Σε αυτούς τους τομείς καλπάζει η ακρίβεια στο λιανεμπόριο

Εμφανείς και με επίσημα στατιστικά στοιχεία είναι οι αυξήσεις στο λιανικό εμπόριο, τις οποίες έχουν δει τις τσέπες τους οι καταναλωτές τους τελευταίους μήνες.

Ο δείκτης αξίας κύκλου εργασιών του λιανικού εμπορίου της Στατιστικής Υπηρεσίας κατέδειξε τον φετινό Ιούλιο άλμα 40% σε σχέση με την αρχή της χρονιάς, αγγίζοντας τις 134 μονάδες (από 93,5 μονάδες τον Ιανουάριο).

Σε ετήσια βάση, δηλαδή σε σχέση με τον Ιούλιο του 2020 η αύξηση του γενικού δείκτη φτάνει το 9,7%.

Τετραπλάσια άνοδος σε ρούχα και παπούτσια
Τετραπλάσια ήταν η αύξηση στην αξία των υφασμάτων, των ενδυμάτων και των υποδημάτων (ρούχα και παπούτσια), με τον δείκτη από τις 33,4% μονάδες τον Ιανουάριο του 2021 να φτάνει τις 137,3 μονάδες τον Ιούλιο του 2021 (6,8% αύξηση σε σχέση με τον Ιούλιο του 2020).

Διαβάστε ακόμα

Ήρθαν για να μείνουν οι αυξήσεις-φωτιά στο λιανεμπόριο

Υποφέρει το επιχειρείν από την εκτόξευση του μεταφορικού κόστους
 

Πού διπλασιάστηκε το κόστος
Εξάλλου, διπλάσιες σχεδόν ήταν οι αυξήσεις σε τομείς, όπως λιανικό εμπόριο καυσίμων οχημάτων, λιανικό εμπόριο εκτός των καυσίμων οχημάτων, σε ηλεκτρικές, οικιακές συσκευές, έπιπλα, φωτιστικά και οικοδομικά υλικά, καθώς και στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές και τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό.

Πιο αναλυτικά, στις ηλεκτρικές οικιακές συσκευές, έπιπλα, φωτιστικά και οικοδομικά υλικά, ο δείκτης εκτοξεύθηκε από τις 97,8 μονάδες στις αρχές του έτους, στις 181,9 μονάδες τον Ιούλιο του 2021.

Διαβάστε επίσης

«Βενζίνη» στην ηλεκτροκίνηση με χορηγίες ύψους 30 εκατ. 

Απορροφά τις αναταράξεις η αεροπορική επιβατική κίνηση

Στο λιανικό εμπόριο καυσίμων οχημάτων σε ειδικευμένα καταστήματα, ο δείκτης αξίας λιανικού εμπορίου αυξήθηκε από τις 69,6 μονάδες στις 120,7 μονάδες τον φετινό Ιούλιο, ενώ στο λιανικό εμπόριο εκτός των καυσίμων οχημάτων η αξία αυξήθηκε από τις 96,8 μονάδες στις 135,7 τον φετινό Ιούλιο.

 

Ήπιες αυξήσεις σε τρόφιμα και φαγώσιμα
Στα εδώδιμα προϊόντα (φαγώσιμα), ο δείκτης αξίας σημείωσε άνοδο 11 μονάδων τον Ιούλιο σε σχέση με τον Ιανουάριο, ενώ σε ετήσια βάση (Ιούλιος 2021 - Ιούνιος 2021) η αύξηση ξεπερνά το 7%.

Στα μη εδώδιμα προϊόντα (εκτός των καυσίμων οχημάτων) ο δείκτης αξίας εκτοξεύθηκε από τις 68,9 μονάδες στις αρχές του έτους στις 142,3 μονάδες τον Ιούλιο.

Στην κατηγορία «ηλεκτρονικοί υπολογιστές και τηλεπικοινωνιακός εξοπλισμός, κουρτίνες, χαλιά, βιβλία, γραφική ύλη, αθλητικός εξοπλισμός, παιγνίδια, άνθη, φυτά, ρολόγια, κοσμήματα, κ.α.», σημειώθηκε αύξηση πέραν των 70 μονάδων από τον Ιανουάριο μέχρι τον Ιούλιο.

Σχετικά ήπιες ήταν οι αυξήσεις στον τομέα τρόφιμα, ποτά και καπνός (σε μη ειδικευμένα καταστήματα), με τον σχετικό δείκτη να ανεβαίνει από τις 122,7 μονάδες τον Ιανουάριο του 2021 στις 133,2 μονάδες τον Ιούλιο του 2021.

Σημειώνεται ότι σε ετήσια βάση οι αυξήσεις στην συγκεκριμένη κατηγορία ξεπέρασαν το 7%.

Παίρνει την ανιούσα και ο καφές 

Αξίζει να τονιστεί πάντως πως, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, οι ανατιμήσεις βασικών προϊόντων και αγαθών κατά τους επομένους μήνες όχι απλώς θα συνεχιστούν, αλλά θα γίνουν ακόμη πιο έντονες και αισθητές στους καταναλωτές. Την ίδια ώρα, δεδομένη θεωρείται και η διεύρυνση του κύκλου προϊόντων οι τιμές των οποίων θα πάρουν για τα καλά την ανιούσα, επηρεάζοντας είδη πρώτης ανάγκης όπως είναι τα τρόφιμα, αλλά και ο καφές.  

Επισημαίνεται πως μέχρι σήμερα αρκετές είναι οι επιχειρήσεις στο λιανεμπόριο, κυρίως σε ό,τι αφορά την αγορά των τροφίμων-δηλαδή υπεραγορές-, που απορροφούν οι ίδιες σημαντικό κομμάτι των αυξήσεων. Ωστόσο, οι παγκόσμια διαμορφωθείσες συνθήκες, που έχουν ως βασικά χαρακτηριστικά την αύξηση των τιμών των πρώτων υλών από την μια και την αύξηση του μεταφορικού κόστους από την άλλη, καθιστούν βέβαιη και αναπόφευκτη την μετακύλιση των αυξήσεων στους καταναλωτές. Και αυτό, αφού εκ των πραγμάτων οι επιχειρήσεις δεν μπορούν να συνεχίσουν να απορροφούν μακροπρόθεσμα το επιπρόσθετο κόστος. 

Δειτε Επισης

Μ. Παναγίδης: Επιβεβλημένη η τροποποίηση του κανονισμού της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών
Υπηρεσία Καταναλωτή: Στο 11,7% η διαφορά ακριβότερου από φθηνότερο καλάθι προϊόντων
Ενέργεια χωρίς ζάχαρη με τα νέα προϊόντα Monster Energy Ζero Sugar
Ανεξαρτησίας: Ο μονόδρομος, ο δύσκολος στόχος για πεζόδρομο και ο ανταγωνισμός από τα malls
Ξάνθος Σαρρής: Η αναγέννηση της ΕΥΡΗΚΑ
«Μάχη» αδειοδότησης για τα δύο νέα malls στη Λεμεσό-Οι διαδικασίες που τρέχουν και ποια τα δεδομένα
Mall of Cyprus: Μέρισμα €7,5 εκατ. από τα κέρδη 2022 και 2023
Λιανεμπόριο: Το δυσβάστακτο κόστος των καυσίμων για τις επιχειρήσεις και η εξίσωση της ακρίβειας
Η Visa ανακοινώνει τον νικητή του διαγωνισμού της για ένα 100% ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Νέος μέτοχος σε Mall of Cyprus και Mall of Engomi η Pareto-Μειώνεται το ποσοστό συμμετοχής της Atterbury Europe