Powered by

Αποκαλυπτικό: Ποιες συγχωνεύσεις Δήμων και Κοινοτήτων θα γίνουν (photos)

Τα σενάρια που εξετάζει στην παρούσα φάση η κυβέρνηση για τις συγχωνεύσεις Δήμων και Κοινοτήτων στο πλαίσιο μεταρρύθμισης της τοπικής αυτοδιοίκησης, αποκαλύπτει σήμερα το InBusinessNews.

Διαβάστε ακόμα: Orthodoxou Aviation- Sky Up: Χειμερινές πτήσεις για Κίεβο από €52,00

Διαβάστε ακόμα: Νέα τουριστική ανάπτυξη €10 εκατ. στην Αγία Νάπα
 
Στην ουσία η μελέτη της κυβέρνησης έχει δύο βασικά σενάρια.
Τα δύο σενάρια
Στο σενάριο Α ο αριθμός των Δήμων είναι 13. Στο σενάριο αυτό περιλαμβάνονται 28 Κοινότητες η συνένωση των οποίων είναι απολύτως αναγκαία για τη λειτουργία των Δήμων που προτείνονται. Οι εξοικονομήσεις που προκύπτουν είναι της τάξης των €39.324.994 ετησίως.

Στο σενάριο Β ο αριθμός των Δήμων είναι 14. Στο Σενάριο αυτό περιλαμβάνονται 24 Κοινότητες η συγχώνευση των οποίων είναι απαραίτητη για τη λειτουργία των Δήμων που προτείνονται. Οι εξοικονομήσεις που προκύπτουν είναι της τάξης των €52.654.520 ετησίως.
Στα ποσά αυτά δεν έχουν υπολογισθεί τα κόστη της στελέχωσης των δημοτικών αρμοδιοτήτων για την άσκηση των νέων αρμοδιοτήτων που προβλέπει ο νόμος, ούτε τυχόν δαπάνες στελέχωσης των Δήμων που έχουν σημαντικά προβλήματα διοικητικής επάρκειας λόγω έλλειψης προσωπικού.

Ας δούμε όμως αναλυτικά τα σενάρια που εξετάζονται ανά επαρχία στο έγγραφο που εξασφάλισε το InBusinessNews.
ΕΠΑΡΧΙΑ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ

Η Επαρχία Λευκωσίας χαρακτηρίζεται από τον κατακερματισμό των αστικών ή περιαστικών περιοχών της σε μεγάλο αριθμό Δήμων οι οποίοι δεν αντικατοπτρίζουν το εύρος των οικονομικών, κοινωνικών και πολιτιστικών δραστηριοτήτων όπως αναπτύσσονται στην ενιαία μητροπολιτική περιοχή της Λευκωσίας. Η πόλη της Λευκωσίας είναι χωρισμένη σε 5 Δήμους (Λευκωσία, Στρόβολος, Έγκωμη, Αγίου Δομετίου και Αγλατζιάς). Η ανάπτυξη της μητροπολιτικής περιοχής έχει φτάσει στα οικιστικά της όρια με αποτέλεσμα οι περιαστικές περιοχές να αναπτύσσονται ραγδαία με εμπορικές, οικιστικές και βιομηχανικές δραστηριότητες που είναι λειτουργικά στενά συνδεδεμένες με τον βασικό κορμό της μητροπολιτικής περιοχής.
ΔΥΟ ΒΑΣΙΚΑ ΣΕΝΑΡΙΑ
Με γνώμονα τα παραπάνω εξετάζονται 2 βασικά σενάρια:

α. Η συνένωση των Δήμων Λευκωσίας, Αγίου Δομετίου, Έγκωμης και Αγλατζιάς με τη δημιουργία ενός ισχυρού δήμου στο κέντρο της πόλης.
β. Η συνένωση των περιαστικών δήμων δυτικά του εθνικού οδικού άξονα  Α1, δηλαδή του Στροβόλου με τη Λακατάμια και το Τσέρι. 
γ. Η συνένωση των περιαστικών Δήμων ανατολικά του οδικού άξονα Α1, δηλαδή Λατσιά, Γέρι, Δάλι.
Το δεύτερο Σενάριο εξετάζει:
α. την προσθήκη στο μητροπολιτικό Δήμο Λευκωσίας του Στροβόλου με προφανή σκοπό τη διοικητική ενοποίηση και ολοκλήρωση της μητροπολιτικής περιοχής σε ένα Δήμο.
β. τη συνένωση της Λακατάμιας με το Τσέρι.
γ. Ο δήμος Λατσιάς, Γέρι, Δάλι παραμένει ως έχει

Συμπεράσματα
Οι επιλογές που εξετάσθηκαν στο σενάριο Α αν συγκριθούν με τις αντίστοιχες του σεναρίου Β προκύπτει ότι είναι οι προσφορότερες. Αν στην Λευκωσία προστεθεί ο Δήμος Στροβόλου γίνεται ένας πραγματικά μητροπολιτικός Δήμος ο οποίος παρουσιάζει το μεγαλύτερο ύψος εξοικονομήσεων από οικονομίες κλίμακας σε όλη την Κύπρο. Ωστόσο το κέρδος αντισταθμίζεται από τις ενδεχόμενες απώλειες από το Δήμο Λακατάμιας/Τσερίου από τον οποίο αποκόπτεται η κρίσιμη πληθυσμιακή, οικιστική και οικονομική μάζα που είναι αναγκαία για την δημιουργία ενός ισχυρού Δήμου. Παράλληλα, η δημιουργία ενός τόσο μεγάλου μητροπολιτικού Δήμου, πρωτόγνωρου για τη διοικητική εμπειρία της χώρας θα δημιουργήσει απαιτήσεις ομογενοποίησης της διοικητικής λειτουργίας και των παρεχόμενων από αυτόν υπηρεσιών που δεν θα είναι εύκολα διαχειρίσιμες.

ΕΠΑΡΧΙΑ ΛΕΜΕΣΟΥ

Η Επαρχία Λεμεσού έχει 6 Δήμους οι οποίοι καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος της γεωγραφικής έκτασης στην οποία εκτείνεται η πόλη. Παρόλα αυτά σημαντικές περιαστικές περιοχές που γνωρίζουν πολύ μεγάλη τουριστική και οικιστική ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια δεν εντάσσονται σε Δήμους. 

Τα σενάρια που εξετάζονται είναι τα εξής:
ΣΕΝΑΡΙΟ Α

Α. Η δημιουργία ενός μεγάλου Δήμου Ανατολικά της Λεμεσού με επίκεντρο τη Γερμασόγεια που θα περιλαμβάνει τους Δήμους Αγίου Αθανασίου και τις Κοινότητες Αγίου Τύχωνα, Μουτταγιάκα, Φοινικάρια και Ακρούντα.
Β. Η δημιουργία ενός μεγάλου μητροπολιτικού Δήμου Λεμεσού με τη συνένωση του Δήμου Λεμεσού με τους Δήμους Μέσα Γειτονιάς, Κάτω Πολεμιδίων και της Κοινότητας Άνω Πολεμιδίων.
Γ. Η δημιουργία ενός μεγάλου Δήμου Δυτικά της Λεμεσού με επίκεντρο τον Ύψωνα και τις Κοινότητες Ασώματου, Ερήμη, Τραχώνι, Καντού, Ακρωτήρι, Τσιερκέζ-Τσιφλίκ και Κολόσσι. 
ΣΕΝΑΡΙΟ Β
Α. Τη συγχώνευση του Δήμου Λεμεσού με το Δήμο Μέσα Γειτονιάς
Β. Τη δημιουργία ενός Δήμου Βόρεια της πόλης της Λεμεσού με τη συγχώνευση του Δήμου Ύψωνα,  Κάτω Πολεμιδίων και της Κοινότητας Άνω Πολεμιδίων
Γ. Ο Δήμος Ανατολικής Λεμεσού παραμένει ως έχει.
Συμπεράσματα
 Συμπερασματικά από την ανάλυση των παραπάνω στοιχείων αναδεικνύεται ότι η συγχώνευση των Δήμων στην Επαρχία της Λεμέσου προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα σε σχέση με την υφιστάμενη κατάσταση. Τα πλεονεκτήματα αυτά εντοπίζονται όχι μόνο στις σημαντικές οικονομίες κλίμακας που προσφέρει κάθε εναλλακτική επιλογή που μελετήθηκε αλλά και στη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες και την προώθηση ενός ολοκληρωμένου αναπτυξιακού προγραμματισμού. Οι επιλογές που εξετάσθηκαν στο σενάριο Α αν συγκριθούν με τις αντίστοιχες του σεναρίου Β προκύπτει ότι είναι οι προσφορότερες.

ΕΠΑΡΧΙΑ ΛΑΡΝΑΚΑΣ
Στην Επαρχία Λάρνακας υπάρχουν 6 Δήμοι με σημαντικές ανομοιομορφίες μεταξύ τους ως προς τα βασικά δεδομένα που διαμορφώνουν τις προοπτικές οικονομικής και διοικητικής τους βιωσιμότητας. Η πρώτη εναλλακτική επιλογή εξετάζει τη δυνατότητα δημιουργίας 3 Δήμων στην Επαρχία Λάρνακας με τη συνένωση:
ΒΑΣΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ
α. Του Δήμου Λάρνακας με του Δήμους Λιβαδιών και Μενεού Δρομολαξιάς.
β. Η συγχώνευση του Δήμου Αραδίππου με το Δήμο Αθηένου. Για να καταστεί η εναλλακτική αυτή επιλογή εφικτή είναι απολύτως αναγκαία η προσθήκη της Κοινότητας Αβδελερού, η οποία με μόλις 152 εκλογείς και 218 μόνιμους κατοίκους παρεμβάλλεται γεωγραφικά. 
γ. Τη διεύρυνση του Δήμου Λευκάρων με την προσθήκη των 6 όμορων κοινοτήτων Βάβλας, Δελικήπου, Κάτω Δρυς, Κάτω Λεύκαρα, Κόρνος και Κοφίνου. Η προσθήκη των κοινοτήτων αυτών κρίνεται απολύτως απαραίτητη για την εξασφάλιση της βιωσιμότητας του Δήμου Πάνω Λευκάρων.

ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ
Στο δεύτερο σενάριο εξετάζεται η προσθήκη του Δήμου Αραδίππου στο Νέο Δήμο Λάρνακας. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι ο Δήμος Αθηένου στο σενάριο αυτό συνενώνεται μόνο με την Κοινότητα Αβδελερού. Ως προς τα Λεύκαρα δεν μπορεί να εξετασθεί άλλη εναλλακτική επιλογή εκτός της πρώτης. Το ίδιο ισχύει και για πιθανά άλλα σχήματα όπως η δημιουργία ενός νέου Δήμου Δυτικής Λάρνακας με επίκεντρο το Δήμο ΜενεούΔρομολαξίας. Το σενάριο αυτό δεν εξετάζεται διότι θα απαιτούσε τη συγχώνευση τουλάχιστον 8 Κοινοτήτων δυτικά και βορειοδυτικά του Δήμου Μενεού-Δρομολαξίας. 
Συμπέρασμα
Το βασικό συμπέρασμα από την ανάλυση των δύο αυτών εναλλακτικών είναι ότι σε κάθε περίπτωση οι προτεινόμενες συνενώσεις οδηγούν σε σημαντική βελτίωση της οικονομικής βιωσιμότητας των Δήμων, μείωση του μέσου ετήσιου κόστους παροχής υπηρεσιών προς τους πολίτες και βελτίωση της διοικητικής τους επάρκειας. Το Σενάριο 1 με τη δημιουργία τριών νέων Δήμων παρουσιάζει σημαντικά πλεονεκτήματα έναντι του Σεναρίου 2.

ΕΠΑΡΧΙΑ ΠΑΦΟΥ
Στην Επαρχία Πάφου ανήκουν τέσσερις Δήμοι, Πάφος, Γεροσκήπου, Πέγεια και Πολίς Χρυσοχούς. Για την Επαρχία Πάφου εξετάζονται οι εξής εναλλακτικές επιλογές:
ΣΕΝΑΡΙΟ Α
α. Η συνένωση των Δήμων Πάφου και Γεροσκήπου. 
β. Η συνένωση της Πέγειας με τις όμορες Κοινότητες Έμπας, Λέμπας, Κισσόνεργας και Χλώρακα ώστε να δημιουργηθούν οι αναγκαίες πληθυσμιακές και αναπτυξιακές προϋποθέσεις για την εμφάνιση οικονομιών κλίμακας στην περιοχή.
Γ. Η συνένωση της Πόλις Χρυσοχούς με τις όμορες Κοινότητες Αργάκα, Μακούντα, Γουδί, Στενή, Πελαθούσα και Χρυσοχούς ώστε να διευρυνθεί ο πληθυσμός και η οικιστική πυκνότητα της περιοχής.
ΣΕΝΑΡΙΟ Β
Εναλλακτικά εξετάζεται:
α. Η συγχώνευση της Πάφου με την Πέγεια και τις Κοινότητας Κισσόνεργας, Χλώρακα και  Λέμπας
β. Η συγχώνευση της Γεροσκήπου με τις όμορες κοινότητες Αχέλεια, Τίμη και Αγίας Μαρινούδας.
γ. Η συγχνώνευση της Πόλις Χρυσοχούς παραμένει ως έχει στο Σενάριο Α. 
Σενάριο Γ.
α. Η δημιουργία ενός μεγάλου μητροπολιτικού Δήμου με τη συγχώνευση των Δήμων Πάφου, Γεροσκήπου, Πέγειας και των Αχέλεια, Τίμη, Αγία Μαρινούδα, Χλώρακα Έμπα, Λέμπα, Κισσόνεργα.
β. Η συγχώνευση της Πόλις Χρυσοχούς παραμένει ως έχει στο Σενάριο Α. 
Συμπέρασμα
Συμπερασματικά από την ανάλυση των παραπάνω στοιχείων αναδεικνύεται ότι η συγχώνευση των Δήμων στην Επαρχία της Πάφου προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα σε σχέση με την υφιστάμενη κατάσταση. Ως προς το Δήμο Πάφου εξετάσθηκαν δύο βασικές εναλλακτικές επιλογές. Η πρώτη είναι και η αυτονόητη συνένωση του με τον όμορο και πολύ κοντινό Δήμο Γεροσκήπου ο οποίος αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του οικιστικού συγκροτήματος της πόλης. Η συνένωση αυτή θα προσφέρει σημαντικές οικονομίες κλίμακας με εξοικονομήσεις της τάξης του 1.200.000 Ευρώ ετησίως.Η συγχώνευση της Πάφου με την Πέγεια και τις ενδιάμεσες Κοινότητες μπορεί θεωρητικά να προσφέρει σημαντικές οικονομίες κλίμακας οι οποίες όμως πολύ δύσκολα θα επιτευχθούν σε ένα τόσο μεγάλο Δήμο με τόσο μεγάλο αριθμό δημοτικών διαμερισμάτων. Η συνένωση της Γεροσκήπου με τις όμορες κοινότητες μπορεί μεν να βελτιώνει τις οικονομίες κλίμακας της περιοχής αλλά θα αντιμετωπίσει σημαντικά προβλήματα διοικητικής επάρκειας και δεν αξιόπιστη εναλλακτική σε σχέση με τη συνένωση της Γεροσκήπου με το Δήμο Πάφου καθώς θα παραμείνει ο κατακερματισμός της πόλης που αποτελεί βασικό ανασταλτικό παράγοντα για την περαιτέρω ανάπτυξη της περιοχής. 
 
ΕΠΑΡΧΙΑ ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΥ
Η ελεύθερη Επαρχία Αμμοχώστου αποτελείται από 4 Δήμους, Παραλίμνι, Αγία Νάπα, Δερύνεια, Σωτήρα. Ομόρες κοινότητες στα δυτικά είναι οι Κοινότητες Φρέναρου και Λιοπέτρι. Οι τέσσερις Δήμοι καλύπτουν μια έκταση 211 τετραγωνικών χλμ με συνολικό πληθυσμό 29.493 κατοίκους εκ των οποίων οι 21.859 είναι ψηφοφόροι.
ΣΕΝΑΡΙΟ 1
Δεδομένου του μικρού πληθυσμιακού μεγέθους αλλά και της έκτασης των τεσσάρων Δήμων η συγχώνευση τους σε έναν ενιαίο Δήμο αποτελεί μια επιλογή που σε μεγάλο βαθμό θα παρουσίαζε σημαντικά πλεονεκτήματα σε σχέση με το σημερινό σύστημα κατακερματισμού σε τέσσερις σχετικά μικρούς Δήμους.
Στην περίπτωση αυτή ο νέος Δήμος θα παρουσίαζε τα εξής δεδομένα:
Τα συνολικά έσοδα του νέου Δήμου θα ανέρχονται σε €40.769.079 .Από το σύνολο των εσόδων μόλις € 5.721.314 θα αντιστοιχούν σε κρατικές χορηγίες ενώ τα €35.047.765 θα είναι ιδία έσοδα. Το ποσοστό των ιδίων εσόδων στο σύνολο θα είναι 86%.
Η βιωσιμότητα του δήμου εξασφαλίζεται από την ύπαρξη 27.035 κατοικιών που καλύπτουν το 79% του συνόλου των κατοικιών της Επαρχίας Αμμοχώστου και 5.076 επαγγελματικών υποστατικών σε πυκνότητες 194 και 36,4 ανά τετραγωνικό χλμ αντίστοιχα. 
Εναλλακτικές επιλογές
Πέραν του αρχικού σεναρίου εξετάζονται τρεις επιπλέον εναλλακτικές επιλογές. Αυτές είναι: 
Εναλλακτική 2 : Η δημιουργία δύο Δήμων με τη συνένωση: - Δήμων Παραλιμνίου και Αγίας Νάπας, και - των Δήμων Δερύνειας και Σωτήρα. - ως πρόσθετη εναλλακτική 3, εξετάζεται η δυνατότητα προσθήκης στο Δήμο που θα προέλθει από τη συνένωση των Δήμων Δερύνειας και Σωτήρα των δύο όμορων Κοινοτήτων Λιοπέτρι και Φρέναρος.
Εναλλακτική 4: Η δημιουργία δύο Δήμων με τη συνένωση:
-των Δήμων Αγίας Νάπας και Σωτήρα 
- των Δήμων Παραλιμνίου και Δερύνειας
Συμπέρασμα
Τις βέλτιστες τιμές παρουσιάζει η συνένωση των τεσσάρων Δήμων σε έναν. Η προοπτική αυτή θα δημιουργήσει έναν ισχυρό βιώσιμο Δήμο ο οποίος θα δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για μια ισχυρή αναπτυξιακή δυναμική στο σύνολο της περιοχής και θα συμβάλλει αποφασιστικά στην άμβλυνση των οικονομικών ανισοτήτων μεταξύ των τουριστικά αναπτυγμένων Δήμων της Αγίας Νάπας και του Παραλιμνίου σε σχέση με τη Δερύνεια και το Δήμο Σωτήρα. Το σενάριο του ενός Δήμου παρουσιάζει τις μεγαλύτερες εξοικονομήσεις από οικονομίες κλίμακας που είναι της τάξης των €6.933.000 ετησίως. Οι αντίστοιχες εξοικονομήσεις των άλλων εναλλακτικών είναι για το σχήμα Αγία Νάπα/Παραλίμνι της τάξης των €3.000.000 ετησίως, για το σχήμα Δερύνεια/Σωτήρα της τάξης των €98.000  ετησίως. Αν στη συνένωση Δερύνειας/Σωτήρα προστεθούν οι Κοινότητες Φρέναρος/Λιοπέτρι οι οικονομίες κλίμακας φτάνουν τη μέγιστη τιμή τους οδηγώντας σε ετήσια εξοικονόμηση της τάξης των €266.000  ετησίως. Η εναλλακτική της συνένωσης της Αγίας Νάπας με το Δήμο Σωτήρα και του Παραλιμνίου με τη Δερύνεια εξασφαλίζουν επίσης σημαντικές εξοικονομήσεις που φτάνουν το €1.692.901  και €1.109.013 ετησίως. 
 
Εξοικονομήσεις από αντιμισθίες αιρετών
Η δημιουργία νέων Δήμων μεταβάλλει σημαντικά το συνολικό κόστος αντιμισθιών των Δημάρχων, Αντιδημάρχων και μελών των Δημοτικών Συμβουλίων.

Βασικοί παράμετροι του υπολογισμού είναι: - Οι πρόνοιες για τον αριθμό των μελών των Δημοτικών Συμβουλίων του Νόμου Περί Δήμων (άρθρο 11) δεν μεταβάλλονται - Οι πρόνοιες περί αντιμισθίας των Δημάρχων δεν μεταβάλλονται - Προνοείτε ότι η αντιμισθία των αντιδημάρχων κάθε δημοτικού διαμερίσματος θα είναι 50% επί των πάσης φύσεως αντιμισθιών του Δημάρχου του οικείου Δήμου. - Οι αποζημιώσεις των μελών των δημοτικών συμβουλίων δεν μεταβάλλονται.
Από τα στοιχεία που παρατίθενται στον παρακάτω πίνακα προκύπτει ότι το σύνολο της δαπάνης για αντιμισθίες αιρετών στους Δήμους και τις Κοινότητες που εμπεριέχονται στα Σενάρια Α και Β ανέρχεται σήμερα σε 5.764.093,2 Ευρώ ετησίως. Από την εφαρμογή του προγράμματος συνενώσεων Δήμων προκύπτουν οι εξής μεταβολές:
Το συνολικό ποσό της ετήσιας δαπάνης για αντιμισθίες των εν ενέργεια αιρετών μειώνεται κατά 44,7% από €5.764.093,2 σε €2.576.715 . Η καθαρή ετήσια εξοικονόμηση θα είναι €3.167.378,2  ετησίως. Ο συνολικός αριθμός των αιρετών μειώνεται κατά 45,1% από 602 σε 272.

Πρόσθετες δαπάνες από μεταφορά νέων αρμοδιοτήτων
Ενιαία Αρχή Αδειοδότησης σε Κάθε Δήμο Ελάχιστη στελέχωση ανά δήμο (Δεν υπολογίζονται κόστη εγκατάστασης με την παραδοχή ότι λόγω της συγχώνευσης θα υπάρχουν διαθέσιμα κτίρια και γραφεία).
Για Μικρούς Δήμους
1 Δημοτικός μηχανικός που προΐσταται της υπηρεσίας (κλ. Α9-11-12) με μισθολογικό κόστος 47.648Ευρώ ετησίως. 
1 Πολιτικός Μηχανικός για τον τομέα των αδειών οικοδομής (κλ. Α9-11-12) με ετήσιο μισθολογικό κόστος 47.648 Ευρώ.
1 Πολιτικός Μηχανικός για τον τομέα των πολεοδομικών αδειών (κλ. Α9-11-12) με ετήσιο μισθολογικό κόστος 47.648  έκαστος ετησίως. 
2 Τεχνικοί Μηχανικοί για τον τομέα των αδειών οικοδομής (κλ. Α5 - 2η βαθμίδα Α7-Α8) με μισθολογικό κόστος 29.559 Ευρώ έκαστος ετησίως.  
2 Τεχνικοί Μηχανικοί για τον τομέα των πολεοδομικών αδειών (κλ. Α5 - 2η βαθμίδα Α7-Α8) με μισθολογικό κόστος 29.559 Ευρώ έκαστος ετησίως.  
3 Βοηθοί γραμματειακοί λειτουργοί (κλ. Α2-5-7 (ii)) 27.282 Ευρώ έκαστος ετησίως.  Συνεπώς το ελάχιστο κόστος λειτουργίας κάθε μικρού δήμου προσδιορίζεται σε 343.026 Ευρώ ετησίως.
Για Μεσαίους Δήμους
1 Δημοτικός μηχανικός που προΐσταται της υπηρεσίας (κλ. Α11-13) με μισθολογικό κόστος 56.011Ευρώ ετησίως. 
1 Πολιτικός Μηχανικός για τον τομέα των αδειών οικοδομής (κλ. Α9-11-12) με ετήσιο μισθολογικό κόστος 47.648 Ευρώ
1 Πολιτικός Μηχανικός για τον τομέα των πολεοδομικών αδειών (κλ. Α9-11-12) με ετήσιο μισθολογικό κόστος 47.648  έκαστος ετησίως. 
4 Τεχνικοί Μηχανικοί για τον τομέα των αδειών οικοδομής (κλ. Α5 - 2η βαθμίδα Α7-Α8) με μισθολογικό κόστος 29.559 Ευρώ έκαστος ετησίως.  
4 Τεχνικοί Μηχανικοί για τον τομέα των πολεοδομικών αδειών (κλ. Α5 - 2η βαθμίδα Α7-Α8) με μισθολογικό κόστος 29.559 Ευρώ έκαστος ετησίως.  
5 Βοηθοί γραμματειακοί λειτουργοί (κλ. Α2-5-7 (ii)) 27.282 Ευρώ έκαστος ετησίως.  Συνεπώς το ελάχιστο κόστος λειτουργίας κάθε μεσαίου δήμου προσδιορίζεται σε 524.189 Ευρώ ετησίως.
Για Μεγάλους Δήμους
1 Δημοτικός μηχανικός που προΐσταται της υπηρεσίας (κλ. Α14 (ii)) με μισθολογικό κόστος €68.820 ετησίως. 
1 Πολιτικός Μηχανικός για τον τομέα των αδειών οικοδομής (κλ. Α9-11-12) με ετήσιο μισθολογικό κόστος €47.648 
1 Πολιτικοί Μηχανικοί για τον τομέα των πολεοδομικών αδειών (κλ. Α9-11-12) με ετήσιο μισθολογικό κόστος €47.648  έκαστος ετησίως. 
6 Τεχνικοί Μηχανικοί για τον τομέα των αδειών οικοδομής (κλ. Α5 - 2η βαθμίδα Α7-Α8) με μισθολογικό κόστος €29.559 έκαστος ετησίως.  
6 Τεχνικοί Μηχανικοί για τον τομέα των πολεοδομικών αδειών (κλ. Α5 - 2η βαθμίδα Α7-Α8) με μισθολογικό κόστος €29.559  έκαστος ετησίως.  
7 Βοηθοί γραμματειακοί λειτουργοί (κλ. Α2-5-7 (ii)) 27.282 Ευρώ έκαστος ετησίως. Συνεπώς το ελάχιστο κόστος λειτουργίας κάθε μεγάλου δήμου προσδιορίζεται σε €709.798 ετησίως.


 

Δειτε Επισης

Μνημόνιο συνεργασίας με Ελλάδα και Ιορδανία στον τομέα των επενδύσεων-Ενισχύονται οι εμπορικοί δεσμοί
Οριακές απώλειες στο ΧΑΚ
Ακόμη ένα κρίσιμο βήμα για την κατάργηση της βίζας για ΗΠΑ-Το βασικό προαπαιτούμενο που έχει ολοκληρωθεί
Επιδείνωση οικονομικού κλίματος, όμως συνεχίζουν οι ευνοϊκές συνθήκες για την κυπριακή οικονομία
Ανακοινώσεις Χριστοδουλίδη: Παίρνει σάρκα και οστά ο ψηφιακός πολίτης-Οι δυνατότητες που θα παρέχει από 5 Δεκεμβρίου
Επιβεβαίωση οικονομικής και χρηματοπιστωτικής σταθερότητας, αλλά ανάγκη για επαγρύπνηση
Ευρωβουλή: Ικανοποίηση αλλά και ενστάσεις για το προσχέδιο του προϋπολογισμού της Ε.Ε. για 2025
Η ακτινογραφία της ανεργίας στην Κύπρο-Οι τομείς, η μόρφωση και οι ηλικίες των ανέργων
Στις Βρυξέλλες για το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων επί θεμάτων Πολιτικής Συνοχής ο Κεραυνός
Κέρδη κατέγραψε την Τρίτη το ΧΑΚ