4+1 μεγάλα έργα που έλαβαν πράσινο φως και τροχοδρομήθηκαν

Mεγάλα έργα, κάποια εκ των οποίων με δημόσιο χαρακτήρα, έλαβαν την έγκριση της Περιβαλλοντικής Αρχής κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουνίου.

Ανάμεσα σε αυτά και ο δρόμος πρωταρχικής σημασίας, ο οποίος θα ενώνει τις λεωφόρους Στροβόλου και Αρχαγγέλου, καθώς και η κατασκευή νέας γέφυρας στην οδό Αλεξανδρουπόλεως παρά τον Πεδιαίο ποταμό, που θα συνεισφέρουν ουσιαστικά στην προσπάθεια αποσυμφόρησης των οικιστικών περιοχών και των δρόμων στις παρακείμενες γειτονιές του Στροβόλου, και ιδιαίτερα στον παλαιό πυρήνα Στροβόλου.

Πιο κάτω, παραθέτουμε τα πέντε μεγάλα έργα που εγκρίθηκαν μέχρι στιγμής φέτος:

Διαβάστε ακόμα: 

Themis Real Estate: Ποιος είναι ο νέος παίχτης στην αγορά ακινήτων

Η&Μ: Αύξησε πωλήσεις στην Κύπρο

Cyclops στη Λάρνακα

Tο Cyclops είναι το εκπαιδευτικό κέντρο που θα ανεγερθεί στην Λάρνακα με έξοδα των ΗΠΑ. Το «Cyprus Center for Land, Open Seas and Port Security» αποτελεί εταιρικό πρόγραμμα (partnership), με τις ΗΠΑ να παρέχουν τεχνογνωσία και τεχνικό υλικό ενώ θα εμπλακούν και σε προγράμματα εκπαίδευσης Κυπρίων εκπαιδευτών, με απώτερο στόχο την απόκτηση από αυτούς τεχνογνωσίας και ικανοτήτων για να εκπαιδεύουν οι ίδιοι αντίστοιχους λειτουργούς άλλων κρατών.

Το εκπαιδευτικό κέντρο θα ανεγερθεί στο τεμάχιο με αρ.3, Φ/Σχ. L8.E2, τμήμα 9, στην Ενορία Σκάλα. Το τεμάχιο έχει εμβαδό 10,710 τ.μ. και εμπίπτει σε πολεοδομική ζώνη Δα2 (ζώνη προστασίας). Για την ανέγερση του εκπαιδευτικού κέντρου θα χρησιμοποιηθεί εμβαδόν 1,295 τ.μ. του συνολικού εμβαδού του τεμαχίου και ο υπόλοιπος χώρος θα χρησιμοποιηθεί κυρίως για χώρο πρασίνου και άλλες βοηθητικές εγκαταστάσεις.

 

Το εκπαιδευτικό κέντρο περιλαμβάνει γραφεία, αίθουσες διδασκαλίας, εργαστήριο χημείας/βιολογίας για εκπαιδευτικό σκοπό, αίθουσες εκπαίδευσης, βοηθητικούς χώρους, καφετερία, χώρους υποδοχής, δωμάτιο φρουρού, υπαίθριους χώρους στάθμευσης, χώρος επιθεώρησης οχημάτων κ.α. Θα είναι χωρητικότητας 100 ατόμων και η χρήση του θα είναι περιοδική. Στην οροφή του κτηρίου θα εγκατασταθούν φωτοβολταϊκά πλαίσια. Το εργαστήριο χημείας/βιολογίας θα χρησιμοποιείται μόνο για πειραματικό σκοπό, για εξάσκηση και εκπαίδευση των εκπαιδευόμενων.

Η κυβέρνηση των ΗΠΑ θα καλύψει τα έξοδα των κτηρίων και των εγκαταστάσεων που υπολογίζονται σε 5 εκατομμύρια, θα εκπαιδεύσει Κύπριους οι οποίοι θα αναλάβουν την λειτουργία του Κέντρου καθώς και την περαιτέρω εκπαίδευση τόσο Κυπρίων όσο και λειτουργών γειτονικών χωρών. Το Εκπαιδευτικό Κέντρο CYCLOPS θα εστιάζει στην παροχή εκπαιδευτικών υπηρεσιών σε κρατικές υπηρεσίες και γειτονικών χωρών σε ζωτικούς τομείς περιφερειακής ασφάλειας όπως: Συνοριακούς ελέγχους, Ασφάλεια συνόρων, Ασφάλεια λιμένων, Τελωνειακούς Ελέγχους σε ξηρά και Θάλασσα, Διαχείριση επικίνδυνων υλικών ΧΒΡΠ-Ε (Χημικά, Βιολογικά, Ραδιολογικά και Πυρηνικά) σε ειδικό εργαστήριο και Κυβερνοασφάλεια.

Ανάπλαση του χώρου του παλιού ΓΣΠ

Ανάπλαση του χώρου του Παλιού ΓΣΠ, ανατολικά του Υπουργείου Οικονομικών, στο κέντρο της Λευκωσίας, σε επιφάνεια που καλύπτει περίπου 13,2 στρέμματα. Στον χώρο θα κατασκευαστεί κτήριο το οποίο θα περιλαμβάνει δύο υπόγεια, ισόγειο και έναν όροφο και θα καλύπτει το σύνολο του οικοπέδου. Θα περιλαμβάνει καφετέριες, εστιατόριο, βιβλιοπωλείο, γκαλερί, αμφιθέατρο, πλατεία, πλαγιές με πράσινο, μικρούς καταρράκτες, νεροκουρτίνα και δύο υπόγειους χώρους στάθμευσης, συνολικής χωρητικότητας 602 αυτοκινήτων.

Οι δύο είσοδοι που θα οδηγούν στους υπόγειους χώρους στάθμευσης είναι οι εξής: Δυτική Είσοδος, από την οδό Γρηγόρη Αυξεντίου και Ανατολική Είσοδος, από την οδό Βασιλέως Παύλου. Εξάλλου, η Νότια Όψη της ανάπτυξης, κατά μήκος της οδού Ευαγόρου θα περιλαμβάνει δύο καφετέριες, Info kiosk και περίπτερο.

Ο σχεδιασμός του έργου επιδίωξε στο νότιο αστικό μέτωπο την ανάδειξη του άξονα της οδού Ευαγόρου με μακρά πέργκολα/στέγαστρο.

Στον σχεδιασμό περιλαμβάνονται επίσης Skylights του υπογείου, με συμμετοχή στο νυχτερινό φωτισμό.

Οι δημόσιες χρήσεις του πρώτου υπογείου περιλαμβάνουν διατάξεις χώρων οι οποίοι προσφέρονται για εναλλακτικές διαρρυθμίσεις, για χρήση καταστημάτων, αίθουσα πολλαπλών εκδηλώσεων ή μικρές αίθουσες κινηματογράφου με φουαγιέ – μουσείο ΓΣΠ, ώστε να είναι δυνατή η υποστήριξη συνεδρίων και πολλαπλών κοινωνικών εκδηλώσεων 150 ατόμων.

 

Περιλαμβάνει επίσης και 222 θέσεις στάθμευσης οχημάτων. Το δεύτερο επίπεδο προορίζεται ως δημόσιος χώρος στάθμευσης 379 οχημάτων. Το έργο περιλαμβάνει επίσης προσβάσεις τεσσάρων λωρίδων για τη διακίνηση των 570 αυτοκινήτων. Οι είσοδοι/ έξοδοι στον χώρο στάθμευσης θα γίνεται με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, ώστε η στάθμευση των αυτοκινήτων να μην προκαλέσει συμφόρηση στο κυκλοφοριακό της πόλης.

Στο ανατολικό άκρο του τεμαχίου θα κατασκευαστεί η μία από τις δύο ανυψώσεις, επάνω στην οποία θα τοπιοτεχνηθεί ο «Mεσογειακός Λόφος» ο οποίος θα φιλοξενεί υπαίθρια παιδική χαρά και κλειστό παιδότοπο.

Σημειώνεται ακόμα ότι η δεύτερη ανύψωση («Δυτικός Λόφος) θα κατασκευαστεί στο δυτικό όριο του τεμαχίου παρά την οδό Γρηγόρη Αυξεντίου, και θα φιλοξενήσει το «Άλσος των Φυλλοβόλων»).

Πρώην κτήριο ΣΤΟΑ

Ανακαίνιση του πρώην κτηρίου ΣΤΟΑ, στη γωνία των οδών Αλκιβιάδους και Δημαρχίας, το οποίο θα στεγάσει λειτουργίες του Οικοσυστήματος Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας συμπεριλαμβανομένου του Κέντρου Αριστείας CYENS.

Το κτήριο, το οποίο θα ανακαινισθεί πλήρως, είναι συνολικού εμβαδού 2200 τ.μ. Είναι διώροφο ενώ στο ισόγειο λειτουργούσε εμπορική στοά με 20 καταστήματα. Πλησίον του κτηρίου βρίσκεται το κτήριο του Παλιού Δημαρχείου και η παλιά Δημοτική Αγορά, τα παλιά λουτρά και οι νέες κτιριακές εγκαταστάσεις του Δήμου Λευκωσίας.

Στις εγκαταστάσεις του κτηρίου της Αγοράς θα φιλοξενηθούν πέραν των εργαστηρίων και των χωρών επίδειξης εφαρμογών, κοινοί χώροι εργασίας, χώρος σεμιναρίων, στούντιο πολυμέσων, εργαστήριο κατασκευών (fabrication lab), χώρος ηλεκτρονικών προτύπων κ.α.

Παρακαμπτήριος Ακακίου, Περιστερώνας και Αστρομερίτη

Παρακαμπτήριος δρόμος νότια των κοινοτήτων Ακακίου - Περιστερώνας – Αστρομερίτη, ο οποίος θα ξεκινά από σημείο του υφιστάμενου αυτοκινητόδρομου Λευκωσίας - Κοκκινοτριμιθιάς (A9) και με αλλαγή πορείας με νότια κατεύθυνση θα διασταυρώνει τον δρόμο Κοκκινοτριμιθιάς - Ακακίου (Β9) στην περιοχή του υφιστάμενου κυκλικού κόμβου, θα διέρχεται με δυτική κατεύθυνση μεταξύ των κοινοτήτων Ακακίου και Μενοίκου, θα διασταυρώνει τον ποταμό του Ακακίου, θα διέρχεται μεταξύ των χωριών Περιστερώνας και Ορούντας, θα διασταυρώνει τον ποταμό της Περιστερώνας και θα τερματίζει στην περιοχή της διασταύρωσης των δρόμων Αστρομερίτη - Ευρύχου (Β9) και Αστρομερίτη - Βυζακιάς (Ε933) νότια του Αστρομερίτη. Ο χρονικός προγραμματισμός του έργου είναι για την περίοδο 2024-2027. Το έργο θα κατασκευαστεί εντός των ορίων των κοινοτήτων Ακακίου – Περιστερώνας– Αστρομερίτη ενώ η όδευση θα διέρχεται από περίπου 600 τεμάχια.

Η όδευση θα αποτελεί αυτοκινητόδρομο τεσσάρων λωρίδων κυκλοφορίας με διαχωρισμένο οδόστρωμα και απρόσκοπτη κυκλοφορία που περιλαμβάνει σε όλο το μήκος του ανισόπεδους κόμβους, διαβάσεις και δευτερεύον οδικό δίκτυο. Το συνολικό μήκος του δρόμου θα είναι περίπου 19 χλμ. Η συνολική διατομή του δρόμου είναι 25 μέτρα, και το πλάτος κάθε λωρίδας 3.5 μέτρα.

 

 

Το έργο θα συνδέεται με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο με κυκλοφοριακούς κόμβους, διαβάσεις και νέο δευτερεύον οδικό δίκτυο. Όλοι οι κόμβοι κατά μήκος της προτεινόμενης όδευσης θα είναι ανισόπεδοι με τη σχεδίαση κατάλληλων λωρίδων επιβράδυνσης/επιτάχυνσης, ως ακολούθως:

Κόμβος στην περιοχή της διασταύρωσης του μελλοντικού αυτοκινητόδρομου Αστρομερίτη - Ευρύχου και του δρόμου Αστρομερίτη - Βυζακιάς (Ε933): Κόμβος ρόμβου θα εξυπηρετεί την κοινότητα Αστρομερίτη (βορειοαναντολικά) όσο και τις κοινότητες Ποτάμι, Νικητάρι και Βυζακιά (νοτίως). 

Κόμβος στην διασταύρωση με τον δρόμο Περιστερώνας-Ορούντας (Ε906): Κόμβος ρόμβου που θα εξυπηρετεί τόσο την κοινότητα Περιστερώνας (βορείως του κόμβου) όσο και την κοινότητα Ορούντας (νοτίως).

Κόμβος στην διασταύρωση με τον δρόμο Ακακίου-Μενοίκου: Κόμβος τύπου “Half Diamond” που θα εξυπηρετεί τόσο την κοινότητα Ακακίου (βορείως) όσο και την κοινότητα Μενοίκου (νοτίως).

Κόμβος στην διασταύρωση με το δρόμο Κοκκινοτριμιθιάς-Ακακίου (Β9) παρά τον υφιστάμενο ισόπεδο κυκλικό κόμβο Ακακίου: Στην διασταύρωση με τον δρόμο Κοκκινοτριμιθιάς-Ακακίου (Β9) ο υφιστάμενος ισόπεδος κυκλικός κόμβος Ακακίου ανακατασκευάζεται, συνδέεται με τον υφιστάμενο δρόμο Ακακίου – Μενοίκου και δημιουργείται ανισόπεδος κόμβος με υπερύψωση του αυτοκινητοδρόμου και ράμπες εισόδου / εξόδου και στις δυο κατευθύνσεις. Ο κόμβος θα εξυπηρετεί τόσο την κοινότητα Ακακίου (ανατολικά) όσο και την κοινότητα Μενοίκου και Παλαιομετόχου (νότια και ανατολικά).

Δρόμος που θα συνδέει τις Λεωφόρους Στροβόλου-Αρχαγγέλου

Δρόμος πρωταρχικής σημασίας, ο οποίος θα ενώνει τις Λεωφόρους Στροβόλου και Αρχαγγέλου και κατασκευή νέας γέφυρας στην οδό Αλεξανδρουπόλεως παρά τον Πεδιαίο ποταμό, με στόχο την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος.   

To έργο προβλέπει την κατασκευή Δρόμου Πρωταρχικής Σημασίας, που θα συνδέει τη Λεωφόρο Στροβόλου με τη Λεωφόρο Αρχαγγέλου (νέα χάραξη), βελτίωση τμημάτων των οδών Βοσπόρου, βελτίωση τμημάτων των οδών Βοσπόρου, Αλεξανδρουπόλεως και Κανάρη, κατασκευή νέας γέφυρας στον Πεδιαίο και κατασκευή νέας γέφυρας παρά την οδό Αλεξανδρουπόλεως.

Αναμένεται ότι ο συγκεκριμένος δρόμος θα παραλάβει σημαντικό όγκο κυκλοφορίας, που υπολογίζεται ότι τα πρώτα χρόνια λειτουργίας του θα ανέλθει στα 22.000 αυτοκίνητα την ημέρα, με ανοδική τάση. Το μεγαλύτερο όφελος θα προκύψει από την αποσυμφόρηση των οικιστικών περιοχών και των δρόμων στις παρακείμενες γειτονιές του Στροβόλου και ιδιαίτερα στον παλαιό πυρήνα Στροβόλου.

Θα κατασκευαστούν δύο νέες γέφυρες, η πρώτη μεταξύ της Λεωφόρου Στροβόλου και της οδού Ελαιώνων και η δεύτερη δυτικά της οδού Αλεξανδρουπόλεως. Η υφιστάμενη γέφυρα και τμήμα της οδού Αλεξανδρουπόλεως θα κατεδαφιστούν.

Το συνολικό μήκος της νέας κύριας οδού, θα ανέρχεται στα 1,300.00 μέτρα και το συνολικό της πλάτος στα 23,60 μέτρα. Το συνολικό μήκος του δευτερεύοντος οδικού δικτύου που θα κατασκευαστεί θα ανέρχεται στα 2,500.00 μέτρα και θα περιλαμβάνει βελτιώσεις στις οδούς Ελαιώνων, Αρχιεπισκόπου Κυπριανού, Βοσπόρου, Κανάρη, Μακεδονιτίσσης και Μάρκου Μπότσαρη.

Συγκεκριμένα ο νέος προτεινόμενος δρόμος, θα διαθέτει τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας, κεντρική διαχωριστική νησίδα, πεζοδρόμια εκατέρωθεν του οδοστρώματος, ποδηλατόδρομο, λωρίδες πρασίνου εκατέρωθεν της ασφάλτου και διευθετήσεις για τα άτομα με αναπηρίες (ράμπες αναπήρων, ειδικές διευθετήσεις για τυφλούς κλπ.).

Δειτε Επισης

Έργο €2.1 εκατ. για προσβασιμότητα ποδηλατών, πεζών και ΑμεΑ στα αστικά κέντρα της Λεμεσού
Κραυγή απόγνωσης από τους σκυροποιούς...Πλήττεται από την απεργία στο σκυρόδεμα η λατομική βιομηχανία
Σε πλήρη εξέλιξη η ολοκληρωμένη στεγαστική πολιτική-Ενθαρρυντικό το ενδιάφερον των developers για το Build to Rent
65% πληρότητα για το Neocleous Tower-Το νέο επιχειρηματικό κέντρο της Λεμεσού
Μ. Αντώνιου: Αυξάνονται καθημερινά οι πιέσεις στην οικονομία λόγω της απεργίας στον κλάδο σκυροδέματος
Οι ντόπιοι αγοραστές κάλυψαν την… τρύπα που δημιούργησε η μείωση των πωλήσεων ακινήτων σε ξένους
Land of Tomorrow: H γέφυρα που ενώνει τη Λάρνακα και το μέλλον
Ανένδοτες οι συντεχνίες στο σκυρόδεμα... Ο όρος που θέτουν για να τερματίσουν την απεργία
Γύρισαν την πλάτη και στην πρόταση των εργοδοτών οι συντεχνίες-Τσιμέντο η αδιαλλαξία των εργαζομένων στο σκυρόδεμα
Ζυγίζουν την πρόταση των εργοδοτών και παίρνουν τις αποφάσεις τους οι συντεχνίες στο έτοιμο σκυρόδεμα