Το app που κάνει crash test στις τιμές προς όφελος των καταναλωτών

Ένα επιπρόσθετο εργαλείο, το οποίο θα προσφέρει τη δυνατότητα σύγκρισης των τιμών βασικών καταναλωτικών αγαθών, ετοιμάζει η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή.

Η αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας κάλεσε τους εμπλεκόμενους φορείς (σύνδεσμοι υπεραγορών, λιανεμπορίου και προμηθευτών, συνδικαλιστικές και εργοδοτικές οργανώσεις) να καταθέσουν μέχρι σήμερα (24 Φεβρουαρίου) τις θέσεις/απόψεις/εισηγήσεις τους στο προσχέδιο που θα αφορά στη δημιουργία διαδικτυακής εφαρμογής, μέσω της οποίας θα αναρτώνται οι τιμές πέραν των 1.300 βασικών καταναλωτικών προϊόντων.

Διαβάστε ακόμα:

Columbia Pier: Η νέα all day άφιξη του Εναερίου είναι εδώ (photos)

Αγώνας δρόμου για το ERA Korivos στην Πάφο

Π. Νικολάου στο Reuters: Έχουμε τον άνεμο στα πανιά μας


Γιατί έμεινε πίσω το καλάθι

Οι σχεδιασμοί για εφαρμογή του καλαθιού του νοικοκυριού στην κυπριακή αγορά εγκαταλείφθηκαν, καθώς δεν υπήρχε ο απαραίτητος χρόνος για να τρέξει η διαδικασία διαβουλεύσεων και νομοτεχνικού ελέγχου, ένεκα του τερματισμού των εργασιών της Βουλής.

Εξάλλου, το εν λόγω μέτρο αναμενόταν να είναι προσωρινό προκειμένου να αντιμετωπιστεί η εκτόξευση του πληθωρισμού. Αντίθετα, η νέα εφαρμογή αναμένεται να δώσει ανάσα στους καταναλωτές και να αποτελέσει τον νέο σύμμαχο στην προσπάθεια καταπολέμησης της ακρίβειας.


Διαβάστε εδώ: Ναυάγησε το καλάθι νοικοκυριού, έρχεται το app σύγκρισης τιμών
 

Τρέχει η διαδικασία

Σε δηλώσεις του στο InBusinessNews, ο Διευθυντής της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή,  Κωνσταντίνος Καραγιώργης ανέφερε ότι η διαδικασία βρίσκεται σε εξέλιξη, ετοιμάζονται οι τεχνικοί όροι, ενώ μετά την εξέταση των όποιων προτάσεων και εισηγήσεων, το νομοσχέδιο θα υποβληθεί στη Νομική Υπηρεσία για νομοτεχνικό έλεγχο.

«Στόχος είναι να προχωρήσουμε με το εν λόγω νομοσχέδιο, το οποίο θα σταλεί στη Βουλή και εφόσον ψηφιστεί θα ακολουθηθεί η διαδικασία του ανοικτού διαγωνισμού για τη δημιουργία της πλατφόρμας», σημείωσε σχετικά.

Η νομοθεσία αναμένεται να τεθεί σε ισχύ μέσω διατάγματος, το οποίο θα εκδοθεί από τον υπουργό Εμπορίου που με τη σειρά του θα ορίζει τους κωδικούς προϊόντων για τα οποία απαιτείται υποβολή δεδομένων τιμών.

Τονίζεται ότι οι κωδικοί προϊόντων δύνανται να αναθεωρούνται περιοδικά με βάση τις πωλήσεις τους και τις εποχικές ανάγκες, κατόπιν σχετικής απόφασης του Διευθυντή της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή.

Καθημερινή ενημέρωση

Μέσω της ειδικής εφαρμογής, στα πρότυπα του e-Καταναλωτής (Παρατηρητήριο Αγοράς), το οποίο εφαρμόστηκε στην Ελλάδα, θα δημοσιοποιούνται οι τιμές βασικών προϊόντων του νοικοκυριού, τόσο επώνυμων brands όσο και προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (private label).

Μεταξύ άλλων, υπεραγορές και φούρνοι θα αποστέλλουν καθημερινά τις τιμές στην Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, η οποία θα τις παρουσιάζει για σκοπούς διαφάνειας και ενημέρωσης των καταναλωτών.

«Δημιουργούμε ένα επιπρόσθετο εργαλείο προς όφελος της τσέπης των καταναλωτών, προσφέροντας τη δυνατότητα σύγκρισης των τιμών διάφορων βασικών προϊόντων, τα οποία πωλούνται στις υπεραγορές», επεσήμανε ο κ. Καραγιώργης.

Στην πλατφόρμα υποχρεούνται ν συμμετάσχουν όλες ανεξαιρέτως, οι επιχειρήσεις υπεραγορών τροφίμων και/ή άλλων προϊόντων που ασκούν δραστηριότητες λιανικής πώλησης (supermarkets) με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των €8 εκατ. και όλες ανεξαιρέτως οι επιχειρήσεις προϊόντων αρτοποιίας (φούρνοι) με κύκλο εργασιών άνω του €1 εκατ., βάσει των οικονομικών καταστάσεων της αμέσως προηγούμενης οικονομικής περιόδου.

Δειτε Επισης

Lidl Κύπρου: Αναδεικνύει τη δέσμευσή της στην τοπική ποιότητα μέσα από μία ξεχωριστή γαστρονομική εμπειρία ΓΑΛΠΟ
Το πλήρως ανακαινισμένο Holland & Barrett στο Metropolis Mall και η καινοτόμα προσθήκη του νέου καταστήματος
Μάριος Αντωνίου: Το ασταθές περιβάλλον, η αγορά που σφύζει εν μέσω εκπτώσεων και οι κατασχέσεις fake labubu
Στην Κοπεγχάγη για τη άτυπη σύνοδο των Υπουργών Ανταγωνιστικότητας ο Γιώργος Παπαναστασίου
Νέα εποχή διασκέδασης στο Mall of Cyprus-Επεκτείνεται σημαντικά το Players Arcade (pics)
Χιλιάδες οχήματα παραμένουν ακινητοποιημένα σε ευρωπαϊκά λιμάνια λόγω των δασμών Τραμπ
Tο FMCG Unit της CTC...Οι εταιρείες που το αποτελούν, ο πρωταγωνιστικός ρόλος στην αγορά και η πορεία εξέλιξης
Παπαέλληνας: Τέσσερις γυναίκες του ομίλου μιλούν για τα brands που εκπροσωπούν-Η δυναμική, το εύρος και η αποστολή
Επαναπιστοποίηση Υπεραγορών Αλφαμέγα και Bean Bar ως Great Place To Work®
Αγρότης: Επεκτάθηκε με νέο μεγάλο κατάστημα στην περιοχή ΓΣΠ