Σε ισχύ οι κανονισμοί για ηλεκτρική ενέργεια και η οδηγία για εκπομπές αυτοκινήτων

Σε ισχύ ετέθη από την 1η Ιανουαρίου η οδηγία για την ηλεκτρική ενέργεια, η οδηγία για εκπομπές αυτοκινήτων και από την Κυριακή τίθεται σε ισχύ η οδηγία για την ασφάλεια οχημάτων, ανακοίνωσε σήμερα η Κομισιόν. 

Αναλυτικά, η οδηγία για την ηλεκτρική ενέργεια θεσπίζει τις θεμελιώδεις αρχές για μια ολοκληρωμένη και αποτελεσματική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας και επιτρέπει την καλύτερη ενοποίηση των εθνικών αγορών και την αύξηση της ικανότητας για διασυνοριακό εμπόριο σε χαμηλότερες τιμές. Θα επιτρέψει επίσης μεγαλύτερη πρόσβαση στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, εξασφαλίζοντας καλύτερη ανταπόκριση στη ζήτηση και την αποθήκευση, δίνοντας έτσι περισσότερη δύναμη στους καταναλωτές και ξεκινώντας από την ενεργειακή μετάβαση, τονίζει η Κομισιόν. Η οδηγία περιλαμβάνει κανονισμούς για καλύτερο συντονισμό και στενότερη συνεργασία μεταξύ των λειτουργικών συστημάτων μεταφοράς, βελτιώνοντας την ασφάλεια του εφοδιασμού με ηλεκτρισμό. Τέλος, η οδηγία θέτει τέλος στις κρατικές ενισχύσεις που ευνοούν μια νέα γενιά παραγωγής ρυπογόνου ηλεκτρικού ρεύματος.

Επιπλέον, από την 1η Ιανουαρίου 2020, ετέθη σε ισχύ ο νέος κανονισμός για τον καθορισμό των επιδόσεων εκπομπών CO2 για τα νέα επιβατικά αυτοκίνητα και τα μικρά φορτηγά. Οι κατασκευαστές θα πρέπει τώρα να πληρούν νέους αυστηρότερους στόχους που έχουν τεθεί για τις μέσες εκπομπές των νέων αυτοκινήτων και των φορτηγών που ταξινομούνται σε ένα δεδομένο ημερολογιακό έτος.

Η Κομισιόν υπενθυμίζει ότι μέχρι το 2025, οι κατασκευαστές θα πρέπει να μειώσουν τις εκπομπές στο σύνολο του στόλου κατά 15% τόσο για αυτοκίνητα όσο και για φορτηγά, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2021. Μέχρι το 2030, θα πρέπει να μειωθούν κατά 37,5% για τα αυτοκίνητα και κατά 31% για τα φορτηγά. Ο κανονισμός περιλαμβάνει επίσης έναν μηχανισμό για την παροχή κινήτρων για τα οχήματα μηδενικών και χαμηλών εκπομπών. Επιπλέον νέος κανονισμός θα μειώσει το κόστος κατανάλωσης καυσίμων για τους καταναλωτές και θα ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα της αυτοκινητοβιομηχανίας της ΕΕ, ενθαρρύνοντας παράλληλα την απασχόληση και συμβάλλοντας στην εκπλήρωση των δεσμεύσεων της ΕΕ στο πλαίσιο της συμφωνίας του Παρισιού. Οι νέοι κανόνες προβλέπουν την ομαλή μετάβαση προς την κινητικότητα με μηδενικές εκπομπές, επιτρέποντας τον επαρκή χρόνο για την ανακατάταξη των εργαζομένων στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας και στέλνοντας ένα σαφές μήνυμα στους πιθανούς επενδυτές στις υποδομές ανεφοδιασμού και φόρτισης.

Την Κυριακή 5 Ιανουαρίου 2020 θα τεθεί σε ισχύ ο αναθεωρημένος κανονισμός γενικής ασφάλειας. Οι νέοι κανόνες απαιτούν όπως από τον Ιούλιο του 2022 όλα τα νέα μοντέλα οχημάτων που εισάγονται στην ευρωπαϊκή αγορά να είναι εξοπλισμένα με προηγμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας, όπως η τεχνολογία για την ανίχνευση της υπνηλίας και της απόσπασης των οδηγών, η βελτιωμένη ζώνη επιπτώσεων για τον περιορισμό του κινδύνου τραυματισμού πεζών και ποδηλατών, συστήματα που μειώνουν τα τυφλά σημεία στα φορτηγά και τα λεωφορεία και την τεχνολογία καταγραφής δεδομένων. Ο κανονισμός αποτελεί μέρος του μακροπρόθεσμου στόχου της ΕΕ για μηδενισμό των θανάτων και σοβαρών τραυματισμών μέχρι το 2050 ("Vision Zero").

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Ανακατατάξεις στο Δ.Σ. της Petrolina-Με εκτελεστικά καθήκοντα ο Χρ. Λευκαρίτης, νέο εκτελεστικό μέλος η Α. Λευκαρίτη
Συνεχίζεται η διολίσθηση του αργού πετρελαίου
Αποκαλυπτήρια για EKO Energy-Και επίσημα στην προμήθεια πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας
Hλεκτροκίνηση: Μετά το 2035 θα εξοικονομούνται καθημερινά περίπου 12 εκ. βαρέλια πετρελαίου
Σχέδιο ενεργειακής αναβάθμισης μεγάλων επιχειρήσεων ύψους €17 εκατομμυρίων-Όλες οι πληροφορίες
BlackRock: Η μετάβαση στην πράσινη ενέργεια χρειάζεται επενδύσεις $4 τρις ετησίως
Γ. Παπαναστασίου: Στόχος χαμηλού κόστους ρεύμα για ανταγωνιστικότερη βιομηχανία
Γ. Παπαναστασίου για Great Sea Interconnector: Όχι επιβάρυνση του καταναλωτή πριν τη λειτουργία του καλωδίου
ΙΚυ: Οι δυνατότητες της ηλιακής και αιολικής ενέργειας στην Αν. Μεσόγειο και τη Μέση Ανατολή έως το 2050
Η ευρωπαϊκή ζήτηση για LNG θα κορυφωθεί το 2024