Powered by

Φ. Ρουσουνίδης: Επίσπευση του νέου branding της Κύπρου

Σκηνικό αβεβαιότητας προδιαγράφεται και για το 2021 σε ό,τι αφορά τον Τουρισμό, ενώ προϋπόθεση επιτυχίας συνιστά η επίδειξη απαιτούμενης ευελιξίας από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη. Αυτό επισημαίνει στο InBusinessNews o Γενικός Διευθυντής του ΠΑΣΥΞΕ, Φιλόκυπρος Ρουσουνίδης, τονίζοντας πως σε αυτήν τη συγκυρία, η στήριξη της τουριστικής βιομηχανίας, είτε μέσω επαναφοράς κρατικών εγγυήσεων, είτε μέσω ενός ιδιωτικού μορατόριουμ αναστολής δόσεων, είναι εκ των ων ουκ άνευ.

Την ίδια ώρα, υπογραμμίζει πως σε απόλυτη σύμπνοια με το Υφυπουργείο  Τουρισμού, και κάτω από αυτές τις συνθήκες που βιώνουμε, επιβάλλεται να επισπεύσουμε τη διαμόρφωση του νέου branding της Κύπρου.

Διαβάστε ακόμα:
Το ΚΕΠ τέλειωσε, τι γίνεται με τις επενδυτικές άδειες μετανάστευσης;
Στοίχημα: Άλμα στα έσοδα, στα τυχερά παιχνίδια από 12,5 ετών

Αβεβαιότητα και βαθιές πληγές
«Τους τελευταίους δέκα μήνες τίποτα στη ζωή μας δεν θυμίζει την «κανονικότητα» μας. Η πανδημία του κορωνοϊού διαφοροποίησε καθημερινές συνήθειες, κατέστησε αναγκαία την κοινωνική αποστασιοποίηση, κρατώντας μας μακριά από αγαπημένα πρόσωπα, ρίχνοντας ταυτόχρονα βαριά τη σκιά της πάνω από τις οικονομίες διεθνώς, μη εξαιρουμένης και της κυπριακής.
 
Ειδικά η τουριστική βιομηχανία, που διαχρονικά λειτουργούσε ως o βασικός πυλώνας οικονομικής ανάπτυξης για την κυπριακή οικονομία, σήμερα μετρά βαθιές πληγές από την πανδημία, αφού η μείωση αφίξεων και εσόδων είναι δραματική και κυμαίνεται γύρω στο -85%.
 
Σκηνικό αβεβαιότητας προδιαγράφεται και για το 2021, σε αυτό το χρονικό σημείο τουλάχιστον. Πιστεύουμε ότι θα είναι μια δύσκολη χρονιά εάν αναλογιστούμε ότι σε 15 μέρες εισερχόμαστε στο νέο έτος και οι περισσότερες χώρες βρίσκονται ακόμη σε lockdown, ενώ τα εμβόλια ξεκίνησαν μεν αλλά αναμένεται πως θα είναι μια αργή διαδικασία. Παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες, θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε ενώνοντας δυνάμεις με όλους τους αρμόδιους φορείς για να πετύχουμε τον στόχο της σταδιακής ανάκαμψης το 2021. Προϋπόθεση επιτυχίας είναι να επιδειχθεί η απαιτούμενη ευελιξία από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, αποφεύγοντας  λάθη και παραλείψεις του 2020 και λαμβάνοντας υπόψη ότι ο τουρισμός ήταν το όχημα πάνω στο οποίο διαχρονικά στηρίξαμε την ανάπτυξη της οικονομίας, και ιδιαίτερα μετά την οικονομική κρίση του 2013. Θεωρούμε ότι ειδικά σε αυτήν τη συγκυρία, η στήριξη της τουριστικής βιομηχανίας, είτε μέσω επαναφοράς κρατικών εγγυήσεων, είτε μέσω ενός ιδιωτικού μορατόριουμ αναστολής δόσεων, είναι εκ των ων ουκ άνευ».

Νέο branding
«Παράλληλα και σε απόλυτη σύμπνοια με το Υφυπουργείο  Τουρισμού, και κάτω από αυτές τις συνθήκες που βιώνουμε, επιβάλλεται να επισπεύσουμε τη διαμόρφωση του νέου branding της Κύπρου και να επικεντρωθούμε στην:
     
•    ανάδειξη της Κύπρου ως ολόχρονου τουριστικού προορισμού
•    περαιτέρω βελτίωση της ποιότητας των ξενοδοχειακών μονάδων και του τουριστικού προϊόντος που προσφέρουμε
•    ενίσχυση του πτητικού προγράμματος προς την Κύπρο, με τη συμπερίληψη πτήσεων από υποσχόμενους προορισμούς
•    ανάπτυξη νέων μορφών τουρισμού με εξειδικευμένα προϊόντα και υπηρεσίες και ανάδειξη της Κυπριακής γαστρονομίας, των προϊόντων και της κουλτούρας του τόπου, αφού χρειάζεται «περισσότερη Κύπρος στο προϊόν μας».
•    αξιοποίηση των εργαλείων που προσφέρουν το διαδίκτυο και τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης για να προσελκύσουμε επισκέπτες
•    προώθηση εκείνων των μεταρρυθμίσεων που θα καταστήσουν τη χώρα μας ακόμη πιο φιλική για επισκέπτες και επενδυτές. 
 
Ο έγκαιρος προγραμματισμός και ο καλός σχεδιασμός είναι μείζονος σημασίας για να μπορούμε να ελπίζουμε ότι θα έχουμε μια υποφερτή χρονιά για την τουριστική βιομηχανία».

Σωστή η πολιτική για κατηγοριοποίηση αγορών
«Σαν Σύνδεσμος, χαιρετίσαμε την νέα Πολιτική της Κυβέρνησης για την κατηγοριοποίηση των αγορών ώστε να υπάρξει σταθερότητα και καλός προγραμματισμός. Η έγκαιρη ενημέρωση των αγορών για τις νέες διευθετήσεις και η εμπειρία της χρονιάς που διανύουμε  θα βοηθήσει τα μέγιστα για ένα δυναμικό restart της επόμενης τουριστικής χρονιάς.
 
Η διενέργεια δειγματοληψιών με τη μέθοδο της ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου (rapid test) σε συνδυασμό με τους εμβολιασμούς  θα συμβάλουν τα μέγιστα ώστε να διευκολυνθούν οι πολίτες στην προσπάθειά τους να ταξιδέψουν.
 
Θα πρέπει επίσης να  συνεχίσουμε να στηρίζουμε τις παραδοσιακές αγορές μας από τις οποίες αντλούμε το μεγαλύτερο κομμάτι του τουριστικού προϊόντος μας, και να γίνουν συνεχείς προσπάθειες για άνοιγμα και νέων αγορών. Για παράδειγμα οι Αραβικές Χώρες που είναι υψηλής εισοδηματικής στάθμης και με τις οποίες μάλιστα η Κύπρος διατηρεί εξαιρετικές διπλωματικές σχέσεις και υπάρχει αεροπορική συνδεσιμότητα με αυτές, πρέπει να ενταχθούν  στο πλάνο μας για να διευρύνουμε την γκάμα αγορών απ’ όπου αντλούμε τουρισμό.
 
Στα πιο πάνω θα βοηθήσει τα μέγιστα και η αποπεράτωση μεγάλων αναπτυξιακών έργων/επενδύσεων που βρίσκονται στα σκαριά, που κατεξοχή προσελκύουν τουρισμό με αυξημένα εισοδηματικά κριτήρια.
 
Εν κατακλείδι, αναμένουμε από την νέα χρονιά, εάν όλα κυλήσουν ομαλά, να είναι μια υποφερτή χρονιά για εργαζόμενους και επιχειρήσεις και να αποτελέσει την αφετηρία μιας «v-shape» ανάκαμψης».

Δειτε Επισης

Garcon's: Ο νέος all day προορισμός του Mall of Engomi (photos)
Η Wizz Air επαναφέρει τις πτήσεις μεταξύ Λάρνακας και Τελ Αβίβ
EasyJet: Υπερδιπλασιάζει το μέρισμα μετά το άλμα κερδών
Ο αγαπημένος καφές των Kawacom’s Ipanema Espresso τώρα και drive thru στη Λευκωσία
Στο 84,31% η συμμετοχή της E.V.H. Investments στην Salamis-Αγόρασε άλλες 9.000 μετοχές
ΕΤΑΠ: Η Πάφος στους πιο πράσινους προορισμούς και «αργυρή» για τις ακτές της
Τα αεροδρόμια Λάρνακας και Πάφου στον αστερισμό των Χριστουγέννων-Οι εκδηλώσεις της Hermes
Έτσι θα μοιάζει το The Landmark Nicosia-Το πρώτο Μarriott Autograph Collection ξενοδοχείο της Κύπρου
Τα είπε με το Δ.Σ. της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Συνδέσμων Ξεναγών ο Κουμής-Παραγωγική η συζήτηση
Νέα ψηφιακή παρουσία του Fikardou Christmas Village-Ολοκληρωμένος οδηγός για τους επισκέπτες