου και μαναβικής.

Τι να αναμένουμε από τις Υπεραγορές MAS για το 2023 και ποιοι είναι οι στόχοι σας;

Ο στόχος μας είναι να συνεχίσουμε να είμαστε ο πιο ραγδαία αναπτυσσόμενος λιανέμπορος στο νησί. Στο πλάνο μας είναι η ανάπτυξη έξι καινούργιων καταστημάτων εντός του 2023, που θα αναπτύξει τον τζίρο μας από τα €144 εκατ. στα €155 εκατ. Στόχος μας είναι το 2025, όταν οι Υπεραγορές MAS θα έχουν στο ενεργητικό τους συνολικά 73 υπεραγορές, το μερίδιο αγοράς μας στο λιανικό εμπόριο τροφίμων της Κύπρου να ανέλθει στο 9,3%.

Δειτε Επισης

Υπουργείο Εμπορίου: Εφαρμόζονται κανονισμοί για έλεγχο της μεσιτείας όπλων
Κλειστά τα γενικά καταστήματα την Πρωτομαγιά-Τι ισχύει για όσους εργαστούν
Έπιπλα Andreotti: Η one-stop-shop επιλογή σου!
Εννέα μνηστήρες για την ανάπτυξη και λειτουργία του e-kalathi-Οι προσφοροδότες και τα ποσά που δήλωσαν
Τα προβλήματα στην εμπορία και προώθηση των κυπριακών κρασιών στην ντόπια και ξένη αγορά
Skybags: Ποιοτική μόδα που στοιχίζει λιγότερα
Κατά παρέκκλιση και στο Υπουργικό τα δύο νέα malls στη Λεμεσό-Το κυκλοφοριακό χάος και οι νέοι κυκλικοί κόμβοι
Τα Beauty Line τιμούν την Ημέρα Γης με την εκστρατεία «Φτιάχνουμε μαζί έναν κόσμο ομορφότερο»
Μ. Παναγίδης: Επιβεβλημένη η τροποποίηση του κανονισμού της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών
Υπηρεσία Καταναλωτή: Στο 11,7% η διαφορά ακριβότερου από φθηνότερο καλάθι προϊόντων