Πόσο αυξήθηκαν οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων

Τις μεταβολές στα αεροπορικά εισιτήρια από το λουκέτο στις Κυπριακές Αερογραμμές στις αρχές του 2015 δημοσίευσε το Υπουργείο Οικονομικών.

Από τον Ιανουάριο του 2015, περίοδο κατά την οποία η εταιρεία Cyprus Airways σταμάτησε τις εργασίες της, ο Δείκτης Αεροπορικών Μεταφορών Επιβατών (ΔΑΜΕ) παρουσίασε σημαντική μείωση και από το 2016, χρονιά κατά την οποία εμφανιστήκαν στην αγορά οι χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρείες, ο Δείκτης παραμένει σταθερός (Γράφημα 1).  

Αναλύοντας όμως τον Δείκτη σε επιμέρους προορισμούς διαπιστώνεται ότι, υπάρχουν σημαντικές μεταβολές ανάλογα με τον κάθε προορισμό.  
 

 

Συγκεκριμένα, το κόστος των εισιτηρίων προς Αθήνα και Θεσσαλονίκη, πέραν της αναμενόμενης εποχικότητας, παρουσιάζει σημαντική αύξηση τον Ιούνιο του 2019 (Γράφημα 2 και 3).
 

 

Αντίθετα, πτωτική πορεία, ακολουθούν οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων προς το Λονδίνο και Μάντσεστερ (Γράφημα 1).

ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΜΕ Ε.Ε.
Συγκρίνοντας με τον αντίστοιχο δείκτη στην Ευρωπαϊκή Ένωση για την περίοδο Δεκέμβριος 2016 -  Μάιο 2019, παρατηρείται ότι η χρονοσειρά ακολουθεί την ίδια τάση αλλά σε πιο χαμηλό επίπεδο τιμών (ΓΡΑΦΗΜΑ 4).
 

 
ΥΠΟΙΚ: Τις Κυπριακές Αερογραμμές τις κακοδιαχειρίστηκαν και τις χρεοκόπησαν άλλοι 
 
Τις Κυπριακές Αερογραμμές (ΚΑ) τις κακοδιαχειρίστηκαν και τις χρεοκόπησαν άλλοι αφού δαπάνησαν δεκάδες εκατομμύρια από το υστέρημα του φορολογούμενου πολίτη, δήλωσε ο Υπουργός Οικονομικών Χάρης Γεωργιάδης, κληθείς να σχολιάσει αναφορές κομμάτων της αντιπολίτευσης για τις σημερινές αυξημένες τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων και το κλείσιμο των Κυπριακών Αερογραμμών από την σημερινή Κυβέρνηση.
 
Ταυτόχρονα ο Υπουργός Οικονομικών έδωσε στη δημοσιότητα τα πιο πάνω στατιστικά στοιχεία και γραφικές παραστάσεις για την διακύμανση των τιμών των αεροπορικών ναύλων τόσο πριν όσο και μετά την κατάρρευση και το κλείσιμο των ΚΑ για να μην δημιουργούνται εντυπώσεις, όπως είπε, «και να μην έχουμε τόσο κοντή μνήμη και να έχουμε ξεχάσει το κόστος λειτουργίας των ΚΑ το οποίο φορτωνόταν ο Κύπριος φορολογούμενος».

«Τις ΚΑ τις κακοδιαχειρίστηκαν και τις χρεοκόπησαν αφού δαπάνησαν δεκάδες εκατομμύρια από το υστέρημα του φορολογούμενου πολίτη, άλλοι, οδηγώντας στην αναπόφευκτη κατάληξη με την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που έκρινε ότι όλες αυτές οι ενισχύσεις που έδιναν οι κυβερνήσεις τα προηγούμενα χρόνια ήταν παράνομες».
 
Χωρίς αμφιβολία και τώρα επαναλαμβάνω πως η απάντηση δεν είναι τα κρατικά μονοπώλια σε τέτοιους ανταγωνιστικούς τομείς, υπογράμμισε.  
 
Ο κ. Γεωργιάδης είπε ότι η απάντηση είναι να δουλέψουν οι δυνάμεις της αγοράς, προσθέτοντας πως γι΄ αυτό υπάρχουν θεσμοί όπως είναι η Επιτροπή Προστασίας του Ανταγωνισμού (ΕΠΑ) που καλείται να ελέγξει και να επιβεβαιώσει αν πράγματι λειτουργούν οι κανόνες της αγοράς. 

Δειτε Επισης

Ανάγκη για τον τουριστικό τομέα-«Δεν μπορούμε χωρίς ξένα εργατικά χέρια και αυτό αποδεικνύεται από τους αριθμούς»
Η Red Selection λίστα του Foody με την υπογραφή του Λεωνίδα Κουτσόπουλου
Αυθεντικό Πάσχα στο Cap St. Georges: Ξεχωριστός προορισμός-Μοναδικές εμπειρίες
Αλεξανδρούπολη-Λάρνακα: Πότε αρχίζει επίσημα η απευθείας αεροπορική σύνδεση
ΕΤΑΠ Πάφου: Συμμετέχει σε έργο για πράσινη και ψηφιακή μετάβαση μικρομεσαίων επιχειρήσεων
City of Dreams Mediterranean: Πιστοποιήθηκε με ISO για συστήματα περιβαλλοντικής διαχείρισης και ασφάλειας τροφίμων
Πέραν των 10.000 επισκεπτών στην Έκθεση Τουρισμού Travel Expo Cyprus
Lanitis Entertainment: Ανεβάζει το επίπεδο γαστρονομικής απόλαυσης στην πλατεία του Trilogy
Ελληνικός τουρισμός: Αυξημένες κρατήσεις από Ολλανδία και Βέλγιο
Από πού αντλεί τουρίστες η Κύπρος-Οι κύριες αγορές, οι ανακατατάξεις και το... Ισραήλ