Powered by

Μονόδρομος για την Κύπρο η στροφή στον ποιοτικό τουρισμό

Την ανάγκη στροφής της Κύπρου προς την κατεύθυνση προσέλκυσης ποιοτικού τουρισμού διαπιστώνει και τονίζει ο Σύνδεσμος Τουριστικών Επιχειρήσεων Κύπρου(ΣΤΕΚ), την ώρα που εκτίμηση του Συνδέσμου αποτελεί πως παρά τις δυσκολίες που εξακολουθούν να υφίστανται λόγω της πανδημίας, η φετινή καλοκαιρίνη περίοδος θα είναι καλύτερη σε σύγκριση με την περσινή. 

Μιλώντας στο πλαίσιο διαδικτυακής ενημέρωσης που πραγματοποίησε ο ΣΤΕΚ, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Άκης Βαβλίτης σκιαγράφησε ευκρινώς την εικόνα της τουριστικής βιομηχανίας σήμερα, εστιάζοντας, τόσο στα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο τομέας όσο και στις κινήσεις που θα πρέπει να γίνουν, με στόχο την ανάκαμψή του. 

Ειδικότερα, όσον αφορά την τρέχουσα τουριστική περίοδο, τα δεδομένα παραμένουν κάπως θολά για το πώς θα εξελιχθεί. «Είναι δύσκολο κάποιος να απαντήσει στο τι αναμένουμε. Η πανδημία μας έχει μάθει ότι τίποτα δεν είναι δεδομένο. Το 2021 θα είναι σαφώς καλύτερο από το 2020. Η προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι αν όλα εξελιχθούν καλά, από τον Ιούλιο και μετά ίσως να έχουμε ένα 40% του 2019», ανέφερε ο κ. Βαβλίτης. 

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στις αγορές της Βρετανίας και της Γερμανίας, για τις οποίες-όπως υπέξειξε-υπάρχει το πρόβλημα του επιπρόσθετου κόστους εξέτασης ενός τουρίστα που επιστρέφει από την Κύπρο. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΤΕΚ, αρνητικά από την πανδημία έχουν επηρεαστεί και οι ροές τουριστών από το Ισραήλ, ενώ μετά την έγκριση του ρωσικού εμβολίου από τις κυπριακές Αρχές, έχει αρχίζει δειλά-δειλά η τουριστική ροή από τη Ρωσία.  

Αναφέρθηκε επίσης στο ζήτημα των πλατφόρμων ενοικίασης καταλυμάτων μέσω διαδικτύου, αλλά και στις εκροές τουριστών προς τα κατεχόμενα. «Το 1/3 δεν καταλήγει σε τουριστικά καταλύματα (επαύλεις, Airbnb) και ένα άλλο κομμάτι πηγαίνει στα κατεχόμενα. Θα πρέπει να ρυθμιστούν αυτά», υπογράμμισε. 

 

Διαβάστε ακόμη: 

Mystery shopping: Στην αγορά με… αθέμιτες πρακτικές στη λίστα

Αυτά είναι τα νέα σχέδια των Public στην Κύπρο

 

Ο Άκης Βαβλίτης τόνισε ότι πρέπει να απασχολήσει την πολιτεία και τους τουριστικούς φορείς η αλλαγή μοντέλου. «Πρέπει», επισήμανε, «να στραφούμε στον ποιοτικό τουρισμό. Μέχρι το 2030 αναμένεται να έχουμε έξι εκατ. τουρισμό. Είναι δύσκολο εγχείρημα. Πρέπει να κάνουμε στροφή προς τον ποιοτικό τουρισμό, αντί στον ποσοτικό».

Ερωτηθείς κατά πόσο η κάθοδος εταιρειών κρουαζιέρας βοηθά ή εμπλουτίζει τον τουρισμό στην Κύπρο, εξυπηρετώντας  συνάμα και τον στόχο της ποιοτικής στροφής, ο κ. Βαβλίτης επισήμανε πως είναι σίγουρα καλό για την οικονομία του τόπου. «Ο τουρίστας όμως», υπέδειξε, «βγαίνει από το πλοίο, κάνει κάποια διαδρομή και επιστρέφει στο πλοίο. Αυτό για τον ξενοδόχο δεν έχει να προσθέσει κάτι». Επί του ίδιου θέματος, ο σύμβουλος του ΣΤΕΚ  Άγγελος Λοΐζου πρόσθεσε ότι υπάρχουν δύο ειδών κρουαζιέρας, αυτές που έρχονται για λίγες ώρες και αυτές που κάνουν μερικές διανυκτερεύσεις στο λιμάνι, τονίζοντας πως εκεί υπάρχει το ενδεχόμενο του εμπλουτισμού, και ίσως επωφεληθεί ο ξενοδόχος.  

Κληθείς να αναφερθεί στην ετοιμότητα των ξενοδοχείων μετά από ένα χρόνο κρίσης, την οποία προκάλεσε η πανδημία, ο κ. Βαβλίτης υπογράμμισε πως τα ξενοδοχεία που είχαν δουλέψει και πέρσι έχουν προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα. «Υπάρχουν τα πρωτόκολλα. Έχουμε στείλει εισηγήσεις προς τον Υπ. Υγείας. Θα είναι πιστεύω ελεγχόμενη η κατάσταση», τόνισε.

Με τη σειρά της, η αντιπρόεδρος του ΣΤΕΚ, Δήμητρα Καραντώκη, χαρακτήρισε ως υψίστης σημασίας τον εμβολιασμό και όσων εργάζονται στα ξενοδοχεία. Ξεκαθάρισε, παράλληλα, πως όταν μιλάμε για ποιοτικό τουρισμό, δεν μιλάμε απαραίτητα για ακριβό τουρισμό. «Η στροφή που γίνεται τώρα, είναι να υπάρχουν εξατομικευμένες επιλογές», σημείωσε. 

Δειτε Επισης

Οδηγός εκδηλώσεων από ΕΤΑΠ Λευκωσίας για ανάδειξη της ταυτότητας της πρωτεύουσας
Celestyal: Εγκαινιάζει την κρουαζιέρα Abu Dhabi F1 με τον David Coulthard
Γιατί η Ινδία εξελίσσεται στην πλέον ανερχόμενη μακρινή αγορά του ελληνικού τουρισμού (γράφημα)
Jazeera Airways: Πέντε λόγοι που την καθιστούν την must επιλογή για ταξιδιώτες
Emirates: Αναγνωρίστηκε από την YouGov ως το πιο συνιστώμενο παγκόσμιο brand για το 2025
Χ. Παπαχαραλάμπους: Οι προορισμοί των Κυπρίων, τι ζητούν οι ταξιδιώτες και μια...ξεχασμένη αγορά για την χώρα μας
Αναβαθμίζεται το παραλιακό πάρκο της τουριστικής περιοχής Πύλας
Συστάσεις Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή προς τους ταξιδιώτες-Πού να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή
Η δυναμική του τουρισμού μέσα από τους αριθμούς...Οι 4.040.200 αφίξεις και τα έσοδα ύψους €3.209,4 εκ. το 2024
Δυναμική παρέμβαση ACTTA για την ξενοδοχειακή βιομηχανία-«Αδιανόητη η λήψη απεργιακών μέτρων»