Οι τομείς του λιανικού εμπορίου που (δεν) άντεξαν τον κορωνοϊό

Μάριος Ιωάννου  30/11/2020 06:46
Οι τομείς του λιανικού εμπορίου που (δεν) άντεξαν τον κορωνοϊό

Οι τομείς του λιανικού εμπορίου που (δεν) άντεξαν τον κορωνοϊό

Μάριος Ιωάννου  30/11/2020 06:46
Τις πληγές του μετρά το λιανικό εμπόριο, το οποίο από τον Μάρτιο προσπαθεί να μετριάσει τις επιπτώσεις της πανδημίας.

RELATED ARTICLES


 
Την ίδια ώρα, κάποιοι τομείς αποδείχθηκαν πιο ανθεκτικοί, επενδύοντας περισσότερο στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
 
Σύμφωνα με στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας, ο δείκτης αξίας κύκλου εργασιών του λιανικού εμπορίου εκτός μηχανοκίνητων οχημάτων μειώθηκε κατά 3,9% τον Σεπτέμβριο σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα.
 
Αντίθετα, σε σύγκριση με τον φετινό Φεβρουάριο, πριν το ξέσπασμα της πανδημίας ο σχετικός δείκτης αυξήθηκε σχεδόν κατά 6%.

Διαβάστε ακόμα:
Larnaca Tower: Η στασιμότητα εφτά χρόνων έφερε ακύρωση του Boutique Hotel
Κ. Χρυσοχός: Γιατί δεν επενδύσαμε στους πύργους της Λεμεσου

Κυριάρχησαν τα τρόφιμα εν μέσω lockdown
Στο αποκορύφωμά του βρέθηκε το λιανικό εμπόριο σε μη ειδικευμένα καταστήματα τον Μάρτιο, εν μέσω lockdown, όπως επίσης και η κατηγορία τρόφιμα, ποτά και καπνός, τομείς οι οποίοι, ωστόσο, τον Σεπτέμβριο κατέγραψαν υποχώρηση πέραν του 17%.
 
Σταθερό παρέμεινε τον Σεπτέμβριο το λιανικό εμπόριο, τροφίμων, ποτών και καπνού σε σχέση με τον Φεβρουάριο, ενώ συγκριτικά με τον Μάρτιο η αξία του τομέα μειώθηκε κατά 11%.

Παρόμοια εικόνα επικράτησε στα εδώδιμα προϊόντα (φαγώσιμα), τα οποία σημείωσαν άνοδο 3,2% τον φετινό Σεπτέμβριο έναντι του Φεβρουαρίου, ωστόσο η αξία τους μειώθηκε κατά 16,4% σε σχέση με τον Μάρτιο.
lianemporiocovidpinakes
 
lianemporiocovidpinakes2

Αρνητικό πρόσημο σε ένδυση, υπόδηση και καύσιμα
Από πολλές διακυμάνσεις πέρασε τη φετινή χρονιά η ένδυση και η υπόδηση, σημειώνοντας τον Σεπτέμβριο πτώση 25% σε σύγκριση με τον Ιούλιο, όταν έφτασε δηλαδή στην καλύτερη επίδοση μέχρι στιγμής για το 2020. Ο συγκεκριμένος τομέας κατέγραψε σχεδόν μηδενικές επιδόσεις τον Απρίλιο, καθώς τα καταστήματα παρέμειναν κλειστά.
 
Όσον αφορά το λιανικό εμπόριο καυσίμων οχημάτων βρέθηκε τον Σεπτέμβριο σε παρόμοια επίπεδα με τον Φεβρουάριο. Όπως ήταν αναμενόμενο, την περίοδο του lockdown, δηλαδή τους μήνες Μάρτιο, Απρίλιο και Μάιο, η κατανάλωση βρισκόταν στο 35% ή 66% σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων στις μετακινήσεις.

Άντεξαν ηλεκτρικές συσκευές, DIY και τεχνολογία
Η τηλεργασία και ο περιορισμός στο σπίτι δημιούργησε την ανάγκη για αγορές σε είδη τεχνολογίας, ηλεκτρικές συσκευές, ηλεκτρονικούς υπολογιστές, έπιπλα και είδη σπιτιού.

Εκμεταλλευόμενοι στα μέγιστα το ηλεκτρονικό εμπόριο, οι λιανέμποροι στις ηλεκτρικές συσκευές, τα έπιπλα, τα φωτιστικά και τα οικοδομικά υλικά είδαν τους τζίρους τους να φτάνουν στο ζενίθ την τριμηνία Μάιος, Ιούνιος και Ιούλιος, καταγράφοντας τις υψηλότερες επιδόσεις από τους υπόλοιπους τομείς του λιανικού εμπορίου.

Η αξία του εν λόγω τομέα αυξήθηκε τον Σεπτέμβριο κατά 18% σε σχέση με τον Φεβρουάριο και κατά 52,6% σε σύγκριση με τον Μάρτιο.
 
Θετικό πρόσημο σε υπολογιστές, τηλεπικοινωνίες και αθλητικά είδη
Ανθεκτικοί τομείς αποδείχθηκαν οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές και ο τηλεπικοινωνιακός εξοπλισμός, οι κουρτίνες, τα χαλιά, τα βιβλία, η γραφική ύλη, ο αθλητικός εξοπλισμός, τα παιγνίδια, τα άνθη, τα φυτά, τα ρολόγια και τα κοσμήματα, στα οποία ο τζίρος αυξήθηκε τον Σεπτέμβριο κατά 20% έναντι του Φεβρουαρίου και κατά 56,8% σε σύγκριση με τον Μάρτιο.

Ο τομέας αυτός κατέγραψε αισθητή άνοδο το τρίμηνο Ιουλίου, Αυγούστου, Σεπτεμβρίου.
Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ

Σχετικά Άρθρα

Πίσω στην αρχή της σελίδας