Powered by

ENTERCyprus: Εικόνες από μια Κύπρο εικονική…

Με μια πρωτότυπη πρωτοβουλία προώθησης και ανάδειξής της ως τουριστικού προορισμού, μέσω (VR) εξερεύνησης και 3D εικόνων, η Κύπρος αναδεικνύει όλο της το μεγαλείο. Πρόκειται για μια πλατφόρμα που εντάσσεται στο έργο EnterCY: ENhancing Tourist ExpeRience in Cyprus - An integrated platform for promoting Cyprus. Εκ μέρους του Eρευνητικού Kέντρου Frederick, μιλούν οι δύο συντονιστές του έργου κι επίκουροι καθηγητές πληροφορικής, δρ Ανδρέας Κωνσταντινίδης και δρ Χάρης Παπαδόπουλος, του πανεπιστημίου Frederick.

Πρόκειται για τη δημιουργία μιας πλατφόρμας εικονικής κι επαυξημένης πραγματικότητας, μέσα από την οποία τουρίστες που ενδιαφέρονται να επισκεφτούν την Κύπρο θα ενημερώνονται για την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά της, για διάφορες δραστηριότητες κι αξιοθέατα.

Το Frederick Research Center είναι συντονιστής ενός μεγάλου εταιρικού σχήματος για την υλοποίηση αυτού του έργου, ενώ η ΙΜΗ είναι υπεύθυνη για την προβολή και την επικοινωνία του.

Η πλατφόρμα EnterCY
Στο πλαίσιο του έργου EnterCY αναπτύσσεται μια καινοτόμα πλατφόρμα, που αποτελείται από διαδικτυακό περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας με χωροχρονική πλοήγηση και εφαρμογή επαυξημένης πραγματικότητας, τα οποία θα υποστηρίζονται από πρωτοποριακές τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών, όπως, τεχνητή νοημοσύνη, τεχνικές γεωτοποθέτησης σε εσωτερικούς χώρους, διαχείριση μεγάλων όγκων δεδομένων (big data management) και εμβυθιστική πραγματικότητα.

Η πλατφόρμα προσφέρει τα ακόλουθα: (α) Ενημέρωση των δυνητικών επισκεπτών σχετικά με την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά, την ποικιλία δραστηριοτήτων και τα αξιοθέατα της Κύπρου, μέσα από μια χώρο-χρονική εικονική εξερεύνηση πριν από την επίσκεψή τους. (β) Ενίσχυση της τουριστικής εμπειρίας, παρέχοντας οπτική και ακουστική καθοδήγηση, πλοήγηση, ψυχαγωγία και μάθηση από την αφήγηση ιστοριών μέσω επαυξημένης πραγματικότητας, κατά την επίσκεψή τους τόσο σε εσωτερικούς όσο και σε εξωτερικούς χώρους. (γ) Ενίσχυση της τουριστικής εμπειρίας μετά την επίσκεψη, παρέχοντας στους τουρίστες ένα προσωπικό βίντεο 360° για την περιοδεία στην Κύπρο ως ενθύμιο. (δ) Παροχή της δυνατότητας στους τουρίστες να μοιραστούν την εμπειρία τους σε πραγματικό χρόνο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Σε όλα τα στάδια της πλατφόρμας EnterCY θα χρησιμοποιηθεί εξατομίκευση για την παρουσίαση περιεχομένου προσαρμοσμένου στα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες των τουριστών.

Η προβολή της Κύπρου
Όπως ανάφεραν οι καθηγητές Κωνσταντινίδης και Παπαδόπουλος, κύριος στόχος του έργου είναι η προώθηση της Κύπρου ως ελκυστικού τουριστικού προορισμού, με την ενημέρωση των πιθανών τουριστών για τον συνδυασμό φύσης, ιστορίας, πολιτισμού, ποικιλίας δραστηριοτήτων και αναψυχής που προσφέρει, καθώς και με την ενίσχυση της εμπειρίας και της ικανοποίησης των τουριστών πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την επίσκεψή τους στην Κύπρο, χρησιμοποιώντας τεχνολογίες αιχμής. Σύμφωνα με τη στρατηγική έξυπνης εξειδίκευσης για την Κύπρο (S3CY), ο τομέας του τουρισμού θεωρείται ως η αιχμή του δόρατος για την οικονομική ανάπτυξη της χώρας, έχοντας σημαντική συμβολή στο εθνικό Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν (ΑΕΠ). Οι εμπειρογνώμονες, ωστόσο, εξέφρασαν την άποψη ότι το μοντέλο ανάπτυξης, ήλιος και θάλασσα, είναι ξεπερασμένο και υπάρχει επείγουσα ανάγκη για νέα στρατηγικά μοντέλα, με στόχο την προσέλκυση νέων μορφών τουρισμού. Επισήμαναν ότι είναι σημαντικό να δοθεί έμφαση στον ποιοτικό και κατά συνέπεια βιώσιμο τουρισμό: «Με κίνητρο τις συστάσεις των εμπειρογνωμόνων, αλλά και βασιζόμενοι στο τεχνολογικό και ερευνητικό μας υπόβαθρο, σε συνδυασμό με την εμπειρία μας στην επιτυχή αξιοποίηση τεχνολογιών αιχμής για την αντιμετώπιση σημαντικών προβλημάτων σε διάφορους τομείς, αποφασίσαμε να προτείνουμε την ανάπτυξη της εν λόγω πλατφόρμας για την προώθηση εναλλακτικών μορφών τουρισμού».

Από το όραμα στην υλοποίηση
«Το όραμά μας είναι να συμβάλουμε κι εμείς με την πλατφόρμα EnterCY στην επίτευξη των στόχων της Κύπρου, όπως αυτοί έχουν οριστεί από την εθνική στρατηγική τουρισμού», αναφέρουν οι δύο συντονιστές. Και προσθέτουν: «Απώτερος σκοπός είναι η μετατροπή της χώρας μας σε έναν premium ολόχρονο τουριστικό προορισμό, στοχεύοντας στην προσέλκυση μεγαλύτερου ποσοστού ποιοτικών τουριστών με ψηλή κατά κεφαλή δαπάνη, αποδίδοντας μεγάλη έμφαση στην τοπική κληρονομιά, την πολιτιστική διάσταση και το φυσικό περιβάλλον».

Το καινοτόμο έργο EnterCy βρίσκεται σε τροχιά υλοποίησης από τον Απρίλιο του 2019. Η έναρξή του σηματοδοτήθηκε με συνάντηση των εταίρων στο Πανεπιστήμιο Frederick, την Παρασκευή 10 Μαΐου 2019.

Το έργο έρχεται να τονώσει έναν από τους βασικούς πυλώνες της κυπριακής οικονομίας - αυτόν του τουρισμού - μέσα από την έρευνα, την τεχνολογική ανάπτυξη και την καινοτομία, ενισχύοντας την εμπειρία των τουριστών πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την επίσκεψή τους στην Κύπρο. Έχει διάρκεια τρία χρόνια και η πρώτη έκδοση της πλατφόρμας θα είναι έτοιμη για το κοινό στις αρχές του επόμενου χρόνου. Το Έργο EnterCy (INTEGRATED/0916/0020) συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και την Κυπριακή Δημοκρατία μέσω του Ιδρύματος Έρευνας και Καινοτομίας.

Συνεργαζόμενοι οργανισμοί
Οι συνεργαζόμενοι οργανισμοί του έργου EnterCY αποτελούν την απαιτούμενη συνεργασία τετραπλού έλικα. Πρόκειται για τους ερευνητικούς φορείς: Frederick Research Center (συντονιστής) και Πανεπιστήμιο Κύπρου. Τις επιχειρήσεις: Cyprus research and innovation center (CYRIC), Silversky 3D και IMH. Τους φορείς διαμόρφωσης πολιτικής: Υφυπουργείο Τουρισμού και Τμήμα Αρχαιοτήτων και τους οργανισμούς της ευρύτερης κοινωνίας: Σύνδεσμος Ταξιδιωτικών Πρακτόρων Κύπρου και Ένωση Ξεναγών Κύπρου.
 
 

Δειτε Επισης

Ξεκινά τον Ιανουάριο με τον στόχο «Ηλέκτρα» το γεωτρητικό πρόγραμμα της Κ.Δ.-«Αισιόδοξες οι γεωλογικές δομές»
Καθοριστικό τετ α τετ Παπαναστασίου με Σκυλακάκη για GSI-Ξεκαθαρίζει για μετοχική συμμετοχή της Κ.Δ.
Η παγκόσμια οικονομία το 2024 και οι προοπτικές για το 2025-Η μάχη με τον πληθωρισμό και οι πιθανοί κίνδυνοι
Κ. Παρμακλής: Η μεγάλη αλλαγή που θα δώσει ώθηση στην οικοδομική βιομηχανία και οι προκλήσεις για τον ΕΟΑ Λευκωσίας
Κωνσταντίνος Κωνσταντή: Αισιόδοξες προοπτικές για τον τομέα των ακινήτων, αλλά ανησυχούμε για πολλά
Fitch: Ο... τυφώνας Τραμπ, η γεωπολιτική και οι κίνδυνοι σε Γαλλία-Γερμανία θα δοκιμάσουν τις αντοχές της οικονομίας το 2025
Τα πλάνα Honda και Nissan για συγχώνευση έως το 2026-Τι σημαίνει για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία
Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση... Δημιουργικό έτος στον τομέα των πωλήσεων το 2024 παγκοσμίως
Συνεχίζει σε αυξητικό μοτίβο ο ΣΠΟΔ... Τι αντικατοπτρίζει η θετική του πορεία
Ανδρέας Χατζηαδάμου: Αυξημένη κίνηση στις υπεραγορές, αναζητούν προσφορές οι καταναλωτές