Αύξησαν τις δαπάνες τους για digital διαφήμιση οι εταιρείες

InBusinessNews  07/12/2022 11:56
Αύξησαν τις δαπάνες τους για digital διαφήμιση οι εταιρείες

Αύξησαν τις δαπάνες τους για digital διαφήμιση οι εταιρείες

InBusinessNews  07/12/2022 11:56

Περισσότερο από το 30% των δαπανών των εταιρειών για διαφήμιση στα ΜΜΕ το 2021, και συγκεκριμένα το 33%, αφορούσε δαπάνες σε digital διαφήμιση, όπως προκύπτει από έρευνα που διενήργησε η Pulse Market Research για λογαριασμό του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Κύπρου.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με στόχο τη διερεύνηση της διαφημιστικής δαπάνης του τομέα των digital media στην Κύπρο και σε αυτή συμμετείχαν συνολικά 100 εταιρείες από διάφορους τομείς επιχειρηματικής δραστηριότητας. Περισσότερες από τις μισές εταιρείες που συμμετείχαν στην έρευνα(51% του δείγματος) ήταν εταιρείες με περισσότερα από 100 άτομα προσωπικό.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, η τηλεόραση φαίνεται να αποτελεί το μέσο που καταλαμβάνει την μερίδα του λέοντος όσον αφορά τις δαπάνες των εταιρειών για διαφήμιση, καθότι προκύπτει πως οι 100 εταιρείες που συμμετείχαν στην έρευνα αποτελούν ένα μεγάλο ποσοστό της διαφημιστικής δαπάνης στο εν λόγω μέσο. Ειδικότερα, αποτελούσαν το 43% της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης στην τηλεόραση και το 47% της εμπορικής διαφημιστικής δαπάνης, επίσης στην τηλεόραση.

Οι περισσότερες εταιρείες, και συγκεκριμένα επτά στις δέκα(72%), δαπάνησαν σε διαφήμιση σε όλα τα ΜΜΕ το 2021 μέχρι 300 000 ευρώ. Ιδιαιτέρως σημαντικό ωστόσο, είναι το γεγονός ότι παρά τις δύσκολες επικρατούσες οικονομικές συνθήκες, περισσότερες από τις μισές(53%), αύξησαν την δαπάνη τους για διαφήμιση σε όλα τα ΜΜΕ το 2021 συγκριτικά με το 2020, με το ύψος της σταθμισμένης αύξησης να ανέρχεται στο 11% στο σύνολο.

Αναφορικά με την δαπάνη σε digital διαφήμιση, που βάσει της έρευνας όπως έχει προαναφερθεί αποτέλεσε το 33% σε σχέση με τη συνολική δαπάνη για διαφήμιση το 2021, η εκτιμώμενη δαπάνη της πλειοψηφίας των εταιρειών(72%) ήταν μέχρι 100 000 ευρώ. Όπως προέκυψε από την έρευνα, το μερίδιο δαπάνης της digital διαφήμισης το 2021 ήταν συνδεδεμένο με τη συνολική επένδυση σε διαφήμιση, με το συμπέρασμα που εξάγεται να είναι πως όσο αυξάνεται η συνολική δαπάνη σε διαφήμιση σε όλα τα ΜΜΕ, μειώνεται το μερίδιο δαπάνης στη digital διαφήμιση.

Αναλυτικότερα, για εταιρείες που η συνολική επένδυσή τους σε διαφήμιση ήταν μέχρι 100 000 ευρώ, το μερίδιο δαπάνης της digital διαφήμισης αποτελούσε το 50%. Για εταιρείες που η συνολική επένδυσή τους σε διαφήμιση ήταν μέχρι 500 000 ευρώ, το μερίδιο δαπάνης της digital διαφήμισης αποτελούσε το 39%, ενώ για εταιρείες που η συνολική επένδυσή τους σε διαφήμιση ήταν μέχρι 1 000 000 ευρώ, το μερίδιο δαπάνης της digital διαφήμισης αποτελούσε το 35%.

Ιδιαιτέρως σημαντικό πάντως, είναι το γεγονός ότι σχεδόν επτά στις δέκα εταιρείες(66%), κατά το 2021 αύξησαν την δαπάνη τους για digital διαφήμιση συγκριτικά με το 2020, για ένα 30% παρέμεινε η ίδια, ενώ μόλις ένα 4% δήλωσε ότι την μείωσε. Αποτέλεσμα ήταν να υπάρξει σταθμισμένη αύξηση ύψους 17% στο σύνολο.

4396459197463925 image

 Αναφορικά με την κατανομή διαφημιστικών εκστρατειών σε σχέση με τα digital media, το 93% των διαφημιστικών εκστρατειών αποτελούταν εξολοκλήρου ή συμπεριλάμβαναν digital media. Ειδικότερα, 53% των διαφημιστικών εκστρατειών είχαν και digital media, 40% των διαφημιστικών εκστρατειών αφορούσα μόνο digital media, ενώ μόνο ένα 7% διαφημιστικών εκστρατειών δεν περιλάμβαναν digital media.

Τα αποτελέσματα της έρευνας παρουσιάστηκαν από τον Παναγιώτη Παναγιώτου, Διευθυντή Pulse Market Research, στο πλαίσιο διαδικτυακής παρουσίασης που διοργάνωσε την Τετάρτη ο Σύνδεσμος Διαφημιζομένων Κύπρου, με τίτλο «Digital Διαφήμιση στην Κύπρο-Μεγάλη έρευνα για τις επενδύσεις των επιχειρήσεων».

Η έρευνα κάλυψε τα εξής πεδία:

  • Διαφημιστική επένδυση στα ΜΜΕ το 2021 (επιλογή από κατηγορίες ποσών).
  • Digital διαφημιστική επένδυση το 2021 & ποσοστό της στη συνολική δαπάνη.
  • Καταγραφή τυχόν ποσοστιαίας αύξησης ή μείωσης των παραπάνω.
  • Ποσοστά δαπάνης που αντιστοιχούν σε διάφορες μορφές digital διαφήμισης.
  • Παρουσία σε social media, είτε με σελίδες που διαχειρίζεστε τοπικά, είτε με διαφήμιση.
  • Ιεράρχηση, με σειρά προτεραιότητας από πλευράς σημασίας, των στόχων των εκστρατειών σας στα digital μέσα.
  • Metrics που χρησιμοποιούνται συνήθως για να μετρηθεί η αποτελεσματικότητα της επένδυσης σε digital διαφήμιση.
  • Συνεργάτες σε θέματα digital διαφήμιση.

RELATED ARTICLES

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ

Σχετικά Άρθρα

Πίσω στην αρχή της σελίδας