Νίκος Ιωάννου: Η πανδημία έδωσε ώθηση για πλήρη εφαρμογή της ψηφιακή εργασίας

Σε τροχιά ανάπτυξης νέων υπηρεσιών οδήγησε η χρήση της τεχνολογίας και οι αλλαγές που έφερε η πανδημία στον τρόπο εργασίας αλλά και τις ανάγκες των πελατών, έτσι ώστε να καλυφθούν οι νέες απαιτήσεις της αγοράς.

Όπως σημειώνει ο Νίκος Ιωάννου, Business Development Director της Infocredit Group, η πανδημία και η χρήση της τεχνολογίας ώθησαν την εταιρεία στην εφαρμογή της πλήρους ψηφιακής εργασίας σε συντομότερο χρονικό διάστημα.

Διαβάστε ακόμα:
Στα περίπτερα το ΙΝ Βusiness 1000+ Oι Μεγαλύτερες Εταιρείες της Κύπρου!
BDO: Σύμμαχος σας ενάντια στις ψηφιακές απειλές

Παράλληλα, ο κ. Ιωάννου αναλύει τις προκλήσεις που κλήθηκε να αντιμετωπίσει η εταιρεία κατά τη διάρκεια της πανδημίας, καθώς και τις λύσεις που εφάρμοσε για την ομαλή λειτουργία της, ενώ αξιολογώντας τον τρόπο με τον οποίο ενήργησε η Infocredit Group, θεωρεί πως βγαίνει κερδισμένη, αφού κατάφερε να βελτιώσει τις αδυναμίες της και να εκσυγχρονίσει τη λειτουργία της πολύ γρηγορότερα από ό,τι υπολογιζόταν.
 
Ποιες προκλήσεις αντιμετωπίσατε κατά τη διάρκεια της πανδημίας και πώς επηρεάστηκε η ομαλή λειτουργία της επιχείρησής σας;
Είναι γεγονός ότι τους τελευταίους μήνες η πραγματικότητα την οποία βιώνουμε ως επιχειρήσεις και κοινωνία έχει αλλάξει δραστικά. Τις προκλήσεις, εξ αρχής πολυεπίπεδες και απαιτητικές, που απαιτούσαν άμεση αντιμετώπιση, ως Infocredit Group υπό τις περιστάσεις τις αντιμετωπίσαμε με πνεύμα αισιοδοξίας και ψυχραιμίας. Πρώτιστο μέλημά μας αποτέλεσε η προστασία και η διαφύλαξη της υγείας των εργαζομένων μας, γι’ αυτό και εφαρμόσαμε γρήγορα αυστηρά μέτρα για την προστασία της υγείας, σε πλήρη συμμόρφωση και με τις συστάσεις των Αρχών.

Παράλληλα, προβλέποντας την πιθανή συναισθηματική ανασφάλεια των στελεχών μας για το εργασιακό τους μέλλον, λόγω της αιφνίδιας κρίσης, προχωρήσαμε χωρίς δεύτερες σκέψεις στη διαβεβαίωση ότι καμία θέση εργασίας δεν κινδυνεύει, στηρίζοντάς τους παράλληλα σε οποιοδήποτε προσωπικό ή επαγγελματικό θέμα.

Στη συνέχεια η διατήρηση της εύρυθμης λειτουργίας της εταιρίας, με παράλληλη απρόσκοπτη παροχή ποιοτικών υπηρεσιών στους πελάτες, αποτέλεσε σημαντική πρόκληση.

Η διασφάλιση της επιχειρηματικής συνέχειας βασίστηκε σε δύο σημαντικούς άξονες: (α) Απρόσκοπτη παροχή υπηρεσιών στους πελάτες μας, διατηρώντας το ίδιο υψηλό επίπεδο ποιότητας και (β) ασφάλεια των δεδομένων. Σειρά πήρε η επαφή με τους προμηθευτές μας, για να μπορέσει να συνεχιστεί η παροχή των υπηρεσιών μας στους πελάτες.

Αφού διασφαλίστηκαν οι άμεσες ανάγκες, έπρεπε να συνεχίσουμε με ένα οικονομικό σχεδιασμό, που στόχευε στην έξοδο από τη κρίση με όσο το δυνατό λιγότερες απώλειες και τη δυνατότητα γρήγορης ανάκαμψης. Οι καθημερινές αλλαγές, τα αναθεωρημένα πρωτόκολλα και η συνεχής αβεβαιότητα που προκάλεσε η πανδημία, απαιτούσε συστηματική αξιολόγηση για καλύτερες αποφάσεις και σχεδιασμό στρατηγικής.
 
Σε ποιες ενέργειες προέβη η επιχείρηση, ώστε από τη μια να συμμορφωθεί με τα περιοριστικά μέτρα και από την άλλη να διασφαλιστεί η όσο το δυνατόν ομαλή λειτουργία των δραστηριοτήτων της;
Βασισμένοι στις επίσημες οδηγίες και υποδείξεις των κρατικών και επιχειρηματικών φορέων ενεργοποιήσαμε άμεσα τα πρωτόκολλα εκτάκτου ανάγκης, που επιβάλλονται από τις διαδικασίες μας και κυρίως το ISO22301 για την επιχειρηματική συνέχεια, το οποίο κατέχει και ακολουθεί ευλαβικά η εταιρεία μας.
  • Όσον αφορά την ασφάλεια και υγεία του προσωπικού ενεργοποιήθηκαν άμεσα σχέδια έκτακτης ανάγκης. Εφόσον, όμως, η ιδιαιτερότητα της συγκεκριμένης κρίσης δεν επέτρεπε ούτε τη χρήση των προβλεπόμενων εναλλακτικών χώρων, περάσαμε στο σχέδιο εργασίας από το σπίτι, επιλύοντας άμεσα τα μικρά τεχνικά θέματα που παρουσιάστηκαν.
  • Ήρθαμε σε επαφή τόσο με τους προμηθευτές όσο και με τους πελάτες μας, για να κατανοήσουμε τα δικά τους προβλήματα και να βρούμε λύσεις, ώστε να συνεχίσει η παροχή των υπηρεσιών στο ανέκαθεν υψηλό επίπεδο.
  • Το τμήμα πληροφορικής της εταιρίας εφάρμοσε τα δικά του πρωτόκολλα επιχειρηματικής συνέχειας και έκανε προσαρμογές όπου χρειαζόταν, για να μπορέσει να λειτουργήσει άμεσα το σχέδιο εργασίας από το σπίτι.
  • Αξιοποιήθηκαν στο έπακρο οι δυνατότητες αλλά και η αφοσίωση του προσωπικού, που έμεινε προσηλωμένο στους στόχους και τα χρονοδιαγράμματά του.
  • Έγινε αξιοποίηση παράλληλων προτύπων που εφαρμόζει η εταιρεία μας εδώ και χρόνια, όπως Ασφάλεια Δεδομένων και Διασφάλιση της Ποιότητας Δεδομένων (ISO27001, ISO9001).
 
Πόσο εύκολη ήταν η διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού και η εξ αποστάσεως εργασία;
Η εξ αποστάσεως εργασία, με την κατάλληλη χρήση της τεχνολογίας, αποδείχθηκε αρκετά εύκολη, αν και ιδιαίτερη πρόκληση. Το προσωπικό μας, συνηθισμένο στην υπευθυνότητα απέναντι στο έργο του, δεν είχε την ανάγκη της άμεσης επίβλεψης που επιβάλλει το γραφείο. Η συχνή επαφή μέσω τηλεδιασκέψεων. Ωστόσο. αντικατέστησε την επαφή του γραφείου και το κάθε μέλος του προσωπικού υλοποιούσε τις εργασίες χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα. Ο εργαζόμενος είχε στη διάθεση του όλα τα εργαλεία, για να μπορεί να εργάζεται κανονικά και χωρίς προβλήματα, τηρώντας τα χρονοδιαγράμματα και τις υποχρεώσεις απέναντι στους πελάτες του. Συνεπώς, το προσωπικό από το σπίτι ένοιωθε την υποχρέωση να συμπεριφερθεί το ίδιο υπεύθυνα όπως και στο γραφείο, χωρίς να νιώθει ότι επηρεάζεται το εργασιακό του περιβάλλον. Υπήρχαν φυσικά και οι περιπτώσεις όπου το τμήμα ανθρώπινου δυναμικού έπρεπε να παρέμβει για να δώσει λύσεις και στήριξη, αφού ορισμένα στελέχη, ψυχολογικά δεν μπορούσαν να αποδώσουν από τη μοναξιά του σπιτιού, ενώ κάποιοι άλλοι με πιο πολυπληθή σπίτια, είχαν να αντιμετωπίσουν το ακριβώς αντίθετο πρόβλημα.
 
Ποιος ο ρόλος της τεχνολογίας και των υπηρεσιών τηλεπικοινωνιών για τις δραστηριότητες της επιχείρησής σας;
Η τεχνολογία, χωρίς αμφιβολία, είχε να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στο όλο εγχείρημα της εργασίας από το σπίτι. Το πρώτο και κυριότερο πλεονέκτημα που έδωσε ήταν η στενή επαφή και άμεση επικοινωνία τόσο εσωτερικά με τα μέλη της εταιρίας όσο και με τους εξωτερικού συνεργάτες και πελάτες. Πέραν τούτου, η χρήση τεχνολογιών cloud με τις κατάλληλες δικλείδες ασφαλείας δεδομένων αποδείχθηκε επίσης κρίσιμης σημασίας, αφού επέτρεψε την εύκολη πρόσβαση σε έγγραφα και τη διεξαγωγή ομαδικών εργασιών.

Για την Infocredit Group υποδομή αλλά και η προδιάθεση για εργασία χωρίς χαρτί υπήρχε πολύ πριν τον covid. Η πανδημία μας έδωσε ένα σπρώξιμο για να εφαρμόσουμε πλήρως την ψηφιακή εργασία σε συντομότερο χρονικό διάστημα, με το τμήμα πληροφορικής να επιταχύνει τις διαδικασίες μετάβασης στα νέα δεδομένα.

Σε γενικές γραμμές μελετήσαμε υφιστάμενα εργαλεία και υπηρεσίες που είχαμε στη διάθεσή μας, προκειμένου να μπορέσουμε να εργαστούμε ακόμη πιο αποτελεσματικά και όπου κρίθηκε αναγκαίο έγινε η απαραίτητη επένδυση για να εφοδιαστούν τα στελέχη μας με επιπρόσθετα εργαλεία, που θα διευκόλυναν τις εργασίες τους.
 
Πώς συνέβαλε η χρήση των πιο πάνω εργαλείων και υπηρεσιών στη βελτίωση και την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων σας;
Η χρήση των πιο πάνω εργαλείων αλλά και οι αλλαγές που έφερε η πανδημία στον τρόπο δουλειάς και τις ανάγκες των πελατών, έβαλε την εταιρία σε μια τροχιά ανάπτυξης νέων υπηρεσιών, για να καλυφθούν οι νέες απαιτήσεις της αγοράς. Για κάποια τμήματα της εταιρίας, όπως το τηλεφωνικό κέντρο και το τμήμα εκπαίδευσης, οι αλλαγές ήταν πιο δραστικές. Το τηλεφωνικό μας κέντρο που παραδοσιακά παρείχε υπηρεσίες είσπραξης οφειλών και αποπληρωμής τιμολογίων, είδε τις ανάγκες των πελατών του να αυξάνονται αλλά και να διαφοροποιούνται. Οι περιορισμοί στις μετακινήσεις και τα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης δημιουργήσαν την ανάγκη ηλεκτρονικών πληρωμών. Αυτό οδήγησε στην ανάπτυξη της υπηρεσίας πληρωμής με κάρτα μέσω τηλεφώνου. Μια υπηρεσία που ενίσχυσε άμεσα τη ρευστότητα των εταιριών, αφού πλέον οι πληρωμές γίνονται άμεσα και τα τιμολόγια εξοφλούνται ηλεκτρονικά, ακόμα και από πελάτες που δεν έχουν την γνώση να το κάνουν.

Από την άλλη, το τμήμα επαγγελματικής κατάρτισης υποχρεώθηκε να φύγει από τις παραδοσιακές του αίθουσες και να περάσει στην τηλεκπαίδευση. Αυτή η κίνηση από μόνη της άνοιξε καινούριες προοπτικές, αφού έφυγαν πλέον οι γεωγραφικοί περιορισμοί και απόκτησε πρόσβαση σε νέες αγορές τόσο στην Κύπρο όσο και στο εξωτερικό.

Αξιολογώντας σήμερα τον τρόπο λειτουργίας μας στην πανδημία, μπορούμε να πούμε ότι βγαίνουμε κερδισμένοι, αφού βελτιώσαμε αδυναμίες μας και εκσυγχρονίσαμε τη λειτουργία μας πολύ γρηγορότερα από ό,τι υπολογιζόταν. Αναπτύχθηκαν υποδομές και λογισμικά που θα μας βοηθήσουν να συνεχίσουμε με αισιοδοξία την πορεία μας προς το μέλλον, αλλά και να αντιμετωπίσουμε ευκολότερα μελλοντικές προκλήσεις.
 
Who is Who
Η Infocredit Group είναι πρωτοπόρος εταιρεία παροχής καινοτόμων λύσεων, με ειδίκευση στη διαχείριση πιστωτικού κινδύνου, κινδύνων κανονιστικής συμμόρφωσης και εταιρικής διακυβέρνησης. Επικεντρωμένη στην παγκόσμια τάση για διαφάνεια, η Infocredit Group στοχεύει στην ενδυνάμωση και ταυτόχρονη ενίσχυση των επιχειρήσεων για κρίσιμες οικονομικές αποφάσεις.

Με περισσότερα από 45 χρόνια εμπειρίας και με ένα διεθνές δίκτυο στρατηγικών συνεργατών, η Infocredit Group έχει καθιερωθεί ως μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες παροχής εμπορικών πληροφοριών και διαχείρισης κινδύνων διεθνώς. Παράλληλα, παρέχει υπηρεσίες Επαγγελματικής Κατάρτισης, Τηλεφωνικού Κέντρου και Υπηρεσίες Ανάκτησης Χρεών. www.infocreditgroup.com
 
 

Δειτε Επισης

Εβδομάδα Πυρασφάλειας από CNP ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ και Πυροσβεστική Υπηρεσία για 23η χρονιά
Ενεργή συμμετοχή MUSKITA στον ΟΠΑΠ Μαραθώνιο Λεμεσού
Συναντήσεις έμπνευσης #ΆκουΤοΣώμαΣου από τον Αντικαρκινικό Σύνδεσμο Κύπρου
Η Action Global Communications αναδείχθηκε Mediterranean Consultancy of the Year
16α ΙΝ Business Awards: Αντίστροφη μέτρηση για την μεγάλη γιορτή του επιχειρείν-Την Πέμπτη η απονομή των βραβείων
Στις 18 Ιουνίου το 7ο Παγκύπριο Συνέδριο Γάλακτος, Γεωργίας και Κτηνοτροφίας
Στην Κίνα για σειρά συναντήσεων και την... βάφτιση πλοίου της ΑAL Shipping η Μαρίνα Χατζημανώλη
Παρουσία Σκουρίδη η συμμετοχή Πανεπιστημίου Νεάπολις στον 47ο Διεθνή Διαγωνισμό ICPC
Yo2: Πρωτοπορία στην παγκόσμια σχεδιαστική συνεργασία από την Κύπρο με το «Touch of Dutch»
Νέα πρόεδρος του Συμβουλίου «Φωνή» η Κλέα Χατζηστεφάνου Παπαέλληνα