Οι δέκα κορυφαίοι προορισμοί των κυπριακών προϊόντων

Τα σκήπτρα των εισαγωγών και εξαγωγών της Κύπρου κρατάει η Ελλάδα με συναλλαγές προϊόντων που πλησιάζουν τα 800 εκατ. ευρώ.  Σύμφωνα με τη Στατιστική Υπηρεσία, αρκετά ψηλά σε εισαγωγές είναι η Ιταλία και η Γερμάνια, ενώ σε εξαγωγές προστίθεται και η Σουηδία. Εκτός Ευρώπης, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Νότια Κορέα, η Κίνα και το Ισραήλ.

Στις εισαγωγές, σύμφωνα με τα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας, η Ευρωπαϊκή Ένωση αποτέλεσε την κύρια πηγή παροχής προϊόντων και αγαθών για την Κύπρο κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Μαΐου 2021, καταλαμβάνοντας ένα μερίδιο αξίας 2.103,1 εκατ. ευρώ.

Διαβάστε ακόμη: 

Εκποιήσεις: Γιατί είναι βαρόμετρο η απόφαση του Ανωτάτου

Τα τοπ 5 συν 1 εξαγωγικά προϊόντα της Κύπρου και πόσες οι πωλήσεις τους 

Elena Krutova: Πώς μπορεί να γίνει Silicon Valley της Μεσογείου η Κύπρος 

Από τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης η Ελλάδα ήταν στην κορυφή των παρόχων με 736,8 εκατ. ευρώ, ενώ ακολουθούν η Ιταλία με 314,2 εκατ. ευρώ και η Γερμανία με 218,3 εκατ. ευρώ.

Πιο αναλυτικά (σε σύγκριση με 2020):

  1. Ελλάδα €736,8 εκατ. (€639,5 εκατ.)
  2. Ιταλία €314,2 εκατ. (€238,9 εκατ.)
  3. Γερμανία €218,3 εκατ. (€189,3 εκατ.)
  4. Ολλανδία €173,3 εκατ. (€147,6 εκατ.)
  5. Ισπανία €115,2 εκατ. (€83,4 εκατ.)
  6. Βέλγιο €104,8 εκατ. (€83,7 εκατ.)
  7. Πολωνία €84,8 εκατ. (€24,8 εκατ.)
  8. Γαλλία €53 εκατ. (€50,5 εκατ.)
  9. Ρουμανία €44,8 εκατ. (€31,9 εκατ.)
  10. Βουλγαρία €38,8 εκατ. (€27,1 εκατ.)

Όσον αφορά τις εισαγωγές από ευρωπαϊκές χώρες που δεν ανήκουν στην Ένωση, η αξία τους ανήλθε στα 227,5 εκατ. ευρώ. Οι κυριότερες χώρες κατά την περίοδο Ιανουάριος- Μάιος 2021 ήταν το Ηνωμένο Βασίλειο με 142,1 εκατ. ευρώ, η Ελβετία με 22,5 εκατ. ευρώ και η Ρωσία με 19,1 εκατ. ευρώ.

Οι εισαγωγές από τις υπόλοιπες ηπείρους ανήλθαν κατά την εξεταζόμενη περίοδο στα 926,3 εκατ. ευρώ συνολικά. Οι κυριότερες χώρες εταίροι ήταν η Νότια Κορέα με 169,9 εκατ. ευρώ, η Κίνα με 152,4 εκατ. ευρώ, το Ισραήλ με 115,9 εκατ. ευρώ, τα Νησιά Καϊμάν με 51,2 εκατ. ευρώ, Τουρκμενιστάν με 39,0 εκατ. ευρώ, Ινδία με 38,1 εκατ. ευρώ, Λιβερία με 36,5 εκατ. ευρώ, Ιαπωνία με 26,4 εκατ. ευρώ, Σιγκαπούρη με 23,1 εκατ. ευρώ, Ηνωμένες Πολιτείες με 21,7 εκατ. ευρώ, Αργεντινή με 19,6 εκατ. ευρώ και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα με 16,0 εκατ. ευρώ.

Στις εξαγωγές που έγιναν κατά το πρώτο πεντάμηνο του 2021, οι παίκτες λίγο-πολύ είναι οι ίδιοι, ωστόσο η αξία των αγαθών που εξάχθηκαν είναι πολύ μικρότερη. Πιο αναλυτικά, οι εξαγωγές στην Ευρωπαϊκή Ένωση αντιστοιχούσαν σε 341,0 εκατ. ευρώ κατά την περίοδο Ιανουαρίου - Μάιου 2021.

Κύριες χώρες εξαγωγών που είναι κράτη-μέλη της Ε.Ε. είναι η Ελλάδα με 95,4 εκατ. ευρώ, ενώ ακολουθεί η Γερμανία με 50,3 εκατ. ευρώ και η Σουηδία με 18,1 εκατ. ευρώ.

 Συγκεκριμένα (σε σύγκριση με 2020):

  1. Ελλάδα €95,4 εκατ. (€100,8 εκατ.)
  2. Γερμανία €50,3 εκατ. (€34,2 εκατ.)
  3. Σουηδία €18,1 εκατ. (€18,4 εκατ.)
  4. Ιταλία €18,0 εκατ. (€13,8 εκατ.)
  5. Γαλλία €16,7 εκατ. (€24,1 εκατ.)
  6. Ολλανδία €15,5 εκατ. (€12,3 εκατ.)
  7. Σλοβενία €11,4 εκατ. (€13,2 εκατ.)
  8. Αυστρία €11,0 εκατ. (€8,3 εκατ.)
  9. Τσεχία €10,1 εκατ. (€12,8 εκατ.)
  10. Βουλγαρία €8,9 εκατ. (€7,2 εκατ.)

Οι εξαγωγές σε χώρες της Εγγύς και Μέσης Ανατολής αντιστοιχούσαν σε 178,6 εκατ. ευρώ τον Ιανουάριο - Μάιο 2021, σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες στα 146,1 εκατ. ευρώ, σε ασιατικές χώρες στα 99,6 εκατ. ευρώ, στη Βόρεια Αφρική σε 83,8 εκατ. ευρώ, σε άλλες αφρικανικές χώρες για 45,9 εκατ. ευρώ, στη Βόρεια Αμερική σε 26,7 εκατ. ευρώ και σε άλλες χώρες της Ωκεανίας και Πολικές περιοχές για € 23,3 εκ.

Δειτε Επισης

Εννέα μνηστήρες για την ανάπτυξη και λειτουργία του e-kalathi-Οι προσφοροδότες και τα ποσά που δήλωσαν
Τα προβλήματα στην εμπορία και προώθηση των κυπριακών κρασιών στην ντόπια και ξένη αγορά
Skybags: Ποιοτική μόδα που στοιχίζει λιγότερα
Κατά παρέκκλιση και στο Υπουργικό τα δύο νέα malls στη Λεμεσό-Το κυκλοφοριακό χάος και οι νέοι κυκλικοί κόμβοι
Τα Beauty Line τιμούν την Ημέρα Γης με την εκστρατεία «Φτιάχνουμε μαζί έναν κόσμο ομορφότερο»
Μ. Παναγίδης: Επιβεβλημένη η τροποποίηση του κανονισμού της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών
Υπηρεσία Καταναλωτή: Στο 11,7% η διαφορά ακριβότερου από φθηνότερο καλάθι προϊόντων
Μια συλλογή από premium mixers εισέρχεται δυναμικά στην κυπριακή αγορά
Ενέργεια χωρίς ζάχαρη με τα νέα προϊόντα Monster Energy Ζero Sugar
Ανεξαρτησίας: Ο μονόδρομος, ο δύσκολος στόχος για πεζόδρομο και ο ανταγωνισμός από τα malls