Μ. Κασάπης: Καθήκον μας η διαφύλαξη της τουριστικής σεζόν για να προστατεύσουμε εργοδοτούμενους

Σύντομα θα χρειαστεί να εξεταστεί το ζήτημα των τιμών για τον τόπο και τις εξαγωγές, δηλώνει στο InBusinessNews ο γενικός διευθυντής της KEAN Soft Drinks Ltd, Μάριος Κασάπης.

Τελικός στόχος της ΚΕΑΝ, η οποία επενδύει σε βιώσιμες πράσινες πολιτικές είναι ο εκμηδενισμός του περιβαλλοντικού αποτυπώματος ή τουλάχιστον η δραστική μείωσή του.

Κληθείς να δώσει τη δική του εκτίμηση για τον τομέα του HORECA, ο κ. Κασάπης επισημαίνει ότι η απόδοση του κλάδου για το 2021 θα ανέλθει στο 60% του 2019, εξηγώντας ότι αποτελεί καθήκον και ύψιστο συμφέρον να μην χαθεί η τουριστική σεζόν, προκειμένου να αποφευχθούν λουκέτα και απολύσεις.

Πώς η εταιρεία κατάφερε να μειώσει το περιβαλλοντικό και βιομηχανικό της αποτύπωμα; Ποιοι οι στόχοι σας όσον αφορά τον περιορισμό του περιβαλλοντικός αποτυπώματος;
Η ΚΕΑΝ από καιρού μελετά τεχνολογίες που μειώνουν το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα, και κυρίως αφορούν τη χρήση ηλιακής ενέργειας, αλλά όχι μόνο. Μεγάλη προσπάθεια γίνεται στον τομέα εξοικονόμησης ενέργειας και πόρων με βελτιωμένες μονώσεις και ανάκτηση ενέργειας κατά τη διάρκεια της παραγωγής. Πέραν τούτου, η ΚΕΑΝ είναι αποφασιστικά ενεργή στο πρόγραμμα δεντροφύτευσης του Τμήματος Δασών. Τελικός στόχος είναι ο εκμηδενισμός του περιβαλλοντικού αποτυπώματος ή τουλάχιστον η δραστική μείωση του.

Διαβάστε ακόμα: 

Μόνικα Ι. Πολεμίτης: Περιορίστηκαν οι δαπάνες για συμβουλευτικές υπηρεσίες

Χρίστης Λοϊζίδης: Είμαι πάντα έτοιμος για τα πάντα

 

Έμφαση σε πράσινες πολιτικές

Με ποιο τρόπο αυτές οι ενέργειες/πρωτοβουλίες έχουν αλλάξει τον τρόπο λειτουργίας της εταιρείας;
Ο τρόπος λειτουργίας της εταιρείας βασικά παραμένει ο ίδιος. Εκείνο που έχει αλλάξει είναι η έμφαση που δίνεται σε βιώσιμες πράσινες πολιτικές και η κατεύθυνση στην οποία επενδύονται οι πόροι μας.

Προτιμούν τα υγιεινά κι ας είναι ακριβά

Ποιες τάσεις διαπιστώνετε όσον αφορά τα πιο υγιεινά προϊόντα; Ποιες οι προτιμήσεις των καταναλωτών;
Σαφώς και υπάρχει μια τάση για πιο υγιεινά προϊόντα. Αυτή η τάση είναι αυξανόμενη και σε μεγάλο βαθμό αφορά προϊόντα ψυγείου, αλλά όχι μόνο. Το οξύμωρο σε αυτή την περίπτωση είναι ότι σε έρευνες οι καταναλωτές κατατάσσουν το θέμα της τιμής των προϊόντων πρώτο με διαφορά σε σχέση με άλλες παραμέτρους. Και όμως τα προϊόντα που θεωρούνται πιο υγιεινά είναι κατά κανόνα και τα πιο ακριβά, και είναι αυτή η κατηγορία που μεγαλώνει.

Ποια τα επόμενά σας πλάνα και πώς επηρεάζει η πανδημία τους σχεδιασμούς σας; Σε ποια επίπεδα κινούνται οι εξαγωγές και κατά πόσο έχουν επηρεαστεί τον τελευταίο χρόνο;
Ζούμε σε περίεργους καιρούς, που προκλήθηκαν από διάφορους παράγοντες. Ο συνδυασμός της πανδημίας, του Brexit, της κλιματικής αλλαγής, αλλά και της γεωπολιτικής αναδιάταξης λόγω Κίνας, μας δημιουργεί μια νέα πραγματικότητα. Αυτή η πραγματικότητα είναι ακόμη εν πολλοίς άγνωστη, αλλά μπορούμε να ψηλαφίσουμε τα αποτελέσματά της, που ήδη μας επηρεάζουν. Και αυτά τα αποτελέσματα θα φανούν στο πεδίο του πληθωρισμού ξεκινώντας από φέτος μέχρι την αβεβαιότητα που χαρακτηρίζει τις εξαγωγές μας. Σύντομα θα χρειαστεί να δούμε θέμα τιμών για τον τόπο και τις εξαγωγές. Άρα ακόμη ζούμε σε μεγάλο βαθμό το άγνωστο. Βάσει αυτών των δεδομένων, προσπαθούμε να είμαστε έτοιμοι για να ανταποκριθούμε άμεσα με βάση τις εξελίξεις που τρέχουν με γοργούς ρυθμούς, και γι’ αυτό η ομάδα μας αναθεωρεί και διαμορφώνει στρατηγικά τα πλάνα μας σε τακτική βάση με προβλέψεις και πιθανά σενάρια.

Στο 60% του 2019 ο κλάδος HORECA

Ποιες οι επιπτώσεις της πανδημίας στο εμπόριο τροφίμων και στον κλάδο HORECA και ποιες οι εκτιμήσεις για φέτος;
Νομίζω το τι έκανε η πανδημία στον κλάδο HORECA είναι καλά γνωστό. Η εκτίμησή μου για το 2021 είναι ότι η απόδοση του κλάδου θα είναι στο 60% του 2019. Εφόσον πρόκειται και για θέμα ρευστότητας και πληρωμών μεταξύ άλλων, ο τομέας αυτός χρειάζεται στήριξη για το επόμενο χρονικό διάστημα. Από την άλλη το λιανεμπόριο τροφίμων σαφώς και ευνοήθηκε από την πανδημία.

Η τουριστική σεζόν και ο κίνδυνος για λουκέτα

Σε περίπτωση που και η φετινή τουριστική σεζόν χαθεί, προβλέπετε τυχόν λουκέτα ή απολύσεις στον τομέα του HORECA;
Αντιλαμβάνεστε ότι ο τομέας HORECA είναι στον κυβερνητικό αναπνευστήρα για πάνω από ένα χρόνο. Οι δυνατότητες του κράτους δεν είναι απεριόριστες και έχουν πιθανώς εξαντληθεί. Άρα αν χαθεί η τουριστική σεζόν, τα λουκέτα και οι απολύσεις είναι πολύ πιθανές. Έχουμε λοιπόν καθήκον και ύψιστο συμφέρον να μην χαθεί η σεζόν. Και όπως όλα δείχνουν θα το καταφέρουμε με το πρόγραμμα εμβολιασμών. 

Δειτε Επισης

AstroBank: Προς πώληση αγροτικά τεμάχια
Ανεξαρτησίας: Ο μονόδρομος, ο δύσκολος στόχος για πεζόδρομο και ο ανταγωνισμός από τα malls
Με κόστος 1,2 εκατ. «ανασχηματίζει» με ηλεκτρικά τον στόλο οχημάτων του Υπουργικού η Κυβέρνηση
Το αναθεωρημένο νομοσχέδιο για το FDI screening και η δυστοκία της Κύπρου για συμμόρφωση
«Go Live» για την παράλληλη διαπραγμάτευση κυπριακών ομολόγων ΕΜΤΝ
Προσέλκυση νέων επενδυτών...«Κεφάλαιο κίνησης σε επιχειρήσεις, θα ενσωματωθούν και συγκεκριμένα κίνητρα»
Ικανοποίηση Κεραυνού για Fiscal Monitor του ΔΝΤ-«Επαναβεβαιώνεται η πολύ καλή πορεία της οικονομίας μας»
16α ΙΝ Business Awards: Ανακοινώνονται την ερχόμενη εβδομάδα οι βραβευθέντες
Emirates: Στρατηγικές αλλαγές της λειτουργίας των εμπορικών ομάδων της
Το WaterWorld WaterPark στην Αγία Νάπα επιστρέφει από τις 24 Απριλίου