Έτσι θα γίνει το λίφτινγκ €19.7 εκατ. στο παλιό ΓΣΠ

Στη δημιουργία αστικής πλατείας, χώρων πρασίνου και χώρων αναψυχής, καθώς και στην κατασκευή υπόγειου χώρου στάθμευσης στοχεύει η ανάπλαση που θα πραγματοποιηθεί στον χώρο του παλιού ΓΣΠ.

Διαβάστε ακόμα:
Τα εστιατόρια που «έκλεισαν» στο Neo Plaza στην Κοκκινοτριμιθιά
Επίσημη πρώτη για το νέο showroom της Honda στη Λευκωσία

Η ανάπτυξη, για την οποία προκήρυξε διαγωνισμό ο Δήμος Λευκωσίας, θα υλοποιηθεί σε τεμάχιο μεταξύ των οδών Γρηγόρη Αυξεντίου, Ευαγόρου και Βασιλέως Παύλου, ανατολικά του Υπουργείου Οικονομικών, στο κέντρο της Λευκωσίας.

Σημειώνεται ότι ο υπόγειος χώρος στάθμευσης αναμένεται να εξυπηρετήσει τόσο τις πιο πάνω χρήσεις, όσο και την ευρύτερη περιοχή του αστικού κέντρου, περιλαμβανομένου και του εμπορικού κέντρου της περιτειχισμένης πόλης.

 

 
Η ανάπλαση στον χώρο του παλιού ΓΣΠ θεωρείται καθοριστικής σημασίας για την αναζωογόνηση της παλιάς Λευκωσίας και για την ενίσχυση της βιώσιμης κινητικότητας μέσω της χρήσης των Μικρών Λεωφορείων Λευκωσίας (ΜΛΛ).

Διευκρινίζεται ότι η αφετηρία των ΜΛΛ χωροθετείται εντός του έργου.

 

 
Εναλλαγή πλατείας και πάρκου
Όπως αναφέρεται στα έγγραφα του διαγωνισμού που προκηρύχθηκε από τον Δήμο Λευκωσίας, στο έργο της ανάπλασης του χώρου του παλιού ΓΣΠ, οι έννοιες πλατείας και πάρκου εναλλάσσονται. 

Πρόκειται για έργο πολλαπλών χρήσεων, μικτού ύφους, που στη σχετικά μικρή έκτασή του καλείται να απορροφήσει την κοσμοσυρροή μιας αστικής πλατείας, την αναψυχή ενός πάρκου, την ψυχαγωγία και το εμπόριο ενός κτιριακού συνόλου και τη στάθμευση ικανού αριθμού αυτοκινήτων στα υπόγειά του.

Το κόστος για την υλοποίηση του έργου ανέρχεται στα €19.720.000, μη συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α.

 

 
Πιο αναλυτικά €17.8 εκατ. αναμένεται να κοστίζει η εκτέλεση και συμπλήρωση του έργου, καθώς και η περίοδος ευθύνης ελαττωμάτων, ενώ στο €1.92 εκατ. φτάνει το ποσό για τη δεκαετή συντήρηση θα τύχει σχετικής έγκρισης σε κατοπινό στάδιο.

Το έργο δύναται να συγχρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Συνοχής της Ε.Ε, τον κρατικό προϋπολογισμό και τον Δήμο Λευκωσίας στα πλαίσια της Προγραμματικής Περιόδου 2014–2020.

Τονίζεται ακόμα ότι οι πληρωμές θα γίνονται από το Δήμο Λευκωσίας.

 

 
Τι θα περιλαμβάνει
Αναλυτικά, το έργο ανάπλασης του χώρου του παλιού ΓΣΠ θα περιλαμβάνει επιμέρους έργα στο νότιο αστικό μέτωπο, στην πλατεία και στο υπόγειο.

 

Στο νότιο αστικό μέτωπο
• Ένταση του άξονα της οδού Ευαγόρου με την μακρά πέργκολα/στέγαστρο.
• Συνεχής θέαση του πάρκου/πλατείας από το πεζοδρόμιο, άλλοτε απρόσκοπτη, άλλοτε δια μέσου των καταστημάτων και της νεροκουρτίνας.
• Κλιμακωτή κατάβαση στους δημόσιους χώρους του πρώτου υπογείου, προς τη σκηνή και την «ορχήστρα» του υπαίθριου αμφιθεάτρου.
• Σκηνικό φόντο για το αμφιθέατρο και την πλατεία, με τα καφέ και την κίνηση του δρόμου ψηλά, το βιβλιοπωλείο και τις γκαλερί χαμηλά.
• Δροσερές πλαγιές δίπλα στους μικρούς καταρράχτες και τη νεροκουρτίνα, που πλαισιώνουν το «κοίλο» του αμφιθεάτρου

 

 
Στα πεδία έλξης προς το επίκεντρο της πλατείας
• Καφετέριες και εστιατόρια εκατέρωθεν των δύο προσβάσεων, πυκνωτές κοινωνικής συνάθροισης και αναψυχής.
• Aπόληξη της πλατείας στον τρίτο πόλο αναψυχής, την καφετέρια του Θ.Ο.Κ.
• Νυχτερινός φωτισμός - “πρόσκληση” πορείας στην πλατεία.
• Ανακατασκευή του πύργου του ρολογιού του παλαιού ΓΣΠ σε κεντρικό σημείο της πλατείας, ως τοπόσημου αναφοράς

 

Στον χώρο της πλατείας
•Εσωστρεφές πλακόστρωτο επίπεδο, που το αγκαλιάζουν δύο λόφοι κατάφυτοι με δένδρα και θάμνους της μεσογειακής/κυπριακής χλωρίδας.
•Κοίλο με φυτεμένο με υψίκορμα πεύκα ανάμεσα σε κερκίδες, που παραπέμπει στα αρχαιοελληνικά θέατρα.

Στις δημόσιες χρήσεις του πρώτου υπογείου
Διατάξεις χώρων που προσφέρονται για εναλλακτικές διαρρυθμίσεις, μεταξύ των οποίων και ένταξη αιθουσών κινηματογράφου.

Χώροι στάθμευσης

  • Περιλαμβάνονται προσβάσεις δύο λωρίδων για τη διακίνηση περίπου 555 αυτοκινήτων.
  • Είσοδος με μπάρες σε ράμπα δύο λωρίδων από την οδό Αυξεντίου, έξοδος με ράμπα δύο λωρίδων και μπάρες με μηχανήματα επικύρωσης των εισιτηρίων στάθμευσης από την οδό Βασιλέως Παύλου.
  • Κατάστημα του σταθμού αυτοκινήτων δίπλα στην έξοδο.
  • Άνοιγμα οπτικής επαφής προς τη σκάλα εισόδου του Θεάτρου του Θ.Ο.Κ. στη δυτική πρόσβαση.

 

  

Εμπορικά καταστήματα και χώροι ψυχαγωγίας
Σημειώνεται ότι οι εμπορικές και ψυχαγωγικές χρήσεις στεγάζονται σε κτήρια με μέγιστο ύψος 10 μέτρα, υπολογιζόμενο από το πλησιέστερο δημόσιο πεζοδρόμιο.

Η χωροθέτησή τους εξασφαλίζει τη φυσική και την οπτική σύνδεση μεταξύ των δρόμων και του πάρκου/πλατείας.

Τα εμπορικά καταστήματα, ο παιχνιδότοπος και τα βοηθητικά του υπαίθριου θεάτρου έχουν σχεδιασθεί με ενδεικτική διαρρύθμιση (με γκρίζα μελάνη), διότι θα παραδοθούν στους μελλοντικούς επιχειρηματίες ως “cold shell”.

Οι επιγραφές των καταστημάτων θα τοποθετούνται στον εσωτερικό χώρο τους, πίσω από τα υαλοστάσια ή επικολλημμένες στο γυαλί, σε καλαίσθητα μεγέθη, μετά από έγκριση της αρμόδιας επιτροπής αισθητικού και αρχιτεκτονικού ελέγχου του Δημοτικού φορέα που θα αναλάβει την ευθύνη λειτουργίας του έργου.

Πιο αναλυτικά οι εμπορικές και ψυχαγωγικές χρήσεις περιλαμβάνουν:

  • Καφετερίες/Μπαρ “cold shell” (Δύο)
  • Εστιατόρια “cold shell” (Δύο)
  • Info kiosk (Ένα)
  • Περίπτερο “cold shell” (Ένα)
  • Γραφείο μικρών λεωφορείων “cold shell”
  • Γκαλερί / Εκθεσιακοί χώροι / Καταστήματα “cold shell” (Τέσσερα)
  • Υπηρεσίες για τα ανωτέρω (χώροι υγιεινής) “cold shell” (2 ανδρ., 2 γυν., 1 ΑΜΕΑ)
  • Παιχνιδότοπος στεγασμένος “cold shell” (ένας)
  • Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων Α’ Υπoγείου “cold shell”: Προτείνονται 2 αίθουσες κινηματογράφου περίπου 100 και 80 θέσεων αντιστοίχως, με τους απαιτούμενους βοηθητικούς χώρους (φουαγιέ και μπαρ, εκδοτήριο εισιτηρίων, WC και αποθήκες), συνοδευόμενες από εκθεσιακούς χώρους και μουσείο για το παλιό ΓΣΠ, με ευέλικτο σχεδιασμό, έτσι ώστε να επιτρέπεται μελλοντική αναδιαρρύθμιση.
  • Χώροι Στάθμευσης Διατίθενται 78 συνολικά θέσεις στάθμευσης ποδηλάτων στο ισόγειο. Διατίθενται 554 συνολικά χώροι στάθμευσης οχημάτων. Οι χώροι στάθμευσης είναι στο πρώτο υπόγειο (207, εκ των οποίων οι 15 για ΑΜΕΑ και 12 για οικογένειες με μικρά παιδιά σε παιδικό καροτσάκι) και στο δεύτερο υπόγειο (347, εκ των οποίων οι 18 για ΑΜΕΑ και οι 16 για οικογένειες).

Συμβόλαιο 13 ετών
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλουν προσφορές μέσω του Ηλεκτρονικού Συστήματος Σύναψης Συμβάσεων (eProcurement), έως τις 19 Απριλίου 2021, ώρα 10:00 π.μ.

Η διάρκεια εκτέλεσης της σύμβασης καθορίζεται στα 13 χρόνια (156 μήνες) που περιλαμβάνει 24 μήνες από την ημερομηνία έναρξης του έργου μέχρι την έκδοση του πιστοποιητικού παραλαβή, 12 μήνες περίοδος ευθύνης ελαττωμάτων και δέκα χρόνια περίοδο συντήρησης.

Δειτε Επισης

Χ. Χριστοφίνας: Στα σκαριά σχέδια ιδιοκατοίκησης νέων, αναβάθμιση νοσοκομείου Τροόδους
INEX: Χτίζοντας για το μέλλον... H φιλοσοφία, τα πλάνα και τα μεγάλα projects του ομίλου
Δήμος Λάρνακας: Θετική εξέλιξη για την ενιαία ανάπτυξη λιμανιού-μαρίνας της πόλης
Η Kition για συνάντηση με Χριστοδουλίδη: Γεφυρώθηκαν οι διαφορές, δέσμευση για διασφάλιση της επιτυχίας του έργου
ETEK: Κορυφή του παγόβουνου οι πλημμυρισμένες φαρμακευτικές αποθήκες
Έπιασε τόπο η παρέμβαση Χριστοδουλίδη-Συνεχίζει βάσει των προνοιών του συμβολαίου το έργο η Kition
Μειώθηκαν οι αγοραπωλησίες ακινήτων το 1ο τρίμηνο-Υποχώρηση στον όγκο και στην αξία των μεταβιβάσεων
Κρίσιμη σύσκεψη για την μαρίνα και το λιμάνι της Λάρνακας-Στο Προεδρικό οι εμπλεκόμενοι φορείς
Ο νέος πολυχώρος εκδηλώσεων που έρχεται στην Λάρνακα-Πού θα βρίσκεται και τι θα περιλαμβάνει
High rise πολυτελείς αναπτύξεις: Πτώση τιμών πώλησης και ενοικίασης αναμένουν οι επαγγελματίες του κλάδου