Σήκωσε χειρόφρενο η αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Με χαμηλές ταχύτητες κινείται η αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην Κύπρο, καθώς η ζήτηση, αλλά και η προσφορά, έχουν μειωθεί δραματικά.

Όπως σχεδόν όλοι οι κλάδοι, έτσι και ο τομέας της αγοράς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων φαίνεται να πληρώνει βαρύ τίμημα από τον πόλεμο στην Ουκρανία και τις ευρύτερες γεωπολιτικές εξελίξεις, με τις αναταραχές που έχουν προκύψει στην εφοδιαστική αλυσίδα, την εκτόξευση του μεταφορικού κόστους, τις ελλείψεις και τον πληθωρισμό στο κόκκινο κόκκινο, να συνθέτουν ένα δύσκολο περιβάλλον και για την βιομηχανία των μεταχειρισμένων οχημάτων στην χώρα μας. Στο σκηνικό αυτό, σημαντική παράμετρο αποτελεί ταυτόχρονα η αρνητική ψυχολογία των καταναλωτών, οι οποίοι έχουν εκ των πραγμάτων αλλάξει συνήθειες και προσπαθούν να περιορίζουν τα έξοδά τους στα απολύτως απαραίτητα.

Διαβάστε ακόμα:

Ποιος είναι ο διεθνής κολοσσός που εξαγόρασε τα Pascal

How I Made It: H διαδρομή του Justin Hadjilambri προς την επιτυχία

Την εικόνα που επικρατεί σήμερα στην αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην Κύπρο, αποτύπωσε μιλώντας στο InBusinessNews, ο εκπρόσωπος Tύπου του Παγκύπριου Συνδέσμου Εμπορίας Αυτοκινήτων και πρόεδρος του Συνδέσμου της επαρχίας Πάφου, Ανδρέας Σιήκκης.

Χωρίς στοκ οι εισαγωγείς…

«Δεν υπάρχει προσφορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων πλέον, οι πωλήσεις γίνονται μόνο με παραγγελίες. Πριν από τον πόλεμο η αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου ήταν σε υψηλούς ρυθμούς και πριν από την πανδημία οι εισαγωγείς είχαν στοκ. Πλέον, όμως, οι πωλήσεις έχουν μειωθεί καθώς μειώθηκε η ζήτηση και κατ’ επέκταση η προσφορά», ανέφερε, μεταξύ άλλων.

Τονίζοντας ότι ο κλάδος επηρεάζεται έντονα από τα πολιτικά γεγονότα και τις εξελίξεις, ο κ. Σίηκκης πρόσθεσε ότι «αυτή την περίοδο τα πράγματα κινούνται σε χαμηλά επίπεδα, λόγω των μεταφορών που καθυστερούν να έρθουν και της ακρίβειας των ναύλων, δημιουργώντας έτσι πρόβλημα στην αγορά».

Υπέδειξε περαιτέρω ότι λόγω των γεγονότων δεν υπάρχει πλέον το ενδιαφέρον και ο ενθουσιασμός από πλευράς πολιτών για να αλλάξουν αυτοκίνητο, όπως συνέβαινε παλιότερα.

Μέχρι ένα χρόνο η αναμονή

Ερωτηθείς αναφορικά με το πόσος χρόνος αναμονής απαιτείται από την μέρα της παραγγελίας μεταχειρισμένου οχήματος μέχρι να φτάσει στον αγοραστή, ο κ. Σίηκκης ανέφερε ότι χρειάζεται ένας χρόνος, ενώ σε μερικές εξαιρετικές περιπτώσεις 6-7 μήνες.

Επιπρόσθετα, σύμφωνα με τον κ. Σίηκκη, οι περισσότερες εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην Κύπρο προέρχονται από Ιαπωνία, ενώ αυτές από Μεγάλη Βρετανία είναι πλέον ελάχιστες.

Παράλληλα, η άνοδος στις τιμές των καινούργιων αυτοκινήτων και των κατασκευαστών, έσπρωξαν και τις τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων προς τα πάνω.

Τι προτιμούν οι αγοραστές

Οι προτιμήσεις των αγοραστών είναι παραδοσιακά τα ιαπωνικά αυτοκίνητα, όπως διευκρίνισε ο κ. Σιήκκης, λόγω της αξιοπιστίας, της ασφάλειας, της φθηνής άδειας κυκλοφορίας και γενικότερα των χαμηλών εξόδων.

Όσον αφορά το εύρος της τιμής που προτιμούν οι αγοραστές, κυμαίνεται στις τρεις μέχρι τις επτά χιλιάδες ευρώ. «Οι αγοραστές επιλέγουν φθηνά αυτοκίνητα που ικανοποιούν τις ανάγκες τους για μετακινήσεις», κατέληξε.

Δειτε Επισης

Υπηρεσία Καταναλωτή: Στο 11,7% η διαφορά ακριβότερου από φθηνότερο καλάθι προϊόντων
Π. Χριστοδούλου: Επιτυγχάνεται η πολυπόθητη εναρμόνιση των όρων εργοδότησης του προσωπικού
Διοικητικό πρόστιμο συνολικού ύψους €360,000 στην ΚΕΠΕΥ MCA Intelifunds από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς
Συμφωνία σταθμός ανάμεσα σε Ελληνική και ΕΤΥΚ για ανανέωση της συλλογικής σύμβασης
Μια συλλογή από premium mixers εισέρχεται δυναμικά στην κυπριακή αγορά
Τράπεζα Κύπρου: Ξεκινά το πρόγραμμα επαναγοράς ιδίων μετοχών-Όλες οι πληροφορίες
Νικόδημος Δαμιανού: Απτά αποτελέσματα στον τομέα της ψηφιακής μετάβασης εντός του έτους
Ενέργεια χωρίς ζάχαρη με τα νέα προϊόντα Monster Energy Ζero Sugar
AstroBank: Προς πώληση αγροτικά τεμάχια
Με κόστος 1,2 εκατ. «ανασχηματίζει» με ηλεκτρικά τον στόλο οχημάτων του Υπουργικού η Κυβέρνηση