Τα πλάνα Honda και Nissan για συγχώνευση έως το 2026-Τι σημαίνει για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία

Η Honda και η Nissan βρίσκονται σε συνομιλίες για να εξετάσουν τη συγχώνευσή τους έως το 2026, ανακοίνωσαν οι δυο ιαπωνικές μάρκες αυτοκινήτων.

Πρόκειται για μια ιστορική συμφωνία για την αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας που υπογραμμίζει την απειλή που αποτελούν πλέον οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων για τις μακροχρόνια κυρίαρχους κατασκευαστές αυτοκινήτων στον κόσμο.

Η συγχώνευση των δυο ιαπωνικών μάρκων θα δημιουργήσει τον τρίτο μεγαλύτερο όμιλο αυτοκινήτων στον κόσμο όσον αφορά τον όγκο των πωλήσεων οχημάτων μετά την Toyota και την Volkswagen. Τώρα στη τρίτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης είναι ο κορεάτικος όμιλος που απαρτίζεται από τις αυτοκινητοβιομηχανίες Hyundai και Kia.

Η συγχώνευση θα δώσει επίσης στις δύο ιαπωνικές μάρκες εταιρείες την δυνατότητα να επιτύχουν οικονομίες κλίμακας σε όλους τους τομείς και ταχύτερη ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, αναφέρει το Reuters.

Η συγχώνευση της Honda, της δεύτερης μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας της Ιαπωνίας, με τη Nissan, την τρίτη σε μέγεθος ιαπωνική μάρκα, θα είναι η μεγαλύτερη συγχώνευση στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία μετα την συγχώνευση της Fiat Chrysler Automobiles και της PSA το 2021 για τη δημιουργία του Stellantis, μια συμφωνία 52 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Η Mitsubishi Motors, στην οποία η Nissan είναι ο κορυφαίος μέτοχος, εξετάζει επίσης το ενδεχόμενο να ενταχθεί στη συγχώνευση, ανέφεραν οι εταιρείες. Η τελική απόφαση της Mitsubishi Motors θα ανακοινωθεί μέχρι τα τέλη Ιανουαρίου.

Οι διευθύνοντες σύμβουλοι και των τριών αυτοκινητοβιομηχανιών πραγματοποίησαν κοινή συνέντευξη Τύπου στο Τόκιο.

«Η άνοδος των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών και των νέων παικτών έχει αλλάξει αρκετά την αυτοκινητοβιομηχανία», δήλωσε ο CEO της Honda, Toshihiro Mibe, επικαλούμενος τις τεχνολογικές τάσεις της ηλεκτροκίνησης και της αυτόνομης οδήγησης.

«Πρέπει να αναπτύξουμε ικανότητες για να τους αντιμετωπίσουμε και να τους πολεμήσουμε μέχρι το 2030, διαφορετικά θα νικηθούμε», προσέθεσε.

Οι δύο εταιρείες στοχεύουν σε συνδυασμένες πωλήσεις 191 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η Honda, η οποία έχει κεφαλαιοποίηση άνω των 40 δισεκατομμυρίων δολαρίων, περίπου τετραπλάσια από εκείνη της Nissan, θα διορίσει την πλειοψηφία του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας, ανέφεραν.

Ο συνδυασμός με τη Mitsubishi Motors θα ανέβαζε τις παγκόσμιες πωλήσεις του ιαπωνικού ομίλου σε περισσότερα από 8 εκατομμύρια αυτοκίνητα.

Τον περασμένο μήνα, η Nissan ανακοίνωσε ένα σχέδιο για να περικόψει 9.000 θέσεις εργασίας και το 20% της παγκόσμιας παραγωγικής της ικανότητας μετά την πτώση των πωλήσεων στις βασικές αγορές της Κίνας και των ΗΠΑ.

Η Honda ανέφερε επίσης χειρότερα από τα αναμενόμενα κέρδη λόγω της πτώσης των πωλήσεων στην Κίνα, αν και οι πωλήσεις των μοτοσικλετών και των υβριδικών αυτοκινήτων τη βοήθησαν να εξασφαλίσει μια σχετικά σταθερή οικονομική βάση.

Τα στοιχεία των παγκόσμιων πωλήσεων αυτοκινήτων μέχρι τον Σεπτέμβριο δείχνουν ότι τέσσερις από τις 17 κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο είναι κινεζικές.

Όπως και άλλες ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες, η Honda και η Nissan έχασαν έδαφος στη μεγαλύτερη αγορά του κόσμου, την Κίνα από την BYD και άλλους εγχώριους κατασκευαστές ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων με καινοτόμο λογισμικό.

Σε μια διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου, ο πρώην πρόεδρος της Nissan, Carlos Ghosn, είπε ότι δεν πιστεύει ότι η συμμαχία Honda-Nissan θα είναι επιτυχής, καθώς οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν διαφορετική φιλοσοφία και δύσκολα θα λειτουργήσουν συμπληρωματικά.

Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault, ο μεγαλύτερος μέτοχος της Nissan, δήλωσε ότι θα «συζητήσει με τη Nissan και θα εξετάσει όλες τις πιθανές επιλογές».

Πηγές είπαν στο Reuters ότι η Renault «είναι κατ' αρχήν θετική στη συγχώνευση της Honda με την Nissan».

Δειτε Επισης

Διεθνώς αναγνωρισμένες εταιρείες στο Neocleous Tower που παίρνει σάρκα και οστά-Πρωτοφανής η ζήτηση
Galatariotis Motors: Διεκπεραίωση ανακλήσεων εντός χρονοδιαγράμματος του διατάγματος-Η καθοδήγηση προς τους ιδιοκτήτες Honda
Οι βραβευθέντες των IN Business Supply Chain and Logistics Awards
Αλέξης Βαφεάδης: Ανοιχτή σε προτάσεις για ενίσχυση των logistics και διευκόλυνση των επιχειρήσεων η πολιτεία
Τα νέα μέλη στο Διοικητικό Συμβούλιο της ΚΕΟ-Ποιοι είναι και τα βιογραφικά τους
Nissan: Γιατί δεν προχώρησε το mega deal με τη Honda-Τι ώθησε τη διοίκησή της να απορρίψει την συμφωνία
Έτσι θα γίνει η επέκταση των αεροδρομίων Λάρνακας και Πάφου για εξυπηρέτηση 17 εκατ. επιβατών ετησίως
Άλμα στην αυγή του 2025 στην αγορά ακινήτων-Η άνοδος στις πωλήσεις που καταγράφηκε σε κάθε πόλη
Παντελής Λεπτός: Χρονιά ανάπτυξης για τον Όμιλο Λεπτός το 2025-Πόλος έλξης οι στρατηγικές επενδύσεις που έχουν δρομολογηθεί
Η διευκρίνηση CTC Automotive για ανάκληση οχημάτων Volvo-«Πλήρης αίσθηση ευθύνης προς τους πελάτες μας»