Powered by

Έτσι θα μειώσει η Αγλαντζιά το κυκλοφοριακό πρόβλημα

Μείζον πρόβλημα για τη Λευκωσία χαρακτηρίζει ο Δήμαρχος Αγλαντζιάς, Χαράλαμπος Πετρίδης, το κυκλοφοριακό πρόβλημα, επισημαίνοντας ότι μπορεί να επιλυθεί μόνο με τη συνεργασία όλων των αρμόδιων φορέων.

Διαβάστε ακόμα: Πόσο επιρρεπής είναι η Κύπρος για ξέπλυμα

Μιλώντας στο InBusinessNews τονίζει ότι δεν αρκεί μόνο η διαμόρφωση ενός σύγχρονου αστικού οδικού δικτύου, σημειώνοντας ότι πρέπει σε συνδυασμό να ληφθούν και κάποια άλλα μέτρα με στόχο την αντιμετώπιση της κυκλοφοριακής συμφόρησης, την ευκολότερη στάθμευση και την ενίσχυση της ασφάλειας για πεζούς, ποδηλάτες και οδηγούς οχημάτων.

Ορισμένα από τα έργα που βρίσκονται στα σκαριά από τον Δήμο Αγλαντζιάς είναι τόσο το πολεοδομικό έργο εκσυγχρονισμού της Λεωφόρου Αμμοχώστου, με τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας, καθώς και το πολεοδομικό έργο επέκτασης της Λεωφόρου Ακαδημίας προς τον δρόμο Φυτωρίου, με δύο λωρίδες, με στόχο αποσυμφόρηση της Λεωφόρου Λεμεσού.

Τα μέτρα που λήφθηκαν
Ορισμένα από τα μέτρα που λαμβάνει ο Δήμος Αγλαντζιάς για την απάμβλυνση του κυκλοφοριακού προβλήματος είναι, μεταξύ άλλων, η σήμανση των δρόμων επί τακτικής βάσεως (οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση, μονοδρομοποιήσεις όπου επιβάλλεται, δημιουργία χώρων στάθμευσης, αλλά και δημιουργία στέγαστρων λεωφορείων για προώθηση της χρήσης λεωφορείων.

Ταυτόχρονα, στα ενδεικτικά μέτρα του Δήμου  για αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού συμπεριλαμβάνεται η κατατασκευή ποδηλατόδρομων για προώθηση της χρήσης του ποδηλάτου, η πάταξη της παράνομης στάθμευσης σε βασικές οδικές αρτηρίες εκδίδοντας εξώδικα τροχαίας στους παραβάτες, η κατασκευή κυκλικών κόμβων, καθώς επίσης και μέτρα κυκλοφοριακής ύφεσης, όπως επίσης κυρτώματα, υπερυψωμένες διαβάσεις πεζών και συμβολών δρόμων.

Όπως εξηγεί επίσης ο Δήμαρχος Αγλαντζιάς, μεγάλη κυκλοφοριακή συμφόρηση παρατηρείται στη Λεωφόρο Λεμεσού που είναι μια κύρια οδική αρτηρία και είναι υπό τη διαχείριση του Τμήματος Δημοσίων Έργων, ενώ κομφούζιο αυτοκινήτων παρατηρείται και τα πρωϊνά/μεσημέρια έξω από τα σχολεία, φαινόμενο το οποίο ο Δήμος Αγλαντζιάς, προσπαθεί να απαμβλύνει με τους τροχονόμους του Δήμου. 

Διαβάστε ακόμα: Έργα €65 εκατ για καταπολέμηση της κίνησης στη Λευκωσία

Τα έργα που ολοκληρώθηκαν
Στην κυκλοφορία παραδόθηκε πρόσφατα το έργο εκσυγχρονισμού των Λεωφόρων Αγλαντζιάς, Λάρνακος και τμήματος της Λεωφόρου Αμμοχώστου. Πρόκειται για ένα έργο συνολικής όδευσης επί εδάφους σχεδόν τεσσάρων χιλιομέτρων, το οποίο αποτελείται από τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας, τμηματική πλάγια στάθμευση εκατέρωθεν και λωρίδες πρόσβασης στις εφαπτόμενες και παραπλήσιες γειτονιές.   

Κύρια χαρακτηριστικά του δρόμου είναι η πλάγια στάθμευση, η κεντρική νησίδα, οι τέσσερις κυκλικοί κόμβοι, οι λωρίδες λεωφορείων, η πλήρης πεζοδρόμηση.

Έργα στα σκαριά
Στα έργα που προωθεί ο Δήμος Αγλαντζιάς εντάσσεται το πολεοδομικό έργο εκσυγχρονισμού της Λεωφόρου Αμμοχώστου, με τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας, καθώς και το πολεοδομικό έργο επέκτασης της Λεωφόρου Ακαδημίας προς τον δρόμο Φυτωρίου, με δύο λωρίδες, για αποσυμφόρηση της Λεωφόρου Λεμεσού.

Εξάλλου, άρχισε η μελέτη για την επέκταση του δικτύου ποδηλατοδρόμων μέσω της Λεωφόρου Αρχιεπισκόπου Μακαρίου Γ΄ και του πυρήνα της Παλιάς Αγλαντζιάς, έτσι ώστε να συνδεθούν η Λεωφόρος Αμμοχώστου, η Λεωφόρος Αγλαντζιάς, η Λεωφόρος Λάρνακος με την Παιδαγωγική Ακαδημία και την Πανεπιστημιούπολη. «Είναι προσδοκία μας ότι οι φοιτητές θα μπορούν να χρησιμοποιούν περισσότερο το ποδήλατο για τις μετακινήσεις τους», αναφέρει ο Χαράλαμπος Πετρίδης.

Από την άλλη, ο Δήμος προγραμματίζει τα επόμενα δύο χρόνια την πεζοδρομοποίηση τριών περιοχών του Δήμου για την καλύτερη διαχείριση της τροχαίας κίνησης, ενώ προγραμματίζεται η επανεκκίνηση του συστήματος ενοικίασης των ποδηλάτων.

Αποσυμφόρηση και βιώσιμη κινητικότητα
«Θέλουμε να πιστεύουμε ότι τα έργα που έχουν υλοποιηθεί και αυτά τα οποία προγραμματίζονται θα συμβάλουν σε μεγάλο βαθμό στην αποσυμφόρηση της τροχαίας κίνησης και θα βελτιώσουν τη βιώσιμη κινητικότητα», σημειώνει στο InBusinessNews ο Δήμαρχος Αγλαντζιάς. 

Στο πλαίσιο αυτό, ο Δήμος Αγλαντζιάς συνεργάζεται με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, το Τμήμα Δημοσιών Έργων, τον Κεντρικό Φορέα Επίλυσης Κυκλοφοριακών Μελετών, την Τροχαία της Αστυνομίας, για μελέτη, ανάπτυξη και βελτίωση της οδικής ασφάλειας στο οδικό δίκτυο.  

Επιπρόσθετα ο Δήμος υποβάλλει εισηγήσεις για την οδική σήμανση και σηματοδότηση, και λήψη μέτρων κυκλοφοριακής ύφεσης για πρόληψη των τροχαίων συγκρούσεων και αποσυμφόρηση της τροχαίας κίνησης.  

Παράλληλα, η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου ετοιμάζει και υποβάλει μελέτες και εξετάζει επιστολές και παράπονα που λαμβάνονται από οργανωμένους φορείς και πολίτες.

Δειτε Επισης

Από 1η Ιουλίου τερματίζονται οι πληρωμές φόρου και εισφορών (PAYE/DAS) μέσω φορολογικής πύλης
Παράταση μέχρι 29 Ιουλίου για την υποβολή δήλωσης και πληρωμή οφειλόμενου ΦΠΑ
ΚΟΕ: Επιδεινώθηκε το οικονομικό, ενδυναμώθηκε το καταναλωτικό κλίμα τον Ιούνιο
Το μιντιακό οικοσύστημα της Κύπρου σε νέα…συχνότητα-Οι ηγέτες του χώρου αποτυπώνουν ευκρινώς την εικόνα
Στα σκαριά μεικτή τηλεργασία στο δημόσιο-Επεκτείνεται και το ευέλικτο ωράριο εργασίας
Στήριξη ΕΛΚ για ένταξη της Κύπρου στη ζώνη Σένγκεν εντός του 2026-«Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να επιταχύνει τη διαδικασία»
Ν. Χριστοδουλίδης: Πρωτοβουλία Κύπρου για αναστολή ή και ακύρωση φορολογιών-Επί τάπητος στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο
Gen Z: Χάνονται στην οθόνη, ενημερώνονται από το feed-Μεγάλη έρευνα της IMR/Πανεπιστήμιο Λευκωσίας™
Ανησυχία συντεχνιών για τον φορολογικό μετασχηματισμό-«Η κυβέρνηση να ενημερώσει για τις τελικές της θέσεις»
Γ. Παπαναστασίου: Πέραν των 2.000 θέσεων εργασίας δημιουργήθηκαν μέσω του σχεδίου για νέους επιχειρηματίες