Το μέλλον του κυπριακού λιανικού εμπορίου (βίντεο)

Οι διαδικτυακές αγορές, η τεχνολογία, η ισορροπημένη διατροφή, το κυνήγι προσφορών και τιμών, η εξεύρεση υψηλής ποιότητας προϊόντων σε καλές τιμές και ο εκπαιδευμένος καταναλωτής είναι μόνο μερικές από τις τάσεις, οι οποίες διαμορφώνουν το αύριο του λιανικού εμπορίου.

Διαβάστε ακόμα: Οι 16 πύργοι που εξαγγέλθηκαν το 2020

Σε ένα σύντομο βίντεο στο πλαίσιο του 17ου Συνεδρίου Λιανικού Εμπορίου, κορυφαίοι ομιλητές παρέθεσαν τις δικές τους προβλέψεις και εκτιμήσεις για το μέλλον του κυπριακού λιανικού εμπορίου.

Διαβάστε ακόμα: ​​​​​​Altamira: Δεκατρείς κατοικίες από €75.000
 
Ο Μάριος Κωνσταντίνου, Διευθύνων Σύμβουλος της Charalambides Christis, ο Βαγγέλης Μόσχος, Country Sales Manager της Coca-Cola HBC Cyprus και ο Παντελής Παντελή, Γενικός Διευθυντής FMCG της C.A. Papaellinas Group χαρτογραφούν την επόμενη μέρα, τονίζοντας την ανάγκη ευελιξίας και προσαρμοστικότητας στα νέα δεδομένα που δημιούργησε η πανδημία.

Διαβάστε ακόμα: Επενδυτικές ευκαιρίες στην ελεύθερη περιοχή Αμμοχώστου


Η διατροφή, οι online αγορές και η ΕΚΕ
Σε τρεις άξονες κατηγοριοποίησε ο Μάριος Κωνσταντίνου, Διευθύνων Σύμβουλος της Charalambides Christis τις βασικές τάσεις και εξελίξεις στο κυπριακό λιανεμπόριο.

Ο πρώτος άξονας αφορά την ισχυρή τάση των τελευταίων ετών για ισορροπημένη διατροφή με προϊόντα φτιαγμένα από αγνές και υψηλής διατροφικής αξίας, πρώτες ύλες, μια τάση που, όπως είπε, έχει γίνει ανάγκη των καταναλωτών.

Εξάλλου, ο κ. Κωνσταντίνου επεσήμανε ότι η τεχνολογία και η ραγδαία ανάπτυξή της, έχει καταστήσει την επιλογή της online εξυπηρέτησης, όχι μόνο πιο οικεία, αλλά και πολλές φορές ως μονόδρομο για τους καταναλωτές, προβλέποντας μάλιστα ότι αυτή η τάση θα συνεχιστεί και θα αναπτυχθεί περαιτέρω, αλλάζοντας δραστικά, τα επόμενα χρόνια, τον χάρτη λειτουργίας και ανάπτυξης του λιανεμπορίου.

«Τόσο ως προς τα κανάλια προσβασιμότητας των καταναλωτών όσο και ως προς την αμεσότητα της πληροφόρησης και εξυπηρέτησης, αναφορικά με την ποιότητα και τις τιμές προϊόντων», εξήγησε σχετικά.
  
Αυτό, όπως είπε, επιφέρει αντίστοιχες απαιτήσεις στην παραγωγικότητα εταιρειών, όπως της Charalambides Christis, όπου ο ρόλος τους στην καθημερινή εφοδιαστική αλυσίδα της κοινωνίας είναι καθοριστικός.

«Τέλος, η αυθεντική Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη, καθώς οι καταναλωτές, είναι ευαισθητοποιημένοι και επιβραβεύουν προϊόντα και υπηρεσίες, που καταγράφουν έμπρακτα και με συνέπεια θετικό αποτύπωμα στην κοινωνία», ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Charalambides Christis.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο, οι ανέπαφες συναλλαγές και το κυνήγι τιμών
Σε επίσπευση των πλάνων για διαδικτυακά καταστήματα υποχρεώθηκε μεγάλος αριθμός παιχτών του λιανικού εμπορίου, μετά το πρόσφατο lockdown λόγω της πανδημίας, με τους καταναλωτές να αποδέχονται με μεγάλη ικανοποίηση και ανακούφιση τα νέα δεδομένα που έφερε το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Όπως ανέφερε ο Βαγγέλης Μόσχος, Country Sales Manager της Coca-Cola HBC Cyprus, το διαδικτυακό εμπόριο και η κατ’ οίκον παράδοση είναι οι νέες τάσεις που θα αλλάξουν τον χάρτη του λιανεμπορίου, σημειώνοντας ότι η τεχνολογία θα είναι σύμμαχος για οποιαδήποτε μορφής υπηρεσία είτε αυτό είναι μέσω ανέπαφων συναλλαγών είτε μέσω της χρήσης των QR codes.

Ταυτόχρονα ο κ. Μόσχος τόνισε την ανάγκη για ευελιξία και προσαρμοστικότητα στο καινούργιο από πλευράς επιχειρήσεων, προκειμένου να παραμείνουν επίκαιρες και σχετικές με την εποχή και τις τάσεις της αγοράς. 

«Ο επανασχεδιασμός της στρατηγικής των εταιρειών θα είναι μονόδρομος και θα πρέπει να γίνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα ώστε να μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε σε πρωτόγνωρες συνθήκες όπως αυτή που βιώνουμε σήμερα», εξήγησε σχετικά, φέροντας ως παράδειγμα την ορθολογικοποίηση των SKUs (διατήρηση αποθεμάτων) που διαθέτει τόσο ένα κατάστημα λιανεμπορίου όσο και οι εταιρείες. 

Ωστόσο ο Country Sales Manager της Coca-Cola HBC Cyprus εξέφρασε την εκτίμηση ότι, περνώντας από μια υγειονομική κρίση σε μια οικονομική κρίση, οι καταναλωτές πλέον θα επανέλθουν στο κυνήγι των προσφορών και των πιο συμφερουσών τιμών.

Υπογράμμισε ακόμα ότι δεν θα πρέπει να αγνοηθούν οι έντονες ανησυχίες για την κλιματική αλλαγή και το περιβάλλον, οι οποίες δεν μας αφήνουν άλλο περιθώριο για αναβολή, επισημαίνοντας ότι θα πρέπει να αποτυπωθούν στα πλάνα των επιχειρήσεων με προϊόντα και πρακτικές πιο βιώσιμες και με σεβασμό στο περιβάλλον.


Οι τιμές, οι vegan και οι discounters
Αρκετοί είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν το μέλλον του κυπριακού λιανεμπορίου με πρωταγωνιστή τον ίδιο τον καταναλωτή, ο οποίος είναι πλέον εκπαιδευμένος και έχει να επιλέξει μέσα σε πληθώρα επιλογών υπεραγορών, ενώ πλέον αναζητά προϊόντα υψηλής ποιότητας σε χαμηλή τιμή. 

«Οι καταναλωτές έχουν την δυνατότητα να πραγματοποιούν πολλαπλές επισκέψεις στις υπεραγορές με μικρότερο αγοραστικό καλάθι που περιλαμβάνει κυρίως τα απολύτως απαραίτητα. Επομένως οι αγορές "του μήνα" και οι μεγάλες ποσότητες δεν κυριαρχούν πια», ανέφερε από την πλευρά του ο Παντελής Παντελή, Γενικός Διευθυντής FMCG της C.A. Papaellinas Group.

Παράλληλα, όπως είπε, παρατηρείται μια στροφή του καταναλωτή σε πιο υγιεινές διατροφικές επιλογές και νέες τάσεις, όπως είναι τα βιολογικά προϊόντα, τα vegan, τα gluten free και άλλα, ενώ σημαντική είναι και η άνοδος της ιδιωτικής ετικέτας, όπου σε αρκετές περιπτώσεις συνδυάζει μέση ποιότητα και τιμή. 

Μεγάλη πρόκληση αποτελεί επίσης η παρουσία του παράλληλου εμπορίου, επεσήμανε ο κ. Παντελή, ενώ αναφερόμενος στους τοπικούς discounters, ανέφερε ότι θα συνεχίσουν να είναι παρόντες, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα καταγράφουν αύξηση πωλήσεων.

Δειτε Επισης

Έπιπλα Andreotti: Η one-stop-shop επιλογή σου!
Εννέα μνηστήρες για την ανάπτυξη και λειτουργία του e-kalathi-Οι προσφοροδότες και τα ποσά που δήλωσαν
Τα προβλήματα στην εμπορία και προώθηση των κυπριακών κρασιών στην ντόπια και ξένη αγορά
Skybags: Ποιοτική μόδα που στοιχίζει λιγότερα
Κατά παρέκκλιση και στο Υπουργικό τα δύο νέα malls στη Λεμεσό-Το κυκλοφοριακό χάος και οι νέοι κυκλικοί κόμβοι
Τα Beauty Line τιμούν την Ημέρα Γης με την εκστρατεία «Φτιάχνουμε μαζί έναν κόσμο ομορφότερο»
Μ. Παναγίδης: Επιβεβλημένη η τροποποίηση του κανονισμού της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών
Υπηρεσία Καταναλωτή: Στο 11,7% η διαφορά ακριβότερου από φθηνότερο καλάθι προϊόντων
Μια συλλογή από premium mixers εισέρχεται δυναμικά στην κυπριακή αγορά
Ενέργεια χωρίς ζάχαρη με τα νέα προϊόντα Monster Energy Ζero Sugar