Κερδίζει έδαφος και εδραιώνεται η digital διαφήμιση στην Κύπρο

Αύξηση των από μέρους των εταιρειών δαπανών για διαφήμιση, τόσο στο σύνολο των ΜΜΕ όσο και ειδικότερα για digital διαφήμιση, υπήρξε το 2021 συγκριτικά με το 2020, σύμφωνα με τα ευρήματα έρευνας που πραγματοποίησε για λογαριασμό του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Κύπρου η Pulse Market Research. 

Όπως προέκυψε από την έρευνα, στην οποία συμμετείχαν 100 εταιρείες από διάφορους τομείς της επιχειρηματικής δραστηριότητας, κατά το 2021 η δαπάνη για digital διαφήμιση αποτέλεσε το 33% των συνολικών δαπανών των επιχειρήσεων για διαφήμιση. 

Συγκριτικά με το 2020, και παρά τις δύσκολες επικρατούσες οικονομικές συνθήκες, περισσότερες από τις μισές (53%) εταιρείες το 2021 αύξησαν την δαπάνη τους για διαφήμιση σε όλα τα ΜΜΕ, με το ύψος της σταθμισμένης αύξησης να ανέρχεται στο 11% στο σύνολο.

Κατ' αντίστοιχο τρόπο, σχεδόν επτά στις δέκα εταιρείες (66%) αύξησαν την δαπάνη τους για digital διαφήμιση συγκριτικά με το 2020, την ίδια ώρα που για ένα 30% παρέμεινε η ίδια και που μόλις ένα 4% δήλωσε ότι την μείωσε. Αποτέλεσμα ήταν να υπάρξει σταθμισμένη αύξηση ύψους 17% στο σύνολο.

Βάσει των ευρημάτων της έρευνας, τα social media είναι πρώτα σε δαπάνες για digital διαφήμιση στην Κύπρο, αφού θεωρούνται ως πιο στοχευμένος τρόπος διαφήμισης. Το Facebook φαίνεται ότι διατηρεί ακόμη τη δυναμική του, αλλά πολλές είναι και οι προοπτικές που διαφαίνονται από το Linkdin, καθώς και το TikTok, που εδώ και δύο χρόνια βρίσκονται  έντονα στη ζωή των χρηστών.

Επιπρόσθετα, τα global media έχουν μεγάλη αποτελεσματικότητα ως προς την απόδοση, αφού προσφέρουν χρήσιμα εργαλεία στις επιχειρήσεις, ενώ την ίδια ώρα τα local media μπορούν να λειτουργήσουν ως γέφυρα ανάμεσα στα brands και την τοπική αγορά.

Τα αποτελέσματα της έρευνας «Digital Διαφήμιση στην Κύπρο-Μεγάλη έρευνα για τις επενδύσεις των επιχειρήσεων» που παρουσίασε διαδικτυακά ο Σύνδεσμος Διαφημιζομένων Κύπρου, ανέλυσαν σε συζήτηση στρογγυλής τραπέζης η Αιμιλία Ορφανίδου, Αντιπρόεδρος, Σύνδεσμος Διαφημιζομένων Κύπρου και Ανώτερη Λειτουργός Μάρκετινγκ, Universal Life, ο Ανδρέας Παύλου, Digital Services Director, Delema McCann Cyprus και ο Δημήτρης Δημητρίου, Πρόεδρος, Κυπριακός Οργανισμός Εκδοτών Διαδικτύου και Διευθύνων Σύμβουλος, CyprusNews Media Group.

Την συζήτηση συντόνισε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Κύπρου και Head of Communications της Epic, Λευτέρης Αθανασίου.

Διαβάστε ακόμη: 

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης αναδείχθηκε ο ρόλος της ψηφιοποίησης και ο αντίκτυπός της στον τομέα της επικοινωνίας και της διαφήμισης, ενώ σύμφωνα με τους ομιλητές, το 2023 θα αποτελέσει χρονιά προκλήσεων, τόσο για τους διαφημιστές όσο και για τους διαφημιζόμενους.

  • Αιμιλία Ορφανίδου: Νέα κοινωνικά δίκτυα, αλλά το Facebook δεν έχασε την αξία του

Η Αιμιλία Ορφανίδου υπέδειξε ότι παρά τις οικονομικές δυσκολίες που επέφερε  η πανδημία, εντούτοις η διαφημιστική δαπάνη αυξήθηκε σημαντικά ειδικά στην online διαφήμιση, κάτι που προήλθε εν μέσω της ψηφιοποίησης.

«Ο ρόλος του digital marketing εδραιώνεται όλο και περισσότερο. Φαίνεται ότι οι μεγάλες διαφημίσεις και οι μικρομεσαίες έχουν το digital marketing ως απαραίτητο στοιχείο της επικοινωνιακής τους στρατηγικής», ανέφερε.

Επίσης, εξήγησε ότι η κατανομή της δαπάνης στα διάφορα κανάλια διαφήμισης και τις επιλογές, εξαρτάται από τους στόχους του κάθε οργανισμού ή εταιρείας με πολύ σημαντικό παράγοντα να αποτελεί το κόστος και η απόδοση. Ωστόσο, τα social media αποτελούν μια εύκολη λύση.

Η κ. Ορφανίδου ανέφερε ότι τα global media προσφέρουν μια ευκολία ως προς την μέτρηση της απόδοσης με έτοιμες πλατφόρμες αξιολόγησης για κάθε βήμα της καμπάνιας, κάτι που δεν το προσφέρουν τα local media και είναι κάτι που θα πρέπει να προβληματίσει. Από την άλλη όμως, ανέφερε ότι τα local media είναι σημαντικά ως προς το κτίσιμο της εικόνας.

Σχετικά με τα κοινωνικά δίκτυα, η κ. Ορφανίδου τόνισε ότι παρόλο που πολλοί υποστηρίζουν ότι το Facebook άρχισε να χάνει την αξία του, στην πραγματικότητα παραμένει ο «βασιλιάς» των social media.

Μεγάλες προοπτικές και ανοδική πορεία φαίνεται ότι έχουν το LinkedIn και το TikTok.

Πρόσθεσε ότι το TikTok έχει ιδιαίτερη δυναμική στους νέους που θα είναι οι μελλοντικοί πελάτες και συνάμα, οι εταιρείες που δεν θέλουν να «τσαλακωθούν» σε 10 χρόνια ενδεχομένως έρθουν αντιμέτωπες με την μεγάλη αυτή πρόκληση.

Τέλος, υποστήριξε ότι το digital ήρθε για να μείνει, ενώ το 2023 θα αποτελέσει χρονιά προκλήσεων στον τομέα της διαφήμισης και της επικοινωνίας.

  • Ανδρέας Παύλου: Μεγάλη η δυναμική των social media στην κυπριακή αγορά

Από πλευράς του, ο Ανδρέα Παύλου υποστήριξε ότι η αύξηση της διαφημιστική δαπάνης σε digital media είναι κάτι το αναμενόμενο αλλά και δεδομένο, ωστόσο, στην Ευρώπη είναι ακόμη μεγαλύτερη σε σύγκριση με την Κύπρο.

Υπέδειξε παράλληλα ότι ένα ποσοστό γύρω στο 33% των διαφημιστικών δαπανών γίνεται σε online κανάλια, κάτι που οφείλεται και στη χρήση και συμπεριφορά των καταναλωτών, οι οποίοι πλέον επιλέγουν διαφορετικούς τρόπους ενημέρωσης και διαφορετικούς τρόπους αξιοποίησης του ελεύθερου τους χρόνου.

«Πολύ σημαντικό επίσης είναι ότι μέσω των digital media έχουμε τη δυνατότητα για πιο συγκεκριμένο targeting, behavior targeting και location targeting. Επομένως η μετάβαση από την παραδοσιακή στην ψηφιακή διαφήμιση φαίνεται λογική» είπε, μεταξύ άλλων.

Ταυτόχρονα επισήμανε ότι το κομμάτι του social media δείχνει να έχει μεγάλη δυναμική στην κυπριακή αγορά, σε αυτή την περίπτωση μεγαλύτερη από τον μέσο όρο της Ε.Ε.

«Η στροφή στις διαφημίσεις στα κοινωνικά δίκτυα προκύπτει κυρίως από την αυξημένη χρήση τους από τους Κύπριους και πιθανότατα από την ανάδειξη νέων καναλιών και πλατφόρμων όπως είναι για παράδειγμα το TikTok», πρόσθεσε.

  • Δημήτρης Δημητρίου: Τα local media συνδέουν τα brands με την τοπική αγορά

Με τη σειρά του, ο Δημήτρης Δημητρίου ανέφερε ότι η digital διαφήμιση είναι αρκετά πιο φθηνή από τα άλλα είδη διαφήμισης και μπορεί να βοηθήσει άμεσα την αποτελεσματικότητα των επιχειρήσεων. Σημείωσε ταυτόχρονα, ότι σε σχέση με τον υπόλοιπο κόσμο, η Κύπρος είναι πιο πίσω, κάτι που δείχνει προοπτική για περαιτέρω εξέλιξή της.

Υπέδειξε τον ρόλο των local portals υπογραμμίζοντας ότι προσφέρουν στους διαφημιστές, αλλά και στους διαφημιζόμενους, ένα ασφαλές περιβάλλον για το brand τους, αν και το ποσοστό της δαπάνης σε αυτά από τις κυπριακές επιχειρήσεις είναι σχετικά μικρό.

Σε σχέση με το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα των τοπικών μέσω ενημέρωσης, ο κ. Δημητρίου ανέφερε ότι «εμείς ως τοπικά μέσα ενημέρωσης σίγουρα έχουμε τη δυνατότητα να έχουμε άμεση επαφή με τους συνεργάτες μας και προσφέρουμε επιλογές που βελτιώνουν την εμπειρία».

Παράλληλα, εξήγησε ότι τα local media συνδέουν τα brands με τον τοπική αγορά, δίνοντας το παράδειγμα της αξίας που προσδίδουν τα native articles τα οποία έχουν τρομερή αποτελεσματικότητα και μόνο στα local media μπορούν τρέξουν και να αξιοποιηθούν, και σε κανένα άλλο μέσο.

Καταληκτικά,  είπε ότι υπάρχει στροφή σε νέα κοινωνικά δίκτυα, ανάμεσά τους και το TikTok που ωστόσο, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά «δεν ξέρουμε πώς θα εξελιχθεί».

  • Η έρευνα «Digital Διαφήμιση στην Κύπρο-Μεγάλη έρευνα για τις επενδύσεις των επιχειρήσεων»

Την έρευνα διενήργησε η Pulse Market Research για λογαριασμό του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Κύπρου και σε αυτή συμμετείχαν συνολικά 100 εταιρείες από διάφορους τομείς της επιχειρηματικής δραστηριότητας.

Η έρευνα κάλυψε τα εξής πεδία:

  • Διαφημιστική επένδυση στα ΜΜΕ το 2021 (επιλογή από κατηγορίες ποσών).
  • Digital διαφημιστική επένδυση το 2021 & ποσοστό της στη συνολική δαπάνη.
  • Καταγραφή τυχόν ποσοστιαίας αύξησης ή μείωσης των παραπάνω.
  • Ποσοστά δαπάνης που αντιστοιχούν σε διάφορες μορφές digital διαφήμισης.
  • Παρουσία σε social media, είτε με σελίδες που διαχειρίζεστε τοπικά, είτε με διαφήμιση.
  • Ιεράρχηση, με σειρά προτεραιότητας από πλευράς σημασίας, των στόχων των εκστρατειών σας στα digital μέσα.
  • Metrics που χρησιμοποιούνται συνήθως για να μετρηθεί η αποτελεσματικότητα της επένδυσης σε digital διαφήμιση.
  • Συνεργάτες σε θέματα digital διαφήμιση.

Δειτε Επισης

ΚΝΕ: Χαιρετίζει την έγκριση του νόμου Net-Zero Industry από την Ευρωβουλή
Τα πρώτα στιγμιότυπα από τα 16α IΝ Business Awards(vid)
Πανίκος Νικολάου: Αυτό το βραβείο ανήκει στους 2722 συναδέλφους στην Τράπεζα Κύπρου (vid)
Άρτεμις Αντωνιάδου: Αναγνωρίση της πορείας και της προσπάθειάς μου το βραβείο στα ΙΝ Business Awards (vid)
Η CNP Ασφαλιστική τίμησε την Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας και Υγείας
Χορηγός του αγώνα Duathlon η CNP ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ
Το ευ επιχειρείν στο βάθρο... Πραγματοποιήθηκαν τα 16α IN Business Awards(photos)
Πώς αξιολογούν τα ΚΕΠ οι πολίτες-Τα ευρήματα έρευνας του Υπουργείου Οικονομικών
Συνεργασία Ablebook-Buyway365 που προωθεί την προσβασιμότητα
Influencer marketing: Πώς λειτουργεί ως εργαλείο ενδυνάμωσης των brands