Powered by

Ακτοπλοϊκή σύνδεση Κύπρου – Ελλάδας: Όσα θα προβλέπονται στο σχέδιο

Αισιοδοξία επικρατεί στις τάξεις του Υφυπουργείου Ναυτιλίας αναφορικά με το θέμα της θαλάσσιας σύνδεσης της Κύπρου με την Ελλάδα, καθώς οι μέχρι στιγμής ενδείξεις από το «μέτωπο» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής τείνουν προς την κατεύθυνση της έγκρισης του σχετικού σχεδίου επιδότησης που έχει υποβληθεί στις Βρυξέλλες από την Κύπρο.

Διαβάστε ακόμα:
Αποκλειστικό: Επενδυτές δίνουν το φιλί της ζωής στο ΕLC
Μ. Ποντίκης: Τα ψηλά και πράσινα κτήρια θα αποτελέσουν τη νέα τάση
 
Σε δηλώσεις του στο InBusinessNews, ο Γενικός Διευθυντής του Υφυπουργείου Ναυτιλίας, Κώστας Ιακώβου, ανέφερε ότι υπάρχουν πολύ σοβαρές ενδείξεις ότι το ζήτημα αντιμετωπίζεται θετικά από τις Βρυξέλλες. «Αυτή τη στιγμή μας έχουν στείλει κάποιες διευκρινιστικές ερωτήσεις ως προς τον τρόπο με τον οποίο θα εφαρμόσουμε το σχέδιο», σημείωσε ο κ. Ιακώβου, προσθέτοντας ότι «μετά το ξεκαθάρισμα αυτών των διευκρινήσεων ευελπιστούμε ότι θα έχουμε και επίσημα την τελική έγκριση, οπότε θα προχωρήσει μια διαδικασία για προκήρυξη προσφορών για να βρεθεί ενδιαφερόμενος πλοιοκτήτης/εταιρεία, η οποία αξιολογηθεί από το Υφυπουργείο σύμφωνα με προκαθορισμένα ποιοτικά κριτήρια και το κόστος, και θα αποφασιστεί ποιος θα αναλάβει τη συγκεκριμένη δραστηριότητα».
 
Ο κ. Ιακώβου ανέφερε ότι εν αναμονή και της τελικής έγκρισης, το Υφυπουργείο επεξεργάζεται ήδη τα έγγραφα με τους όρους της σχετικής προσφοράς, έτσι ώστε ότι οι Βρυξέλλες ανάψουν το πράσινο φως, η διαδικασία να προχωρήσει τάχιστα, χωρίς γραφειοκρατικές και άλλες διαδικασίες. Σε ότι αφορά το σχέδιο αυτό καθέ αυτό, ο κ. Ιακώβου ανέφερε ότι το Υφυπουργείο επιθυμεί τη διενέργεια δρομολογίου Κύπρου – Ελλάδας,  ολόχρονα, τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα το καλοκαίρι και μια φορά κάθε 15 μέρες κατά τους χειμερινούς μήνες. Το κατά πόσον θα υπάρχει ή όχι ενδιάμεσος σταθμός και ποιος θα είναι αυτός, θα αποφασιστεί από τους ενδιαφερόμενους που θα υποβάλουν σχετική πρόταση, ωστόσο ο κ. Ιακώβου διευκρίνισε ότι θα είναι ένας. Ο ενδιάμεσος σταθμός, συμπλήρωσε ο Γενικός Διευθυντής του Υφυπουργείου, προσφέρει δύο πρόσθετα στοιχεία. Από τη μια βοηθά στην επικερδότητα της εταιρείας, κάτι που θα είναι θετικό για τον προσφοροδότη, αλλά από την άλλη αυξάνει το χρόνο του ταξιδιού. Και επειδή η διάρκεια του δρομολογίου αποτελεί ένα από τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που θα αξιολογηθούν στην προσφορά, όλα θα παίξουν τον ρόλο τους.
 
Αναφορικά με τον τελικό προορισμό στην Ελλάδα, ο κ. Ιακώβου ανέφερε ότι στόχος και επιθυμία είναι να είναι το λιμάνι του Πειραιά, ωστόσο, αυτό θα εξαρτηθεί από διάφορους παράγοντες και κυρίως από την εταιρεία που διαχειρίζεται το συγκεκριμένο λιμάνι. Πάντως, το Υφυπουργείο θα έχει συναντήσεις με τον Έλληνα Υπουργό Ναυτιλίας, όπου θα συζητηθεί το θέμα.
 
Επιδότηση μόνο για τους επιβάτες
Οι ενδιαφερόμενοι πλοιοκτήτες που θα υποβάλουν προσφορά για το συγκεκριμένο σχέδιο θα πρέπει να διαθέτουν πλοίο, το οποίο να μπορεί να μεταφέρει επιβάτες αλλά και εμπόρευμα. Πάντως, ο κ. Ιακώβου διευκρίνησε ότι η κυβέρνηση θα καλύψει αποκλειστικά το επιβατικό κομμάτι του πλοίου και σε καμία περίπτωση το φορτίο. «Θα διασφαλίσουμε ότι η επιδότηση δεν θα τυγχάνει εκμετάλλευσης από τον πλοιοκτήτη για να επιδοτείται το φορτίο του. Και αυτό γιατί δεν πρέπει να καταστρατηγήσουμε τους κανόνες του ανταγωνισμού», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Γενικός διευθυντής του Υφυπουργείου, θέλοντας να καθησυχάσει συγκεκριμένους κύκλους, οι οποίοι εξέφραζαν ανησυχίες για τυχόν επιδότηση του φορτίου, γεγονός που θα συνιστούσε αθέμιτο ανταγωνισμό.
 
Το ενδεχόμενο, πάντως, να χρησιμοποιηθεί πλοίο καθαρά επιβατικό αποκλείεται, καθώς κάτι τέτοιο θα εκτόξευε το ποσό της κρατικής επιδότησης στα €12 - €15 εκατ το χρόνο. Ερωτηθείς για το ποσό της επιδότησης, ο κ. Ιακώβου αρκέστηκε να αναφέρει ότι αυτό θα γίνει γνωστό μέσα από το κείμενο της προκήρυξης προσφορών και όχι νωρίτερα.
 
Υπενθυμίζεται πάντως πως η ίδια η Υφυπουργός Ναυτιλίας είχε αναφερθεί στο παρελθόν σε παλαιότερες μελέτες που ήθελαν την επιχορήγηση αυτή να κυμαίνεται γύρω στα €5 εκατ. Σε ότι αφορά το κόστος των ναύλων, υπολογίζονται περίπου στα €130 ευρώ.
 
Τονίζεται ότι και άλλες χώρες, επιχορηγούν ατμοπλοϊκές διακινήσεις, με έγκριση των Βρυξελλών.
 

Δειτε Επισης

Σε ρόλο πυροσβέστη για την ξενοδοχειακή βιομηχανία το Υπ. Εργασίας-Ζητά εποικοδομητική συμβολή απ' όλα τα μέρη
Εξαγόρασε το 100% της Stoiximan και ενισχύει περαιτέρω την ηγετική του θέση σε Ελλάδα και Κύπρο ο ΟΠΑΠ
Έντονος προβληματισμός και ξεκάθαρα μηνύματα ΠΑΣΥΞΕ και ΣΤΕΚ προς τις συντεχνίες για τις απεργίες
Αντίστροφη μέτρηση για την φορολογική μεταρρύθμιση-Αυτά είναι τα έξι νομοσχέδια που τέθηκαν σε δημόσια διαβούλευση
Παραβιάζουν τον Κώδικα Βιομηχανικών Σχέσεων οι συντεχνίες των ξενοδοχοϋπαλλήλων-Καταδικάζουν ΟΕΒ και ΚΕΒΕ
ΟΕΒ: Απαράδεκτες και προκλητικές οι απειλές για απεργία στα ξενοδοχεία
ΚΕΒΕ: Αδικαιολόγητη και παράτυπη η απόφαση για απεργίες στα ξενοδοχεία
Το νέο δρομολόγιο της Wizz Air από το αεροδρόμιο Πάφου-Πότε αρχίζουν οι πτήσεις
Το πλήρως ανακαινισμένο Holland & Barrett στο Metropolis Mall και η καινοτόμα προσθήκη του νέου καταστήματος
Θάνος Μιχαηλίδης: Στο 80%-85% η πληρότητα των ξενοδοχείων...Θα συνεχίσει να αναπτύσσεται η ροή των κρατήσεων