Η αγορά παγωτού στην Κύπρο-Τι λένε οι πρωταγωνιστές

Δώρα Πάμπουλου  05/08/2021 06:30
Η αγορά παγωτού στην Κύπρο-Τι λένε οι πρωταγωνιστές

Η αγορά παγωτού στην Κύπρο-Τι λένε οι πρωταγωνιστές

Δώρα Πάμπουλου  05/08/2021 06:30

Το παγωτό και οι ζεστοί μήνες του καλοκαιριού πάνε μαζί, ωστόσο το δροσερό έδεσμα δεν λείπει από τις προτιμήσεις των καταναλωτών καθ’ όλη την διάρκεια του χρόνου. Η αγορά παγωτού στην Κύπρο, ανήλθε το 2020 περίπου στα 22 εκατομμύρια ευρώ, σημειώνοντας μάλιστα αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με στοιχεία της RAI Consultants Ltd.

O οργανισμός έρευνας αγοράς, μελετώντας δεδομένα που προέκυψαν από τις πωλήσεις που σημειώθηκαν σε supermarket, hypermarket, convenience stores, mini markets, περίπτερα και φούρνους, σημειώνει ότι η πίτα των πωλήσεων στην Κύπρο μοιράζεται σε έξι κύριους παίκτες της αγοράς: Nestle, PAPAFiLiPOU, Algida, Regis, KΡΙ ΚΡΙ και Mars.

Εμείς μιλήσαμε με τους ηγέτες του παγωτού στην Κύπρο, παραγωγούς αλλά και εισαγωγείς, για το μερίδιο αγοράς τους, αυτό που τους ξεχωρίζει έναντι του ανταγωνισμού, αλλά και τις νέες γευστικές.. αποπλανήσεις που ετοιμάζουν. Να σημειωθεί ότι κάποιες από τις εταιρείες παρέχουν τα μερίδια αγοράς τους με βάση τον όγκο και άλλες με βάση την αξία.

Παγωτά ΚΡΙ ΚΡΙ

KRI KRI

* Μερίδιο σε όγκο 14,4% (με βάση τα στοιχεία του Μάιου 2021).

* Η ΚΕΑΝ είναι ο επίσημος διανομέας των παγωτών Κρι- Κρι στην Κύπρο.

Εμπειρία 70 χρόνων 

Το παγωτό είναι βαθιά ριζωμένο στο DNA της Κρι Κρι, η οποία ξεκίνησε πριν από περίπου 70 χρόνια την παραγωγή του σε τοπικό επίπεδο. Σήμερα, η Κρι Κρι είναι η Νο1 ελληνική εταιρία παγωτού, με εξαγωγές σε περισσότερες από 30 χώρες σε όλο τον κόσμο. Στη διάρκεια της πολυετούς της εμπειρίας, η Κρι Κρι κατάφερε να χτίσει μια ολοκληρωμένη γκάμα παγωτών, με πυραύλους, ξυλάκια και κύπελλα, τόσο σε ατομικές όσο και σε οικογενειακές συσκευασίες. Παράλληλα, έχει δημιουργήσει πολύ επιτυχημένους κωδικούς co-branded παγωτών μέσα από την συνεργασία της με την ΙΟΝ, αλλά και με τους διεθνώς αγαπημένους ήρωες των παιδιών: Peppa Pig, Scooby Doo και PJ Masks.

Η πανδημία 

Το παγωτό σε έναν βαθμό συνδέεται με την αυθόρμητη κατανάλωση, η οποία μειώθηκε κατά την περίοδο της πανδημίας και των αυστηρών περιορισμών. Ωστόσο, το ισχυρό ρεύμα της κατανάλωσης στο σπίτι ενίσχυσε σημαντικά τις πωλήσεις μέσω του καναλιού των supermarket, οδηγώντας μάλιστα σε αύξηση μεριδίου των παγωτών Κρι Κρι κατά 1,5 ποσοστιαίες μονάδες το 2020.

Νέα λανσαρίσματα 

Φέτος το καλοκαίρι, η Κρι Κρι εμπλούτισε την αγαπημένη σειρά παγωτών Master, με την νέα σειρά Master Rich, που μας προσκαλεί σε μια απόλαυση χωρίς όρια. Τόσο τα ξυλάκια Master Rich Salted Caramel και Master Rich Cookies & Brownies, όσο και τα κύπελλα Master Rich Salted Caramel και Master Rich Chocolate & Brownies, προσφέρουν μια εξτραβαγκάνζα από πλούσιες υφές, πλούσιες γεύσεις και μεγάλα, λαχταριστά κομμάτια από αλατισμένη καραμέλα, καραμελωμένα αμύγδαλα, σοκολάτα, μπισκότα και brownies. Νέο λανσάρισμα φέτος και στην αγαπημένη σειρά οικογενειακών παγωτών Κρι Κρι Heartmade 3Lt με απολαυστικό συνδυασμό τεσσάρων γεύσεων: Βανίλια, Φράουλα, Πραλίνα και Cookies!

Παγωτά Algida

ALGIDA

*Η Unilever Cyprus είναι ο επίσημος διανομέας των παγωτών Algida στην Κύπρο.

Παγωτά για όλους 

Για την Algida, το παγωτό είναι ένας υπέροχος ο κόσμος και ενώ κάθε brand της έχει τα δικά του χαρακτηριστικά, προτεραιότητά είναι να προσφέρονται στιγμές απόλυτης γευστικής απόλαυσης σε όλους. «Η ανακάλυψη νέων γεύσεων, νέων συνδυασμών, αλλά και τρόπων που μπορούμε να βελτιστοποιήσουμε στον μέγιστο βαθμό το τελικό προϊόν, είναι ένα ταξίδι… συναρπαστικό και είμαστε αφοσιωμένοι σε αυτό. Δημιουργούμε παγωτά για όλους και φροντίζουμε να ανανεώνουμε την ποικιλία μας για να ικανοποιούμε όλα τα γούστα», εξηγεί ο Marketing Manager της Unilever Cyprus Γιάννης Γιαννούλης. Τα παγωτά Algida τηρούν αυστηρά διατροφικά κριτήρια, ενώ έχουν ενταχθεί στην γκάμα και παγωτά κατάλληλα για vegan διατροφή, καθώς και gluten free.

Διαβάστε ακόμη: 

100+ ταξιδιωτικά πακέτα με προορισμό την Ελλάδα

Themis Portfolio Management: Στόχος η επιτυχής διαχείριση ΜΕΔ

Αγαπημένη συνήθεια 

Η πανδημία επηρέασε τις πωλήσεις, με δεδομένο το ότι η εστίαση παρέμεινε κλειστή για αρκετό καιρό, αλλά και το ότι υπήρχαν περιορισμοί στη διακίνηση. Το παγωτό, όμως, είναι μια αγαπημένη συνήθεια, είναι εκείνη η μοναδική στιγμή απόλαυσης που θα σε κάνει, έστω και για λίγο, να ξεχαστείς. «Το παγωτό δεν έχει εποχή, τη γευστική ''στιγμή'' του την αναζητείς χειμώνα-καλοκαίρι κι αυτό το αποδεικνύει όλα αυτά τα χρόνια η Algida. Ίσως είναι κι ένας από τους λόγους, μεταξύ πολλών άλλων φυσικά, που ο καταναλωτής δεν γύρισε την πλάτη στο παγωτό κατά την πανδημία, ίσα-ίσα. Ειδικά οι οικογενειακές συσκευασίες κινήθηκαν σε πολύ καλά επίπεδα. Με το ''άνοιγμα'' της αγοράς αναμένουμε αύξηση και στις πωλήσεις των ατομικών συσκευασιών, ώστε ναι, φέτος προβλέπεται πως θα είναι μια πολύ καλύτερη χρονιά», δηλώνει ο κ. Γιαννούλης. 

Νέες απολαυστικές προτάσεις  

Το MAGNUM, εμπλουτίζει συνεχώς την γκάμα του με νέες, απολαυστικές προτάσεις. Φέτος, λανσαρίστηκε η νέα σειρά Gold Caramel Billionaire, με «χρυσή» καραμελένια σοκολάτα, σιρόπι καραμέλας κι ένα συνδυασμό γεύσεων μπισκότου και πεκάν για μία μοναδική εμπειρία γευστικής πολυτέλειας. Μια ακόμη απόδειξη πως… pleasure has more than one layer! Το λανσάρισμα συνοδεύεται από μια νέα εντυπωσιακή τηλεοπτική καμπάνια. 

Παγωτά MARS

MARS

*Τα παγωτά του portfolio της MARS περιλαμβάνουν τα brands: Galaxy, Twix, Snickers, Bounty, Mars, Maltesers και M&Ms με μερίδιο αγοράς 3% σε όγκο.

*H Argosy Trading Company είναι ο επίσημος διανομέας των παγωτών Mars στην Κύπρο. 

Δροσιστική, καλοκαιρινή έκδοση 

Τα παγωτά Mars είναι διαθέσιμα σε όλη την αγορά. Ξεχωρίζουν για την ποιότητα και γεύση τους, που είναι απαράμιλλη των αντίστοιχων brands σοκολάτας, δίνοντας έτσι την ευκαιρία στον καταναλωτή να απολαύσει το αγαπημένο του προϊόν σε μία δροσιστική, καλοκαιρινή έκδοση. «Η γεύση σε συνδυασμό με την ελκυστική τιμή είναι ο κύριος παράγοντας που τα ανεβάζει ψηλά στις προτιμήσεις των καταναλωτών», αναφέρει ο Παναγιώτης Αντωνιάδης, Category Development Controller της Argosy Trading Company.

Επηρεαστήκαμε σε μεγάλο βαθμό 

Η πανδημία, τουλάχιστον την περσινή χρονιά, είχε επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό, τόσο την πώληση αλλά και κατά συνέπεια την εισαγωγή παγωτών, αφού οι μειωμένες αφίξεις τουριστών σε συνδυασμό με το lockdown, περιόρισαν την κατανάλωση σε τουριστικές περιοχές. Την μείωση αντιστάθμισε η προτίμηση των καταναλωτών, αφού αυξήθηκε η κατανάλωση στο κανάλι του λιανεμπορίου. Η εικόνα είναι σαφώς καλύτερη στην τρέχουσα χρονική περίοδο, καθότι υπάρχει βελτίωση σε όλα τα κανάλια της αγοράς. 

Τα πλάνα 

 «Για την φετινή χρονιά, λόγω της ιδιαιτερότητας της κατάστασης με την πανδημία, παραμένουμε με το υφιστάμενο portfolio επιλογών. Επιφυλασσόμαστε όμως για την ερχόμενη χρονιά, με νέες γευστικές προτάσεις που θα κερδίσουν τις εντυπώσεις και θα ικανοποιήσουν τόσο τους φανατικούς καταναλωτές των παγωτών MARS, αλλά και τους λάτρεις του ποιοτικού παγωτού γενικότερα», σημειώνει ο Παναγιώτης Αντωνιάδης. 

Παγωτά Nestle 

NESTLE

*Μέχρι και τον Μάιο το μερίδιο αγοράς της Froneri ήταν στο 23,7% σε αξία, με αυξητική τάση. Η εταιρεία Froneri έχει τα παγωτά Nestle, Modelez, Movenpick, Antica Gelateria del Corso, La Cremeria, κ.α.)  

* Η εταιρεία Vassos Eliades είναι ο επίσημος διανομέας των παγωτών Froneri στην Κύπρο.

Για κάθε γούστο 

Στην γκάμα της Froneri, υπάρχουν παγωτά που μπορεί να ικανοποιήσουν κάθε γούστο και κάθε ανάγκη του καταναλωτή. Προσφέρονται επιλογές για αυτούς που αναζητούν παγωτό σε οικογενειακές συσκευασίες, multipacks, ατομικά παγωτά ή σε παγωταρίες.

Η πανδημία 

«Η πανδημία δεν έχει επηρεάσει μόνο τα παγωτά, γενικά έχουν επηρεαστεί όλες οι κατηγορίες, είτε θετικά είτε αρνητικά», εξηγεί ο Χρίστος Χριστοφή, Ice cream brand manager. Σημειώνει ότι στην κατηγορία παγωτού, η πανδημία έχει επηρεάσει αρνητικά μερικές υποκατηγορίες, ενώ άλλες έχουν επηρεαστεί θετικά. «Ένας σημαντικός παράγοντας που επηρεάζει την εισαγωγή και πώληση είναι η αβεβαιότητα της επιδημιολογικής εικόνας, που αλλάζει ανά πάσα στιγμή», εξηγεί ο κ. Xριστοφή. 

Νέα λανσαρίσματα 

Για φέτος το καλοκαίρι λανσαρίστηκαν ολοκαίνουργιες γευστικές επιλογές. Συγκεκριμένα, το Oreo Ball top to cone, που είναι παγωτό βανίλια με κομμάτια μπισκότου OREO, με επικάλυψη θρυμματισμένου μπισκότου OREO με γεύση κακάο και κομμάτια μπισκότο OREO. Το Nirvana Choco fudge, που είναι παγωτό καραμέλας με κομμάτια γκοφρέτας και fudge σοκολάτας στο κέντρο. Ενώ τα Aloma, φέτος έχουν ενισχυθεί με περισσότερους κωδικούς, όπως το Aloma Apple Pie, που είναι παγωτό με γεύση μηλόπιτα με σιρόπι μήλο κανέλα και κομμάτια μήλου. 

Παγωτά PAPAFiLiPOU

PAPAFILIPPOU

*Τα παγωτά Papafilipou κατέχουν μερίδιο αγοράς που φθάνει στο 36% σε αξία στην κατηγορία συσκευασμένο οικογενειακό παγωτό. Η εταιρεία σημειώνει, επίσης, ότι κατέχει ηγετική θέση στο επαγγελματικό παγωτό.

Η ποιότητα στο επίκεντρο 

Η ποιότητα των παγωτών PAPAFiLiPOU είναι και ο άξονας της φιλοσοφίας τους. Η ποιότητα αυτή επιτυγχάνεται με την χρήση αγνών και φρέσκων υλικών κυρίως από τον τόπο μας, όπως φρέσκο κυπριακό γάλα, φρέσκια κρέμα και ώριμα φρούτα από επιλεγμένους παραγωγούς. «Αναμφίβολα η κορυφαία ποιότητα μας ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό, όπως επίσης η γνώση και η αγάπη μας για το παγωτό με εμπειρία πέραν των 55 χρόνων», υποδεικνύει ο Group Marketing Manager της εταιρείας, Εύρος Παπαδόπουλος.  

Επηρέασε η πανδημία  

Ανάμεσα στα άλλα προβλήματα που έχει επιφέρει η πανδημία, έχει αυξήσει σημαντικά το κόστος παραγωγής, λόγω τον αυξημένων τιμών στις πρώτες ύλες, στις καθυστερήσεις στις παραδώσεις, στα αυξημένα μεταφορικά, αλλά και στην προπληρωμή που ζητούν αρκετοί προμηθευτές του εξωτερικού. Από πλευράς πωλήσεων η ζήτηση από τους Κύπριους καταναλωτές έχει αυξηθεί, αναπληρώνοντας σε πολύ μεγάλο βαθμό τις απώλειες από τον μειωμένο τουρισμό. Η αστάθεια και η αβεβαιότητα που έχει προκαλέσει η πανδημία στο παγκόσμιο εμπόριο επηρέασε αρνητικά τις εξαγωγές της εταιρείας. 

Νέες γεύσεις 

Αξιολογώντας τα μηνύματα που λαμβάνουν από τους καταναλωτές, το brand ετοιμάζεται να εμπλουτίσει ακόμη περισσότερο την γκάμα του επαγγελματικού παγωτού του με νέες γεύσεις, αν και ήδη υπάρχουν 40! Ήδη πρόσφατα, λάνσαραν ένα νέο παγωτό-το Chocolate Rainbow-που απευθύνεται σε παιδία. Στην πιο δημοφιλή γεύση-την βανίλια-προστέθηκαν πολλά μικρά πολύχρωμα σοκολατάκια γάλακτος, τα οποία χρωματίζονται με φυσικούς χυμούς φρούτων και λαχανικών. Πολύ σύντομα θα ακολουθήσουν και άλλες απολαυστικές γεύσεις, οι οποίες θα υπάρχουν στις παγωταρίες PAPAFiLiPOU σε όλη την Κύπρο.

Παγωτά REGIS 

REGIS

*Στη γκάμα των πολυσυσκευασιών ατομικών παγωτών τα REGIS κατέχουν ποσοστό 35% σε όγκο. Τα brands της ΠΛΑΚΑΣ και του ΑΓΡΙΝΟΥ βρίσκονται ανάμεσα στα πρώτα δέκα παγωτά που οι καταναλωτές προτιμούν.

Δροσερή ιστορία 

Η δροσερή και γλυκιά ιστορία των REGIS ξεκίνησε το 1952. Μέσα σ’ αυτήν την 70χρονη σχεδόν πορεία, η REGIS MILK INDUSTRIES καταξιώθηκε σαν μια δυναμική εταιρεία στην αγορά του παγωτού. Το Brand REGIS δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην ποιότητα των προϊόντων της και τα παγωτά της κατασκευάζονται όλα με αγνές ποιοτικές πρώτες ύλες και όπου υπάρχει διαθεσιμότητα, με κυπριακά προϊόντα όπως φρέσκες φράουλες, χαρούπια κ.α. Η γεύση όλων των παγωτών της είναι προσαρμοσμένη στα κυπριακά γούστα, καθώς και στις κλιματολογικές συνθήκες που επικρατούν στην χώρα μας. Γι’ αυτό και το σύνθημα της είναι «Η δική σου γεύση».

Σημαντική αύξηση 

«Η πανδημία δεν έχει επηρεάσει καθόλου τις πωλήσεις της REGIS. Αντίθετα, παρατηρήθηκε μια σημαντική  αύξηση. Αυτό έδωσε και το έναυσμα να προχωρήσουμε σε εμπλουτισμό της γκάμας μας. Τη φετινή χρονιά λανσαρίστηκαν τέσσερα νέα προϊόντα», δηλώνει η Λένα Πρωτοπαπά Πελίδη, Sales & Marketing Director της REGIS. 

Τέσσερα νέα προϊόντα 

Συγκεκριμένα, η επωνυμία λάνσαρε σε βολικές πολυσυσκευασίες τα μίνι σάντουιτς, που είναι με μπισκότο τύπου Όρεο, βανίλια και επικάλυψη σοκολάτας, και τα σαραγλί, που είναι παγωτό βανίλια τυλιγμένο με σιροπιαστό φύλλο. Η μεγάλη φετινή καινοτομία όμως σύμφωνα με την κα Πελίδη είναι οι δύο Πλάκες Vegan, και πάλι σε πολυσυσκευασίες. Το πρώτο προϊόν είναι μία καθαρή προέκταση της θρυλικής ΠΛΑΚΑΣ, που τόσο πολύ αγαπά ο Κύπριος καταναλωτής. Το δεύτερο προϊόν είναι μια λίγο πιο μακρόστενη ΠΛΑΚΑ, που επιπρόσθετα περιέχει μια στρώση ταχίνι για αυτούς που θέλουν κάτι πιο ψαγμένο.

Και τα δύο προϊόντα είναι κατάλληλα για vegans, vegetarians & flexitarians, είναι νηστήσιμα και χωρίς γλουτένη και λακτόζη. Δεν περιέχουν Σόγια και επίσης δεν περιέχουν γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς. «Όραμά μας είναι να συνεχίσουμε να είμαστε μια δυναμική παρουσία στην αγορά του παγωτού, προσφέροντας πάντα καινοτόμα προϊόντα που ενθουσιάζουν τους καταναλωτές μας», σημειώνει η κα Πελίδη. 

RELATED ARTICLES

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
Πίσω στην αρχή της σελίδας