Ι. Φωτιάδης: Η κρίση δημιουργεί την ανάγκη για εξαγορές και συγχωνεύσεις

Στις τεράστιες ζημιές που προκάλεσε η πανδημία στον τομέα του εμπορίου αναφέρθηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος της IPH Iakovos Photiades Foodstuff Suppliers Ltd, Ιάκωβος Φωτιάδης, καλώντας επιχειρήσεις να εξετάσουν την πιθανότητα συμμαχιών, μέσω εξαγορών και συγχωνεύσεων.

Διαβάστε ακόμα: Κάκος: Η Λάρνακα θα γίνει το Μονακό της ανατολικής Μεσογείου

Πρόκεται, όπως είπε, για φαινόμενο που έχει παρατηρηθεί σε εποχές κρίσης, η οποία δημιουργεί ευκαιρίες. «Όπως το 2013 και ακόμα και προηγουμένως ή μετέπειτα, οι οργανισμοί για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στον μεγάλο ανταγωνισμό, εσωτερικό και εξωτερικό, και προκειμένου να κρατήσουν δυνατή τη ρευστότητά τους, είναι υποχρεωμένες να κρατήσουν μακριά τα λίπη», εξήγησε ο κ. Φωτιάδης.

Διαβάστε ακόμα: Η μακέτα του Πανεπιστημίου της Αγίας Νάπας (pics)

Πρόσθεσε ακόμα ότι η καλή στελέχωση και η ευελιξία του κάθε οργανισμού θα δώσουν τη λύση στην ανάπτυξη και την εδραίωση των επιχειρήσεων.

Προσέλκυση πελατών μέσω e commerce
Μιλώντας στο διαδικτυακό Nicosia Economic Congress, αναγνώρισε ότι οι επιχειρήσεις που ασχολούνται με το λιανικό και χονδρικό εμπόριο τροφίμων έχουν επηρεαστεί λιγότερο, παρόλο που ήρθαν αντιμέτωπες με σημαντικές προκλήσεις, την ώρα που πολλές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό παραμένουν ανενεργείς.

«Υπήρξαν μεγάλες απαιτήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα και τη διατήρηση υψηλών προτύπων, την εφαρμογή μέτρων ασφαλείας πελατών και προσωπικού», ανέφερε σχετικά ο κ. Φωτιάδης, σημειώνοντας ότι με τη χαλάρωση των μέτρων, μειώθηκαν οι επισκέψεις στις υπεραγορές, με σημαντική αύξηση της αξίας του καλαθιού.

Ταυτόχρονα, εξήγησε ότι η επίσπευση της χρήσης τεχνολογίας και η χρήση των ψηφιακών καναλιών και του ηλεκτρονικού εμπορίου (e commerce), ιδιαίτερα για τους πρώτους μήνες εξάπλωσης της πανδημίας ήταν ο μόνος τρόπος προσέλκυσης καταναλωτών.

Χειρότερη κρίση από το 2013, επανάκαμψη το 2022
Ο Ιάκωβος Φωτιάδης εκτίμησε ότι η οικονομική κρίση θα είναι χειρότερη από το 2013, με τη μείωση του ΑΕΠ και την αύξηση ανεργίας να αναμένεται ότι θα έχουν αρνητικές επιπτώσεις στον κύκλο εργασιών στον τομέα του εμπορίου για τα επόμενα δυο χρόνια, σημειώνοντας μάλιστα ότι δεν αναμένεται να επιστρέψουμε στα επίπεδα του 2019 πριν το 2022.

Ήρθαν για να μείνουν οι online αγορές
Αναφερόμενος στο lock down, επεσήμανε ότι η περίοδος της καραντίνας συνέβαλε στην αλλαγή συνηθειών (μαγείρεμα, DIY, μαστορέματα), τονίζοντας ότι οι καταναλωτές αναμένεται να διαμορφώσουν πρωτογενείς τάσεις στις προτιμήσεις τους, επιλέγοντας εμπόρους που να μπορούν να τους διασφαλίσουν την υγεία και την ασφάλειά τους τους, αλλά και επιχειρήσεις που να μπορούν να προσφέρουν αξία στις αγορές του, με το e commerce. 

«Οι online αγορές ήρθαν για να μείνουν σαν αναπόσπαστο κομμάτι του εμπορίου, καθώς οι καταναλωτές φάνηκαν να τις απολαμβάνουν. Η διαφάνεια και η εταιρική κοινωνική ευθύνη είναι αξίες με μεγαλύτερη σημασία σήμερα και λαμβάνονται υπόψη από τον καταναλωτή», επεσήμανε ο κ. Φωτιάδης, καλώντας τις επιχειρήσεις να εξετάσουν σε κάποιες περιπτώσεις την αλλαγή του επιχειρηματικού μοντέλου.

Ανοιχτές σε συμμαχίες οι επιχειρήσεις
Όσον αφορά τις προβλέψεις για το άμεσο μέλλον, ανέφερε ότι είναι δύσκολο να εκτιμηθούν, καθώς εξαρτώνται από τον κίνδυνο εξάπλωσης της πανδημίας, τη χρηματοδότηση επιχειρήσεων και νοικοκυριών και την επανάκαμψη του τουρισμού.

Τόνισε επίσης την ανάγκη συγχρονισμού με τις νέες τάσεις αγοράς. «Οι επιχειρήσεις πρέπει να ναι ανοιχτές σε νέες συμμαχίες, εξαγορές και συγχωνεύσεις για να εξασφαλίσουν την ανθεκτικότητα του οργανισμού τους», είπε σχετικά.

Δειτε Επισης

Τα Beauty Line τιμούν την Ημέρα Γης με την εκστρατεία «Φτιάχνουμε μαζί έναν κόσμο ομορφότερο»
Μ. Παναγίδης: Επιβεβλημένη η τροποποίηση του κανονισμού της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών
Υπηρεσία Καταναλωτή: Στο 11,7% η διαφορά ακριβότερου από φθηνότερο καλάθι προϊόντων
Μια συλλογή από premium mixers εισέρχεται δυναμικά στην κυπριακή αγορά
Ενέργεια χωρίς ζάχαρη με τα νέα προϊόντα Monster Energy Ζero Sugar
Ανεξαρτησίας: Ο μονόδρομος, ο δύσκολος στόχος για πεζόδρομο και ο ανταγωνισμός από τα malls
Ξάνθος Σαρρής: Η αναγέννηση της ΕΥΡΗΚΑ
«Μάχη» αδειοδότησης για τα δύο νέα malls στη Λεμεσό-Οι διαδικασίες που τρέχουν και ποια τα δεδομένα
Mall of Cyprus: Μέρισμα €7,5 εκατ. από τα κέρδη 2022 και 2023
Λιανεμπόριο: Το δυσβάστακτο κόστος των καυσίμων για τις επιχειρήσεις και η εξίσωση της ακρίβειας