Ο φαύλος-κύκλος των τιμών των καυσίμων και η φορολογία που καίει

Μάριος Ρούσσος  07/08/2021 06:30
Ο φαύλος-κύκλος των τιμών των καυσίμων και η φορολογία που καίει

Ο φαύλος-κύκλος των τιμών των καυσίμων και η φορολογία που καίει

Μάριος Ρούσσος  07/08/2021 06:30

Μόνο με την μείωση της φορολογίας στα καύσιμα θα υπάρξει πτώση των τιμών, και όχι από τις διεθνείς τάσεις, υποδεικνύουν στο InbusinessNews άμεσα εμπλεκόμενες με τον τομέα της αγοράς καυσίμων πηγές, κληθείσες να σχολιάσουν τα παράπονα που εκφράζονται από καταναλωτές το τελευταίο διάστημα σε σχέση με τις τιμές. 

Οι ίδιες πηγές, υπογραμμίζουν ταυτόχρονα πως υπάρχει πλήρης διαφάνεια όσον αφορά τις τιμές των καυσίμων και τα κέρδη των εταιρειών, απορρίπτοντας κατηγορηματικά τα περί αισχροκέρδειας.

Διαβάστε ακόμη:

Ηρ. Πασσάδης: Απανωτά τα κτυπήματα στον κατασκευαστικό τομέα

Ένα lifestyle brand με νησιώτικη κουλτούρα

Σχολιάζοντας το φαινόμενο που παρατηρείται κατά καιρούς, η τιμή του πετρελαίου διεθνώς να είναι χαμηλή ενώ στην Κύπρο πιο ακριβή, εξηγούν ότι «η Κύπρος δεν είναι συνδεδεμένη με ξένα διυλιστήρια και πρέπει να το αντιληφθούν οι πάντες. Γίνονται εισαγωγές κάθε δέκα μέρες. Αν εισάγονται π.χ. με Α και Β τιμή, στον καταναλωτή καταλήγει με την μέση τιμή του Α+Β», σημειώνουν.

Όπως οι ίδιες πηγές επισημαίνουν, η τιμή εμπεριέχει φορολογίες και επιβαρύνσεις γύρω στα 72 σεντ, ποσό το οποίο αν αφαιρεθεί μειώνεται σημαντικά η τιμή. Για παράδειγμα, αν τώρα η τιμή της βενζίνης είναι 1.354 ανά λίτρο, αφαιρώντας τα 72 σεντ θα ήταν στα 0.634 ανά λίτρο.

Ωστόσο, εκ των πραγμάτων οι επιβαρύνσεις είναι αδύνατον να αποφευχθούν, πλην της φορολογίας που επιβάλλεται από το κράτος.

Μία από αυτές τις επιβαρύνσεις είναι η αξία του βιοκαύσιμου το οποίο αναμειγνύεται με τα υπόλοιπα καύσιμα, και το οποίο οι εταιρείες έχουν υποχρέωση να εισάγουν. Η αξία του βιοκαυσίμου υπολογίζεται γύρω στα 10 σεντ ανά λίτρο, και άρα αυξάνει σημαντικά την τιμή.

Αυτός μάλιστα, όπως μας υποδείχθηκε, είναι και ένας από τους λόγους για τους οποίους τα καύσιμα στα κατεχόμενα είναι φθηνότερα, με αποτέλεσμα αρκετοί Ε/κ να καταφεύγουν εκεί για να τα προμηθευτούν. 

Στην τιμή εξάλλου, προστίθεται και η προμήθεια των πρατηριούχων (γύρω στα 5-6 σεντ), παρόλο που μερικοί δεν την προσθέτουν σε μια προσπάθεια να προσφέρουν φθηνότερο καύσιμο.

Το 1 σεντ προμήθεια αφορά στην μεταφορά με το βυτιοφόρο και τα 2 σεντ, κατά μέσο όρο, τα ενοίκια για τα πρατήρια. Για το τελευταίο, οι ίδιες πηγές σημειώνουν ότι με τους περιορισμούς που υπάρχουν για τη δημιουργία νέων πρατηρίων, έχει αυξηθεί το ποσό. Στα 4-4,5 σεντ είναι η επιβάρυνση για τη μεταφορά από το εξωτερικό.  

Απαντώντας στα περί αδιαφάνειας από πλευράς πρατηρίων και εταιρειών πετρελαίων, αυτό που τονίζουν οι ίδιες πηγές, είναι ότι το κέρδος τους ανέρχεται γύρω στα 2 σεντ ανά λίτρο και πως τα κέρδη τους δηλώνονται στις τακτικές οικονομικές εκθέσεις των εταιρειών.

Το ίδιο συμβαίνει και για τις επενδύσεις που κάνουν οι εταιρείες, όπως για παράδειγμα η μετακόμισή τους από τις εγκαταστάσεις στη Λάρνακα, στις νεότερες στο Βασιλικό. «Η μεταφορά μας από τη Λάρνακα στο Βασιλικό έχει ένα κόστος. Πρέπει να το καταλάβουν. Η εισαγωγή καυσίμων έχει επίσης ένα άλλο κόστος», υπογραμμίζουν.

Αυτό που χρειάζεται να γίνει, τονίζουν, είναι να μειωθεί η φορολογία των καυσίμων, καθώς ένα ποσό που επιβάλλεται είναι σταθερό και δεν επιδέχεται αλλαγών. Το ΦΠΑ από την άλλη μπορεί να αλλάξει και έχει τεθεί πολλές φορές στο τραπέζι των συζητήσεων με την κυβέρνηση.

«Είμαστε πιο φθηνοί από τα κατεχόμενα. Αλλά είναι η φορολογία. Δεν θέλει η κυβέρνηση να μειώσει την φορολογία. Δεν υπάρχει άλλος τρόπος. Είναι λίγα τα περιθώρια. Υπάρχουν 42 σεντ σταθερά που δεν αλλάζουν», ξεκαθαρίζουν οι ίδιες πήγες. 

RELATED ARTICLES

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ

Σχετικά Άρθρα

Πίσω στην αρχή της σελίδας