Παλεύουν με νύχια και με δόντια να κρατήσουν τις τιμές οι υπεραγορές

Σε ψηλά επίπεδα σταθεροποιούνται οι τιμές στα τρόφιμα και τα είδη πρώτης ανάγκης, ενώ από το κάδρο δεν λείπουν οι νέες αυξήσεις σε βασικά αγαθά.

Παρόλο που το ράλι ανόδου στο κόστος ενέργειας και καυσίμων δεν αφήνει πολλά περιθώρια στις επιχειρήσεις που εμπλέκονται στο λιανεμπόριο τροφίμων, εντούτοις είναι εμφανής η προσπάθεια συγκράτησης των τιμών και απορρόφησης μέρους των αυξήσεων.

Διαβάστε ακόμη: 

Στενάζουν λόγω καυσίμων και ενέργειας
Χωρίς ουσιαστική στήριξη/επιδότηση όσον αφορά την ενέργεια και τα καύσιμα, τόσο οι επιχειρήσεις όσο και η πλειοψηφία των καταναλωτών αντιμετωπίζουν έντονες πιέσεις.

Αφενός οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου επωμίζονται την τσουχτερή πια μεταφορά και διανομή τροφίμων και το κόστος ηλεκτρισμού και αφετέρου οι καταναλωτές διαπιστώνουν πιο φουσκωμένους από πριν λογαριασμούς, έπειτα από κάθε επίσκεψή τους σε κάποιο κατάστημα.

«Το κόστος συντήρησης τροφίμων σε μεγάλους ψυκτικούς θαλάμους επί 24ωρου βάσεως, αλλά και μεταφοράς προϊόντων με το πετρέλαιο κίνησης να ξεπερνά τα €2 το λίτρο, είναι δυσβάσταχτο για τις επιχειρήσεις», υπογράμμισε σε δηλώσεις του στο InBusinessNews, ο γενικός γραμματέας του Παγκύπριου Συνδέσμου Λιανικού Εμπορίου(ΠΑΣΥΛΕ), Μάριος Αντωνίου.

Ωστόσο, ο οξύς και έντονος ανταγωνισμός μεταξύ των υπεραγορών λειτουργεί, τουλάχιστον για την ώρα, προς όφελος του καταναλωτή.

«Οι λιανέμποροι κάνουν συνεχή αγώνα για να προσφέρουν ελκυστικές τιμές, σε μία προσπάθεια να διατηρήσουν και να ικανοποιήσουν την πελατεία τους», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Αντωνίου.


Διαβάστε εδώ: Σε... τρελή πορεία ο πληθωρισμός στην Κύπρο, σκαρφάλωσε στα ύψη

Μοναδικό κριτήριο η τιμή
Με το καλάθι αγορών να μικραίνει, καθοριστικός παράγοντας επιλογής προϊόντων σε κάθε ψώνισμα είναι πλέον η χαμηλότερη τιμή.

Παρόλο που τα πρώτα χρόνια της πανδημίας οι καταναλωτές επέλεγαν υποσταστικά που τηρούσαν στο έπακρο τα υγειονομικά μέτρα, εντούτοις τους τελευταίους μήνες που η ακρίβεια καλά κρατεί, πρώτο και ίσως μοναδικό κριτήριο είναι η τιμή και οι προσφορές.

«Ο πελάτης κάνει ενδελεχώς την έρευνά του πριν επισκεφθεί μια υπεραγορά και επιλέγει τα προϊόντα με βάση την πιο συμφέρουσα για τον ίδιο τιμή, με το παιχνίδι των προσφορών να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο», τόνισε ο γγ του ΠΑΣΥΛΕ, χαιρετίζοντας τον υγιή και έντονο ανταγωνισμό στο λιανεμπόριο τροφίμων.

Μιλούν οι αριθμοί
Το μάζεμα του καταναλωτή, καθώς και η άνοδος των τιμών σε τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης, αποτυπώνεται και στα πρόσφατα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας.

Σημειώνεται ότι ο δείκτης αξίας κύκλου εργασιών λιανικού εμπορίου στην κατηγορία τρόφιμα, ποτά, καπνός (σε μη ειδικευμένα καταστήματα) κατέγραψε αύξηση 4,6% το πρώτο πεντάμηνο του 2022 σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, γεγονός που αποδίδεται στις έντονες πληθωριστικές τάσεις. Μάλιστα, αν συγκριθεί ο φετινός Μάιος έναντι του περσινού, τότε η αύξηση στην εν λόγω κατηγορία αγγίζει το 20%.

Αντίθετα, οι καταναλωτές δείχνουν αρκετά πιο συγκρατημένοι από πέρσι, καθώς ο δείκτης όγκου κύκλου εργασιών και κατ’ επέκταση ο τζίρος των πωλήσεων στα καταστήματα τροφίμων κατέγραψε μείωση 1,6% την πρώτη πενταμηνία του 2022 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021.

Την ίδια ώρα, με τον ετήσιο ρυθμό του πληθωρισμού να εκτοξεύεται στο 9,6% τον φετινό Ιούνιο, μία από τις μεγαλύτερες αυξήσεις σε σχέση με τον περσινό Ιούνιο καταγράφηκε στα τρόφιμα και μη αλκοολούχα ποτά (7,9%).

Για την περίοδο Ιανουαρίου - Ιουνίου 2022 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, η αύξηση στα τρόφιμα και μη αλκοολούχα ποτά ξεπερνά το 8%.

Δειτε Επισης

Σύνδεσμος Καταναλωτών: Τι πρέπει να προσέξετε για Black Friday και Cyber Monday-Η αναφορά για TEMU
Υπεραγορές Αλφαμέγα: Ενδυνάμωση παρουσίας στην Πάφο με εξαγορά P. M.M. Papamichael Supermarket
Λάμψη, χαρά και ενθουσιασμός στη φωταγώγηση των χριστουγεννιάτικων δέντρων των Υπεραγορών Αλφαμέγα
Ο Γιώργος Πριφτάκης νέος Sales Director της Coca-Cola ΗΒC Kύπρου
Οι πρώτες μέρες λειτουργίας και πώς κινήθηκαν επισκεψιμότητα και πωλήσεις στο νέο Jumbo στην Λευκωσία
H εντυπωσιακή γκάμα προϊόντων του Mamas & Papas που ήρθε στο M&S Ακρόπολης (pic)
ΚΕΟ: Μοιράζει μέρισμα συνολικού ύψους €1,7 εκ. στους μετόχους της
Χρ. Καποδίστριας & Υιοί Λτδ: Ταξίδι στη Μεγάλη Βρετανία για 17 επαγγελματίες του δικτύου Castrol Service
Ξεχώρισε το ζυθοποιείο του Ομίλου Φώτος Φωτιάδης-Διεθνής πρωτιά ποιότητας για την Carlsberg Κύπρου
Stephanis: Oι Black Friday προσφορές ξεκίνησαν και έρχονται… περισσότερες