Γ. Μαυρόκωστας: Συστατικό στοιχείο οι κυπριακές αεροπορικές για ολόχρονο τουρισμό

Σημαντικό κομμάτι για επίτευξη της Εθνικής Στρατηγικής Τουρισμού σε ό,τι αφορά την καθιέρωση της Κύπρου ως τουριστικού προορισμού ολόχρονα, αποτελούν οι κυπριακοί αερομεταφορείς οι οποίοι έχοντας ως βάση τους την χώρα μας μπορούν να πραγματοποιούν δρομολόγια ολόκληρο το χρόνο, βελτιώνοντας έτσι την συνδεσιμότητα της.

Διαβάστε ακόμα:
APS: 10+1 σπίτια από €6.400! (pics)
Ρεκόρ πτήσεων από τη Γερμανία το καλοκαίρι

Για την ανάπτυξη δρομολογίων και εξερεύνηση νέων αγορών, οι κυπριακές αεροπορικές εταιρείες θα πρέπει να έχουν ίσες ευκαιρίες λειτουργίας με άλλες ευρωπαϊκές αερογραμμές, επισημαίνει στο InBusinessNews, o Chief Operations Officer της Cyprus Airways, Γιώργος Μαυρόκωστας, υπογραμμίζοντας πως η κυβέρνηση θα πρέπει σε συνεννόηση με την ΕΕ να παραχωρήσει κίνητρα προς της κυπριακές αερογραμμές.

Παράλληλα, ο κ. Μαυρόκωστας αναφέρεται στους τρόπους με τους οποίους οι κυπριακές αεροπορικές εταιρείες μπορούν να συμβάλουν στην προσέλκυση ποιοτικού τουρισμού στην Κύπρο, καθώς και στο πώς μπορεί να βελτιωθεί το τουριστικό προϊόν της χώρας μας.

Πως μπορούν να συμβάλουν οι αεροπορικές εταιρείες που εδρεύουν στην Κύπρο στην αποτελεσματική εφαρμογή της Εθνικής Στρατηγικής Τουρισμού;
Οι κυπριακοί αερομεταφορείς αποτελούν σημαντικό κομμάτι της επιτυχίας μιας Εθνικής Στρατηγικής Τουρισμού. Ένας από τους στόχους που πολύ σωστά έχει θέσει το Υφυπουργείο, είναι η καθιέρωση της Κύπρου ως ολόχρονου προορισμού που θα επιτευχθεί εν μέρει με τη βελτίωση της συνδεσιμότητα του νησιού. Αυτό αφορά άμεσα τους κυπριακούς αερομεταφορείς αφού είναι οι μόνοι που έχουν σαν βάση τους τα κυπριακά αεροδρόμια, και επομένως πρέπει να εκτελούν πτήσεις από και προς την Κύπρο. Σε αντίθεση με τις ξένες αεροπορικές, οι οποίες επιλέγουν να εντάξουν την Κύπρο στο πτητικό τους πρόγραμμα κατά την καλοκαιρινή περίοδο, λόγω υψηλότερης οικονομικής απόδοσης από πλευράς κερδοφορίας. Επομένως, οι κυπριακές αερογραμμές είναι αυτές που με τη σωστή στήριξη, μπορούν να αναπτύξουν ένα δρομολόγιο, να ξεκινήσουν την τάση αν θέλετε, προωθώντας την Κύπρο στο εξωτερικό ως ολόχρονο τουριστικό προορισμό, έτσι ώστε να ακολουθήσουν και ξένες αεροπορικές εταιρείες.

Ποια μέτρα ή ποιες ενέργειες μπορούν να λάβουν γενικά οι αερομεταφορείς;
Για να αναπτύξουν ολόχρονα ένα δρομολόγιο, οι τοπικοί αερομεταφορείς καί όχι μόνο, θα πρέπει να επιλέξουν προσεκτικά εκείνους τους προορισμούς με τις μεγαλύτερες πιθανότητες επιτυχίας. Το Υφυπουργείο Τουρισμού θα πρέπει να επενδύσει σε κίνητρα για τις εταιρείες αυτές αλλά και σε ένα ολοκληρωμένο πλάνο marketing που θα έχει ως στόχο την προβολή του τι προσφέρει η Κύπρος σαν χειμερινός προορισμός. Ταυτόχρονα, θα πρέπει να χαρτογραφηθούν διάφορες ομάδες τουριστών που θα μπορούσαν να είναι χειμερινοί επισκέπτες. Μία από αυτές τις ομάδες είναι οι άνθρωποι τρίτης ηλικίας, καθώς έχουν ολόχρονα ελεύθερο χρόνο, μειωμένες οικογενειακές υποχρεώσεις και το κλίμα της βορείου Ευρώπης τον χειμώνα δεν είναι ευχάριστο για αυτούς.
 
Ποια κίνητρα ή ποια μέτρα θα μπορούσαν δοθούν στις αεροπορικές εταιρείες ώστε να αυξηθεί η αεροπορική συνδεσιμότητα της Κύπρου;
Το σημαντικότερο κίνητρο για μια κυπριακή αεροπορική εταιρεία, είναι να έχει ίσες ευκαιρίες λειτουργίας με άλλες ευρωπαϊκές αερογραμμές. Δυστυχώς η γεωγραφική θέση της Κύπρου προκαλεί αρκετές δυσκολίες για μια τοπική αερογραμμή. Λόγω του τουρκικού εμπάργκο όλοι οι αερομεταφορείς που διαθέτουν κυπριακή άδεια απαγορεύεται να πετάξουν πάνω από τον τουρκικό εναέριο χώρο, πράγμα που σημαίνει ότι οποιεσδήποτε πτήσεις από Λάρνακα ή Πάφο προς βορειοανατολικούς προορισμούς, όπως Ρωσία, Πολωνία, Σκανδιναβία, ισοδυναμούν με πολύ μεγαλύτερες αποστάσεις και, ως εκ τούτου, υψηλότερες λειτουργικές δαπάνες σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές. Αν λάβουμε υπόψη και την πολιτική αναταραχή στη Συρία και το εμπάργκο στο Ιράν, πάει να πει ότι οι κυπριακές αερογραμμές θα πρέπει να περιορίσουν το πλάνο τους σε πτήσεις μόνο προς τη δυτική Ευρώπη, αγορές ώριμες, στις οποίες η Κύπρος, ως τουριστικός προορισμός, έρχεται να ανταγωνιστεί την Ελλάδα, την Ιταλία, την Ισπανία και τη Μάλτα, που είναι κοντινότεροι και πιο οικονομικοί προορισμοί. Επομένως, είναι σημαντικό να ληφθούν μέτρα για τη στήριξη των κυπριακών αερομεταφορέων, από την κυβέρνηση, σε συμφωνία με την ΕΕ, στο πλαίσιο του υγειούς ανταγωνισμού, για να μπορούν να αναπτυχθούν και να εξερευνήσουν νέες αγορές, όπως άλλωστε προβλέπει και η Εθνική Στρατηγική Τουρισμού. Και στο σημείο αυτό να αναφέρω πως ως τοπικός αερομεταφορέας, χαιρετίζουμε την απόφαση αυτή του Υφυπουργείου Τουρισμού να επικεντρωθεί στο άνοιγμα νέων αγορών προς τα ανατολικά πέραν των παραδοσιακών, και ιδιαίτερα αγορές όπως η Πολωνία και η Σκανδιναβία. Άλλωστε, από πλευράς μας, ως Cyprus Airways, είχαμε θέσει ως στόχο την προώθηση της χώρας μας ως τουριστικό προορισμό και τη διεύρυνση των ταξιδιωτικών επιλογών για τους Κύπριους ταξιδιώτες, εξυπηρετώντας δημοφιλή δρομολόγια αλλά και ανοίγοντας νέες αγορές για την προώθηση της Κύπρου ως τουριστικό προορισμό.
 
Στην Στρατηγική προβλέπεται η προσέλκυση ποιοτικού τουρισμού. Πως μπορεί να επιτευχθεί με τη συμβολή των αεροπορικών εταιρειών;
Κατ’ αρχή καλό θα ήταν να δούμε τι σημαίνει «ποιοτικός τουρισμός». Ο όρος αυτός υποδεικνύει τουρίστες οι οποίοι αφήνουν περισσότερα χρήματα στην τοπική οικονομία. Για να προσελκύσουμε τον τουρισμό αυτό, θα πρέπει ως χώρα να επενδύσουμε σε υποδομές που θα αναβαθμίσουν τις υπηρεσίες μας. Οι τοπικές αεροπορικές εταιρείες από την πλευρά τους, είναι η πρώτη και η τελευταία επαφή του τουρίστα με το νησί, η πρώτη και η τελευταία εντύπωση. Επομένως, οι αεροπορικές εταιρείες θα πρέπει να επενδύουν στο να προσφέρουν μια άριστη εμπειρία ανταποκρινόμενοι στις ανάγκες και απαιτήσεις αυτών των επιβατών.
 
Υπάρχουν οποιεσδήποτε εισηγήσεις – προτάσεις από πλευράς σας για την βελτίωση του τουριστικού προϊόντος της Κύπρου.
Η προσπάθεια βελτίωσης του τουριστικού προϊόντος της Κύπρου είναι κάτι που αφορά όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Είναι σημαντικό ως χώρα να είμαστε δημιουργικοί από άποψη μάρκετινγκ. Για παράδειγμα, θα μπορούσαμε να ωφεληθούμε από την προσέλκυση γαμήλιου τουρισμού, που θέτει σε λειτουργία μία ολόκληρη βιομηχανία με πλεονεκτήματα για πάρα πολλούς εμπλεκόμενους. Επιπλέον, βρίσκεται σε τροχιά ανάπτυξης η οπτικοακουστική βιομηχανία, με Χολιγουντιανές ταινίες να γυρίζονται στην Κύπρο. Φανταστείτε εάν παραδείγματος χάρη, αξιοποιήσουμε τους χώρους των γυρισμάτων, ή κτίσουμε τη φήμη μας ως κινηματογραφικό κέντρο. Αυτό δεν θα αναβαθμίσει αμέσως το τουριστικό προϊόν της Κύπρου; Είναι σημαντικό εμείς οι ίδιοι να ξεκολλήσουμε από το ήλιος και θάλασσα, να πάρουμε παραδείγματα από παρόμοιες χώρες του εξωτερικού και να δημιουργήσουμε μόνοι μας ένα ποικιλόμορφο και εναλλακτικό προϊόν που θα μας βοηθήσει να αναπτυχθούμε ως τουριστικός προορισμός, με τεράστια φυσικά οφέλη για την οικονομία μας.

Δειτε Επισης

Ελληνικός τουρισμός: Αυξημένες κρατήσεις από Ολλανδία και Βέλγιο
Από πού αντλεί τουρίστες η Κύπρος-Οι κύριες αγορές, οι ανακατατάξεις και το... Ισραήλ
«Dragon Game»: Το ψηφιακό παιγνίδι του υφυπουργείου Τουρισμού για προώθηση 20 χωριών της Κύπρου
The Art of Asian Cuisine: Επιτυχές το 2ο Masterclass από Laiko Cosmos Trading & ISK Far East Food
Αυτά είναι τα καλύτερα αεροδρόμια στον κόσμο
«Τροχοδρομεί» σε επενδύσεις για μακρινούς προορισμούς η Aegean
H σημασία της προβολής της Κύπρου ως προορισμού που προσφέρει καλό και φρέσκο ψάρι
Με άνοδο της τάξης του 5,4% οι αφίξεις το πρώτο τρίμηνο-«Ευελπιστούμε ότι θα έχουμε ακόμη μια καλή επίδοση»
Εκστρατεία ΕΤΑΠ Πάφου για προσέλκυση επισκεπτών κατά την πασχαλινή περίοδο
Κώστας Κουμής: Τα τρία αρνητικά δεδομένα της φετινής χρονιάς και η αισιοδοξία για τις επιδόσεις του τουρισμού