ΟΟΣΑ: 10+4 συστάσεις προς την Κύπρο για περισσότερη διαφάνεια

Μία δέσμη συστάσεων προς την Κύπρο παραθέτει η δεύτερη έκδοση για το 2020 του Global Forum για τη διαφάνεια και την ανταλλαγή πληροφοριών για φορολογικούς σκοπούς.
 
Η έκδοση του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) έχει ως αντικείμενο την παρακολούθηση και την αξιολόγηση της βελτίωσης των διεθνών προτύπων διαφάνειας και ανταλλαγής πληροφοριών για φορολογικούς σκοπούς.
 
Διαβάστε ακόμα:
Τουρισμός απ’ τη δεκαετία του 1980 ο φετινός
Altamira: 22 κατοικίες σε τιμές από €95.000

Μεταξύ των συστάσεων προς την Κύπρο περιλαμβάνονται η επικαιροποίηση του νομικού πλαισίου για εκκαθάριση εταιρειών, η αναθεώρηση του καθεστώτος due diligence και η παρακολούθηση της εκστρατείας συμμόρφωσης για τις εταιρείες, καθώς και η παρακολούθηση της συμμόρφωσης των τραπεζών όσον αφορά τις υποχρεώσεις για απόκτηση και διατήρηση πληροφοριών ιδιοκτησίας.
 
Δείτε πιο κάτω τις 14 συστάσεις του ΟΟΣΑ προς την Κύπρο:
  • Συνιστάται στην Κύπρο να ενημερώσει το νομικό της πλαίσιο για να διασφαλίσει ότι τα πρόσωπα, στα οποία χορηγείται η επιμέλεια βιβλίων και εγγράφων μιας εταιρείας που τίθεται σε εκκαθάριση με δικαστική απόφαση, θα πρέπει να διατηρούν αυτά τα αρχεία για τουλάχιστον πέντε χρόνια.
  • Η Κύπρος πρέπει να παρακολουθεί την έναρξη της τρίτης εκστρατείας συμμόρφωσης και να διασφαλίζει ότι οι εταιρείες που θα έπρεπε να διαγραφούν από το Μητρώο Εταιρειών σύμφωνα με το καθεστώς εφαρμογής, έχουν όντως διαγραφεί.
  • Θα πρέπει να επανεξεταστεί και να παρακολουθηθεί το απλοποιημένο καθεστώς δέουσας επιμέλειας (due diligence), καθώς και να διασφαλιστεί η συνοχή μεταξύ των εποπτικών αρχών.
  • Η Κύπρος θα πρέπει να διασφαλίσει ότι υπάρχουν υποχρεωτικοί κανόνες για όλα τα άτομα που έχουν υποχρεώσεις κατά της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες σχετικά με το τι θα αποτελούσε αποδεκτή συχνότητα για ενημερώσεις ώστε να διασφαλιστεί η διαθεσιμότητα επαρκών, ακριβών και επικαιροποιημένων πληροφοριών πραγματικής ιδιοκτησίας.
  • Συνίσταται στην Κύπρο να παρακολουθεί, να εποπτεύει και να επιβάλλει την εφαρμογή μητρώων πραγματικής ιδιοκτησίας σε εταιρείες, ώστε να διασφαλιστεί ότι οι πληροφορίες στο κεντρικό μητρώο πραγματικής ιδιοκτησίας θα είναι επαρκείς, ακριβείς και ενημερωμένες.
  • Η Κύπρος πρέπει να παρακολουθεί τους παρόχους μη επαγγελματικών υπηρεσιών που ενεργούν ως διαχειριστές (trustees) για να διασφαλιστεί ότι δεν υπάρχει κενό όσον αφορά τη διαθεσιμότητα της ταυτότητας του ιδιοκτήτη.
  • Η Κύπρος πρέπει να παρακολουθεί την παροχή υπηρεσιών εμπιστοσύνης από μη επαγγελματίες καταπιστευματοδόχους για να διασφαλίζει τις πληροφορίες πραγματικής ιδιοκτησίας σχετικά με την κυριότητα σε σχέση με όλα τα τραστ (καταπιστεύματα) που διέπονται από το δίκαιο της Κύπρου, που διοικούνται στην Κύπρο ή για τα οποία ένας διαχειριστής διαμένει στην Κύπρο.
  • Η οδηγία της Κεντρικής Τράπεζας Κύπρου θα πρέπει να προσδιορίζει περαιτέρω τη συχνότητα της εποπτείας, τι θα αποτελούσε αποδεκτή συχνότητα ενημερώσεων και να συμπεριλάβει διαδικασίες για την ενημέρωση των πληροφοριών δέουσας επιμέλειας του πελάτη για να εξασφαλιστεί ότι υπάρχει δεσμευτική και ομοιόμορφη συχνή ενημέρωση των πληροφοριών δέουσας επιμέλειας των πελατών.
  • Η Κύπρος πρέπει να παρακολουθεί τη συμμόρφωση των τραπεζών όσον αφορά τις υποχρεώσεις για απόκτηση και διατήρηση σχετικών πληροφοριών, συμπεριλαμβανομένων των πληροφοριών ιδιοκτησίας, στους πελάτες τους.
  • Η Κύπρος δεν θα πρέπει να απορρίπτει αιτήματα για ιστορικές τραπεζικές πληροφορίες, ενώ θα πρέπει να παρέχει αυτές τις πληροφορίες.
  • Η Κύπρος πρέπει να παρακολουθεί τις υποθέσεις που ασκούνται από τους κατόχους πληροφοριών σχετικά με τη χρήση της οικιακής ισχύος, ιδίως όσον αφορά την προβλεπόμενη συνάφεια.
  • Η Κύπρος δεν πρέπει να περιορίζει την παροχή διοικητικής βοήθειας ή δηλώσεων/στοιχείων του κατόχου πληροφοριών στην αιτούσα δικαιοδοσία/προορισμό.
  • Η Αρμόδια Αρχή θα πρέπει να κοινοποιεί τις πλήρεις λεπτομέρειες ατόμων των οποίων οι πληροφορίες είναι προβλεπόμενα σχετικές, σύμφωνα με το πρότυπο του Εκτελεστικού Γραφείου για την Αναθεώρηση της Μετανάστευσης.
  • Η Κύπρος οφείλει να συνεχίζει τη συμπερίληψη συμφωνιών του Εκτελεστικού Γραφείου Αναθεώρησης της Μετανάστευσης με οποιονδήποτε νέο σχετικό συνεργάτη που θα το απαιτούσε.

Δειτε Επισης

Εβδομαδιαίες απώλειες κατέγραψε το ΧΑΚ
Μέτρο ενίσχυσης με ετήσιο προϋπολογισμό €1.400.000 για ζημιές από θεομηνίες στην γεωργία
Με κόστος 1,2 εκατ. «ανασχηματίζει» με ηλεκτρικά τον στόλο οχημάτων του Υπουργικού η Κυβέρνηση
Το αναθεωρημένο νομοσχέδιο για το FDI screening και η δυστοκία της Κύπρου για συμμόρφωση
Κέρδη 1,51% κατέγραψε το ΧΑΚ
«Go Live» για την παράλληλη διαπραγμάτευση κυπριακών ομολόγων ΕΜΤΝ
Προσέλκυση νέων επενδυτών...«Κεφάλαιο κίνησης σε επιχειρήσεις, θα ενσωματωθούν και συγκεκριμένα κίνητρα»
Περιμένει παραγωγική συζήτηση με τα κόμματα για τις πολλαπλές συντάξεις ο Κεραυνός...«Αυτό νομίζω ότι είναι ανέκδοτο να το λέμε»
Ικανοποίηση Κεραυνού για Fiscal Monitor του ΔΝΤ-«Επαναβεβαιώνεται η πολύ καλή πορεία της οικονομίας μας»
ΔΝΤ: Η Κύπρος θα «πιάσει» νωρίτερα το όριο 60% στον δείκτη δημόσιου χρέους