Κ. Καποδίστριας: Αναπόφευκτες αυξήσεις στα ανταλλακτικά αυτοκινήτων

Τα σημάδια της σχεδόν σε όλους τους τομείς της οικονομικής και επιχειρηματικής δραστηριότητας αφήνει η περίοδος οικονομικής κρίσης που διάγουμε και η ακρίβεια που επικρατεί, με τον τομέα των ανταλλακτικών αυτοκινήτων αναπόφευκτα να μην μένει ανεπηρέαστος.

Την εικόνα που υπάρχει στον κλάδο δίνει μιλώντας στο InBusinessNews o CEO της Chr. Kapodistrias & Sons Κωνσταντίνος Καποδίστριας, ο οποίος περιγράφει το πώς έχει επηρεαστεί η κυπριακή αγορά λόγω του πληθωρισμού και το δυσκολιών στις εισαγωγές.

Διαβάστε ακόμη: 

Όπως ανέφερε ο κ. Καποδίστριας, οι αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων είναι αρκετές και αναπόφευκτες. «Από πλευράς πωλήσεων δεν παρατηρήθηκε οποιαδήποτε μείωση, όμως οι αυξήσεις στις τιμές είναι αρκετές. Έχουμε πληθωρισμό και  εκ των πραγμάτων έχουμε αυξήσεις», σημείωσε.

Σύμφωνα με τον CEO της Chr. Kapodistrias & Sons, οι αυξήσεις αφορούν κυρίως στα ανταλλακτικά, στα ελαστικά και στα λιπαντικά. Όπως υπέδειξε, πρόκειται για μια αλυσίδα αυξήσεων που ξεκινά από τις πρώτες ύλες, τα εργοστάσια παραγωγής και τα μεταφορικά, με την μετακύλιση του κόστους από πλευράς εταιρείας να μην μπορεί να αποφευχθεί. «Κάθε ένα-δύο μήνες παίρνουμε νέους καταλόγους από τις εταιρείες με 2-3% αύξηση στις τιμές. Όταν αυξάνονται όλα, πρέπει να αυξήσεις και εσύ. Δεν υπάρχει κάτι που δεν αυξήθηκε», υπογράμμισε.

Όσον αφορά τις εισαγωγές ειδικότερα πάντως, ο κ. Καποδίστριας παρατηρεί ότι υπάρχει μια ελαφριά μείωση στα μεταφορικά και πώς η εφοδιαστική αλυσίδα γενικότερα βρίσκεται σε καλύτερα επίπεδα.

«Μικρή μείωση είδαμε στα μεταφορικά από την Άπω Ανατολή. Εκεί υπάρχει μία τάση να…ηρεμήσει τα τελευταία χρόνια. Άρχισαν να κινούνται πιο κοντά στις κανονικές τιμές. Όχι στα ίδια επίπεδα προ πανδημίας. Απλώς δεν είναι τα ακραία φαινόμενα που είχαμε τα τελευταία χρόνια. Η εφοδιαστική αλυσίδα καλυτέρευσε, αλλά τώρα είμαστε σε καλά επίπεδα», υπογράμμισε.

Δύσκολο να βρεθεί προσωπικό

Παρά τις δυσκολίες που επικρατούν στην παγκόσμια και τοπική αγορά, και αναγκάζουν αρκετές εταιρείες να λάβουν μέτρα για να μειώσουν τα κόστη τους, η Chr. Kapodistrias & Sons, ξεκαθαρίζει πως δεν θα προχωρήσει σε μείωση προσωπικού. Αντιθέτως, όπως τονίζει ο κ. Καποδίστριας, η εταιρεία αναζητεί προσωπικό, ωστόσο το ενδιαφέρον είναι χαμηλό.

«Από πλευράς της δικής μας εταιρείας δεν θα γίνουν απολύσεις. Αντιθέτως, ψάχνουμε προσωπικό και δυσκολευόμαστε να βρούμε. Παίζει ρόλο και σε ποια επαρχία το ζητάς και εξαρτάται και από την τοπική αγορά», υπογραμμίζει, για να προσθέσει ότι σε αρκετές περιπτώσεις δεν υπάρχει ενδιαφέρον. «Σίγουρα ο κόσμος λαμβάνει υπόψη και τον μισθό. Αλλά υπήρχαν περιπτώσεις που δυσκολευόμαστε να βρούμε, έστω και με αρκετά ψηλό μισθό».

Η συμπεριφορά των καταναλωτών

Αναπόφευκτα η ενεργειακή κρίση που επικρατεί στην Ευρώπη και ενδεχομένως να ενταθεί περισσότερο τους επόμενους μήνες, θα επηρεάσει όλους τους τομείς της οικονομίας και επιχειρήσεις.

Ο κ. Καποδίστριας σχολιάζει πως αυτό που επηρεάζει τον κόσμο είναι η ενεργειακή κρίση, λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, με ό,τι συνεπάγεται αυτό. «Είναι τόσο παγκοσμιοποιημένο το περιβάλλον μας, που επηρεαζόμαστε άμεσα», επισημαίνει.

Όσον αφορά τον τομέα των ανταλλακτικών, όπως εκτιμά, οι πωλήσεις θα εξαρτηθούν από την συμπεριφορά των καταναλωτών, όπου εν μέσω πληθωρισμού και αυξημένων εξόδων, τείνουν να είναι πιο συντηρητικοί.

«Το τι θα γίνει το επόμενο διάστημα, είναι από τις λίγες φορές που δεν μπορώ να πω ότι υπάρχει αισιοδοξία ή απαισιοδοξία. Αν τα πράγματα μείνουν ως έχουν, πιστεύω θα υπάρξει μία μικρή ύφεση λόγω του ότι τα νοικοκυριά δυσκολεύονται. Και έτσι θα προσπαθήσουν να μειώσουν τα έξοδα τους και άρα θα μειωθούν οι πωλήσεις. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα πέσουμε σε τραγικά επίπεδα. Οι επόμενοι μήνες θα ξεκαθαρίσουν την εικόνα», κατέληξε ο Κωνσταντίνος Καποδίστριας.

Δειτε Επισης

Εννέα μνηστήρες για την ανάπτυξη και λειτουργία του e-kalathi-Οι προσφοροδότες και τα ποσά που δήλωσαν
Τα προβλήματα στην εμπορία και προώθηση των κυπριακών κρασιών στην ντόπια και ξένη αγορά
Skybags: Ποιοτική μόδα που στοιχίζει λιγότερα
Κατά παρέκκλιση και στο Υπουργικό τα δύο νέα malls στη Λεμεσό-Το κυκλοφοριακό χάος και οι νέοι κυκλικοί κόμβοι
Τα Beauty Line τιμούν την Ημέρα Γης με την εκστρατεία «Φτιάχνουμε μαζί έναν κόσμο ομορφότερο»
Μ. Παναγίδης: Επιβεβλημένη η τροποποίηση του κανονισμού της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών
Υπηρεσία Καταναλωτή: Στο 11,7% η διαφορά ακριβότερου από φθηνότερο καλάθι προϊόντων
Μια συλλογή από premium mixers εισέρχεται δυναμικά στην κυπριακή αγορά
Ενέργεια χωρίς ζάχαρη με τα νέα προϊόντα Monster Energy Ζero Sugar
Ανεξαρτησίας: Ο μονόδρομος, ο δύσκολος στόχος για πεζόδρομο και ο ανταγωνισμός από τα malls