Γ. Λοΐζου: Aύξηση 40% στο δανειακό χαρτοφυλάκιο της Ancoria Bank

Μαρία Στυλιανού  16/07/2019 07:33
Γ. Λοΐζου: Aύξηση 40% στο δανειακό χαρτοφυλάκιο της Ancoria Bank

Γ. Λοΐζου: Aύξηση 40% στο δανειακό χαρτοφυλάκιο της Ancoria Bank

Μαρία Στυλιανού  16/07/2019 07:33
Τρία χρόνια λειτουργίας για την Ancoria Bank, η οποία στο διάστημα αυτό έχει πετύχει την προσέλκυση μεγάλου αριθμού ιδιωτών πελατών αλλά και σημαντικού αριθμού μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων. 

RELATED ARTICLES

 
Σε συνέντευξη του στο InBusinessNews, o Ανώτατος Εκτελεστικός Διευθυντής της Αncoria Bank και Εκτελεστικό Μέλος του Διοικητικού της Συμβουλίου, Γιάννης Λοΐζου, αναφέρεται στους στόχους της τράπεζας που έχουν επιτευχθεί, μεταξύ των οποίων η αύξηση στις καταθέσεις και ο διπλασιασμός του δανειακού της χαρτοφυλακίου το 2018, με χορηγήσεις σε τομείς όπως το λιανικό και χονδρικό εμπόριο, η εκπαίδευση, η υγεία, η βιομηχανία κ.α. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, «η αύξηση του δανειακού χαρτοφυλακίου είναι γύρω στο 40% από την αρχή του χρόνου». Μιλά, παράλληλα για τη στρατηγική της Ancoria, το digital banking της, όπως και για τη συνεισφορά αλλά και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι μικρές τράπεζες στο κυπριακό χρηματοπιστωτικό σύστημα.
 
Τρία χρόνια μετά την έναρξη των εργασιών της Ancoria Bank, πού βρίσκεται σε σχέση με τον αρχικό καθορισμό των στόχων της; Ποιες υπηρεσίες προσφέρετε και πόσο ικανοποιημένοι είστε από την ανταπόκριση του κυπριακού κοινού;
Στα τρία χρόνια λειτουργίας της, η Ancoria Bank αποδεικνύει ότι, σύμφωνα με τους στόχους και το όραμά της, μπορεί να προσφέρει πολλά στην αγορά της Κύπρου έχοντας προσελκύσει μεγάλο αριθμό ιδιωτών πελατών αλλά και σημαντικό αριθμό σοβαρών επιχειρήσεων, μικρών και μεγάλων.  Η σχέση της τράπεζας με τους πελάτες της καλύπτει σήμερα όλο το φάσμα των τραπεζικών αναγκών, δανείων, καταθέσεων και άλλων τραπεζικών υπηρεσιών. Σε ένα συνεχώς εναλλασσόμενο περιβάλλον, είτε αυτό έχει να κάνει με τις αυξανόμενες εποπτικές απαιτήσεις, είτε με τις δυναμικές που επιβάλλει η αγορά σε μια νέα τράπεζα, η σκληρή δουλειά και αφοσίωση των στελεχών μας, είναι που μας έφερε στο σημείο να θεωρείται πλέον η Ancoria Bank μια ασφαλής επιλογή για την κυπριακή αγορά. Ο κόσμος μας εμπιστεύεται και αυτό είναι ότι πιο σημαντικό. Η εμπιστοσύνη δεν χαρίζεται. Πρέπει να την κερδίσεις. Και την κερδίζεις με ειλικρίνεια και πλήρη διαφάνεια.
 
Διαβάστε ακόμα: Β. Αντύπας - Α. Χατζηλαζάρου: IQOS, μία νέα εποχή

Διαβάστε ακόμα: Αναβρασμό σε τράπεζες και αγορά φέρνουν οι αλλαγές στις εκποιήσεις

Είστε ικανοποιημένοι από το μέχρι στιγμής βαθμό ανάπτυξης της τράπεζας;
Στις αρχές του 2019, το Διοικητικό Συμβούλιο της τράπεζας αναθεώρησε το επιχειρηματικό της πλάνο και μέσα σε αυτούς τους πρώτους έξι μήνες καταφέραμε να υλοποιήσουμε τους στόχους που έχουν τεθεί. Το δανειακό χαρτοφυλάκιο της τράπεζας συνεχίζει να αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς και η αύξηση του είναι γύρω στο 40% από την αρχή του χρόνου. Πέραν της αύξησης του δανειακού χαρτοφυλακίου, αύξηση παρατηρείται και στις καταθέσεις και πάλι σύμφωνα με το αναθεωρημένο επιχειρηματικό μας πλάνο.
 
Πού εστιάζει η στρατηγική της Ancoria Bank; Ποια τα επόμενα βήματα και στόχοι σας;
Η στρατηγική της Ancoria Bank ξεκινά από τη βασική αρχή της συνετούς ανάπτυξης και τη θεμελίωσή της ως μιας υπεύθυνης, υγιούς και αξιόπιστης τράπεζας στην Κύπρο. Η απόφαση δημιουργίας μιας τέτοιας τράπεζας λήφθηκε το 2013, μετά την κορύφωση της οικονομικής κρίσης και το κούρεμα των καταθέσεων, με στόχο τη συμβολή και ενίσχυση των προσπαθειών επανεκκίνησης και ανάπτυξης της οικονομίας και του τραπεζικού τομέα στην Κύπρο. Στρατηγικός στόχος της τράπεζας για τα επόμενα χρόνια είναι να διατηρεί και να βελτιώνει ανελλιπώς το  υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης που προσφέρει στους πελάτες της και να εδραιώσει την Ancoria Bank  ως την αξιόπιστη επιλογή. Η προσπάθεια της τράπεζας είναι όπως προσελκύσει και αναπτύξει και άλλες νέες σχέσεις με τον επιχειρηματικό κόσμο λαμβάνοντας υπόψη τη συνετή διαχείριση των όποιων κινδύνων πιθανών να εμπεριέχονται στους τομείς που δραστηριοποιούνται.
 
Πόσα υποκαταστήματα διαθέτει αυτή τη στιγμή η τράπεζα και κατά πόσον υπάρχουν πλάνα για άνοιγμα περαιτέρω υποκαταστημάτων στο μέλλον;
Η τράπεζα λειτουργεί αυτή τη στιγμή με τρία τραπεζικά κέντρα. Αυτή η επιλογή, έγινε συνειδητά. Στόχος μας είναι να λειτουργούμε με ένα μικρό αριθμό τραπεζικών κέντρων, στα οποία οι πελάτες μας να εξυπηρετούνται πλήρως. Φυσικά αξιολογούνται σε συνεχή βάση οι ανάγκες των πελατών αλλά και της οικονομίας και οι αποφάσεις παίρνονται με γνώμονα τα καλώς νοούμενα συμφέροντα τόσο των πελατών μας όσο και των μετόχων της τράπεζας. Αυτή τη στιγμή δεν αποτελεί στόχο μας η δημιουργία μεγάλου δικτύου καταστημάτων. 
 
Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η ανάπτυξη του digital banking σας; Ποια νέα προϊόντα και υπηρεσίες σχεδιάζετε να λανσάρετε το επόμενο διάσημα;
Ανταποκρινόμενοι στην αποστολή μας, η οποία είναι να κερδίζουμε την εμπιστοσύνη των πελατών μας επαναπροσδιορίζοντας την τραπεζική πρακτική, μέσω της συνεχούς ανάπτυξης της τεχνολογίας, της απόλυτης δέσμευσης στις σχέσεις που κτίζουμε με τους πελάτες μας και την παροχή κατάλληλων προϊόντων, γρήγορα και αποτελεσματικά, επενδύουμε ανελλιπώς στον τομέα της τεχνολογίας. Η πιο πρόσφατη εξέλιξη είναι η mobile banking λύση που προσφέρουμε στους πελάτες μας (ιδιώτες)  και συγκεκριμένα η νέα εφαρμογή κινητού, myAncoria. Η εφαρμογή αυτή, μεταξύ άλλων, παρέχει δυνατότητες budgeting, μεταφοράς χρημάτων με δακτυλικό αποτύπωμα και τη λίστα επαφών και πολλά άλλα. Το myAncoria θα εμπλουτίζεται διαρκώς και θα ενισχύεται με νέες δυνατότητες. Το λανσάρισμα της νέας αυτής εφαρμογής  είναι το πρώτο βήμα στη σταδιακή αναβάθμιση των καναλιών επικοινωνίας μας με τους πελάτες μας. Εξάλλου, σκοπεύουμε να κυκλοφορήσουμε σύντομα και λύση για τους επιχειρηματικούς πελάτες που θα είναι διαθέσιμη και από κινητό μέσω εφαρμογής αλλά και από το διαδίκτυο. Μεταξύ άλλων θα μπορούν να εγκρίνουν πληρωμές μέσω του κινητού τους τηλεφώνου με εύκολες αλλά ασφαλείς διαδικασίες. Να σημειώσουμε επίσης ότι η τράπεζα από την αρχή της λειτουργίας της προσέφερε υπηρεσίες online και mobile banking. Ακόμα, το 2017, ήταν η πρώτη τράπεζα στην Κύπρο η οποία εφάρμοσε την υπηρεσία ανοίγματος τραπεζικού λογαριασμού μέσω εφαρμογής κινητού, καταφέρνοντας να διευκολύνει το ενδιαφερόμενο κοινό ώστε να μην χρειάζεται να επισκέπτεται την τράπεζα.
 
Που στοχεύει η τράπεζα στη λιανική και επιχειρηματική τραπεζική;
H Ancoria Bank στοχεύει πλέον πιο ενεργά και προς τις επιχειρήσεις, παρόλο που τα αρχικά βήματα της ήταν περισσότερο προς την λιανική τραπεζική. Όλοι οι παραγωγικοί τομείς της εγχώριας οικονομίας αποτελούν προτεραιότητα για την τράπεζα και οι τομείς που έχουν αναπτυγμένες εξαγωγικές δραστηριότητες όπως είναι και ο πρωτογενής τομέας. Η τράπεζα βλέπει θετικά τα ανοίγματα σε αγορές πολύ μεγαλύτερες της κυπριακής μέσω εξαγωγών. Αξίζει να επισημάνουμε, ότι η Ancoria Bank μέσα στο 2018 κατάφερε να διπλασιάσει το δανειακό της χαρτοφυλάκιο, διατηρώντας το σε πολύ υψηλά επίπεδα ποιότητας, μιας και διατηρεί μηδενικό υπόλοιπο μη εξυπηρετούμενων δανείων. Χορηγήσεις έχουν παραχωρηθεί σε τομείς όπως το λιανικό και το χονδρικό εμπόριο, την εκπαίδευση, υγεία, βιομηχανία και μεταποίηση, κτηνοτροφία, καθώς και στον τομέα των επαγγελματικών υπηρεσιών.

Πως βλέπετε την ανάπτυξη αλλά και τη βιωσιμότητα των μικρών τραπεζών στην Κύπρο;
Η ύπαρξη και λειτουργία μικρών τραπεζικών ιδρυμάτων μπορεί να συνεισφέρει σε ένα χρηματοπιστωτικό σύστημα μέσω του αυξημένου ανταγωνισμού που φέρνουν στην τραπεζική αγορά. Ο υγιής ανταγωνισμός μπορεί να αποτελέσει κινητήρια δύναμη για καινοτομίες στον τομέα. Πέραν αυτών, μπορούν να βελτιώνουν και να αυξάνουν τις επιλογές που έχει ένας πελάτης και αυτό είναι προς όφελός του. Για να αναπτυχθούν και να επιβιώσουν τα μικρά τραπεζικά ιδρύματα πρέπει να διαφοροποιηθούν από τις μεγάλες τράπεζες. Αυτό μπορεί να είναι σε σχέση με την εμπειρία που παρέχουν στον πελάτη ή μπορεί να αφορά που στοχεύουν και επικεντρώνονται στο πελατολόγιο τους. Τα μικρά τραπεζικά ιδρύματα αντιμετωπίζουν και άλλες προκλήσεις όπως το δυσανάλογα υψηλό κόστος της κανονιστικής συμμόρφωσης. Η Ancoria Bank, μέσω συνεργασιών που έχει αναπτύξει με στρατηγικούς της συνεργάτες, καθώς επίσης λόγω και του υψηλά καταρτισμένου ανθρώπινου δυναμικού της, έχει καταφέρει να ελαχιστοποιήσει το κόστος αυτό χωρίς να έχει συμβιβάσει την ανάγκη για συμμόρφωση με τους συνεχώς αυξανόμενους κανονισμούς που διέπουν τη λειτουργία της. Εν κατακλείδι, για να έχουν βιωσιμότητα οι μικρές τράπεζες πρέπει να έχουν ξεκάθαρη στρατηγική κατεύθυνση, να προσαρμόζονται και να έχουν ευελιξία. Έτσι θα μπορούν να επικεντρώνονται στους στρατηγικούς τους στόχους και να αποδεικνύουν την ικανότητα τους να ανταποκρίνονται σε καινούργιες προκλήσεις.
 

Σχετικά Άρθρα

Σχολιάστε την Είδηση
Πίσω στην αρχή της σελίδας