Powered by

Island Escapers: Οι travel bloggers που μας ταξιδεύουν σε όλη τη γη

Ο Πάνος Παπαδημητρίου και η Στέφανη Ραζή κατάφεραν και έκαναν το χόμπι τους επάγγελμα, που δεν είναι άλλο από τα ταξίδια. Πριν από περίπου τέσσερα χρόνια, δημιούργησαν το ταξιδιωτικό προφίλ Island Escapers και σε σύντομο χρονικό διάστημα έγιναν ευρέως γνωστοί κυρίως μέσω του αξιοζήλευτου λογαριασμού τους στο Instagram.

Μέχρι στιγμής, έχουν ταξιδέψει σε 35 χώρες, ενώ προ πανδημίας, υπήρχε περίοδος που τα ταξίδια τους ήταν συνεχόμενα για διάστημα μέχρι και δύο μηνών. Σε κάθε τους ταξίδι, μοιράζονται μαζί με τους ακόλουθούς τους, χρήσιμα tips και ταξιδιωτικά μυστικά.

Διαβάστε ακόμη:

Ελεγκτικοί οίκοι αποκρυπτογραφούν το νέο οικονομικό περιβάλλον (vid)

Penthouse στη Λεμεσό πωλείται έναντι €22 εκατ. (photos)

Η Κύπρος δεν θα μπορούσε να απουσιάσει από τους προορισμούς που προτείνουν οι γνωστοί travel bloggers, αφού σύμφωνα με αυτούς «συνδυάζει τα πάντα και έχει να προσφέρει κάτι για όλα τα γούστα. Διαθέτει εξαιρετικό κλίμα, φιλόξενο κόσμο, εξωτικές παραλίες και παραδοσιακά χωριά που μπορούν να συνεπάρουν τον κάθε επισκέπτη».

Σε συνέντευξή τους στο InBusinessNews, οι Island Escapers, αναφέρουν μεταξύ άλλων, την ιστορία πίσω από το δικό τους travel blog, την δυναμική του influencer marketing, καθώς και τους λόγους που η Κύπρος δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από άλλα τουριστικά νησιά.

 

Πότε και πώς ξεκίνησε το travel blog «Island Escapers»;

Το ταξιδιωτικό μας προφίλ “Island Escapers” το δημιουργήσαμε πριν περίπου τέσσερα χρόνια. Ως Πάνος και Στέφανη είμαστε ζευγάρι από τον Ιούλιο του 2016. Από τον πρώτο κιόλας καιρό που γνωριστήκαμε καταλάβαμε ότι είχαμε μια κοινή αγάπη για τα ταξίδια και την εξερεύνηση. Ταξιδεύαμε τότε περιστασιακά και ανεβάζαμε υλικό μέσα μέσα από τα ταξίδια μας.

Στη φάση αυτή, εξασκούσαμε και οι δυο επαγγέλματα που δεν μας ευχαριστούσαν και που δεν μας επέτρεπαν να περνούμε πολύ χρόνο μαζί. Έτσι σκεφτήκαμε πως έπρεπε να βρούμε ένα επάγγελμα που θα μας έδινε την ευκαιρία να περνούμε περισσότερο χρόνο μαζί και παράλληλα θα κάλυπτε τις οικονομικές μας ανάγκες.

Το 2018 λοιπόν ξεκίνησαν να γίνονται γνωστά στο Ιnstagram ζευγάρια που ταξίδευαν τον κόσμο ως full time ταξιδιώτες. Και τότε ήταν που είπαμε, lets give it a shot! Το 2019 λοιπόν, ξεκινήσαμε να βλέπουμε το λογαριασμό μας πιο σοβαρά. Αφού μάθαμε αρκετά πράγματα για τη φωτογραφία και τη βιντεογραφία, ξεκίνησαν να ανεβαίνουν οι αριθμοί μας στο Instagram και να έρχονται οι πρώτες συνεργασίες.

Έτσι αποφασίσαμε να τα παρατήσουμε όλα και να αφοσιωθούμε εξ' ολοκλήρου στο να γίνουμε full time ταξιδιώτες.

Πόσο συχνά ταξιδεύετε και σε πόσες χώρες έχετε πάει μέχρι στιγμής; Ποιον προορισμό ξεχωρίζετε και γιατί; 

Μέχρι στιγμής έχουμε επισκεφθεί γύρω στις 35 χώρες. Προ πανδημίας, ταξιδεύαμε περίπου μια φορά τον μήνα. Υπήρχαν και περιπτώσεις όπου ταξιδεύαμε συνεχόμενα για διάστημα ενός ή δύο μηνών.

Με τον ερχομό της πανδημίας ο αριθμός των ταξιδιών μας ανά χρόνο μειώθηκε αισθητά αλλά αυτό μας έδωσε την ευκαιρία να εξερευνήσουμε περισσότερο το πανέμορφο νησί μας, που δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από οποιοδήποτε άλλο νησί.

Ο αγαπημένος μας προορισμός μέχρι στιγμής είναι οι Φιλιππίνες. Τα αγνά γαλαζοπράσινα νερά της, τα αμέτρητα δάση φοινικόδεντρων και ο τόσο φιλόξενος και ευγενικός της κόσμος είναι μόνο μερικοί από τους λόγους που μας έκαναν να ερωτευτούμε αυτό τον προορισμό. Αν σε κάποια φάση της ζωής μας αποφασίζαμε να μετακομίσουμε μόνιμα σε άλλη χώρα, τότε αυτές θα ήταν σίγουρα οι Φιλιππίνες. Οι άνθρωποι εκεί έμαθαν να ζουν ευτυχισμένοι με τα ελάχιστα πράγματα που έχουν, οπότε η διαμονή μας εκεί μας δίδαξε πολλά και μας έκανε να αναθεωρήσουμε για πολλά πράγματα που έχουμε στη ζωή μας.

Ο ρόλος του influencer marketing στις μέρες μας

Οι ακόλουθοί σας στο Instagram ξεπερνούν τους 25.5 χιλιάδες. Τι σημαίνει για εσάς influencer marketing;

To influencer marketing είναι ξεκάθαρα το παρόν και το μέλλον του marketing. Επί το πλείστον δουλεύει χέρι χέρι με το content marketing, το social media marketing και άλλες παρόμοιες μορφές του brand promotion στις διάφορες πλατφόρμες των social media.

Παρ’ όλα αυτά, το influencer marketing πάει ένα βήμα παραπέρα  σε σχέση με τις κοινές στρατηγικές των social media, αφού αξιοποιεί τη δύναμη της αυθεντικότητας και της εμπιστοσύνης, που παρέχουν οι διάφοροι Influencers στο κοινό τους. Οι Influencers έχουν αναπτύξει μια ισχυρή, και προσωπική σχέση με το κοινό τους, αναρτώντας πρωτότυπο και ενδιαφέρον content, το οποίο και τραβά την προσοχή των followers τους, και εξασφαλίζει τη σταθερή επισκεψιμότητα στα προφίλ τους.

Με τον τρόπο αυτό, η ενσωμάτωση διαφημιστικών μηνυμάτων, στη φυσιολογική ροή των αναρτήσεων των Influencers, εξασφαλίζει μια αυθεντική και στοχευμένη διαφήμιση, διαφόρων προϊόντων, αλλά και υπηρεσιών. Έχει αποδειχτεί λοιπόν ότι τα influencer campaigns, αποφέρουν σαφώς καλύτερα αποτελέσματα, τόσο σε επίπεδο απήχησης, αλλά και πωλήσεων, από πρακτικά οποιεσδήποτε άλλες διαφημιστικές μεθόδους.

Ποια τα πλεονεκτήματα για μια επιχείρηση ή brand μέσα από την συνεργασία με Influencers, λαμβάνοντας υπόψη τον ευρύ αντίκτυπο που έχουν τα κοινωνικά δίκτυα στις μέρες μας;

Αρχικά να αναφέρουμε πως η άμεση παρουσίαση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας και η επίδειξη των πλεονεκτημάτων αλλά και των μοναδικών χαρακτηριστικών τους από έναν Influencer, είναι ο πιο άμεσος και αποτελεσματικός τρόπος ανάδειξής του. Το influencer marketing μπορεί να αποτελέσει έναν εξαιρετικό μοχλό ανάπτυξης για κάθε επιχείρηση.

Σε επιπλέον ανάλυση, ένα σχετικά άγνωστο Brand, δεν εμπνέει ιδιαίτερη εμπιστοσύνη στους καταναλωτές ενώ ένα άγνωστο προϊόν παραμένει πρακτικά ένα απούλητο προϊόν.  Οι Influencers λοιπόν, προσφέρουν την μοναδική ευκαιρία στις επιχειρήσεις να ενισχύσουν το Brand Awareness τους, κάνοντας το γνωστό σε ένα μεγάλο κομμάτι του αγοραστικού κοινού με το οποίο μια επιχείρηση δεν είχε προηγουμένως κάποια επαφή.

Επιπλέον, το προωθητικό post ενός Influencer παραμένει αναρτημένο στα Social Media του επ’ αόριστον. Έτσι η προβολή των εκάστοτε προϊόντων ή υπηρεσιών παραμένει καταχωρημένη στα social media και προβάλλεται καθημερινά στους υφιστάμενους και νέους Followers του Influencer.

Συμπληρωματικά, η συνεργασία ενός brand/επιχείρησης με έναν αξιόπιστο και αυθεντικό Influencer μπορεί να προσφέρει στον πρώτο έναν ισχυρό Brand Ambassador, ο οποίος δεν θα προωθεί απλά τα προϊόντα/υπηρεσίες της επιχείρησης, αλλά θα αντανακλά και την όλη φιλοσοφία ενός brand.

Η μακροχρόνια επένδυση σε έναν Influencer λοιπόν, μπορεί να αποφέρει ποικιλοτρόπως πολλούς καρπούς.

Νέες συνεργασίες εν μέσω πανδημίας

Πώς σας επηρέασε η πανδημία; Βρήκατε κάποιους εναλλακτικούς τρόπους για να συνεχίσετε τη δουλειά σας;

Σαφώς η πανδημία έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τη δυνατότητα μας να ταξιδεύουμε. Εκεί που απλά κλείναμε δυο εισιτήρια και μετά από δυο ημέρες πετούσαμε, τώρα πια υπάρχουν πολλοί παράγοντες που πρέπει κανείς να μελετήσει πριν ταξιδέψει.

Μπορούμε όμως να πούμε ότι αυτή η πανδημία είχε και τα καλά της, αφού η μείωση των ταξιδιών μας έδωσε την ευκαιρία να εξερευνήσουμε περισσότερο τις ομορφιές της χώρας μας, να επεκτείνουμε τις εγχώριες μας συνεργασίες και να προωθήσουμε την Κύπρο τόσο ως καλοκαιρινό όσο και ως χειμερινό προορισμό.

Όταν πρωτοξεκίνησε το lockdown στη Κύπρο και έκλεισαν όλες οι επιχειρήσεις που μας ενδιέφεραν, δεν ξέραμε τι να περιμένουμε μιας και ο τομέας του τουρισμού δέχτηκε τεράστιο πλήγμα.

Τον Μάιο του 2020, όταν έκλεισαν για πρώτη φορά τα αεροδρόμια και συνειδητοποιήσαμε ότι δεν θα μπορέσουμε να ταξιδέψουμε για αρκετό καιρό, πήραμε την απόφαση να μετακομίσουμε στην Αγία Νάπα. Όλα τα ξενοδοχεία είχαν κλείσει οπότε φαινομενικά δεν θα υπήρχαν πολλές ευκαιρίες για συνεργασίες. Όμως προς μεγάλη μας έκπληξη , είδαμε ότι αρκετές επιχειρήσεις τουρισμού θέλησαν να εκμεταλλευτούν τον καιρό του lockdown για να διαφημίσουν τα καταλύματα τους μέσω των Island Escapers.

Οπότε στην τελική, η πανδημία μας άνοιξε πολλές πόρτες και μας έδωσε την ευκαιρία να εντάξουμε στο ενεργητικό μας πολλές συνεργασίες.

«Έτοιμη η πλειοψηφία να επιστρέψει στα ταξίδια»

Γενικότερα, ο τουρισμός και τα ταξίδια είναι από τους τομείς που επηρεάστηκαν περισσότερο από την αρχή της πανδημίας. Εσείς, ως travel bloggers, εκτιμάτε ότι οι ταξιδιώτες θα επιστρέψουν σύντομα στα ταξίδια, ή θα είναι ακόμη διστακτικοί;

Συνομιλώντας με αρκετούς λάτρεις των ταξιδιών, έχουμε με χαρά παρατηρήσει πως η πλειοψηφία είναι έτοιμη να επιστρέψει στα ταξίδια. Σαφώς ένα μέρος του πληθυσμού κινείται ακόμη νωχελικά στο κομμάτι αυτό, αλλά όπως βλέπουμε είναι διατεθειμένο να επενδύσει έστω στον εγχώριο τουρισμό.

Λόγω του ότι ο κόσμος αναγκάστηκε να στερηθεί τα ταξίδια για ένα αρκετό μεγάλο χρονικό διάστημα, έχει πλέον πολλά ταξιδιωτικά "απωθημένα".

Οπότε με την πρόσφατη άρση των μέτρων σε διάφορους προορισμούς, ο κόσμος έχει ήδη ξεκινήσει τα ταξίδια και εντός των επόμενων μηνών προβλέπουμε πως θα αυξηθεί αισθητά ο αριθμός των ταξιδιωτών.

Οι επαγγελματίες travel Influencers

Λαμβάνοντας υπόψη τις νέες τάσεις και νέες τεχνολογίες, πού πιστεύετε πρέπει να επενδύσουν οι τουριστικοί προορισμοί για προσέλκυση επισκεπτών;

Αναμφισβήτητα, η χρήση των νέων τεχνολογιών, δημιουργεί σημαντικές ευκαιρίες σε όλες τις εμπλεκόμενες τουριστικές επιχειρήσεις για αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών και παράλληλα συντελεί στην ανάπτυξη νέων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων που μπορούν να οδηγήσουν στην απόκτηση στρατηγικού πλεονεκτήματος έναντι των ανταγωνιστών, στο χώρο του τουρισμού.

Ο τουρισμός αποτελεί κυρίως μία εμπειρία. Πριν ακόμα ο τουρίστας αποφασίσει που θα πάει διακοπές προσπαθεί να συγκεντρώσει όλες τις δυνατές πληροφορίες που μπορεί να αντλήσει για ένα προορισμό.

Η διαδικασία αυτή στο παρελθόν ήταν αποκλειστική ευθύνη των tour operators και των ταξιδιωτικών γραφείων. Οι εποχές όμως άλλαξαν και ο ταξιδιώτης πλέον θα αποταθεί στο internet και ακόμη περισσότερο στα social media για να αντλήσει τις πληροφορίες που θέλει.

Στηριζόμενοι στο γεγονός αυτό, πιστεύουμε ακράδαντα πως κάθε τουριστικός προορισμός πρέπει να εντάξει στις προωθητικές του ενέργειες συνεργασίες με travel influencers. Βάση ερευνών, αυτοί που χρησιμοποιούν social media για την πληροφόρηση τους, εμπιστεύονται απόλυτα τους travel influencers που ακολουθούν όσο αφορά την επιλογή ταξιδιωτικού προορισμού, καταλύματος και άλλων σχετικών υπηρεσιών.

Ένας αυθεντικός travel Influencer που έχει όλες τις απαραίτητες γνώσεις, μπορεί να αναλάβει πολλούς ρόλους όπως αυτό του διαφημιστή, του ambassador, του φωτογράφου, του βιντεογράφου, του αρθρογράφου και πολλών άλλων.

Χρησιμοποιώντας λοιπόν επαγγελματίες travel Influencers, ένας τουριστικός προορισμός μπορεί να αυξήσει εντυπωσιακά την προσέλκυση τουρισμού.

Η Κύπρος ώς ελκυστικός τουριστικός προορισμός

Όσον αφορά συγκεκριμένα την Κύπρο, τι πιστεύετε ότι πρέπει να κάνει για να αναβαθμίσει το τουριστικό της προϊόν; Επίσης, ποια τα πλεονεκτήματά της ως προορισμός και σε ποια σημεία υστερεί;  

Η Κύπρος είναι ένας προορισμός που συνδυάζει τα πάντα και που έχει να προσφέρει κάτι για όλα τα γούστα. Διαθέτει εξαιρετικό κλίμα, φιλόξενο κόσμο, εξωτικές παραλίες και παραδοσιακά χωριά που μπορούν να συνεπάρουν τον κάθε επισκέπτη.

Μέχρι στιγμής η Κύπρος γίνεται πόλος έλξης κυρίως για τους λάτρεις της θάλασσας. Παρ’ όλα αυτά υπάρχει μια τεράστια μερίδα τουριστών η οποία δεν έχει αξιοποιηθεί ακόμη. Το νησί μας έχει πολλά να προσφέρει. Μεταξύ άλλων πλούσιο πολιτισμό, άφθονες ποικιλίες κρασιού, ιδιαίτερα παραδοσιακά χωριά και πολλές δραστηριότητες για άτομα που αναζητούν την περιπέτεια.

Έχοντας δουλέψει με πολλές εγχώριες επιχειρήσεις τουρισμού, έχουμε παρατηρήσει πως αυτές είναι πολλές φορές διατεθειμένες να δαπανήσουν μεγάλα κονδύλια για πιο “ξεπερασμένους” τρόπους διαφήμισης που δεν έχουν προοπτική να τους επιφέρουν  σημαντικά κέρδη. Σε αντίθεση, εάν αυτές οι επιχειρήσεις επέλεγαν να επενδύσουν αυτά τα κονδύλια σε πιο σύγχρονα μέσα όπως τα social media, όχι μόνο θα έβλεπαν τεράστια διαφορά στα κέρδη, αλλά επίσης θα εξοικονομούσαν και ένα σημαντικό κομμάτι του budget τους.

Ένας μέσος άνθρωπος, καταναλώνει κατά μέσο όρο 3-4 ώρες την ημέρα στα social media. Βασιζόμενοι λοιπόν σε αυτό, οι αρμόδιοι φορείς θα μπορούσαν μέσω συνεργασιών με Κύπριους και διεθνείς travel bloggers και vloggers να προωθήσουν όλα τα προαναφερθέντα στοιχεία που κάνουν την Κύπρο ένα τόσο μοναδικό τουριστικό προορισμό. Ξεφεύγοντας πια από τα καθιερωμένα τουριστικά πακέτα, θα μπορούσαν να δημιουργηθούν πιο πρωτότυπα τουριστικά πακέτα με επισκέψεις σε κρασοχώρια, καταδύσεις σε κυπριακές θάλασσες με πλούσια ζωή και διεθνώς γνωστά ναυάγια, αλλά και δραστηριότητες για τους λάτρεις της αδρεναλίνης όπως safari με quad bikes, kitesurfing, paragliding και πολλά άλλα.

Παράλληλα, θα μπορούσε να αξιοποιηθεί η πλούσια κυπριακή κουζίνα και μέσω αυτής δημιουργηθούν συνεργασίες με εδραιωμένους food bloggers, οι οποίοι με τη σειρά τους θα προωθήσουν την Κύπρο ως ένα προορισμό με πλούσιες γαστρονομικές εμπειρίες.

Η στρατηγική αυτή είναι σε θέση να αναβαθμίσει και να τονώσει την ποιότητα του τουριστικού μας προϊόντος και να δώσει πρόσβαση σε νέες τουριστικές αγορές.

Δειτε Επισης

Το Smoothie Factory + Kitchen άνοιξε στη Λάρνακα (photos)
Σύνδεσμος Μεγάλων Αναπτύξεων: Έτσι θα ενθαρρυνθεί η δημιουργία νέων μορφών τουριστικής ανάπτυξης
Τουρισμός: Ποιους προορισμούς και γιατί αποφεύγουν οι ταξιδιώτες
Μειωμένες οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι Λεμεσού, αλλά εξαιρετικές οι προοπτικές για ανάκαμψη
Nicola Zamboni: Το The Landmark Nicosia έρχεται για να φέρει ένα νέο επίπεδο πολυτέλειας στην πρωτεύουσα
Κώστας Κουμής: Εξαιρετικά σημαντική η διάκριση Πισσουρίου και Καλοπαναγιώτη-Ανεβάζει τη χώρα τουριστικά
Αύξηση 4,2% και η καλύτερη εννιαμηνία στην ιστορία του τουρισμού της Κύπρου-Οι κύριες αγορές και οι μεταβολές
Aegean: «Πέταξε» με 1,3 δισ. κύκλο εργασιών και κέρδη €132 εκατ. το ενιάμηνο-Μετέφερε 12,6 εκατ. επιβάτες
Τα δύο χωριά της Κύπρου στη λίστα του WTO με τα 55 καλύτερα στον κόσμο για το 2024
Οι ανοιχτοχέρηδες και οι σφιχτοχέρηδες τουρίστες-Ποιοι και πόσα ξοδεύουν κατά τις διακοπές τους στην Κύπρο