Μ. Δημητριάδης: Στα €40 εκατ. τα έσοδα από το λιμάνι

Διπλάσια αναμένονται τα έσοδα για το Κράτος κατά τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του Λιμανιού Λεμεσού μετά την εμπορικοποίηση του, τα οποία αναμένεται να ανέλθουν στα €40 εκατ. σε σύγκριση με €22 εκατ. που ήταν κατά μέσο όρο τα προηγούμενα χρόνια, και στο ποσό δεν υπολογίζονται τα €10 εκατ. που εισπράχθηκαν ως αρχική πληρωμή. Αυτό αναφέρει ο Υπουργός Μεταφορών Επικοινωνιών και Έργων Μάριος Δημητριάδης σε συνέντευξη στο περιοδικό GOLD σε ό,τι αφορά τις μεταρρυθμίσεις που έχουν καταγραφεί επί της παρούσας θητείας του στο Υπουργείο. Σημειώνει, επίσης, πως οι επενδύσεις σε εξοπλισμό ξεπέρασαν τα €30 εκατ. κατά τους πρώτους μήνες, ενώ αναμένονται παρόμοιες επενδύσεις και τα επόμενα δύο χρόνια.

Παράλληλα, θεωρεί πως η διαδικασία που ακολουθήθηκε για την εμπορικοποίηση του λιμανιού της Λεμεσού, ως πρότυπο για όλες τις μελλοντικές διαδικασίες, καθώς, όπως υπογραμμίζει, ήταν απόλυτα διαφανής, ανοιχτή και δίκαιη, προσελκύοντας σημαντικό αριθμό υψηλής ποιότητας διεθνών συμμετεχόντων. 
 
Διαβάστε ακόμα: Τα ακριβά ακίνητα στους ισολογισμούς των τραπεζών

Παρά τον έντονο ανταγωνισμό, αναφέρει ο κ. Δημητριάδης, δεν υπήρξαν παράπονα από τους συμμετέχοντες και σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις του λιμανιού, παρά τα λίγα προβλήματα που εμφανίστηκαν κατά τις πρώτες ημέρες λειτουργίας, οι επιδόσεις ανέκαμψαν γρήγορα και 9 μήνες η απόδοση συγκρίνεται με όλα τα διεθνή λιμάνια του κόσμου, με την εξυπηρέτηση των φορτηγών να διαρκεί περίπου 15 λεπτά σε αντίθεση με περισσότερο από μία ώρα που ήταν προηγουμένως. 

Αναφερόμενος στις καταγγελίες και επικρίσεις που εκφράζονται κατά καιρούς, ο Υπουργός Μεταφορών αναφέρει πως «είναι φυσιολογικό σε τέτοιου είδους μεγάλης κλίμακας μεταρρυθμίσεις, καθώς οι περισσότερες από τις καταγγελίες προέρχονται από άτομα που είχαν επωφεληθεί από το προηγούμενο μη διαφανές σύστημα».
 
Διαβάστε ακόμα: Τουρισμός: Ισραήλ και Γερμανία οι νέοι παίχτες

Σημαντικές μεταρρυθμίσεις
Οι σημαντικότερες μεταρρυθμίσεις στις οποίες προέβη το Υπουργείο του επί της παρούσας διακυβέρνησης, ο Μάριος Δημητριάδης θεωρεί την αναδιάρθρωση της Αρχής Λιμένων Κύπρου, η επέκταση των υπηρεσιών που προσφέρουν προς τους πολίτες τα Κυπριακά Ταχυδρομεία, η δημιουργία Υφυπουργείου Ναυτιλίας, η παραχώρηση της ασφάλειας των αεροδρομίων σε ιδιωτική εταιρεία, η προώθηση νέας οργανωτικής δομής στο Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας, η ετοιμασία νομοσχεδίου για παραχώρηση σε ιδιώτη η διαδικασία εξέτασης για παραχώρηση διπλώματος οδήγησης και η σύστασης χωριστής Διεύθυνσης για τα Δημόσια Μέσα Μεταφοράς.

Μεταρρυθμίσεις προς υλοποίηση
Η σημαντικότερη μεταρρύθμιση που δεν έχει υλοποιηθεί επί της παρούσης διακυβέρνησης, αναφέρει ο κ. Δημητριάδης, αφορά την δημιουργία ξεχωριστής εταιρείας ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας, η οποία βρίσκεται ενώπιον της Βουλής. Η δεύτερη είναι η δημιουργία μιας ξεχωριστής εταιρείας που θα φιλοξενεί ταχυδρομικές υπηρεσίες, καθώς σύμφωνα με την μελέτη για αναδιάρθρωση του Τμήματος θα πρέπει να γίνει η μεταφορά των εργασιών σε κρατική εταιρεία. Τέλος, μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει η επόμενη κυβέρνηση αφορά τη λειτουργία ενός νέου συστήματος δημόσιων μεταφορών αντί του υφιστάμενου συστήματος, το οποίο, όπως υπογραμμίζει ο Υπουργός, δεν ήταν επιτυχές. 

Προσκόμματα από ιδιωτικά συμφέροντα
Ερωτηθείς για το κατά πόσον ήταν εύκολη υπόθεση η υιοθέτηση των μεταρρυθμίσεων ή κατά πόσον επιβαλλόταν αλλαγή στη νοοτροπία των δημόσιων υπαλλήλων, ο Μάριος Δημητριάδης σημειώνει πως «η Δημόσια Υπηρεσία δεν είναι συνηθισμένη σε αλλαγές και απαιτείται αρκετή προσπάθεια ακόμη και για ασήμαντες αλλαγές. Ωστόσο, πιστεύω ότι υπάρχουν ικανοί δημόσιοι υπάλληλοι οι οποίοι, δεδομένης της ευκαιρίας, μπορούν να παράγουν τα απαραίτητα αποτελέσματα. Για να γίνει κατορθωτό θα πρέπει να εμπλακούν από την πρώτη στιγμή και, βεβαίως, με την επίδειξη από μέρους του επικεφαλής ότι υπάρχει η απαραίτητη πολιτική βούληση για εφαρμογή των αλλαγών. Η μεγαλύτερη αντίθεση σε μερικές από τις αλλαγές που εισήχθησαν προήλθε από ιδιωτικά συμφέροντα που επηρεάστηκαν αρνητικά και προέβαλλαν αντίδραση ώστε να μην εφαρμοστούν οι εν λόγω αλλαγές. Αυτό οφείλεται πιθανότατα στο μικρό μέγεθος της χώρας μας, το οποίο δίνει σε όλους πρόσβαση στους υπεύθυνους για τη λήψη αποφάσεων και τους επιτρέπει να προσπαθούν - μερικές φορές με επιτυχία - να εμποδίσουν σημαντικές μεταρρυθμίσεις». 

Δειτε Επισης

«Go Live» για την παράλληλη διαπραγμάτευση κυπριακών ομολόγων ΕΜΤΝ
TELETHON και Κεραυνός Στροβόλου ενώνουν δυνάμεις
Προσέλκυση νέων επενδυτών...«Κεφάλαιο κίνησης σε επιχειρήσεις, θα ενσωματωθούν και συγκεκριμένα κίνητρα»
Ικανοποίηση Κεραυνού για Fiscal Monitor του ΔΝΤ-«Επαναβεβαιώνεται η πολύ καλή πορεία της οικονομίας μας»
16α ΙΝ Business Awards: Ανακοινώνονται την ερχόμενη εβδομάδα οι βραβευθέντες
Στην ΟΕΒ ο Σύνδεσμος Συλλογικότητας Θεατρικών Δημιουργών-Το πρώτο Διοικητικό Συμβούλιο
Στις 16 Μαΐου η ετήσια εκδήλωση «Cisco Experience»
Oι content creators αλλάζουν την όψη της οικονομίας
Με διαδρομές ενθουσιασμού, επιτυχίας και επιδόσεων ο απολογισμός για τον ΟΠΑΠ Μαραθώνιο Λεμεσού
ΓεΣΥ: Πώς διατηρείται και ενισχύεται η ποιοτική εξυπηρέτηση ασθενών;