anner-cyta-vodafone

«Rapid test» στα οχήματα για τα καύσιμα ζητούν οι πρατηριούχοι  

Μαρία Καραΐσκου  08/09/2022 06:35
«Rapid test» στα οχήματα για τα καύσιμα ζητούν οι πρατηριούχοι  

«Rapid test» στα οχήματα για τα καύσιμα ζητούν οι πρατηριούχοι  

Μαρία Καραΐσκου  08/09/2022 06:35

Την ώρα που υπό το πρίσμα του ολοένα και αυξανόμενου αριθμού Ε/κ οι οποίοι επιλέγουν να μεταβαίνουν στα κατεχόμενα για εφοδιασμό με καύσιμα οι πρατηριούχοι καταγγέλλουν την Κυπριακή Δημοκρατία στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για μη ορθή εφαρμογή του Κανονισμού της Πράσινης Γραμμής, ο εκπρόσωπος Τύπου του Συνδέσμου Πρατηριούχων Χριστόδουλος Χριστοδούλου δίνει το σκεπτικό της συγκεκριμένης απόφασης και εξηγεί σε τι στοχεύει μέσα από αυτή ο Σύνδεσμος.

Διαβάστε ακόμη: 

Μιλώντας στο InBusinessNews, o κ. Χριστοδούλου υπέδειξε πως στόχος του Συνδέσμου είναι η παρέμβαση της Ε.Ε. και η από μέρους της άσκηση πιέσεων προς την Κυπριακή Δημοκρατία, ώστε να εφαρμοστεί ο Κανονισμός της Πράσινης Γραμμής. Κάτι που όπως υποστήριξε δεν συμβαίνει γενικότερα με αποτέλεσμα να γίνονται ανεξέλεγκτες διακινήσεις διάφορων προϊόντων.  

Κληθείς να παραθέσει συγκεκριμένα μέτρα, η εφαρμογή των οποίων κατά την εκτίμηση των πρατηριούχων θα συνέβαλλε στον περιορισμό του φαινομένου μετάβασης Ε/κ στα κατεχόμενα για προμήθεια καυσίμων, ο Χριστόδουλος Χριστοδούλου εξέφρασε την θέση πως πρέπει να αρχίσουν να διενεργούνται έλεγχοι στα αυτοκίνητα.

Όπως εξήγησε συναφώς, οι πρατηριούχοι δεν απαιτούν να γίνονται έλεγχοι στα οδοφράγματα, αλλά σε τυχαία σημεία της Λευκωσίας. Όπως είπε, τα καύσιμα στις ελεύθερες περιοχές τηρούν τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές και συνεπώς διαφέρουν από εκείνα στα κατεχόμενα, κάτι που με μια χημική ανάλυση μπορεί να φανεί.

«Εμείς δεν ζητούμε να στήσουν στα οδοφράγματα μονάδα χημείου, αλλά σε κάποια σημεία στη Λευκωσία, ώστε να υπάρχει έλεγχος ποιότητας καυσίμων. Με αυτόν τον τρόπο, θα μειωθεί η ροή στα κατεχόμενα», ισχυρίστηκε.

Το μπαλάκι της ευθύνης

Ερωτηθείς κατά πόσο για το γεγονός ότι αρκετοί Ε/κ μεταβαίνουν στα κατεχόμενα για καύσιμα ευθύνονται και οι ίδιοι οι πρατηριούχοι, και δη το ότι οι τιμές στις ελεύθερες περιοχές είναι κατά πολύ πιο υψηλές, ο κ. Χριστοδούλου θέλησε να υποδείξει πως στα κατεχόμενα για καύσιμα μεταβαίνουν και άτομα με… καλές οικονομικές δυνατότητες.

«Οι πρατηριούχοι κατανοούμε τον φτωχό κόσμο που δεν μπορεί να γεμίσει το αυτοκίνητό του, αλλά στα κατεχόμενα απευθύνονται και άτομα με ακριβά οχήματα», είπε, για να συμπληρώσει με νόημα πως η ποιότητα καυσίμων δεν είναι η ίδια και ότι σε βάθος χρόνου θα υπάρξει πρόβλημα με τα αυτοκίνητά τους.

Ταυτόχρονα, ο εκπρόσωπος Τύπου του Συνδέσμου Πρατηριούχων υποστήριξε ότι την ευθύνη έχει η κυβέρνηση που δεν εφαρμόζει, όπως είπε, τον Κανονισμό της Πράσινης Γραμμής, ο οποίος-όπως ανέφερε, «έγινε για τους Τουρκοκύπριους και στο τέλος, αυτοί που επωφελούνται είναι οι Ελληνοκύπριοι».

€180 εκατ. στα πρατήρια των κατεχομένων από Ε/κ

Σύμφωνα με τον Χριστόδουλο Χριστοδούλου, μέχρι το τέλος του 2022 το ύψος του ποσού που θα διατεθεί από Ε/κ για εφοδιασμό καύσιμων από τα κατεχόμενα αναμένεται να ανέλθει στα €180 εκατ.

«Οι Ελληνοκύπριοι ξοδεύουν περίπου €15 εκατ. τον μήνα σε καύσιμα στα κατεχόμενα και συνεπώς μέχρι το τέλος του έτους το ποσό θα αγγίξει τα €180 εκατ.», υπέδειξε, προσθέτοντας πως με αυτούς τους ρυθμούς, η απώλεια του κράτους από τους φόρους θα αγγίξει τα €80 εκατ., ενώ η απώλεια των Ε/κ πρατηριούχων θα είναι γύρω στα €7 εκατ.

Ερωτηθείς από πού προκύπτουν τα συγκεκριμένα στοιχεία και οι αριθμοί, ο κ. Χριστοδούλου είπε ότι αποτελούν παραδοχές του λεγόμενου υπουργού Οικονομικών των κατεχομένων, ο οποίος σε ομιλία του είχε αναφερθεί στα έσοδα του ψευδοκράτους από την ελληνοκυπριακή πλευρά.

Ταυτόχρονα, ο κ. Χριστοδούλου υπογράμμισε ότι οι αριθμοί αυτοί συμβαδίζουν με τις απώλειες που σημειώνουν φέτος τα πρατήρια στη Λευκωσία και στην ελεύθερη Αμμόχωστο, που είναι περίπου 30% και δεν προέρχονται από τις αυξήσεις τιμών, καθώς η συνολική απώλεια είναι περισσότερη.

RELATED ARTICLES

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ

Σχετικά Άρθρα

Πίσω στην αρχή της σελίδας