Base Element: To full stack agency της νέας εποχής

InBusinessNews  10/05/2021 07:00
Base Element: To full stack agency της νέας εποχής

Base Element: To full stack agency της νέας εποχής

InBusinessNews  10/05/2021 07:00

H πολυπλοκότητα η οποία χαρακτήριζε τις δράσεις του μάρκετινγκ πάντα ήταν μεγάλη, ωστόσο, η ραγδαία τεχνολογική εξέλιξη την έχει εκτινάξει ακόμα περισσότερο. Η διεύθυνση και οι μέτοχοι μίας επιχείρησης θέλουν καλύτερα και μετρήσιμα αποτελέσματα, οι καταναλωτές απαιτούν άρτια εξυπηρέτηση και άριστα προϊόντα. Με αυτά τα δεδομένα, η δουλειά του chief marketing officer (CMO) κάθε άλλο παρά εύκολη είναι, σχολιάζουν χαρακτηριστικά οι Αντώνης Νεοκλέους και Γιώργος Ιακώβου, ιδρυτές και διευθυντές της Base Element.

Με ξεκάθαρο digital DNA, η Base Element φρόντισε, από την ίδρυσή της το 2011, να φέρει μαζί όλα τα βασικά στοιχεία ενός agency φτιαγμένου για το παρόν και το μέλλον: Δημιουργικότητα, περιέργεια, διάθεση, τεχνογνωσία, εμπειρία, στρατηγική σκέψη, εμμονή για μάθηση και εξέλιξη.

Σήμερα, η εταιρεία αποτελεί ένα full stack agency, παρέχοντας πλήρες φάσμα υπηρεσιών μάρκετινγκ και τεχνολογίας από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση, τη δημιουργικότητα και τη μετρησιμότητα. Στόχος των ιδρυτών της ήταν η εταιρεία να αποτελέσει τον συνεργάτη και τον σύμμαχο των executives που ηγούνται της μεταμόρφωσης των εταιρειών της νέας εποχής-των CMOs, CIOs CDOs -και εκ του αποτελέσματος φαίνεται πως το πετυχαίνουν.

Θα μπορούσατε σύντομα να μας περιγράψετε τη δομή, τις υπηρεσίες και κάποια σημαντικά σημεία αναφοράς της εταιρείας σας;

Αντώνης Νεοκλέους (Α.Ν.): H Base Element ιδρύθηκε το 2011 και σήμερα αποτελείται από 25 και πλέον σπουδαίους ανθρώπους και επαγγελματίες που προσφέρουν τις γνώσεις και την εμπειρία τους στις τέσσερις διαφορετικές ομάδες υπηρεσιών που διαθέτει:

• Marketing & Communications

• CX/UX/UI design

• Business consulting & data analytics

• Technology solutions.                                                                      

Αρχικά ξεκίνησε ως ένα digital first agency. Σήμερα, είναι ένα full stack agency που παρέχει ολοκληρωμένες υπηρεσίες επικοινωνίας και τεχνολογίας και λειτουργεί ως βασικός συνεργάτης του digital transformation των πελατών της.

Γιώργος Ιακώβου (Γ.Ι.): Κατά τη δεκαετία αυτή, η δουλεία και οι προσπάθειες της Base Element έχουν αναγνωριστεί τόσο μέσα από τη μακρόχρονη εμπιστοσύνη των πελατών της όσο και από τις διακρίσεις σε διάφορα επίπεδα. Αν και τα βραβεία δεν είναι αυτοσκοπός, αποτελούν αναγνώριση που την εισπράττουν πιο έντονα οι κοινές ομάδες μας με τους πελάτες που εργάζονται σε κάθε project. Η Base Element έχει πάρει περισσότερα από 20 βραβεία και διακρίσεις τα τελευταία τέσσερα χρόνια για διαφορετικά στοιχεία των υπηρεσιών της - digital strategy, social media, performance campaigns, web design & development, mobile app development, UX design, video campaigns, data driven campaigns.    

Διαβάστε ακόμη: 

Αναπνέει ξανά η οικονομία-Η επανεκκίνηση και το μεγάλο στοίχημα

Οι 48 αεροπορικές που θα πετούν το καλοκαίρι από Λάρνακα                                                                                             

Το 2017 ήταν μια από τις 60 εταιρείες στο CEE region που επιλέχθηκε για το πρόγραμμα Microsoft partner development unit initiative και είναι η μοναδική της κατηγορίας της που ανήκει στη λίστα των πιστοποιημένων καινοτόμων επιχειρήσεων στην Κύπρο. Παράλληλα, η εταιρεία είναι Premier Google Partner και Microsoft Partner και έχει πoλυετή συνεργασία με πελάτες σε Κύπρο, Ελλάδα και εξωτερικό. Στο πελατολόγιό της περιλαμβάνονται εταιρείες όπως: Τράπεζα Κύπρου, IPH, Universal Life, Metro, Υφυπουργείο Τουρισμού στην Κύπρο, Grecotel και Marbella Collection στην Ελλάδα και Rio Tinto, University of Glasgow, Inibar Services στον υπόλοιπο κόσμο.

Ένα full stack agency

Αναφερθήκατε στον όρο full stack Agency. Τι σημαίνει πρακτικά και πώς διαφοροποιείται από το τί υπάρχει σήμερα στην αγορά;

Α.Ν.: Το full stack είναι όρος δανεισμένος από τον τομέα της τεχνολογίας. Αρχικά χρησιμοποιήθηκε για να περιγράψει την ικανότητα των software developers να αναπτύξουν τόσο backend όσο και frontend λύσεις, οι οποίες μέχρι τότε ήταν διαχωρισμένες. Στην εξέλιξη του σήμερα, μιλάμε για full stack developers και full stack marketers, άτομα ικανά και πεπειραμένα σε πολύ μεγάλο φάσμα γνώσεων και δεξιοτήτων. Κατ’ επέκταση, το full stack agency παρέχει σήμερα ολοκληρωμένες υπηρεσίες επικοινωνίας και τεχνολογίας. Η βασική διαφορά εντοπίζεται στην προσέγγιση. Φροντίζουμε να κατανοήσουμε την ίδια την επιχείρηση και την ανάγκη που η επικοινωνία ή η τεχνολογία καλείται να καλύψει.

Γ.Ι.: Δεν λύνουμε μια ανάγκη επικοινωνίας με βάση ένα τηλεοπτικό σποτ και μετά απλώς προσαρμόζουμε τα μεγέθη να παίξουν κι αλλού. Δεν φτιάχνουμε application γιατί είναι της μόδας και χωρίς προηγουμένως να σχεδιαστεί και να υλοποιηθεί η απαιτούμενη επικοινωνία, ώστε να το χρησιμοποιήσει το κοινό στο οποίο απευθύνεται. Δεν υλοποιούμε χωρίς πλάνο το οποίο να είναι αποτέλεσμα δεδομένων και βαθιάς κατανόησης του digital περιβάλλοντος που ζούμε, των τεχνολογιών και επιλογών που προσφέρουμε στους πελάτες μας και του τι έρχεται μετά. Αυτό σημαίνει ότι όλα τα κανάλια, τα μέσα και οι τεχνολογίες έχουν τη θέση τους και επιτελούν τον ρόλο τουςν εξυπηρετώντας τη μεγάλη εικόνα του κάθε οργανισμού με τον οποίο συνεργαζόμαστε. Για να γίνει αυτό, φροντίζουμε να έχουμε στις ομάδες μας τα άτομα με τις γνώσεις και την εξειδίκευση, ενώ ταυτόχρονα φροντίζουμε για τη συνεχή εκπαίδευση και εξέλιξη τους.

Κουλτούρα επιτυχίας

Ποια στοιχεία έχουν επηρεάσει την έως τώρα επιτυχημένη πορεία της εταιρείας σας;

Γ.Ι.: Ασφαλώς η ευελιξία, η ανθεκτικότητα και η ικανότητα της εταιρείας να προσαρμόζεται. Ξεκινήσαμε μέσα στην παγκόσμια οικονομική κρίση, που κορυφώθηκε στην Κύπρο το 2013, και είμαστε εδώ σήμερα διανύοντας τον δεύτερο χρόνο της πανδημίας με όρεξη για περαιτέρω ενδυνάμωση και μεγέθυνση της εταιρείας.

Α.Ν.: Επιπλέον είναι και το mindset όπως και η κουλτούρα της εταιρείας. Είμαστε ένας οργανισμός… περίεργος. Θέλουμε να μαθαίνουμε συνέχεια, να πειραματιζόμαστε, να ανακαλύπτουμε νέα πράγματα. Έχουμε μια φιλοσοφία συλλογικότητας και σεβασμού στους ανθρώπους με τους οποίους συνεργαζόμαστε εντός και εκτός εταιρείας και στο περιβάλλον που λειτουργούμε. Η φιλοσοφία αυτή οδηγεί αναπόφευκτα στο να θέλουμε να γινόμαστε καλύτεροι και να νιώθουμε υπεύθυνοι και υπόλογοι για το τι λέμε και τι κάνουμε. Οι μακροχρόνιες συνεργασίες με τους πελάτες μας και οι συστάσεις που δίνουν σε τρίτους για μας, επιβεβαιώνουν ότι αυτή η νοοτροπία είναι κλειδί στην πορεία της εταιρείας.

Διεθνές πελατολόγιο

Και αν θα επιλέγατε κάποια πράγματα, για τα οποία νιώθετε περήφανοι έως τώρα, ποια θα ήταν;

Α.Ν.: Δύσκολη ερώτηση. Νιώθουμε περήφανοι κάθε φορά που η δουλειά μας γίνεται βασικό στοιχείο της επιτυχίας των πελατών μας. Κάθε φορά, δηλαδή, που το όραμα και η αποστολή της εταιρείας μετουσιώνεται σε χειροπιαστά αποτελέσματα για τους πελάτες μας. Αν θα ξεχώριζα κάτι, θα έλεγα τη δημιουργία του διεθνούς δικτύου επιχειρηματικής ανάπτυξης της εταιρείας για το οποίο επενδύθηκαν πολλές ώρες και αναπτυξιακό κεφάλαιο. Μέσα από αυτό είχαμε την ευκαιρία να δουλέψουμε με πελάτες όπως η Rio Tinto, μία από τις μεγαλύτερες μεταλλευτικές εταιρείες στον κόσμο, και η ViewQwest, ο κορυφαίος πάροχος τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών της Σιγκαπούρης, και να ανταγωνιστούμε για λογαριασμούς με εταιρείες όπως η ΑΑΑ και η Tiger Balm.                     

Ιδιαίτερη θέση έχουν οι πελάτες μας στην Κύπρο. Είναι οι εταιρείες και οι άνθρωποι που μας εμπιστεύτηκαν όταν ξεκινήσαμε και συνεχίζουν να μας στηρίζουν όλα αυτά τα χρόνια. Με κίνδυνο να αφήσω κάποιους εκτός, να αναφέρω τη συνεργασία μας με την Τράπεζα Κύπρου για το UX/UI της 1bank, την αναδημιουργία του visual identity της τουριστικής Κύπρου και την παραγωγή περιεχομένου για το Υφυπουργείο Τουρισμού, την υλοποίηση ολοκληρωμένης επικοινωνίας για τα foodsaver, τον σχεδιασμό και την τεχνολογική ανάπτυξη web και mobile εφαρμογών για την Universal Life και τη συνεχόμενη πρόκληση σε performance marketing για εταιρείες όπως οι Grecotel, Marbella και Eminentia.

Γ.Ι.: Επιπλέον, ιδιαίτερα περήφανοι είμαστε για το πρόγραμμα εκπαίδευσης και πρακτικής εξάσκησης που δημιουργήσαμε τα τελευταία τρία χρόνια, στο οποίο συμμετείχαν πολλοί νέοι που θέλουν να μπουν στον κλάδο. Είναι μια συνειδητή προσπάθεια ενίσχυσης του κλάδου και συνεισφοράς στην ωρίμανση της τοπικής αγοράς. Προσπαθούμε να βοηθήσουμε τους νέους να κατανοήσουν τις ανάγκες της αγοράς και να εξελιχθούν σε T-shaped full stack marketers/developers/designers με κατανόηση όλου του φάσματος των ικανοτήτων που χρειάζονται αλλά ταυτόχρονα και τη σταδιακή εξειδίκευση προς κάποιες συγκεκριμένες κατευθύνσεις. Και επειδή το entrepreneurship είναι… αρρώστια, είμαστε περήφανοι που στηρίζουμε την τάση που έχει δημιουργηθεί τα τελευταία χρόνια με τις startups, με στόχο να γίνει κατεύθυνση και να μην ξεφουσκώσει. Επενδύοντας λεφτά, χρόνο και πόρους συνεχίζουμε να βοηθάμε νέους επιχειρηματίες να δοκιμάσουν να δημιουργήσουν εταιρείες, να υλοποιήσουν ιδέες και να βρουν πελάτες και χρηματοδότηση.

Η τεχνολογία μας καθορίζει 

Ποιες νομίζετε ότι είναι οι πιο σημαντικές αλλαγές που θα επηρεάσουν τον χώρο τα επόμενα δυο με τρία χρόνια;

Γ.Ι.: Αλλαγές σε δύο επίπεδα θα επηρεάσουν συνολικά τον χώρο. Σε πρώτο επίπεδο θα ανέφερα τα πιο tactical και operational, ενώ σε δεύτερο τις αλλαγές που γίνονται στο γενικότερο περιβάλλον. Πρώτα και άμεσα είναι οι αλλαγές που συντελούνται στα ζητήματα ιδιωτικότητας και στο θέμα της τεχνητής νοημοσύνης. Η μετάβαση σε ένα κόσμο χωρίς cookies έχει ξεκινήσει και για τις επιχειρήσεις γίνεται πλέον επιτακτική η ανάγκη να επενδύσουν στα δικά τους zero ή first party data. Αυτό σημαίνει επενδύσεις τόσο σε τεχνολογία όσο και σε εξειδίκευση για την κατανόηση και τον εμπλουτισμό των δεδομένων. Ταυτόχρονα σημαίνει και αναθεώρηση των σκοπών και των τακτικών επικοινωνίας. Επιπλέον, η υιοθέτηση όλο και περισσότερο του machine learning και του AI στην digital επικοινωνία διαμορφώνει την ανάγκη τα agencies να είναι ακόμη πιο στρατηγικά και δημιουργικά. Απολαμβάνοντας τα ουσιαστικά οφέλη στη διαχείριση, βελτιστοποίηση και απόδοση των ενεργειών που προσφέρουν τα εργαλεία αυτά, οι εταιρείες επικοινωνίας μπορούν να εστιάσουν στην ουσία της σύνδεσης των επιχειρηματικών τους στόχων με την κάθε δράση επικοινωνίας.

Α.Ν.: Αν μπορώ να συνεχίσω, σε σχέση με τις αλλαγές στο περιβάλλον, νομίζω το πρώτο που ήδη γίνεται, αφορά στη δραματική επιτάχυνση του digital transformation, κάτι που θα βάλει ακόμα μεγαλύτερη πίεση στους οργανισμούς για να εξελιχθούν. Οι προβλέψεις της εταιρείας τεχνολογίας IDC αναφέρουν ότι μέχρι το 2023 το 75% των οργανισμών θα έχουν ολοκληρωμένους οδικούς χάρτες υλοποίησης ψηφιακού μετασχηματισμού (DX) και ότι μέχρι το 2022 το 70% όλων των οργανισμών θα έχουν επιταχύνει τη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών, μετατρέποντας τις υπάρχουσες λειτουργικές διαδικασίες. Απώτερος στόχος να κερδίσουν την αφοσίωση των πελατών, την παραγωγικότητα των εργαζομένων και την ανθεκτικότητα των επιχειρήσεων. Αυτό θα δώσει ταυτόχρονα την ευκαιρία στα agencies με τα κατάλληλα εφόδια να αναλάβουν και να παίξουν ένα σημαντικό ρόλο στην πορεία αυτή.

Το δεύτερο είναι το convergence των industries γύρω από αυτό που ονομάζουμε digital. Συμβουλευτικές εταιρείες, επιχειρήσεις τεχνολογίας, μάρκετινγκ και επικοινωνίας συνειδητοποιούν τις πολλαπλές ανάγκες των πελατών σε όλο το φάσμα και προσπαθούν να μετεξελιχθούν στο μοναδικό σημείο επαφής τους. Με δεδομένη τη χρονική πίεση, οι εξαγορές και οι συγχωνεύσεις με στόχο την απόκτηση ικανοτήτων είναι κάτι που έχει αυξηθεί κατακόρυφα και αλλάζει το τοπίο. Ενδιαφέρον θα έχει η ανταπόκριση της αγοράς της Κύπρου, που δεν είναι εξοικειωμένη με τέτοιου είδους ενέργειες.

Άρα, έχοντας θέσει το… base, ποιος είναι ο σχεδιασμός για την επόμενη μέρα;

Γ.Ι.: Στόχος είναι να μεγαλώσουμε σε όλα τα επίπεδα. Να συνεχίσουμε την ανάπτυξη του πελατολογίου μας στην Κύπρο και σε άλλες χώρες που δραστηριοποιούμαστε με νέα και ενδιαφέροντα projects.

RELATED ARTICLES

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
Πίσω στην αρχή της σελίδας